deluxe,export,standard,študent,sociál,špárkéfr-stupně výbavy
deluxe,export,standard,študent,sociál,špárkéfr-stupně výbavy
Již jsem se s mnoha z vás soukromě radila, leč nedopátrala jsem se výsledku Jak byste definovali pojem "DELUXE"???? Jistě, člověk tak nějak cítí, co si pod tím má asi představit, ale jak byste to výstižně a stručně popsali slovy?
Deluxe=vyšší stupeň výbavy nad "Standardem"
je to hodně složitý popsat, protože úrovně výbavy se rok co rok lišily. Musela bys specifikovat období, které tě zajímá, a pak by se šlo rozepsat.
Tak například v Deluxech se začaly dávat hydraulické brzdy, zatímco na Standardech byly lankové, na Deluxech byly používány chromované lišty a doplňky, jiné volanty (např. tříramenný preclíkový volant na Standardu ještě v roce 58-59), kličky oken a dveří... již z továrny tam byly koberečky a ne jen gumové podlážky, jednobarevný tapecírung dveří místo dvoubarevného v 50. a 60. létech...u Deluxů se začaly používat 12V elektrické soustavy, kdežto u "sociálů" se 6V dávaly až do poloviny 70.let...těch nuancí je hodně moc.
Čalounění - zatímco u Deluxů je čaloun po celém interiéru, Standardy (sociálové, študentwageny) měly čaloun jen na střeše, kolem zadního okna a na sloupcích chybí (Sameleon, Jakub Koutský...nic proti vám kluci, pro mě je černoch jako cigán:lol: )
Samozřejmě omezená barevná škála pro Standardní modely.
Na Deluxech býval od roku 63 plechový šíbr, zatímco na socálech na přání plátěný faltdach až do roku 67...to je můj oblíbený broučí "špek" .
Motorizace - jakmile byla k dispozici širší škála motorů, "Standard" měl vždy 12ku.
Převodovky - na Deluxech synchronizované, na Standardech nikoliv až buhví dokdy..
Dneska je vlivem věku spousta těch rozdílů setřených. Srovnej mojí 61 Deluxe a Jackarerovu 62 Standard...
je to hodně složitý popsat, protože úrovně výbavy se rok co rok lišily. Musela bys specifikovat období, které tě zajímá, a pak by se šlo rozepsat.
Tak například v Deluxech se začaly dávat hydraulické brzdy, zatímco na Standardech byly lankové, na Deluxech byly používány chromované lišty a doplňky, jiné volanty (např. tříramenný preclíkový volant na Standardu ještě v roce 58-59), kličky oken a dveří... již z továrny tam byly koberečky a ne jen gumové podlážky, jednobarevný tapecírung dveří místo dvoubarevného v 50. a 60. létech...u Deluxů se začaly používat 12V elektrické soustavy, kdežto u "sociálů" se 6V dávaly až do poloviny 70.let...těch nuancí je hodně moc.
Čalounění - zatímco u Deluxů je čaloun po celém interiéru, Standardy (sociálové, študentwageny) měly čaloun jen na střeše, kolem zadního okna a na sloupcích chybí (Sameleon, Jakub Koutský...nic proti vám kluci, pro mě je černoch jako cigán:lol: )
Samozřejmě omezená barevná škála pro Standardní modely.
Na Deluxech býval od roku 63 plechový šíbr, zatímco na socálech na přání plátěný faltdach až do roku 67...to je můj oblíbený broučí "špek" .
Motorizace - jakmile byla k dispozici širší škála motorů, "Standard" měl vždy 12ku.
Převodovky - na Deluxech synchronizované, na Standardech nikoliv až buhví dokdy..
Dneska je vlivem věku spousta těch rozdílů setřených. Srovnej mojí 61 Deluxe a Jackarerovu 62 Standard...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Tak já můžu dodat pár informací o "výbavě" sociální verze Spärkäfer nebo Studentwagen z roku 1974, kterého provozuji.
1) Samozřejmě je to standartní brouk 1200 s přední nápravou s torzkama a zadní s výkyvnými poloosami - v době 1303 archaismus
2) Čalounění: jenom koženková stropnice, nejsou očalouněné sloupky, tapecírunky ve dveřích a na bocích ukrutné provedení z desky vyrobené z lisovanách pilin, potažené černým vikslajvantem - hladké - bez náznaku ozdobného "prošití" jako u všech brouků. Do karoserie upevněny tak, ža v nich jsou díry, skrze které prochází plastové čepy s placatou hlavičkou, takže po obvodu koukají ven. Vzadu není popelník
3) Nejsou dvířka přihrádky před spolujezdcem a pozor, ani se tam nedají vsadit z jiného auta...na karoserii pod papírovým kastlíkem nejsou navařena dvě očka, do nichž zapadají "panty" dvířek
4) Jednorychlostní stěrače
5) Volant - obyčejný černý plastový dvouramenný, jako v šedesátých letech, ale nemá ovládáníé klaxonu ozdobným půlkruhem, ale jen tlačítkem uprostřed; (a mám pocit, že na tom tlačítku nebyl ani znak Volfsburg, jen černé)
6) Spínač světel nemá zabudovaný reostat, takže se nedá nastavit intenzita osvětlení tachometru - svítí pořád při zapnutých světlech...s tím souvisí i to, že je zapojena jen modrá kontrolka dálkových světel - zelená je zaslepena (svítí přece budík ne )
7) "Sloupky" pro přední výklopné okénko nejsou v chromu - jen stříbrné
8 ) Gumy oken pochopitelně bez ozdobného "chromovaného" proužku
9) Na podlaze čtyři gumové podlážky, ne vpředu velká vcelku, u spolujezdce není plechová "opěrka" na nohy
10) Standartně jen levé vnější zrcátko
11) absence větrání jak na C sloupcích , tak na přední kapotě
Pokud se jedná o "luxusní verze" těchto novějších brouků
(1302,1303 LS), tak tam bych hledal :
rychlou převodovku
vyhřívání zadního okna
gumy oken s ozbobným proužkem
pravé vnější zrcátko
seriově mlhovku vzadu
rádio z prvovýroby
nadstandartní ráfky (sportfelgen)
...víc nevím
1) Samozřejmě je to standartní brouk 1200 s přední nápravou s torzkama a zadní s výkyvnými poloosami - v době 1303 archaismus
2) Čalounění: jenom koženková stropnice, nejsou očalouněné sloupky, tapecírunky ve dveřích a na bocích ukrutné provedení z desky vyrobené z lisovanách pilin, potažené černým vikslajvantem - hladké - bez náznaku ozdobného "prošití" jako u všech brouků. Do karoserie upevněny tak, ža v nich jsou díry, skrze které prochází plastové čepy s placatou hlavičkou, takže po obvodu koukají ven. Vzadu není popelník
3) Nejsou dvířka přihrádky před spolujezdcem a pozor, ani se tam nedají vsadit z jiného auta...na karoserii pod papírovým kastlíkem nejsou navařena dvě očka, do nichž zapadají "panty" dvířek
4) Jednorychlostní stěrače
5) Volant - obyčejný černý plastový dvouramenný, jako v šedesátých letech, ale nemá ovládáníé klaxonu ozdobným půlkruhem, ale jen tlačítkem uprostřed; (a mám pocit, že na tom tlačítku nebyl ani znak Volfsburg, jen černé)
6) Spínač světel nemá zabudovaný reostat, takže se nedá nastavit intenzita osvětlení tachometru - svítí pořád při zapnutých světlech...s tím souvisí i to, že je zapojena jen modrá kontrolka dálkových světel - zelená je zaslepena (svítí přece budík ne )
7) "Sloupky" pro přední výklopné okénko nejsou v chromu - jen stříbrné
8 ) Gumy oken pochopitelně bez ozdobného "chromovaného" proužku
9) Na podlaze čtyři gumové podlážky, ne vpředu velká vcelku, u spolujezdce není plechová "opěrka" na nohy
10) Standartně jen levé vnější zrcátko
11) absence větrání jak na C sloupcích , tak na přední kapotě
Pokud se jedná o "luxusní verze" těchto novějších brouků
(1302,1303 LS), tak tam bych hledal :
rychlou převodovku
vyhřívání zadního okna
gumy oken s ozbobným proužkem
pravé vnější zrcátko
seriově mlhovku vzadu
rádio z prvovýroby
nadstandartní ráfky (sportfelgen)
...víc nevím
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 14 bře 2005, celkem upraveno 1 x.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Hmm, tak jsem to vsechno bedlive poslouchal a....
to je divny, ja na svym studentikovi ty dvirka mam a neprijde mi, ze by to bylo nejaky dobastleny.yahoďák píše:Tak já můžu dodat pár informací o "výbavě" sociální verze Spärkäfer nebo Studentwagen z roku 1974, kterého provozuji.
3) Nejsou dvířka přihrádky před spolujezdcem a pozor, ani se tam nedají vsadit z jiného auta...na karoserii pod papírovým kastlíkem nejsou navařena dvě očka, do nichž zapadají
"panty" dvířek
mam 2 rychlostniyahoďák píše: 4) Jednorychlostní stěrače
souhlas, jen by me zajimalo, k cemu tam je ta zelena kontrolka ? mam tam jen zelene sklickoyahoďák píše: 6) Spínač světel nemá zabudovaný reostat, takže se nedá nastavit intenzita osvětlení tachometru - svítí pořád při zapnutých světlech...s tím souvisí i to, že je zapojena jen modrá kontrolka dálkových světel - zelená je zaslepena (svítí přece budík ne )
hmmm, to bude asi ten duvoc, proc mi nas smrcek, co roste na dvorku minimalne jednou do roka to pravy zrcatko utrhneyahoďák píše: 10) Standartně jen levé vnější zrcátko
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
já bych to vůbec nebral jako závazný informace. VW prostě spoustu věcí používal do vyčerpání zásob nezávisle na oficiálních propagačních materiálech a specifikacích. Některé sparwageny měly ještě v polovině 70 let malá vejčitá zadní světla (jako moje 61) a kulaté dědkovské nárazníky...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
mám sociála listopad 1969, tedy model 70 přesně takový jako v knížce i s přepínáním rezervy (není palivoměr). Vzadu malá světla, kulatý nárazníky. Dekl na přihrádku je, stěrače jednorychlostní. Auto je původní nebastlený.yahoďák píše:Jasně, mohlo se to lišit rok od roku, fabriku od fabriky.
Můj Student tyhle věci měl, o rok později to mohlo být jinak, nebo to někdo upravil/vyměnil.
Taky v chytrý knížce píšou, že ještě počátkem let sedmdesátých měl sociál (VW1200A) vevnitř v autě kohout na přepínání rezervy,,,,
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Nevim co mám za model, ale študent to čéče asi nebude. Mám víčko na kasliku, tapecírung i kolem okna a B-sloupků, poutko a háček na sloupcích, madlo nad kaslíkem, dokonce i otevírání víčka nádrže zevnitř atd. Pokud si budete chtít vyfotit Sparkäfera, u mě nehledejte. Jó, není každá dvanáctka sozial...Pětišroub píše: Čalounění - zatímco u Deluxů je čaloun po celém interiéru, Standardy (sociálové, študentwageny) měly čaloun jen na střeše, kolem zadního okna a na sloupcích chybí (Sameleon, Jakub Koutský...nic proti vám kluci, pro mě je černoch jako cigán:lol: )
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
Juj tak já si tě s někym splet pardóón, služebník uctivá...koutsky.jakub píše: Nevim co mám za model, ale študent to čéče asi nebude. Mám víčko na kasliku, tapecírung i kolem okna a B-sloupků, poutko a háček na sloupcích, madlo nad kaslíkem, dokonce i otevírání víčka nádrže zevnitř atd. Pokud si budete chtít vyfotit Sparkäfera, u mě nehledejte. Jó, není každá dvanáctka sozial...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4768
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
jo jo to tam mam taky
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dotázeček. Jak to vypadá, to otevírání nádrže zevnitř? To se týká asi jenom brouků co mají nalévací hrdlo nádrže v kufru...?
K zelené kontrolce: co mi dalo práce zjistit, k čemu tam je!
Je tam modrá na dálkáče, žlutá na dobíjení, no a ta třetí zelená je k vyhřívání zadního skla. Nikdy nikomu z vás nepřišlo divný (tak jako mě), proč je u brouků origoš tlačítko na to vyhřívání zespoda pod přístrojovkou, tak neskutečně schovaný? Já jsem si připadal jak kdybych objevil Ameriku, když jsem ho u svého Mexika úplnou náhodou našel. Od té doby čekám, cože za skrytou funkci ještě objevím, od té doby ale víc nic
K zelené kontrolce: co mi dalo práce zjistit, k čemu tam je!
Je tam modrá na dálkáče, žlutá na dobíjení, no a ta třetí zelená je k vyhřívání zadního skla. Nikdy nikomu z vás nepřišlo divný (tak jako mě), proč je u brouků origoš tlačítko na to vyhřívání zespoda pod přístrojovkou, tak neskutečně schovaný? Já jsem si připadal jak kdybych objevil Ameriku, když jsem ho u svého Mexika úplnou náhodou našel. Od té doby čekám, cože za skrytou funkci ještě objevím, od té doby ale víc nic
Oranžovou Tatrou to začalo...