Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Milošáku.. napadá mě jestli to nebude vzduchem... / víš jak bohatší směs atd... /
Postoupil jsem do vyššího levelu....
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Miloši to si asi trefil pěknou sračku v te Břeclavi podobny problém měl bert když natankoval u byvale hypernovy nyní albert v Opavě ani mně na ten benzín od tama nechtěla jet pila a furt zdechala prodavají řezané sračky a pak to tak blbne novější auta se s tím diky elektronice poperou ale ty stare to tvrdě odmítají
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Je to možné, byla to Agipka... žádná lokální čerpačka...biker666 píše:Miloši to si asi trefil pěknou sračku v te Břeclavi
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Malá nebo velká, nahlas to na ČOI, ať se tím někdo zabývá.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Mam uplne stejnou zkusenost ohledne PHM z Rakouska.....a nikde jsem v CR zatim nenasel stejnou kvalitu, a to jsem bral jak u znacek tak i u noname lokalu.....Milosak_1 píše:Včera načerpaná plná nádrž Naturálu 95 v Srbsku....
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
hurá, ledy se pomalu hýbou
http://www.autoweb.cz/americky-stat-mai ... biopaliva/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoweb.cz/americky-stat-mai ... biopaliva/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
U nás to udělají určitě fikaně. Nejdřív benzín podražil, protože do něj musejí přidávat biosračky a pak ho podraží, protože je přidávat přestanou .
Každý celek se skládá z detailů.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Ví někdo z vás, kolik % je benzínová (ropná) složka v Speciálu a kolik v Naturálu 95 a 98 ?
Obsahuje Speciál náhražky benzínu jako Natural (15% Ethanolu)?
Obsahuje Speciál náhražky benzínu jako Natural (15% Ethanolu)?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Jsou na to míchání nějaké normy? Pochybuju. A i kdyby byly, v týhle republice nevěřím ničemu. Tady se může pančovat čímkoliv, i kdyby na to umírali lidi. Ať je z čehokoliv, tak Natural mi připadá stabilnější. Na Speciál z různých pump i stejné pumpy a různé doby jel brouk pokaždý jinak.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Jsou jenom 2 výrobci, Králupy a Litvínov, Litvínov jen sporadicky, když Králupy nestíhají. Odtamtud se dostane předpokládám i docela kvalitní palivo, ale co se pak děje po cestě a na samotných čerpačkách - to ví jen vyvoleni.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Ad palivo:
podminky:
- motor typ4 CJ po generalce ... ale myslim generalce, bez zasahu zustali jen valce, pisty, krouzky ... neb ty nekdo menil nez jsem v sk koupil toho busa a valce/pisty jsou origo oznacene Kolbenschmidt a dle mereni nebyly skoro ani jete (dle tabulek z origo Porsche nemecke stare servisni knihy)
- jedina zmena je vacka WebCam ... parametry jsem mel napsane ale potratil, kdyztak zjistim znova ... ale neni standard, mela by mit lehce jine casovani a vetsi zdvih
- motor je komplet vyvazen, tj klika, setrvak, pritlacak, chladici vrtule
- vyfukovy "system" je tak lehce hodinu po smrti, povinna vybava tmel na vyfuky, obcasne lehnuti pod auto a zakytovani nove diry (staci pred spanim na odpocivadle/plazi, do rana to zatuhne - kdyztak mohu doporucit, je to dobry vyrobek, kdyz jsem rozebiral zatmelene spoje topniky/tlumic, musel jsem to odseknout a tmel drzi/utesni i profukovani ve spoli okolo tlumice)
- karburatory 32PDSIT 2-3, ac pretesneny/cisteny, povazuji taky tak pul hodiny po smrti ... hlavne na tech mojich je nejake termostaticke rizeni vstriku ACC pumpy ... kdyz studene strika hodne ... kdyz teple mel by strikat mene
- za poslednich 20 dni najeto po Evrope cca 4000km s plne nalozenou Westy, plna lednicka, plna nadrz vody (obcas i odpadni), nalozena zahradka nad ridicem, plyn bomba, sporako-drez apod.
- projelo se napr. v jednom dni od 65 m.n.m (L. di Gardo) az po nejakych 2600 m.n.m (Hochalpenstrasse)
- jezdilo se v teplotach jak cca 5-8stC tak 35stC
- rozdelovac nevim jaky, nicmene podtlakovy, je to jeden ze dvou co mam (oba jezdi normalne)
- staticke nastaveni predstihu 7.5st pred
- pokud mozno nejlepe jak to slo serizene, ty mrtve, karburatory ... tj opisovane stejne kruznice jak ovladani, tak pak na klapkach, dorazy klapek, sytice v defaultu open cca 60st, minimalizovana ta obrovska vule v ulozeni "stangle" ovladani
- svicky nejake Brisk
- civka noname, jedine oznaceni je ze je cerna a lehce zdeformovana od drzaku na sahare typ4 motoru
- zapalovaci kabely obyc medene, za 40kc/m v mototechne
- obycejny palivovy filtr za 30kc taktez z mototechny, umisten hnedle pod nadrzi
- motor se pri stelovani volnobehu bez problemu udri na minimalnich otackach jak Petisroubovo motory Indian ... skoro se daji pocitat vybuchy ... stelovani funkcni tim jedinym sroubem co je na levem karbeci (samozdrejmne pri stavajicim nastaveni bohatosti)
- problem je s mazanim, pri prvnim startu natlaci tak do 3 - 5 vterin
- kdyz je teply (napr. prijezd na benzinku) tak startuje tak 5 - 10 vterin, nutnu seslapnuty plny plyn ... studeny chytne ihned (v normalni teplote, viz ty skoro vypnute sytice)
vysledek:
Tankoval jsem (v tomto poradi) v CZ, D, A, CH, FL, IT, FR, IT, A, CZ jak dalnice, tak vesnice, automaticke bezobsluzne benzinky na pobrezi (cca 300km Port Grimaud - Genova), v horach... a motoru je uplne jedno co jsem mu natankoval (kdyz to stalo 1.968Eur dostal to nejlevnejsi - kdyz to stalo 1.38 dostal to nejlepsi) stale jel stejne a na zadne stelovani jsem ani nesahl, spotreba okolo 10L (minuly rok 16L a vice )
Nez se motor zajel tak dostal plynule rozjezdy a max 80 - 90km/h, na zpatecni ceste pri jedne "nervove situaci a pubescentnich rakusaku na dalnici" to slo bez problemu po rovine na 138km/h jinak tech 100 - 115km/h poslednich 300km ... navigace Sygic
Stale to tomu motoru je jedno co tankuju. Kdyz se to zahreje, je motor tichej, zadny klepani, tukani, nic ... jen jsou slyset rozvody.
Diru to ma dole (kdyz je to teple), velkou, proste po meste to chce pracovat se spojkou, plynule rozjezdy a pod. Kdyz slapnu (prudce), tak to klidne i zdechne, ale to predpokladam je vina karburatoru (termostaticka regulace ACC)/vyfuku, jeste uvidime... Ale jak se to dostane do otacek, tak se to nezastavi, na 4 to z 80ti klidne plynule zrychluje i do mirnych kopcu, bez diry i na prudke slapnuti
Kdyz clovek treba chce "vystrelit na zelenou" ... prijemne zavodit s tema skutrama vsude na tom pobrezi ... tak nejprve roztocit motor (pocitam tak 1600 a neco) a pak to "odstrelit" a je to jak na motorovem clunu
Na Hochalpenstrasse jsem treba jel max na 2 ... a na tu to, nekolikrat, bylo moc, ze by tam sla i 3 ... jenze jak klesly otacky, prisla dira ... na Edelweißspitze jen za 1 ... vetsi pruser byly brzdy dolu
Proste po techto zkusenostich si jsem tak trochu jist ze vliv benzinu na chod toho motoru je, vice mene, zanedbatelny popripade minimalni. Ona i sugesce je mrcha hrozna...
Fuj, to je elaborat
podminky:
- motor typ4 CJ po generalce ... ale myslim generalce, bez zasahu zustali jen valce, pisty, krouzky ... neb ty nekdo menil nez jsem v sk koupil toho busa a valce/pisty jsou origo oznacene Kolbenschmidt a dle mereni nebyly skoro ani jete (dle tabulek z origo Porsche nemecke stare servisni knihy)
- jedina zmena je vacka WebCam ... parametry jsem mel napsane ale potratil, kdyztak zjistim znova ... ale neni standard, mela by mit lehce jine casovani a vetsi zdvih
- motor je komplet vyvazen, tj klika, setrvak, pritlacak, chladici vrtule
- vyfukovy "system" je tak lehce hodinu po smrti, povinna vybava tmel na vyfuky, obcasne lehnuti pod auto a zakytovani nove diry (staci pred spanim na odpocivadle/plazi, do rana to zatuhne - kdyztak mohu doporucit, je to dobry vyrobek, kdyz jsem rozebiral zatmelene spoje topniky/tlumic, musel jsem to odseknout a tmel drzi/utesni i profukovani ve spoli okolo tlumice)
- karburatory 32PDSIT 2-3, ac pretesneny/cisteny, povazuji taky tak pul hodiny po smrti ... hlavne na tech mojich je nejake termostaticke rizeni vstriku ACC pumpy ... kdyz studene strika hodne ... kdyz teple mel by strikat mene
- za poslednich 20 dni najeto po Evrope cca 4000km s plne nalozenou Westy, plna lednicka, plna nadrz vody (obcas i odpadni), nalozena zahradka nad ridicem, plyn bomba, sporako-drez apod.
- projelo se napr. v jednom dni od 65 m.n.m (L. di Gardo) az po nejakych 2600 m.n.m (Hochalpenstrasse)
- jezdilo se v teplotach jak cca 5-8stC tak 35stC
- rozdelovac nevim jaky, nicmene podtlakovy, je to jeden ze dvou co mam (oba jezdi normalne)
- staticke nastaveni predstihu 7.5st pred
- pokud mozno nejlepe jak to slo serizene, ty mrtve, karburatory ... tj opisovane stejne kruznice jak ovladani, tak pak na klapkach, dorazy klapek, sytice v defaultu open cca 60st, minimalizovana ta obrovska vule v ulozeni "stangle" ovladani
- svicky nejake Brisk
- civka noname, jedine oznaceni je ze je cerna a lehce zdeformovana od drzaku na sahare typ4 motoru
- zapalovaci kabely obyc medene, za 40kc/m v mototechne
- obycejny palivovy filtr za 30kc taktez z mototechny, umisten hnedle pod nadrzi
- motor se pri stelovani volnobehu bez problemu udri na minimalnich otackach jak Petisroubovo motory Indian ... skoro se daji pocitat vybuchy ... stelovani funkcni tim jedinym sroubem co je na levem karbeci (samozdrejmne pri stavajicim nastaveni bohatosti)
- problem je s mazanim, pri prvnim startu natlaci tak do 3 - 5 vterin
- kdyz je teply (napr. prijezd na benzinku) tak startuje tak 5 - 10 vterin, nutnu seslapnuty plny plyn ... studeny chytne ihned (v normalni teplote, viz ty skoro vypnute sytice)
vysledek:
Tankoval jsem (v tomto poradi) v CZ, D, A, CH, FL, IT, FR, IT, A, CZ jak dalnice, tak vesnice, automaticke bezobsluzne benzinky na pobrezi (cca 300km Port Grimaud - Genova), v horach... a motoru je uplne jedno co jsem mu natankoval (kdyz to stalo 1.968Eur dostal to nejlevnejsi - kdyz to stalo 1.38 dostal to nejlepsi) stale jel stejne a na zadne stelovani jsem ani nesahl, spotreba okolo 10L (minuly rok 16L a vice )
Nez se motor zajel tak dostal plynule rozjezdy a max 80 - 90km/h, na zpatecni ceste pri jedne "nervove situaci a pubescentnich rakusaku na dalnici" to slo bez problemu po rovine na 138km/h jinak tech 100 - 115km/h poslednich 300km ... navigace Sygic
Stale to tomu motoru je jedno co tankuju. Kdyz se to zahreje, je motor tichej, zadny klepani, tukani, nic ... jen jsou slyset rozvody.
Diru to ma dole (kdyz je to teple), velkou, proste po meste to chce pracovat se spojkou, plynule rozjezdy a pod. Kdyz slapnu (prudce), tak to klidne i zdechne, ale to predpokladam je vina karburatoru (termostaticka regulace ACC)/vyfuku, jeste uvidime... Ale jak se to dostane do otacek, tak se to nezastavi, na 4 to z 80ti klidne plynule zrychluje i do mirnych kopcu, bez diry i na prudke slapnuti
Kdyz clovek treba chce "vystrelit na zelenou" ... prijemne zavodit s tema skutrama vsude na tom pobrezi ... tak nejprve roztocit motor (pocitam tak 1600 a neco) a pak to "odstrelit" a je to jak na motorovem clunu
Na Hochalpenstrasse jsem treba jel max na 2 ... a na tu to, nekolikrat, bylo moc, ze by tam sla i 3 ... jenze jak klesly otacky, prisla dira ... na Edelweißspitze jen za 1 ... vetsi pruser byly brzdy dolu
Proste po techto zkusenostich si jsem tak trochu jist ze vliv benzinu na chod toho motoru je, vice mene, zanedbatelny popripade minimalni. Ona i sugesce je mrcha hrozna...
Fuj, to je elaborat
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
zkrácene řečeno ... když je pulka součástí motoru v prdeli (půl až hodinu po smrti jak píše šíša) tak je tomu jedno co natankujes
tomu celkem i věřim
tomu celkem i věřim
... a vůbec !
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
To sice mozne je, nicmene tim padem se tesim, ze az bude vse jak ma pojede to jeste lepe. Zase na druhou stranu resit kvalitu benzinu na techto nizkovykonovych a nizkootackovych motorech je trosku pritazene. Brouk taky chlastal kdeco po evrope, a tam je ten motor a vse okolo "cajk" a taky nejak neprostestuje a to chlasta od Shellu po ONO
Kdezto u te mrtvoly filcky poznam co zena natankuje ... na ONO to nejede, na Shell (Aral/OMV) to jede lepe a za min
Kdezto u te mrtvoly filcky poznam co zena natankuje ... na ONO to nejede, na Shell (Aral/OMV) to jede lepe a za min
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Hele Šíšo, na jedné straně stojí, že sugesce je hrozná mrcha vč. díry v plynu + kvalita benzínu má zanedbatelný vliv na chod motoru a na druhé je, že si Felcka nenechá líbit špatný benzín.
Nějak se v tom ztrácím. Zkus to prosím shrnout jednoduchou, konstruktivní větou namísto rozsáhlého nicneříkajícího elaborátu
Děkuji
Nějak se v tom ztrácím. Zkus to prosím shrnout jednoduchou, konstruktivní větou namísto rozsáhlého nicneříkajícího elaborátu
Děkuji
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Jednoduche: dle meho nazoru ty nase strare motory, s nizkou kompresi, manualne nastavovane, nizkotlaky palivovy system, maji takove tolerance, a jezdily i na podstatne horsi benziny poplatne dobe vzniku, ze je dnesni "nerozhazi".
Kdezto byt i jen mrtvola felicie s CFI ocekava nejake parametry paliva, a program v ECU sice umoznuje nejake adaptace, ovsem s nizsima tolerancema.
Nicmene jsem napsal jen sve poznatky za dost dlouhou cestu a elaborat s podminkama pro to aby bylo "jasno" za jakych podminek se to vse stalo a nepredpokladam ze by s tim kdokoliv souhlasil a jiste vsichni mame nejenom spodky motoru ve 100proc stavu, ale i karburace a vyfuky.
Kdezto byt i jen mrtvola felicie s CFI ocekava nejake parametry paliva, a program v ECU sice umoznuje nejake adaptace, ovsem s nizsima tolerancema.
Nicmene jsem napsal jen sve poznatky za dost dlouhou cestu a elaborat s podminkama pro to aby bylo "jasno" za jakych podminek se to vse stalo a nepredpokladam ze by s tim kdokoliv souhlasil a jiste vsichni mame nejenom spodky motoru ve 100proc stavu, ale i karburace a vyfuky.
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
jak resite neustaly zalepovani trysek parafinujici bioslozkou?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
bereš benzín pravidelně na jedné pumpě?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Začal jsem brát výhradně na EuroOil resp. Čepro a nesmírna spokojenost.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
No vetsinou na OMV, ale ruzne. Občas Shell, pripadne vyjimecne EuroOil. Od jara najeto cca 900km. Potřetí zasraný trysky parafinemPětišroub píše:bereš benzín pravidelně na jedné pumpě?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Satyre, nebude chyba někde jinde? Fujtajbl v nádrži, nevhodný hadice, nebo co. Já najezdím cca 3-4tis. za rok a nic se mi neucpává.