Převodka řízení ..... a vše s ní související
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
mám tam jak na spojce tak okolo obyč M8 s uretanovou samojistící matkou.. ale troška záv. lepidla by to mohla posichrovat..
ok. nechám to rozhozený, co Samba vyhrabe )
času mám teď nějak víc než by se mi líbilo..
ok. nechám to rozhozený, co Samba vyhrabe )
času mám teď nějak víc než by se mi líbilo..
"chrome won´t make your car go any faster"
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
taky mám ty matky...aby se to neodkrucovalo
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
už neschánět! vyřešeno. vše jsem obrousil, vyčistil, dal nové šrouby a nehorázně stáhnul. zbyla minimální vůle na převodce ale to je ok. bohužel mám volnat vzhůru nohama. jsem to zapomněl srovnat.
"chrome won´t make your car go any faster"
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
sundej a nasaď správně..
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
hmm, otočil jsem volant. bylo to rychlejší než povolovat hardyspojku )
"chrome won´t make your car go any faster"
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
No to taky soe myslel
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Takže vzal jsem převodku, kterou jsem měl na autě předtím (foto přikládám). Převoduje dobře, jde zlehka, problém je s tím, že vůle se vyskytuje pouze, když je v krajních polohách. Mám tušení, že by to šlo ještě doseřídit, ale seřizovací šroub se protáčí. Snažil jsem se ho povolit - nejde. Povolil jsem tedy čtyři šrouby po stranách, jenže dekl jde oddělat pouze do výšky cca 4mm, pak to na něčem visí - je možné, že na tom šroubu? Když za dekl zaberu, zvedá se celá osa v převodce. Jinými slovy - jak to rozdělat?
Edit: a je to celé napěchované vazelínou:)
Díky
A.
Edit: a je to celé napěchované vazelínou:)
Díky
A.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Ano správně, visí to na seřizovacím šroubu. Tady jsou nějaké fotky http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 2&start=80
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Jaká je přípustná vůle na převodce řízení, pokud tedy nějaká? Mám tam asi 90° a to asi není cajk, že? Když dotáhnu seřizovací šroub, tak vůle nemizí, jen jde ztuha volant. Co s tím, nový střeva, novou celou?
nasávač
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Odpověď je jednoduchá. Nová převodka se neprodává, nové střeva také ne.simak píše:Jaká je přípustná vůle na převodce řízení, pokud tedy nějaká? Mám tam asi 90° a to asi není cajk, že? Když dotáhnu seřizovací šroub, tak vůle nemizí, jen jde ztuha volant. Co s tím, nový střeva, novou celou?
Pro jistotu malé shrnutí řízení na VW brouk:
- kontrola převodky se provádí na sestaveném a zatíženém podvozku
- vůle v řízení může být v převodce, v kulových kloubech spojovacích tyčí, ve svislých a vodorovných čepech na těhlicích, v uložení ramen přední nápravy.
- nejpravděpodobnější je součet všech výše uvedených vlivů, svádět vše na převodku je chybná úvaha a i po zakoupení NOS převodky nemusíš být spokojen
- nejprve vymezit vůle na zbytku systému a převodku řešit až jako poslední
- na převodce bývá poškozená kulička a lůžko, ve kterém se pohubuje, šnek ve střední části a kuličková ložiska a jejich uložení na hřídeli. Kontrolu můžeš provést tušírovací barvou
- štelovací šroub by NIKDY neměl být dotažený na krev, vždy musí být nějaká minimální vůle, cca 1/8 otáčky šroubu
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
mám převodku ve stavu bez volantové tyče na placce bez kastle a vůli posuzuju tak, že točím T-čkem, co jde k volantu a koukám, kdy se hnou tyče řízení. A jak jsem psal, je tam cca 90°. Tím "nový" jsem nemyslel NNS, ale spíš "jiný, lepší".
nasávač
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Nesouhlas http://www.ebay.de/itm/200859436215?ssP ... 580wt_1029" onclick="window.open(this.href);return false;Sam píše:Odpověď je jednoduchá. Nová převodka se neprodává, nové střeva také ne.simak píše:Jaká je přípustná vůle na převodce řízení, pokud tedy nějaká? Mám tam asi 90° a to asi není cajk, že? Když dotáhnu seřizovací šroub, tak vůle nemizí, jen jde ztuha volant. Co s tím, nový střeva, novou celou?
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Máš vymezenou axiální (osovou) vůli na šneku ?(zatahej za téčko). Dá se to taky seřídit.
Jinak- "kulička" musí sedět na bocích šnečích zubů, jak sedí na dně, je zle. Další zlo je mezi kuličkou a pákou. Já tam tu kuličku jednou ze zoufalství zabrušoval brusnou pastou. Samozřejmě blbost, už to nikdy nemá správnej tvar.
Pak zkoušej točit "téčkem" střídavě oběma směry a druhou ruku dej na páku převodky, abys cítil vůli. Potom vyzkoušej klouby řídících tyčí - dej ruku na skloubení, abys cítil oba díly. Vůli při pohybu poznáš. No a pak další věci na cestě. Ložiska v kolech máš samozřejmě správně dotažený, není tam ohrmná vůle.
před chvílí jsem napsal sáhodlouhej blábol o seřízení novějšího typu převodky, protože skoro spím a poplet sem si příspěvky- ta fotka ve svěráku. kruci nál
Jinak- "kulička" musí sedět na bocích šnečích zubů, jak sedí na dně, je zle. Další zlo je mezi kuličkou a pákou. Já tam tu kuličku jednou ze zoufalství zabrušoval brusnou pastou. Samozřejmě blbost, už to nikdy nemá správnej tvar.
Pak zkoušej točit "téčkem" střídavě oběma směry a druhou ruku dej na páku převodky, abys cítil vůli. Potom vyzkoušej klouby řídících tyčí - dej ruku na skloubení, abys cítil oba díly. Vůli při pohybu poznáš. No a pak další věci na cestě. Ložiska v kolech máš samozřejmě správně dotažený, není tam ohrmná vůle.
před chvílí jsem napsal sáhodlouhej blábol o seřízení novějšího typu převodky, protože skoro spím a poplet sem si příspěvky- ta fotka ve svěráku. kruci nál
Naposledy upravil(a) Křemílek dne 27 led 2013, celkem upraveno 2 x.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Křemílku díky. Úplně jasný mi to není, ale třeba když to uvidím, tak pochopím. Případně se ti ozvu
nasávač
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Nesouhlas http://www.ebay.de/itm/200859436215?ssP ... 580wt_1029" onclick="window.open(this.href);return false;
to je fakt super cena
to je fakt super cena
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést spory, je to ale asi tak to jediné, co s tím můžeme dělat.Andy píše:Nesouhlas http://www.ebay.de/itm/200859436215?ssP ... 580wt_1029" onclick="window.open(this.href);return false;Sam píše:Odpověď je jednoduchá. Nová převodka se neprodává, nové střeva také ne.simak píše:Jaká je přípustná vůle na převodce řízení, pokud tedy nějaká? Mám tam asi 90° a to asi není cajk, že? Když dotáhnu seřizovací šroub, tak vůle nemizí, jen jde ztuha volant. Co s tím, nový střeva, novou celou?
Neprodávají != nelze jednou za čas sehnat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Křemílku ještě jednou díky. Vůle byla mezi osou z převodky ke kolům a pákou, stačilo dotáhnout šroub (mezitím jsem to ovšem celý sundal a rozvrtal).
Osová vůle tyči ke kolům citlivém dotažení seřizovacího šroubu není, u téčka k volantu stačio několik ran kladivem do futra, ve kterém je osa uložená a vůle zmizela. Co jsem ale zničil je svorník M10 držící převodku na nápravě. Něco mají v Kuří, snad, a něco v Marcopol.
Osová vůle tyči ke kolům citlivém dotažení seřizovacího šroubu není, u téčka k volantu stačio několik ran kladivem do futra, ve kterém je osa uložená a vůle zmizela. Co jsem ale zničil je svorník M10 držící převodku na nápravě. Něco mají v Kuří, snad, a něco v Marcopol.
nasávač
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Není zač děkovat. Já totiž nenapsal, jak tu případnou vůli na vstupní hřídeli zmenšit. Ne údery kladivem ale po povolení stahovacího šroubu se otáčí klíčem za plošky na pouzdru. Jako když se vymezuje osová vůle na vodorovnejch čepech. Opatrný údery kladivem můžou při povoleným stahovacím šroubu přinést stejnej účinek, ale je to nebezpečný. Můžeš poškodit ložiska. Hlavně opatrně a s citem.
Jo a hlavní seřizovací šroub (nahoře) se seřizuje při středový poloze převodky.
Jo a hlavní seřizovací šroub (nahoře) se seřizuje při středový poloze převodky.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
Ruský šroubovák myslím není v tomto případě to nejlepší nářadí .simak píše:... u téčka k volantu stačio několik ran kladivem do futra, ve kterém je osa uložená a vůle zmizela.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Převodka řízení ..... a vše s ní související
celá akce smrděla Sibiří, rozborka na betonové podlaze, protože ponk nět, svěrák tudíž tože nět, klíče do velikosti 22, v hale mírně, ale jen mírně nad nulou. No a taváryšč čut čut tormoz. To s tou středovou polohou si budu pamatovat a použiju při dalším pokusu. Než seženu nový štěft, mám technickou přestávku.
nasávač