Sršeň - 1968

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 Thirbie řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Nemaje již další prostor volný k zastavění, jsem nucen jít cestou pergoly
zámkovou dlažbu dodělám až na jaře :)
Přílohy
Pergola.jpg
Pergola.jpg (53.02 KiB) Zobrazeno 9893 x
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

protože začínaji padat hovna s háčkama, bylo potřeba na zimu zaklopit.
Tak snad už to neni tak moc nedústojný :)
pergola02.jpg
pergola02.jpg (23.39 KiB) Zobrazeno 9530 x
pergola01.jpg
pergola01.jpg (21.93 KiB) Zobrazeno 9530 x
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

To si tak clovek naplánuje že si připraví dlouhou převodovku co má už 10 let zašitou ve skladu
a když z ní chce vypustit olej, vyteče na něj voda :(
Snad radši ani nechci vidět jak to vypadá uvnitř.

Převodovka je z kabria 1967, nikdy nerozebíraná, jen roztrhaný manžety
Polonápravy budu sundavat a měnit loziska na koncích

jak byste pokračovali vy ?
Naplnit proplachovacím olejem, protočit vylejt, to cele nekolikrat a neřešit to ?
Nebo kompletní rozborka a čištění ?
Přílohy
RIMG0002.JPG
RIMG0002.JPG (143.27 KiB) Zobrazeno 8967 x
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Sam »

Herbie píše: jak byste pokračovali vy ?
Já bych to komplet rozebral, přeskládal, vyměnil všechny ložiška, posehnal případně nové díly a minimálně na půl roku se tím komplet zasekal. Viz převodovka z brezela.
Pokud z toho krom vody vyteklo dostatečné množství oleje, je šance, že olejový film vše ochránil. Pak by stačilo sundat víka, podívat se na diferák a případně to složit zpět a propláchnout olejem.

Suma sumárum. Pokud ti nevadí se v tom v budoucnu vrtat, klidně převodovku jezdi, pokuj je chycená, moc víc ji už ublížit nemůžeš.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Vytekla nejdřív voda, pak olej, respektive takovej blivajz co asi kdysi bejval olej :)

težko se odhaduje množství, ale vody mohlo byt tak meco mezo 0,3 -0,5 litru a byla čistá bez rzi
a zatim zhruba tak 1.5 litru olejovýho sajrajtu a ten uz byl krapet do oranžova :(


Mám následující vizi
-sundám polonápravy a zkouknu stav kamenu + planet v soukolí diferenciálu
-pak sundám domeček řazení abych zjistil v jakém stavu jsou ta dvě hlavní ložiska
-pak to provizorně uzavřu bez polonáprav a naplním proplachovacím olejem co mi zbyl z garáže po dědovi
-pak s tim zakvrdlám sem tam a zkusim zatočit hnací hrídelí postupně na všechny kvalty

uvidíme co z toho vyteče ještě za bordel a podle toho se asi rozhodne
odklápět kompletní boky se mi moc nechce, ale třeba nebude zbytí
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Skid »

My proplachovali naftou, protocili lehce a vyplachli. Koukali jestli neni moc spon, pak stav lozisek jak jsi psal, hura olej a jezdit. ;-)

To co jsi psal co vyteklo na nas vykouklo u jednoho motoru. Kamos co ho koupil tvrdil, ze mu pan povidal, ze pred zimou motor sel. :lol:
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Takže po odstrojení a částečném otevření je jasno
voda nezanechala v převodovce žádné zásadní škody.
Na několika místech jsou lehké hnědé mapky na zubech,
ale jedná se o zbytky jakési emulze, žádná výrazná koroze zubů není vidět.

Proplach naftou se ukázal jako velmi funkční, můžu tedy doporučit.
Předpokládám stejně, že první olej tam taky nenechám zbytečně dlouho.




Ale jak už to tak bývá, jeden problém se vyskytl.

Pri sundavání polos se ukázalo ,že na jedné straně došlo k nabobtnání/prohnutí a naprasknutí distanční podložky
a následně její pootočení o 90 stupnu
Obrázek
tím pádem došlo k lehkému vymačkání drážky pro ségrovku
a uvolnění nějakých špon které poškodily unašeč poloosy a klec diferenciálu

naštěstí to poškození není tak dramatické a klec půjde zabrousit
unašeč projistotu použiju jiný, distanční podložku s ségrovku taky

snad to nebude tak zásadní že by kvůli tomu nebylo možné celou skříň provozovat

Obrázek
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Jen pro záznam

není to skříň AO nýbrž A0
Původ: Brouk 1500 Kabrio - Karmann 1967
Diferenciál 4.125
4.rychlost 0.89
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

ježiš jak já nesnášim to nekonečný čištění tech 50-ti letech krámů :(

no ale nakonec mám očištěný a natřený nohavice, brzdový štíty, domečky, příčku pod převodovku a všecky ty kokotiny na poloosách.
Podařilo se vyleštit i ty kroužky co po nich dranděj gufera, a to byla tedy velká chuťovka :evil:

ted zbývá nalisovat gufera do domečků a může se začít zase skládat.

ta zatracená barva tvrdne fakt pomalu, takže sem to zas nemohl dodělat
RIMG0001.jpg
RIMG0001.jpg (145.41 KiB) Zobrazeno 8072 x
RIMG0002.JPG
RIMG0002.JPG (55.72 KiB) Zobrazeno 8072 x
RIMG0003.jpg
RIMG0003.jpg (80.37 KiB) Zobrazeno 8072 x
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

No a protože se ukázalo že box na pískování má každý lečo :)
tak jsem dneska probehl skladiště bordelu, posbíral nějaký desky, pár hřebíků a pár dalších drobností
Za hodinku byl základ hotov :)
Vzhled neřeště, nejsem truhlář, ale prostý zabíječ much.

Jediny co nemůžu najít je to plexisklo který se mi tu válelo mnoho let
a uklidil jsem ho někam tak dobře že ho nemůžu najít .
Přílohy
RIMG0008.JPG
... a vůbec !

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od lišák »

Herbie píše:Jediny co nemůžu najít je to plexisklo který se mi tu válelo mnoho let
a uklidil jsem ho někam tak dobře že ho nemůžu najít .
Tak vytáhni sklo z knihovny jako my :D . Ale musíš bejt rychlej, aby tě nikdo u toho nenačapal.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Sam »

Plexisklo není moc vhodné. Životnost skla je mnohonásobně vyšší a tak jsem také upgradoval.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

tak už mám taky odzimováno

Stav Tachometru 85400
-výměna oleje, tentokrát bez kovových špon a bordelu
- Militec-1 125ml
-vyčištění rozdělovače a nové promazání
-rámečky předních světel už jsou definitivně v prdeli


Pokud jsem správně pochopil tak nemecky nerez se řekne Edelstahl
čili nerezové provedení rámečků existuje a cena je až podezřele nízká :)
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0930166411" onclick="window.open(this.href);return false;
Objednáno jest, reference dodám až to dorazí.
edestahl.JPG
edestahl.JPG (33.15 KiB) Zobrazeno 7527 x
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

jen pro zapamatování při řešení švidracího koeficientu :)

Převodovka AB (diff 4.375) + Přední pneu 175/55/15 + Zadní pneu 195/65/15
4 rychlost (0,89)- 3000 otáček - 90 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje 115 :)
4 rychlost (0,89)- 3500 otáček - 105 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje skoro 130 :)

jsem hoodne moc zvedavej jak moc jiný udaje budou po výměně převodovky za A0 (á nula, diff 4.125)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Vítkov 2013
Přílohy
0002.jpg
0001.jpg
0000.jpg
... a vůbec !

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od lišák »

Pohled z druhé strany :D .
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Stav tachometru : 86225

-Dnes dopoledne Instalována převodovka A0.
zítra provedu testovací jízdy
-Převodový olej Mogul Trans 90 (API GL-4)
-výměna brzdové kapaliny
-výměna všech bubnů a brzdového obložení
-výměna silentbloků na převodovce
-výměna ložisek zadní nápravy
-výměna štítů brzd zadní nápravy
-nová gufera v domečcích
-instalovány nerezové rámečky světel
s provedením jsem spokojen, pasují výborně
-přítlačák použit prozatím třípackový s kroužkem
-nové spojkové ložisko
-manžety na polonápravách zakoupeny ve výprodeji Autokelly asi 50,- za kus
na první pohled a omak se zdají z dobrého materiálu tak jsem zvědav co vydrží :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

Herbie píše: Převodovka AB (diff 4.375) + Přední pneu 175/55/15 + Zadní pneu 195/65/15
4 rychlost (0,89)- 3000 otáček - 90 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje 115 :)
4 rychlost (0,89)- 3500 otáček - 105 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje skoro 130 :)
Převodovka A0 (nula) (diff 4.125) + Zadní pneu 195/65/15
4 rychlost (0,89)- 3000 otáček - 95 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje nesmysly :)
4 rychlost (0,89)- 3500 otáček - 110 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje pořád nesmysly :)
4 rychlost (0,89)- 4000 otáček - 125 km/h (měřeno GPS) - tachometr ukazuje ještě větší nesmysly :)

hodnoty jsou "asi tak" čili orientační a nedá se jim moc věřit :)
Ocením porovnání s ostatními jejichž vůz je dovybaven otáčkoměrem
... a vůbec !

Uživatelský avatar
DuffY
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 820
Registrován: 07 lis 2006
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od DuffY »

csp calculator
Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (43.22 KiB) Zobrazeno 9000 x
jinak mam stejnou převodovku akorát pneu 186/65 a tabulkový čísla celkem odpovídají gps měření

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Herbie - 1968 řečený Sršeň

Příspěvek od Herbie »

šikovnej kalkulátor ... díky za tip
http://www.csp-shop.com/cshop/technik/g ... hnung5.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Vyplývá z něho že moje krapet dost sjeté 195/65 odpovídají přesně 195/60 :)


Zkusil jsem co to dá :)
Pražský okruh směrem na letiště, navigace ukázala Vmax 154 Km/h
motor už dál nechtěl, ale asi mi to i tak stačí :)
... a vůbec !

Odpovědět