Máchalův dědula 1962

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Máchalův dědula 1962

Příspěvek od máchal »

Někteří ví, někteří tuší, zbytek se dozví :P
Nejsem spisovatel, ani automechanik, nečekejte žádný zázraky!!! Lišákovi, OB, Samovi a jim podobným se nemůžu rovnat. Chi jen taky přidat troškou do česko-slovenské vw scény.
Brouka jsem si pořídil začátkem roku 1999,tehdy svobodný, bezdětný, bydlící u rodičů. Někteří z vás budou brouka pamatovat ze srazů. Pár let jsem s tímto autem objížděl tehdy ty nejlepší srazy: Jeseník, Orava, Blansko, Attack, Vítkov... Tehdy ale bylo vše jinak, webery mělo pár aut v republice a originální auta skoro nikdo nechtěl [-o<
Až po letech jsem si začal uvědomovat, jaké štěstí mne potkalo, že jsem koupil právě tohle auto. :wink:
MŮJ BROUK byl, až na lak a korozi, v docela slušném původním stavu. R.V. 1962, motor 1200ccm, 34PS, 6 V. Žádný nechutný zásah kutilem naštěstí auto nepotkalo. Až po letech se pár zásahů našlo, ale už je vše zase jak má být.
Budu se snažit vkládat postupně fotky, jak šel čas a co vše už je na autě hotové.
Ještě se patří zdůvodnit, proč je auto v projektech. Po pár letech jsem brouka rozdělal, že do jara bude hotovej. [-o< [-X A hle, uplynulo 10 let a brouk stále nevyjel. A jak už to chodí, mezi tím jsem se stihnul oženit, pořídit byt, komplet ho zrekonstruovat, a hlavně už mi doma běhá rok a půl mladej broukař :lol:

Fotky ze dne 31.12.1999
Přílohy
P9050018.JPG
P9050018.JPG (58.55 KiB) Zobrazeno 11344 x
P9050031.JPG
P9050031.JPG (60.19 KiB) Zobrazeno 11344 x
P9050006.JPG
P9050006.JPG (59.19 KiB) Zobrazeno 11344 x
P9050011.JPG
P9050011.JPG (57.07 KiB) Zobrazeno 11344 x
P9050008.JPG
P9050008.JPG (57.41 KiB) Zobrazeno 11344 x
P9050012.JPG
P9050012.JPG (58.5 KiB) Zobrazeno 11344 x
P9050027.JPG
P9050027.JPG (56.13 KiB) Zobrazeno 11344 x

Uživatelský avatar
Tamina
Příspěvky: 12
Registrován: 16 bře 2005
Bydliště: Moravský Krumlov

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od Tamina »

Nikdy nezapomenu na první jízdu z bazaru - zamžený okýnka, na každé křižovatce to chcíplo, řídil jsi jako blondýna, ale měli jsme Brouka!!!! A taky na sezónu se startérem, co nestartoval - prý: závodní auta se roztlačují, proto sebou vozím sestru :-D Jak já Tě někdy nenáviděla :-D

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od udeeska »

Tak to bud rada,ze si bratr nekoupil busa,to bys mela nozicky jak Fibinger :D
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
vwrchní
Příspěvky: 127
Registrován: 22 lis 2008
Bydliště: Teplice

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od vwrchní »

No to to trvalo :) a už jdeš do finále?nahod aktual foto.ještě jsi zapoměl napsat že jsi měl zelenýho :D držím palce

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od máchal »

Nezapomněl, na takový auto se nedá zapomenout :supz:
Ale postupně. Brouk se dostal do ČSSR 22.7.1971. Konkrétně do Poličky, tam byl až do roku 1984, poté stál v Mor.Třebové do r.1998, pak byl na chvilku v Habrovanech, okr.Vyškov a od 22.2.1999 je v mém vlastnictví.
Podařilo se mi zjistit od 1.majitelů, že brouka prodávali, když měl najeto nějakých 120 000 km. Původní barva byla šedá L469 Anthracite. Za ta dlouhá léta se na broukovi laky jen vrstvily a vrstvily.
Na podzim 2002 jsem se rozhodnul pro menší opravu, ale nějak se to zvrhlo #-o
Přílohy
106-0675_IMG.JPG
106-0675_IMG.JPG (93.72 KiB) Zobrazeno 11197 x
104-0459_IMG.JPG
104-0459_IMG.JPG (86.31 KiB) Zobrazeno 11197 x
104-0456_IMG.JPG
104-0456_IMG.JPG (93.51 KiB) Zobrazeno 11197 x
104-0458_IMG.JPG
104-0458_IMG.JPG (75.32 KiB) Zobrazeno 11197 x
104-0455_IMG.JPG
104-0455_IMG.JPG (92.83 KiB) Zobrazeno 11197 x

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od máchal »

Brouka jsem celýho pěkně oškrabal, obrousil, schoval do krabic a pak teprve zjistil, co to všechno bude stát [-o<
Brouk zůstal pár let ve stavu "natřenej základovkou", chvilku už to vypadalo že se na něm začne dělat. Jenže...naskytla se možnost za ušetřené peníze pořídit jinýho brouka, krasavce neskutečnýho!!! Sníženej, koni tlumiče, jednodílný okna, zavařený lišty, slušnej lak, krásný kola, sportovní sedačky, no nekupte ho!!!!
http://gallery.tuningy.com/displayimage ... 36&pos=102" onclick="window.open(this.href);return false;
A tak jsem si 5 let užíval se zeleným [smilie=driving.gif]
Ale po čase jsem zjistil, že srdce mě táhne k mé 62. Začal jsem postupně nakupovat díly a řešit klempíře. Zelenej musel do světa. Žena ho sice oplakala, ale podařilo se mi ji přesvědčit, že to je tak lepší =D> Nyní si zelenej užívá někde v Teplicích a je o něj dobře postaráno. Díky Honzo :wink:
Zpátky k projektu. Auto jsem nechal celé opískovat, rozebralo se ještě víc a pan klempíř mohl začít... Brouk byl jak cedník [-o< #-o :(
Navíc všude možně ODBORNĚ sešroubavanej. Předchozí majitel asi neuměl svařovat. Brouk byl navíc kdysi bouranej na levej předek, takže práce na něm bylo až až...
Přílohy
IMG_25061.jpg
IMG_10191.jpg
IMG_10261.jpg

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od máchal »

Nováčci, berte prosím tohle vše jako dokonalý příklad nerozvážného broukaře. Prošlo si tím mnoho z nás a ještě mnoho dalších projde. Nakonec stejně každej zjistí, že nejlepší je auto sehnat v co nejpůvodnějším stavu, moc do něho nehrabat a jen si užívat. Ale...
Pan klempíř je vcelku šikovný člověk, akorát si dával trošku na čas. Výsledek nechám na vašem posouzení. Jak je vidno, většina dílů je z levnější produkce. Muselo se tudíž dopasovávat a upravovat. Naopak díly od firmy http://www.autocrafteng.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; k dostání u Michala http://shop-vwbrouk.cz/index.php?manufacturers_id=3541" onclick="window.open(this.href);return false; mohu jen a jen doporučit. Škoda že nebylo víc peněz, mít auto poskládané z takových dílů... :-" \:D/ Třeba příště :lol:
Přední blatníky jsem si nechal opravit, zadní jsem nahradil replikami. Chyba! Měl jsem si nechat opravit i ty zadní #-o
Tak tedy něco obrázků z klempírny :roll:
Přílohy
IMG_30791.jpg
IMG_30771.jpg
IMG_30721.jpg
IMG_30711.jpg
IMG_30691.jpg
IMG_30231.jpg
IMG_30301.jpg
IMG_30311.jpg
IMG_24941.jpg
IMG_24921.jpg
IMG_30211.jpg
IMG_24971.jpg
IMG_10231.jpg
IMG_10211.jpg
IMG_10171.jpg
nosník od firmy autocrafteng.co.uk
nosník od firmy autocrafteng.co.uk
nosník původní
nosník původní

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od máchal »

A jedeme dál :P
Od klempíře se brouk vezl do lakovny a souběžně s tímto se dolaďoval podvozek. Ten se musel rozebrat do šroubku, obrousit, natřít všemi možnými přípravky a šplíchnout na černo. O brzdách a nápravách někdy příště :roll:
V lakovně se mezi tím tmelilo a brousilo a stříkalo vším možným a nemožným :D
Jak jsem se zmínil na začátku, nejsem odborník přes takovéto práce. Snažím se čerpat informace kde se dá, nejvíce samozřejmě na tomto foru, TheSamba.com a podobně. Díky všem, kdo se o flat4.org stará!!!! =D> Nebýt Vás, mohl jsem v klidu mít auto celé dobastlené, ušetřil bych si stovky probdělých nocí, které trávím hledáním nových informací, a asi bych byl spokojenej. Ale díky stále novým a novým tématům je důvod se sem vracet a hledat další inspiraci. Třeba nebýt MISTRA LIŠÁKA, neměl bych kam upevnit pásy na předních sedadlech. A teď už vím kam, co a jak nechat udělat. Díky pane :wink: =D>
A páč nejsem autolakýrník, automechanik, klempíř či čalouník, nezbývá mi, než vše svěřit odborníkům a věřit, že vše dopadne jak má. Zatím se mi, až na drobné detaily, vše daří a ti, kdož na broukovi něco dělají, mají pro mne pochopení a jsou ke mně shovívaví.
Další postup prací, komentáře netřeba :P
Přílohy
IMG_37261.jpg
IMG_37161.jpg
IMG_37151.jpg
IMG_41101.jpg
IMG_41041.jpg
IMG_41111.jpg
IMG_41001.jpg
IMG_40881.jpg
IMG_40841.jpg
IMG_40821.jpg
IMG_40831.jpg
IMG_40851.jpg

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od máchal »

Slíbené nápravy a brzdy:
Páč jsem se kdysi dávno nechal přesvědčit o požitku z větších motorů, nechal jsem si do brouka narvat motor o obsahu 1500 ccm. Úžasný svezení, opravdu asi jeden z nejlepších motorů, co se do brouků dával. Jenže... zabrzdit byl problém. Na 12-tku ty malý bubny stačí, ale v broukovi chci mít motor o malinko větší, ani 15-tka mi není dost dobrá #-o a tak jsem se rozhodl pro instalování kotoučových brzd. Ale to bych nebyl já, abych neměl něco extra. Miluju dědky na 5-ti dírových kolech . Volba byla jasná, zakoupil jsem tedy sadu od EMPI http://shop-vwbrouk.cz/sada-prednich-ko ... 20400.html" onclick="window.open(this.href);return false;
K tomu pochopitelně ořechy na snížení nápravy, ať to vypadá, ne? Po roce jsem si uvědomil, že jízda na takto snížené nápravě už pro moji rodinu asi nebude ideál (co by člověk neudělal pro ženu a dítě :-k )a tak jsem přikúpil snížené náboje. Jízda tak bude o mnohem pohodlnější, než jsme si užívali v zeleným. Tam jsme si tvrdé jízdy užili ažaž :lol: viz 1.obrázek.
Bohužel, při montáži se vynořil dosti zásadní problém. Náboje si s kotoučema nerozumí. Pokud bych chtěl na náboj našroubovat držák brzdových třmenů tak jak má být, zavazelo ze zadní strany rameno. Jediná šance jak vše vyřešit bylo pootočit oba díly proti původním závitům, kousek náboje uříznout a natrvdo to k sobě navařit. Musely se přehodit brzdiče levej za pravej, aby odvzdušňovací ventil byl v co nejvrchnější poloze. Poté se vše zkusilo poskládat na nápravu. Vypadá to, že by vše mohlo fungovat. V sadě kotoučových brzd je dodáván jednookruhový brzdový válec. Bylo mi doporučeno použít dvouokruhový, nádržku kapaliny se podařilo nechat na původním místě. Šlo by nechat i původní nádržku a použít cestou k brzdovému válci rozdvojku, ale tohle mi připadá rozumnější.
Upozorňuji, že vše se nakupovalo již před pár lety a v té době sehnat sadu kotoučů včetně snížených nábojů, na které by se montovaly přímo brzdiče bylo nemyslitelné nebo nedostupné mým finančním možnostem. Dnes je již vše jinak. Pokud tedy někdo o takové úpravě uvažujete, buďte v klidu, vše se dá pořídit, dokonce za celkem slušný peníze.
Na nápravách se vyměnily všechny čepy, tlumiče apod. Všechny šrouby se podařilo kupodivu povolit a které šly použít znovu, ty se taky použily. Aspoň pro ten pocit, že značka KAMAX bude někde vidět. Já vím, správně bych měl shánět všechny šrouby a pak to poskládat, mám ještě co dohánět, že páni mistři #-o :wink:
Obrázci tu:
Přílohy
IMG_4150.jpg
IMG_4148.jpg
IMG_4159.jpg
IMG_4152.jpg
IMG_4200.jpg
IMG_4202.jpg
kotouče.jpg
kotouče.jpg (38.49 KiB) Zobrazeno 10630 x
IMG_4144.jpg
IMG_4141.jpg
IMG_4128.jpg
IMG_4132.jpg
IMG_4131.jpg
IMG_4130.jpg
IMG_4123.jpg
P10202491.jpg

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od Sam »

Obrázek
Padl mi do oka tento detail, resp plech z vnější strany vidlí. Vypadá to jako ochrana brzdové trubičky. Je to běžnou součástí moderních podvozků, nebo jde o nějakou vychytávku ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od lišák »

U moderních aut je to normál, ale u vykopávek jako děláš Ty Same to asi nebude :D .
Obrázek
Mě spíš zaujala ta rozvodka. Ta asi nebude původní, nebo ano? Na první pohled mě připadá jako variace ze Š120.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od Sam »

Každý pod pojmem "moderní" vidíme něco jiného. :D
Díky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od máchal »

Člověče, to jsi mě teda dostal. Ale dle Lišákova Evžena soudím, že to tak má být :wink: ,viz http://www.flat4.org/gal/albums/userpic ... 080165.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od Lugen »

na 71 to nejni...
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Laco
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 870
Registrován: 31 říj 2011
Bydliště: Hřebeč
Kontaktovat uživatele:

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od Laco »

JJ na mém 1972 KG je i "krycí plech" , spíš výztuha (4mm tlustá) i úplně stejná origo rozvodka s logem VW :wink:

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od Herbie »

byloto na vsech podvozcích které jsem kdy mel
tzn od roku 58 do 85
a Petarda to na své 96 má taky.

Superky by mohly byt vyjimka kvůli uchycení IRS nápravy,
ale ty samozřejmě vůbec nepočítame že :)

P.S. Same je to na obou stranách, takže spíš dodatečná výztuha než ochrana trubičky
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od Sam »

Herbie píše:byloto na vsech podvozcích které jsem kdy mel
tzn od roku 58 do 85
a Petarda to na své 96 má taky.

Superky by mohly byt vyjimka kvůli uchycení IRS nápravy,
ale ty samozřejmě vůbec nepočítame že :)

P.S. Same je to na obou stranách, takže spíš dodatečná výztuha než ochrana trubičky
Je to zajímavý detail se kterým jsem se zatím nesetkal (1955 ani 1950 ho nemají), proto jsem se ptal.
Možná je na druhé straně kvůli souměrnosti, nevím. Jako výztuha mi to přijde dost poddimenzované vzhledem k tomu, co by to vlastně mělo "tužit". V každém případě další nepodstatný detail, ve kterém se můžeme hrabat,rochnit a fotit ho ze všech stran. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od máchal »

Fakt je to na obou stranách :)
Přílohy
IMG_40821.jpg

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od lope »

Je to výztuha sloužící k ochraně brzd. trubiček. Mně připadá brzd. hadička trochu překroucená.

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Máchalův dědula 1962

Příspěvek od máchal »

lišák píše:U moderních aut je to normál, ale u vykopávek jako děláš Ty Same to asi nebude :D .
Obrázek
Mě spíš zaujala ta rozvodka. Ta asi nebude původní, nebo ano? Na první pohled mě připadá jako variace ze Š120.
Zkusím zjistit, z čeho to je. Jak jsem psal, rozumím jiným věcem :-({|= Možná se tahají starý zásoby.

Odpovědět