Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Odpovědět
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od lišák »

john píše:A zasterky Trabant....tu uz clovek nevie kto plati a kto pije... :D
:lol: Ten je dobrej, ten se Ti fakt povedl.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od yahoďák »

a ještě jedna fotka zpod toho Spartaka:
KDF440_04.jpg
KDF440_04.jpg (30.17 KiB) Zobrazeno 14104 x
podle zdroje to mělo být na podvozku KdF...

a připravte si čistý textil, zítra zveřejním další dobovku, tentokrát premierový kus ze Slovenska!
Obrázek

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od OB »

A nebyl asi před rokem nebo dvouma na prodej???
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od yahoďák »

to nevím Ondro, já jsem si rtyhle fotky stáhnul z nějkaého škodovkářského webu už v roce 2001
Obrázek

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od Laco »

Pětišroub píše:A taky má píšťalku uprostřed, jako Laco:-D
Hele nerej, nebo si těch píšťalek tam dám patnáct !!! :lol:

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od yahoďák »

Tak dnes, doufám, udělám radost bratrům Slovákům, protože po celé plejádě zahraničních a několika českých kreacích, se podíváme na výtvor zlatých slovenských ručiček ... ačkoliv jména hlavních aktérů nezní zrovna typicky slovensky :wink:

Základem pro přestavbu byl KdF82 vyrobený roku 1943. Po válce skončil jako mnoho jiných v centrálním skladu poblíž Olomouce (již na flat4 zmíněno). Odsud jej odkoupil civilista jménem Dahlinka. Třetím vlastníkem byl pan Stefan Busch adresou v Dolné Hamre a právě on uskutečnil výměnu otevřené vojenské karoserie za civilní pontonovou.
Není známo zda je karoserie kompletně „domácí výroby“, nebo jsou použity části jiných vozů, každopádně nevypadá zle - posuďte sami:
Busch_1ed.jpg
Busch_1ed.jpg (35.67 KiB) Zobrazeno 13953 x
Za povšimnutí stojí dostatečně dimenzované štěrbiny pro přívod chladícího vzduchu, vyústění v motorovém prostoru je vidět na dalším snímku, který odhalí poctivých 25PS:
Busch_2ed.jpg
Busch_2ed.jpg (32.41 KiB) Zobrazeno 13953 x
Nevím, kdy došlo k přestavbě, každopádně někdy před rokem 1968, protože tehdy vůz koupil jeho čtvrtý majitel, pan Rudolf Langer. Tento vyučený automechanik jej zgenerálkoval (vůz měl tou dobou již nejméně 180.000km najeto) a v roce 1970 s ním vyrazil na dovolenou do Bulharska. Vůz až na drobné opravy sloužil skvěle a později se s ním vypravil ještě na Balaton a najezdil s ním dalších 50.000km.
V roce 1977 pan Langer vůz (stále provozuschopný) prodal pátému majiteli neznámé identity. Ten s ním jezdil až do roku 1983, kdy jej musel odstavit z důvodu prasklé klikové hřídele. Přátelé věřte nebo ne, ale tehdy se jim prý přes veškeré úsilí nepodařilo sehnat v celé ČSSR náhradní díly pro opravu!! A to byl začátek konce tohoto unikátu, který byl roku 1987 ... sešrotován ...

PS: jména aktérů jsem zveřejnil v plném znění s ohledem na fakt, že vůz již neexistuje, zúčastnění možná již také nežijí a především již byli dříve zveřejněni jinde.
Obrázek

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od Petr914 »

...na individuální stavbu nádherný vozidlo...to se bratia předvedli v tom nejlepším lesku...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od OB »

Ne, tak to auto není to na které směřoval můj dotaz výše. To byla skutečně Oktavia na KdF podvozku.
Toto auto je moc pěkně udělané. Velmi zajímavé!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 906
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od Jozef »

Amatérska prestavba na opdvozku KDF z 50-tych rokov (prevzaté z webu spartaky.cz)
"Tak tohle auto si pan Novotný postavil sám! Podvozek je z VW KDF a karoserii vyrobil se svým kamarádem sám. Například skla jsou ze sedana."
Obrázek
"Tento vůz byl předchůdcem Octavie. Po jeho prodeji si pořídili Octavii. Škoda, že se nedochoval!"
Obrázek
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od martin_100 »

yahoďák píše:Tak dnes, doufám, udělám radost bratrům Slovákům.[/size]
Trošku mi ta kastle pčipomíná polskou Syrenu

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od lope »

Jozef píše:Amatérska prestavba na opdvozku KDF z 50-tych rokov (prevzaté z webu spartaky.cz)
"Tak tohle auto si pan Novotný postavil sám! Podvozek je z VW KDF a karoserii vyrobil se svým kamarádem sám. Například skla jsou ze sedana."
Zástěrky ho prozradily. Nebýt těch utopených kol (stranově i svisle), tak to vypadalo celkem dobře. Prakticky neexistující nárazníky předběhly dobu až do dneška.
.

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 906
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od Jozef »

... Minule som sa stretol s moravským veteránistom, ktorý dával na KDF podvozky budky zo Spartaka.
Ale teraz k veci z (automuzea.cz):

Již mnoho let jezdí po českých silnicích a v poslední době i veteránských akcích tento zajímavý automobil.

KdF 1942 III.Laminátová karoserie je postavena na podvozku vojenského vozu KdF 82 z roku 1942, ale nemá žádný výrobní štítek ani označení. Je proto otázkou, kdo tento automobil postavil.

Současný majitel, pan Josef nalezenec si pohrává s otázkou, zda nejde o jeden z prvních výstředních automobilů, které v šedesátých letech postavil na podvozku VW-KdF dnes slavný designer Luigi Colani.

KdF 1942 II.Můj osobní názor je ten, že se jedná o stavbu šikovného českého amatéra, který se toto auto postavil počátkem šedesátých let podle svých představ a pro své potěšení.

Pokud by k tomuto vozu měl někdo jakékoli informace, budu velmi potěšen, když se s nimi podělí. Zaslat je může na: info@automuzeum.cz
Obrázek
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 906
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od Jozef »

Spartak s KDF alebo VW motorom ?
Obrázek
Obrázek
Obrázek
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od yahoďák »

to je stejný kus jako na minulé stránce (únor 2013), ne?
Obrázek

Uživatelský avatar
Jozef
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 906
Registrován: 22 lis 2004
Bydliště: Trnava

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od Jozef »

yahoďák píše:to je stejný kus jako na minulé stránce (únor 2013), ne?
asi áno, minule som sa spoznal s jedným pánom z Moravy, ktorý robil takéto predelávky.
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od Sam »

Jozef píše:Spartak s KDF alebo VW motorom ?
Motor je čistokrevný VW/30PS. To ale nijak nesnižuje krásný úlovek. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re:

Příspěvek od yahoďák »

tak zase jednou sfoukneme prach a smeteme pavučiny:
yahoďák píše:
bugz píše:Tohle jsem objevil a nevím co by to mohlo být, ale vypadá to dost zajímavwě.
Obrázek
No to je jednoznačně základ taky ze Steyera.....
Po pár letech se z tohoto vraku stal pěkný kousek a také je znám autor této přestavby Steyer/Kdf/VW. je jím rakouská karosárna
Kohlruss
Mimochodem prováděla i zajímavé úpravy T1, to se jistě bude líbit Udeeskovi, vice třeba zde
Kohlruss 1942_1.jpg
Kohlruss 1942_6.jpg
Kohlruss 1942_7.jpg
Kohlruss 1942_8.jpg
Kohlruss 1942_5.jpg
Obrázek

Uživatelský avatar
Ferdinand
Příspěvky: 227
Registrován: 13 led 2006

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od Ferdinand »

Obrázek

V současnosti přebudovávám bývalé Automuzeum s různými veterány všemožných značek, které bylo 10 let v areálu pivovaru Konrad ve Vratislavicích nad Nisou, na tématicky zaměřené Automuzeum Ferdinanda Porsche.
Donutila mne k tomu trapná kauza okolo válečného působení F. Porsche, která se rozpoutala ve Vratislavicích nad Nisou. Chtěl bych proto tímto muzeem veřejnosti představit jeho geniální automobilové konstrukce.
O získání elektromobilu Lohner-Porsche, závodním voze Austro Daimler Sascha, Mercedesu SSk nebo závoďáku Auto Union se mi ani nezdá, ale Porscheho poslední konstrukce lidového vozu mne provází životem již více jak 30 let a tak bych se na ni soustředil.
V tomto nově pojatém muzeu bych chtěl vedle klasických vzduchem chlazených vozů Volkswagen a Porsche návštěvníkům představit i jedinečnou domácí tvorbu amatérských automobilů, které v období let 1946 až 1974 vznikaly na celém území tehdejšího Československa. Byl bych proto velmi potěšen, pokud by jste mi mohli zasílat různé fotografie těchto vozidel, třeba i s krátkými texty o jejich životě. Současně bych byl velmi potěšen, pokud by byli někteří z majitelů těchto vozů ochotni mi jej na určitou dobu do muzea zapůjčit. Samozřejmě, že mne zajímají, jak velmi precizně karosářsky vyvedené výtvory, tak i mnohdy vozy nepovedené, nebo i nedokončené kusy. Totéž platí o automobilech na podvozcích KdF, které byly osazeny karoseriemi jiných vozů, jako třeba Škoda Octavia, Mercedes-Benz 170 a pod.
Svůj první exponát na toto téma, KdF - Škoda Sedan, již připravuji na urychlenou renovaci.

Obrázek

Své odkazy můžete posílat na: porsche@automuzeum.cz Již předem moc děkuji.

Uživatelský avatar
Ferdinand
Příspěvky: 227
Registrován: 13 led 2006

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od Ferdinand »

Je tomu již přes 20 let, co jsem se v Anglii u přítele vozil v jeho automobilu VW Stoll Coupé z roku 1952.
Později byl tento vůz vystaven i v továrním muzeu ve Wolfsburgu.

Obrázek

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatér

Příspěvek od yahoďák »

po delší době si dáme další málo známou zajímavost.
Haller Taifun 1952
Autorem je Rudolf Haller z Mnichova, jehož hlavní činností byla stavba a výroba rychlých závodních člunů a letadel a to je na návrhu karoserie vozu znát. Na svou dobu rozhodně zaujme prosklenou střechou a velkou prosklenou plochou zadní části.
Přiznávám, že nemám 100% důkaz, že jde skutečně o přestavbu na podvozku z brouka, informační zdroje jsou kusé, uvádějí však pohon vzduchem chlazeným motorem s přeplňováním o výkonu 40PS(maximální rychlost 125mph), kdesi na netu je tvrzeno, že šlo o VW motor osazený kitem Okrasa. Podle snímků to vypadá, že byl použit zadní nárazník z brouka, také stěrače, volant a ráfky+poklice vypadají povědomě...konec konců co jiného než brouk nebo Kdf mohlo v roce 1952 sloužit v Německu jako základ pro přestavbu?
Vůz byl v roce 1952 prezentován hned ve třech us časopisech s tím, že jde o nový německý aerodynamický sportovní automobil, jehož cena činí 5.000USD:
1952_Haller0001.jpg
haller popular mec.1952.jpg
haller popular mec.1952.jpg (97.35 KiB) Zobrazeno 13932 x
haller popular mec.oct.1952.jpg
haller popular mec.oct.1952.jpg (51.71 KiB) Zobrazeno 13932 x
O dalším osudu vozu není nic známo, ale následující snímky napovídají, že asi skončil v USA. Za pozornost stojí porovnání výšky s běžným automobilem:
haller2.jpg
Obrázek

Odpovědět