Tak na to se napiju a dám si klidně ta piva čtyři .Sam píše:Lišák se trefil do černého....
Evžen 1964
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
Daj si piate na mna... Sam je dobry pedagog...vysvetlil presne o co ide...lišák píše:Tak na to se napiju a dám si klidně ta piva čtyři .Sam píše:Lišák se trefil do černého....
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964
Dnes večer se budou pít bublinky .john píše:Daj si piate na mna...
Ale nepředbíhejme, zatím mě investor pozval na oběd. Kdybych to tušil, tak 14dní nejím, abych si mohl dát nášup. Řeknu Vám, díly z Číny stojí za hovno, ale taková kachýnka to je materiál .
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - finále
A čím že jsem si to zasloužil? Ano přátelé, máte pravdu kdo hádáte, že konečně máme emise a STK. A bez ztráty kytičky . Jak málo stačí k radosti.
Tak teď už jsme opravdu ve finále. Zbývají poslední dvě věci abych mohl Evžena předat investorovi. Tou první jsou rozšiřovací podložky pod zadní kola. Původně jsme si chtěli nechat vyrobit podobné válečky jaké jsou na této fotce od strýčka Sama. Obrázek dávám pro názornost protože stánky Cal-Look.com, kde se kdysi Lukáš inspiroval už bohužel nejsou dostupné.
Je to už více než rok, co jsme na Sambě našli podložky, které nám hned padli do oka. Protože sada nebyla kompletní tak to prodávající nabízel za cenu tak přijatelnou, že jsme neváhali, protože výroba distančních válečků ala Porsche by byla dražší. A potřebujeme stejně jenom dva kousky na zadek.
Navíc u podložek jsou i šrouby a tak nebylo co řešit.
Po vyčištění jsou jak nový.
Zadní kolo bez podložky.
S podložkou je krásně vyplněný blatník.
Také je ten správný čas sundat folii ze sedaček.
A zadní sedák je konečně na svém místě.
Do kufru řízky a můžeme konečně vyjet.
Co závěrem? Na projektu se začalo dělat 21.3. 2010 a počítat hodiny které jsme tomu věnovali se vážně neodvažuji počítat. A kolik celá ta sranda stála? To by šlo spočítat, ale myslím, že lepší sladká nevědomost.
P.S. Když jsem odcházel z garáže tak jsem si všiml pod autem loužičky oleje. A tak mám pro investora dvě zprávy. Jednu dobrou a jednu špatnou. Ta dobrá je, že únik oleje z motoru se mě podařilo odstranit. Ta špatná, že teče manžeta poloosy v místě kde se dotýká rámu. Ale co kachna je sežraná, bublinky vychlastaný, tak co bych si s tím lámal hlavu . Moje auto to není.
Tak teď už jsme opravdu ve finále. Zbývají poslední dvě věci abych mohl Evžena předat investorovi. Tou první jsou rozšiřovací podložky pod zadní kola. Původně jsme si chtěli nechat vyrobit podobné válečky jaké jsou na této fotce od strýčka Sama. Obrázek dávám pro názornost protože stánky Cal-Look.com, kde se kdysi Lukáš inspiroval už bohužel nejsou dostupné.
Je to už více než rok, co jsme na Sambě našli podložky, které nám hned padli do oka. Protože sada nebyla kompletní tak to prodávající nabízel za cenu tak přijatelnou, že jsme neváhali, protože výroba distančních válečků ala Porsche by byla dražší. A potřebujeme stejně jenom dva kousky na zadek.
Navíc u podložek jsou i šrouby a tak nebylo co řešit.
Po vyčištění jsou jak nový.
Zadní kolo bez podložky.
S podložkou je krásně vyplněný blatník.
Také je ten správný čas sundat folii ze sedaček.
A zadní sedák je konečně na svém místě.
Do kufru řízky a můžeme konečně vyjet.
Co závěrem? Na projektu se začalo dělat 21.3. 2010 a počítat hodiny které jsme tomu věnovali se vážně neodvažuji počítat. A kolik celá ta sranda stála? To by šlo spočítat, ale myslím, že lepší sladká nevědomost.
P.S. Když jsem odcházel z garáže tak jsem si všiml pod autem loužičky oleje. A tak mám pro investora dvě zprávy. Jednu dobrou a jednu špatnou. Ta dobrá je, že únik oleje z motoru se mě podařilo odstranit. Ta špatná, že teče manžeta poloosy v místě kde se dotýká rámu. Ale co kachna je sežraná, bublinky vychlastaný, tak co bych si s tím lámal hlavu . Moje auto to není.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Za tu kachnu to stálo.
Děsí mě, že za 3 roky hotovo. Budu se muset začít více snažit, mám na brezelovi víc jak rok a půl vystříleno a zatím finiš v nedohlednu...
Děsí mě, že za 3 roky hotovo. Budu se muset začít více snažit, mám na brezelovi víc jak rok a půl vystříleno a zatím finiš v nedohlednu...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Evžen 1964
Tak to je parada. Gratuluju k dokončení.Trošku mě vždy mrazí když se člověk ohlédne, tři roky života, ale ten brouk si to zasloužil.
Re: Evžen 1964
A zazvonil zvonec a.... Byl to krásnej projekt, jen co je pravda. V Ukaž své auto!!! to bude nuda
Přeji mnoho zážitků, šťastných kilometrů a pohodičky za volantem, pro mne nejúžasnějšího auta na české VW scéně.
Jste frajeři chlapci!!!! A díky za těch 87 stránek, několikrát jste mi moc pomohli
Kuba
Přeji mnoho zážitků, šťastných kilometrů a pohodičky za volantem, pro mne nejúžasnějšího auta na české VW scéně.
Jste frajeři chlapci!!!! A díky za těch 87 stránek, několikrát jste mi moc pomohli
Kuba
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Navrhuji dát lišákovi čestné ocenění za pozvednutí úrovně VW aircooled české scény. Podívejte se kolem (i na sebe), kolik lidí tu naučil k dané věci přistupovat z pohledu udělat věc jednou a pořádně a nerespektovat oblíbené české "záplatu na silnici zalít záplatou a pak přezáplatovat a znovu a dokola".
Sice jsou tu i ostatní kteří umí od základu udělat věc pořádně, ale až lišák o tom dokázal psát a nám to do palic nenásilně tlačit, jak jsme hltali jeho příspěvek za příspěvkem.
Lišák má mé velké uznání (i když vím že napíše že za to si nic nekoupí)
Sice jsou tu i ostatní kteří umí od základu udělat věc pořádně, ale až lišák o tom dokázal psát a nám to do palic nenásilně tlačit, jak jsme hltali jeho příspěvek za příspěvkem.
Lišák má mé velké uznání (i když vím že napíše že za to si nic nekoupí)
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: Evžen 1964
Kdybych byl potměšilý, tak bych přál Evženovi samé problémy, aby bylo i nadále co číst.
Ale nejsem, tak mu přeji mnoho šťastných kilometrů.
No a těším se na druhý Lišákův slibně se rozvíjející projekt.
Jo a kdybych měl co, tak smeknu. To jen tak na okraj....
Ale nejsem, tak mu přeji mnoho šťastných kilometrů.
No a těším se na druhý Lišákův slibně se rozvíjející projekt.
Jo a kdybych měl co, tak smeknu. To jen tak na okraj....
OndraS
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Kluci krásná práce
a teď už jen ty pifka, šampáňo a hurá na dovolenou
a teď už jen ty pifka, šampáňo a hurá na dovolenou
to já si vyberu dovolenou v létě a celou .
Re: Evžen 1964
Já zatím děkovat nebudu, protože jak jste jistě četli, tak teče manžeta a auto ještě není pořádně rozježděný.
Tím pádem ještě nějaká reportáž přibude. Až to bude všechno vyladěný, tak budu teprve gratulovat!
PS Už se těším Lišáku na poslední reportáže.
Tím pádem ještě nějaká reportáž přibude. Až to bude všechno vyladěný, tak budu teprve gratulovat!
PS Už se těším Lišáku na poslední reportáže.
Co přijde dál???
Re: Evžen 1964
Dopuručuji vytisknout a nechat svázat jako příručku pro renovaci i mě to zachránilo párkrát život a pár bezesných nocí.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Evžen 1964
Pekny....pekny....on to investor treba nekde trosku opre a zase bude prace dost
Vwase nocni sichta...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - finále
Přátelé, děkuji za pochvalu, ale moc to nepřehánějte. Jak už jsem kdysi psal, jsem hrozně ješitnej a nosil bych frňák tak nahoru, že by se mnou nikdo nevydržel . Pokud někomu opravdu při práci pomohlo co jsem tady za tu dobu napsal jsem vážně rád, že to k něčemu bylo dobrý, ale v podstatě jsem se pouze snažil dodržet základní zadání v sekci "Projekty". Tam je doslovně napsáno - "renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem".
A v mém snažení mě také trošínku popoháněla správní rada se svým občasným decentním upozorněním, že když se nebudu snažit, tak že mě klidně můžou vyměnit. Jsem stará škola a tak mám přirozený respekt před autoritou .
Možná by bylo lepší napsat následující věty na úplný začátek, ale lepší pozdě než vůbec.
Neberte prosím tento topic jako kuchařku a vždy se snažte použít vlastní hlavu. I když se to možná nezdá, ale o spoustě věcí, které jsem dělal s přesvědčením, že to je to správné a nejlepší jsem následně zjistil, že to byla slepá ulička a že příště by to chtělo dělat jinak a lépe. Prostě víc než jako návod to berte jako reportáž o tom jak se jeden ne už nejmladší škodovkář vyučenej na lokomotivách snažil rekvalifikovat na broukaře. A vy co ty moje bláboly čtete nesmutněte, nějaký ten report o Evženovi ještě určitě sesmolím. Nebudu to ale dávat sem, ale protože projekt i přes tekoucí manžetu beru za ukončený. Pokračování ze života Brouka bude v sekci "Ukažte své auto" http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=16675.
A v mém snažení mě také trošínku popoháněla správní rada se svým občasným decentním upozorněním, že když se nebudu snažit, tak že mě klidně můžou vyměnit. Jsem stará škola a tak mám přirozený respekt před autoritou .
Možná by bylo lepší napsat následující věty na úplný začátek, ale lepší pozdě než vůbec.
Neberte prosím tento topic jako kuchařku a vždy se snažte použít vlastní hlavu. I když se to možná nezdá, ale o spoustě věcí, které jsem dělal s přesvědčením, že to je to správné a nejlepší jsem následně zjistil, že to byla slepá ulička a že příště by to chtělo dělat jinak a lépe. Prostě víc než jako návod to berte jako reportáž o tom jak se jeden ne už nejmladší škodovkář vyučenej na lokomotivách snažil rekvalifikovat na broukaře. A vy co ty moje bláboly čtete nesmutněte, nějaký ten report o Evženovi ještě určitě sesmolím. Nebudu to ale dávat sem, ale protože projekt i přes tekoucí manžetu beru za ukončený. Pokračování ze života Brouka bude v sekci "Ukažte své auto" http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=16675.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964 - motor
mám dotaz...lišák píše: Následovala sahara, zatím holá, aby se nechal vyzkoušet a seřídit termostat a klapky.
Zjistili jsme, že se vloudila nějaká chybka, protože při studeném termostatu byly klapky plně otevřené a držák termostatu byl až na dorazu. A tak se začalo proměřovat, co je špatně. Změřili jsme si jaký je maximální krok na termostatu.
A potom krok na táhle klapek.
A zjistili jsme, že oproti 13mm na termostatu je krok táhla mezi otevřenou a zavřenou polohou 28mm.
Po zkoumání, jak to na klapkách vlastně funguje, jsme došli k závěru, že problém je v páce klapky, která je vyrobena pružného pásu. Na porovnání jsme si našli v archivu jinou klapku na porovnávání.
Oko, do kterého se zasouvá táhlo, musí být v otevřené i zavřené poloze klapek v ose vybrání v tělese klapek.
Zmenšením, nebo zvětšením průměru pružné páky se pak nechá seřídit krok na táhle tak, aby odpovídal kroku termostatu v držáku. Jemné doladění, je pak ještě potřeba po nasazení pružinky, která zajišťuje plné otevření klapek při poruše termostatu.
Ještě pořádně namazat a můžeme zkoušet.
Klapky v uzavřené poloze.
A tomu odpovídající poloha termostatu. Na obrázku je vidět, že bude třeba ještě malinko pošudlat táhlo, konec nad závitem je přihnutý a není rovnoběžně s termostatem.
Ohřívání fénem na vlasy. To zas bylo řečí, abych ho nezasvinil. [-X Jako kdybych někdy něco zmazal.
Termostat plně otevřen.
A tomu odpovídající poloha klapek.
Všechno funguje jak má, tak ještě narovnat to táhlo a můžeme montovat dynamo.
všechno ohledně termostatu jsem pochopil, ale když odejde termostat tak ta pružina na sahaře by měla nefunkční termostat přetáhnout a zaaretovat klapky v otevřené poloze?
to znamená že termostat regulérně prdne a je na dvě půlky?protože kdyby byla ta pružina natolik silná aby ho přetáhla tak by klapky otevřené byly furt ne?
Re: Evžen 1964
thermostat je věc nevyspytatelná.. musíš si to hlídat, každopádně na dvě půlky sem ho v motoru nikdy neviděl.. a pružina sahary taky nemá šanci..ale hezky..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Když termostat přestane těsnit, vlasntí silou se plně otevře. Jsou samozřejmě vyjímky, ale ty se stávají víceméně jen Lišákovi a můžeme je brát jako potvrzení pravidla výše.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Ano pružina na sahaře pomáhá udržovat klapky otevřené i když to ani tak moc potřebné není, protože pokud je termostat poškozený, tak se vlastně sám o sobě rozcápne a je delší než nepoškozený.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
v tom případě rozumím...špatný termostat=nafouklý termostat=furt otevřené klapky...takže pružinky netřeba...díky
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Tady bych si dovolil nesouhlasit. Je ji třeba, protože může nastat to co s čím jsem se jednou setkal a to je uvolněný termostat. Koupili jsme auto na součástky, odvezli ho po vlastní ose a při rozebírání jsem zjistil, že termostat jen tak visí na táhle. Kdyby tam nebyla pružinka mohlo dojít k přehřátí, ale jak vtipně poznamenal Sam, to se může stát jenom mě.šuhaj píše:...takže pružinky netřeba...díky
Každý celek se skládá z detailů.