VINTAGE TACHOMETRY
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Pripadne,ze jsem ho pri cisteni vymazal,je tam Jirko vyrazene jeste 301.251/2/9 coz nevim co znamena(Typ 3?).
Druhy palivomer(na pravo) je 271 919 031 B 6V 2/64 a je ciste ponorci(i kdyz prvni cislo by melo byt 211,ale zacina c.2),pozna se podle chromovaneho ramecku,
ktery ma vybrani ze spoda na usazeni do zaoblene palubni desky(brouk ma rovnou).Ti co nevedi a nakupuji z webovych
stranek,opatrne,ze by nedoslo pri rozbaleni zasilky k nemilemu prekvapeni
Druhy palivomer(na pravo) je 271 919 031 B 6V 2/64 a je ciste ponorci(i kdyz prvni cislo by melo byt 211,ale zacina c.2),pozna se podle chromovaneho ramecku,
ktery ma vybrani ze spoda na usazeni do zaoblene palubni desky(brouk ma rovnou).Ti co nevedi a nakupuji z webovych
stranek,opatrne,ze by nedoslo pri rozbaleni zasilky k nemilemu prekvapeni
Vwase nocni sichta...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VINTAGE TACHOMETRY
..jsem se trochu odmlčel...
myslím si Romane, že to číslo s VW nemá nic společného, je to interní značení VDO.
Vycházím z toho že na jiném, mladším palivoměru VDO jsem našel označení 301.272/5/7 12V 5/78 ... z toho plyne co? Že začátek je stejný jako u tvého a podle roku výroby nejde o díl pro brouka, tou dobou už byl palivoměr v tachometru, je to tedy "univerzální" díl.
Oproti tomu přístroje VDO určené pro prvomontáž do VW mají buď jen VW parts number a nebo dvojí číslování (VDO+VW), jako jsem našel na tlakoměru oleje původem asi z Golf GTi... krom loga VW Audi tam je 332/304/8/3 (stejný formát jako výše), datum výroby 1.75 a pak číslo ve VW formátu: 321 919 531
...ale to jsme trochu předběhli dobu, příště mrknem na slíbené palivoměry do dědků a pak budem pokračovat tachometrama, jak šel čas...
myslím si Romane, že to číslo s VW nemá nic společného, je to interní značení VDO.
Vycházím z toho že na jiném, mladším palivoměru VDO jsem našel označení 301.272/5/7 12V 5/78 ... z toho plyne co? Že začátek je stejný jako u tvého a podle roku výroby nejde o díl pro brouka, tou dobou už byl palivoměr v tachometru, je to tedy "univerzální" díl.
Oproti tomu přístroje VDO určené pro prvomontáž do VW mají buď jen VW parts number a nebo dvojí číslování (VDO+VW), jako jsem našel na tlakoměru oleje původem asi z Golf GTi... krom loga VW Audi tam je 332/304/8/3 (stejný formát jako výše), datum výroby 1.75 a pak číslo ve VW formátu: 321 919 531
...ale to jsme trochu předběhli dobu, příště mrknem na slíbené palivoměry do dědků a pak budem pokračovat tachometrama, jak šel čas...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Tak v tom pripade tu mam muj tachometr z r.64 (mesic nevim,neni to pod palubkou videt)v milich a druhy je
takove torzo na ozdobu 8/62.Rozdil mezi nimi je ten,ze 1962 nema cervene oznaceni prerazovani rychlosti.
takove torzo na ozdobu 8/62.Rozdil mezi nimi je ten,ze 1962 nema cervene oznaceni prerazovani rychlosti.
Vwase nocni sichta...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Tak a já dorazím téma palivoměrů.... na minulé stránce jsme si řekli, že do brouků továrna začala osazovat palivoměry až od 7/61 a to ještě vyjma verzí strandart, ty si musely vystačit s měrkou a přepínacím kohoutem až někdy do přelomu šedesátých a sedmdesátých let.
Palivoměry byly umístěny stejně jako Dehne nebo jiné aftermarket v mřížce napravo od tachometru.
Kromě tradičního dodavatele VDO odebírala továrna palivoměry i jinde. Já jsem se zatím nesetkal s jiným alternativním dodavatelem než Magura, máte někdo palivoměr např. SWF??
Na rozdíl od brouků po roce 8/67 byl palivoměr s plovákem spojen mechanicky, bowdenem.
Na snímku jsou tři druhy palivoměrů: Zcela nahoře je zrovna palivoměr, o kterém naprosto netuším kam patří, vyjímka potvrzující pravidlo...není totiž mechanický, ale elektrický.
Tvarově a rozměrově je zcela shodný s broučím, ale není na něm žádné výrobní číslo, ani údaj o hodnotě napětí 6 nebo 12V. Má i jiné značení množství paliva. Mám k němu i plovák, ale i ten je prostý jakéhokoliv označení. Myslím si, že může jít o aftermarket výrobek VW pro dodatečné osazení starších nebo standart brouků palivoměrem. Setkali jste se s tím někdo?
V dolní řadě jsou klasické palivoměry z prvomontáže, vlevo Magura 113919031, vpravo VDO 113919031A 3/65. Stejně jako v případě tachometrů se mi zpracováním více líbí konkurence, nežli VDO. Magura, která je spíše známá jako výrobce doplňků pro motocykly, má tělo budíku i přední lištu řešeno jako precizní odlitek z lehkého kovu, kdežto u VDO jsou to plechové výlisky. Stejná situace je i u plováku, kde u VDO je víčko, které zakrývá na nádrži připojení bowdenu plechový výlisek s nápisem VDO, zatímco Magura je odlitek. Preciznost je patrná i na ciferníku, kde logo Magura je plasticky vylisováno: Tak a co si dáme dál? Další doplňkové přístroje do roku 67, nebo budeme pokračovat tachometrama po roce 68?
Palivoměry byly umístěny stejně jako Dehne nebo jiné aftermarket v mřížce napravo od tachometru.
Kromě tradičního dodavatele VDO odebírala továrna palivoměry i jinde. Já jsem se zatím nesetkal s jiným alternativním dodavatelem než Magura, máte někdo palivoměr např. SWF??
Na rozdíl od brouků po roce 8/67 byl palivoměr s plovákem spojen mechanicky, bowdenem.
Na snímku jsou tři druhy palivoměrů: Zcela nahoře je zrovna palivoměr, o kterém naprosto netuším kam patří, vyjímka potvrzující pravidlo...není totiž mechanický, ale elektrický.
Tvarově a rozměrově je zcela shodný s broučím, ale není na něm žádné výrobní číslo, ani údaj o hodnotě napětí 6 nebo 12V. Má i jiné značení množství paliva. Mám k němu i plovák, ale i ten je prostý jakéhokoliv označení. Myslím si, že může jít o aftermarket výrobek VW pro dodatečné osazení starších nebo standart brouků palivoměrem. Setkali jste se s tím někdo?
V dolní řadě jsou klasické palivoměry z prvomontáže, vlevo Magura 113919031, vpravo VDO 113919031A 3/65. Stejně jako v případě tachometrů se mi zpracováním více líbí konkurence, nežli VDO. Magura, která je spíše známá jako výrobce doplňků pro motocykly, má tělo budíku i přední lištu řešeno jako precizní odlitek z lehkého kovu, kdežto u VDO jsou to plechové výlisky. Stejná situace je i u plováku, kde u VDO je víčko, které zakrývá na nádrži připojení bowdenu plechový výlisek s nápisem VDO, zatímco Magura je odlitek. Preciznost je patrná i na ciferníku, kde logo Magura je plasticky vylisováno: Tak a co si dáme dál? Další doplňkové přístroje do roku 67, nebo budeme pokračovat tachometrama po roce 68?
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Já osobně bych navrhoval, aby se topic přejmenoval na VINTAGE TACHOMETRY a spol. a pokračovat s kousky do r.67. Pro novější založit jiný topic a tam to val pod tlakem. Moc rám si rozšířím obzory.yahoďák píše:Tak a co si dáme dál? Další doplňkové přístroje do roku 67, nebo budeme pokračovat tachometrama po roce 68?
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Na Sambě jsem objevil zajímavé hodiny. Myslím, že se sem docela hodí.
Každý celek se skládá z detailů.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VINTAGE TACHOMETRY
rozhodně ano, zajímavá cetka... ještě se chvíli budem zaobírat podobnýma budíkama do 67 a pak sem nasypu i věci po 68, kvůli pár tachometrům a spol. nemá cenu zakládat novej topik...
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Naprostý souhlas. Ono když tak o tom přemýšlím, tak vlastně i tachometry z posledního mexika jsou už také vintage, tedy skoro.yahoďák píše:rozhodně ano, zajímavá cetka... ještě se chvíli budem zaobírat podobnýma budíkama do 67 a pak sem nasypu i věci po 68, kvůli pár tachometrům a spol. nemá cenu zakládat novej topik...
JEDEME DÁL.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Na třetí stránce kolega Yahoďák nakousnul techometry s denním počítadlem ujeté vzdálenosti. Viděl jsem toto provedení na oválových a dědkovských tachometrů, ale u brezela to vidím prvně. Všiměte si, že resetování je stejně jako u hodin vyvedeno bowdenem do kastlíku.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VINTAGE TACHOMETRY
a po roční přestávce oprášíme moje oblíbené téma. Ani za tu dobu jsem se nedostal k nafocení zbytku sbírky (tacho po 68), ani nových přírůstků před 68 (budete koukat). Sorry.
Ale před chvílí skončila na aukru aukce, která stojí za zmínku. Výsledná cena dvojnásobně překročila moje očekávání:
Ale před chvílí skončila na aukru aukce, která stojí za zmínku. Výsledná cena dvojnásobně překročila moje očekávání:
Re: VINTAGE TACHOMETRY
To by mne zajimalo jakej blazen to koupil
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Minulou sobotu jsem nasel teplomer hlav VDO na VW swap meet,bohuzel jsem nevidel cislo dilu a nebylo k tomu ani
kabely s cidlem.Jestli nekdo vi vice,sem s tim
kabely s cidlem.Jestli nekdo vi vice,sem s tim
Vwase nocni sichta...
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Jestly to nebude spis na vodnika s jednou hlavou. Navic u flat4 motoru by jich bylo treba 2.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Myslim,ze na vodnika by se nerikalo "Teplota hlavy",ale jen teplota vseobedcne......
Vwase nocni sichta...
Re: VINTAGE TACHOMETRY
V tom pripade pochybuji ze by jeden budik hlidal 2 hlavy najednou jelikoz kazda muze mit jinou teplotu.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Nejvíc tepelně namáhaný je třetí válec a tak podle mě není potřeba v provozu měřit každou hlavu extra.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: VINTAGE TACHOMETRY
To se monitoruje u letadel u těch našich kafemlejnku lepší nic nevědět.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: VINTAGE TACHOMETRY
Tento teploměr pro hlavy+ čidlo k němu se dá koupit třeba na CSP: http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... ort=0&all=" onclick="window.open(this.href);return false;udeeska píše:Minulou sobotu jsem nasel teplomer hlav VDO na VW swap meet,bohuzel jsem nevidel cislo dilu a nebylo k tomu ani
kabely s cidlem.Jestli nekdo vi vice,sem s tim
k té diskuzi, zda je potřeba měřit obě strany: Kdysi jsem viděl v inzerci prodávat tyhle budíky v sadě po páru, existuje i zdvojený od jiného výrobce (viz.Laco a jeho Karmann Ghia), je to na každém, klidně může měřit každou hlavu zvlášť, ale dal bych za pravdu Pětišroubovi, že jsou důležitější parametry k hlídání a taky Lišákovi, že stačí hlídat levou stranu.
To potvrzuje i následující obrázek, dobovka z roku 1961 od Empi...taky "mono" :