Myslel jsem řídící jednotku brouka, která ji má pod sedačkou přesně tam, kde jsi měl toho bufíka. Neměl bys fotku, nebo hodnoty toho čerpadýlka?lubos píše:Čerpadlo bylo přímo u odbočky vedle převodovky. Tohle topení je jiný typ, než to tvoje, má řídící jednotku uvnitř, takže problémy s místem nebyly.
Nevím, jestli je víc typů čerpadel, množství paliva je daný frekvencí, jakou to čerpadlo pulsuje a tu určuje řídící jednotka podle nastavenýho výkonu.
Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2494
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Jak to tady ctu, mate nekdo zkusenost s plynovym bufikem ?
Hakuna Matata
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Truma E1800, montuju ho do Westy
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Ani s tou broučí jednotkou si to nepřekáželo. Fotku vlastní nemám,vypůjčil jsem si jinou. Hodnoty nevím, dá se to asi zjistit třeba tadyPekař z Boščehrada píše:
Myslel jsem řídící jednotku brouka, která ji má pod sedačkou přesně tam, kde jsi měl toho bufíka. Neměl bys fotku, nebo hodnoty toho čerpadýlka?
http://www.techwebasto.com/heater_main/ ... 776891.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; , je to Webasto Airtop 2000
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2494
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Tak laborování s bufíkem pokračuje. Netušíte, jak přiškrtit množství paliva, co díví čerpadlo? U toho čerpadla, co jsem doma našel /není originál z tohoto bufíku, ale možná z většího), je možnost štělování vzdálenosti zpětnýho ventilu od pumpy. Problém je, že když se odvzdušní, pak se mu ubere na požadovaný množství, tak funguje parádně. Jenže po opětným spuštění opět nedává, je potřeba mu hodně přidat a pak jede. Jenže to zas po ohřáti bufíka kouří ja z E55, takže ubrat, a jsme tam, kde jsme byli.. On tento bufík nemá tepelnou pojistku, tak jako ty starý, to by pak asi na chvíli vypnulo čerpadlo a mohlo by to fungovat. Myslel jsem, že u tohoto to bude hlídat malá řídící jednotka, ale ani náhodou. Nemá s tím někdo zkušenosti? Třeba Luboš?
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Zase tolik zkušeností, abych kombinoval různé sestavy, to nemám. Pokud se jedná o to naftové topení, o kterém ses zmínil výš, tak s nafovýma mám zkušenosti všeobecně špatný, co se startu týká. Dost taky záleží, jak ten bufík vypadá uvnitř, jestli už není moc vypálenej nebo zanesenej sazema. Ten benzín chytne přece jenom trochu lépe.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2494
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Ještě další dotaz: Jak to mohlo být napojený u převodovky, když to už je pod tlakem z čerpadla do vstřikování? A bylo to čerpadlo nějak speciálně řešený, co se týče sklonu, napojení hadiček - trubiček? Mám pořád problém s tím mojím, už jsem koupil i nový čerpadlo, funguje parádně, ale brzo se to zavzdušní a nefunguje. A to i pod nádrží /navíc plnou), což vůbec nechápu... Nemáš nějakou radu?lubos píše:Čerpadlo bylo přímo u odbočky vedle převodovky.
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Teď na žádném brouku topení nemám, na fotce z demontáže je vidět, že ta odbočka byla napojena ze spodní trubky. Nevím, jestli to třeba nebyla vracečka, porovnej si to na svým autě. Čerpadlo bylo přišroubovaný vodorovně na výztuze přes silentblok poblíž rozbočení brzdových trubiček a napojené do hadičky, která je teď zaslepená šroubem.
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Zdravím páni,chcem sa opýtať či je dobré namontovať do busa bufík na plyn napr. od Trumaticu, prípade aký by ste odporučili. Rozmýšlal som aj nad BN4 od PAL ale neviem aký je čo sa spoľahlivosti týka. Ďakujem za rady
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Taky jsem dost dlouho řešil co s orig. bufíkem TypB2,který je na 6V a Broukem který je z praktických důvodů na 12V(i když r.1963 byl původně ještě na 6V).Různé měniče a odpory pro Trabantisty jsem z důvodů neoriginality i malé dostupnosti vyloučil.Tak mě napadlo následující-dal jsem 2ks 6V aku zapojené do serie,takže palubní sítˇ je na 12V a silná 70Amperhodin,což je dost i na delší cestování a svícení.A jedním extra drátem jsem přivedl dopředu +6V k bufíku.Mám taky připravenou možnost dát při kombinaci kabelů vlevo 1ks 12V aku a vpravo 1ks 6V aku (i když ta by nebyla dobíjená).Případně v létě jezdit jen na 12V aku-to by byl bufík odpojený.Ještě chybí sehnat nebo udělat ochranný plech a vytáhnout ven trubku pro přisávání vzduchu.
- Přílohy
-
- kdf 2,bufík,světla130 004 (640x480).jpg (275.37 KiB) Zobrazeno 11161 x
-
- kdf 2,bufík,světla130 005 (640x480).jpg (202.8 KiB) Zobrazeno 11161 x
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2494
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
A jak se ti povedlo docílit toho, aby ti do bufíku šlo jen z jedné baterky, když jsou v serii?
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Pekaři nepozorný z Boščehrada, přečti si co píše a koukej pořádně na obrázky .Pekař z Boščehrada píše:A jak se ti povedlo docílit toho, aby ti do bufíku šlo jen z jedné baterky, když jsou v serii?
rochuss píše:....A jedním extra drátem jsem přivedl dopředu +6V k bufíku.....
Každý celek se skládá z detailů.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2494
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Nepozorný rozhodně jsem, s tím nepolemizuju Ale takto by to přece fungovalo až po odpojení té druhé baterky, jinak by dávaly pořád těch 12V, ne?
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2494
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Aha, už jsem to asi pochopil... Asi mám plnou hlavu ženských či co...
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Tak určitěěěě...Pekař z Boščehrada píše:Aha, už jsem to asi pochopil... Asi mám plnou hlavu ženských či co...
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
2 baterky nesporně mají svoje výhody (i nevýhody), ale DC-DC měniče nejsou drahé, záleží na výkonu. Třeba http://www.ebay.at/itm/DC-DC-Buck-Conve ... 338a1b8439" onclick="window.open(this.href);return false;
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
No, já to řešil u Trumy, sehnal jsem za hezký peníz 24 voltovou, tak jsem koupil měnič 12-24, stál 600,- v návodu píšou, že jde použít i nižší vstupní napětí, a tím se to celé posune, a drahý mi to nepřijde. Dává 60 W.
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Zakoupil jsem topení do brouka,typ BN2,a potřeboval bych poradit se zapojením.Mám brouka 1303 a je mi jasný že musí přijít do kufru,ale jak to zapojit.Prosí lidi znalé problému o radu.Díky Honza.
Kolik brouků máš, tolikrát jsi člověkem.
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
Tak se mi povedlo rozchodit ventilator,podávací čerpadlo z nádrže a žhavící svíčku.Ale zjistil jsem,že čerpadlo,které má vstřikovat benzín do spalovací komory má zatuhlé obě membrány.Tak se chci dotázat jestli je někdo zprovoznil,popřípadě kde se dají koupit nové.Předem všem děkuji za odpověd.Honza.
Kolik brouků máš, tolikrát jsi člověkem.
Re: Nezávislé topení alias bufík, případně Eberspächer
No nejlepší je mít druhý kus na náhradní díly jako jsem měl já.To asi nemáš,tak kontaktovat nějakého bufíkáře, třeba co se na ně specializuje v kamionech a mívá i zastoupení a školení u firem Webasto a Eberspacher.Jinak na něm.Ebay bývá starých bufíků dost.U nás jich je minimum.Pryžové díly bývají často kaputt,mě tam třeba vyráběli krátkou tlakovou hadičku na míru a platil jsem ji okolo 800Kč.