ZROZENÍ BROUKA - seriál
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
ZROZENÍ BROUKA - seriál
po odhalení broučí prehistorie na foru které mi připomělo co jsem chtěl už kdysi zrealizovat bych v tomhle topiku chtěl do podrobna rozepsat detaily vzniku brouka do začátku seriové výroby .. nemám doma nějaký nevyčerpatelný archiv a většina textů a obrázků bude pouhým extraktem z jedný hodně dobrý knížky kterou jsem si kdysi koupil v cambergu ... takže kdo by měl víc info , upřesnění ,opravy atd ať se nestydí a přidá svůj komentář ..
budu to postupně překládat z anglickýho originálu a přidávat nasekenovaný obrázky takže prosím o třpělivost s nepravidelností příspěvků
tenhle topik by měl prostě sloužit jako celkový souhrn detailů o vzniku naších oblíbených brouků do počátku seriové výroby ..
budu to postupně překládat z anglickýho originálu a přidávat nasekenovaný obrázky takže prosím o třpělivost s nepravidelností příspěvků
tenhle topik by měl prostě sloužit jako celkový souhrn detailů o vzniku naších oblíbených brouků do počátku seriové výroby ..
Naposledy upravil(a) pulenejksicht dne 16 lis 2011, celkem upraveno 1 x.
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: zrození brouka - seriál
Volkswagen nebyl prvním návrhem malého auta od Ferdinanda Porsche. Byl osmým pokusem o návrh
malého vozu. Prvních pět návrhů pochází z dob kdy byl Ferdinand Porsche zaměstnán u jiných společností
- Lohner, Austro Daimler, Mercedes Benz a Steyr kde byly jeho technické schopnosti omezovány
konzervativním smýšlením manažerů, bank atd ..
Hned po založení konzultačních kanceláří ve Stuttgartu vyvinul jeho team malý automobil ( Porsche typ number 12)
pro Zundapp a následně jiný návrh ( typ 32) pro NSU .Oba projekty neuspěly - Zundapp se orientoval na motocyklový
sektor a NSU podepsalo smlouvu s FIATEM , že nebude vyrábět automobily.
Ke konci roku 1933 začal designový team ve Stuttgartu s návrhem nezávislém na jiném výrobci.
Amerika byla motorizovaná hlavně zásluhou Henryho Forda a němci chtěli to samé.
17. ledna 1934 Porsche uvěřejnil memorandum známé pod termínem Expose v kterém byl načrtnut koncept
nového lidového automobilu a tento den lze pokládat za datum zrození volkswagen brouka.
Na začátku roku roku 1931 založil Ferdinanda Porsche kanceláře na čtvrtém poschodí na Kronen Strasse 24 poblíž centra
Stuttgartu které nabízely inženýrské konzultační služby.
Na počátku tvořilo team 12 lidí , Porsche senior , jeho syn Ferry a jeho synovec Ghaislaine Kaes a jiní inženýří převážně
rakouské národnosti se kterými Porsche spolupracoval doposud. V té době nebyla myslitelná produkce automobilu takže
mohli pouze vytvářet návrhy.
Po zveřenění memoranda Expose následovaly meetingy a setkání s Hitlerem v roce 1933 se kterým diskutovali projekt závodního vozu
pro Grand Prix který se dočkal zhomotnění v podobě Porsche typu 22 - AUto Union P-wagen.
Po předchozích návrzích pro Zundapp a NSU se Porsche rozhodl dát na papír návrh automobilu kterému by porozuměli
současní politici.
Dokument Expose zmiňoval úspěch Volksradia , představení konceptu Autobahnu v roce 1933 pro motorizování něměcka
a následný projekt Volksauta - Volkswagenu. V 30 letech bylo v německu produkováno dost prestižních automobilů
které byly ale mimo dosah bežných lidí kteří se museli spokojit s motocyklem.
Proběhlo sice hodně pokusů o výrobu malých lidových vozítek , vetšinou otevřených konstrukcí s dvoudobými motory
nespolehlivých koncepcí nevhodných pro plánovanou síť moderních silnic.
Německé ministerstvo dopravy v Berlíně se zabývalo plány trojkolového návrhu považovaného za řešení
"jednotisícového automobilu".
Porsche team od začátku prosazoval projekt čtyřsedadlového vozu schopného dosáhnout rychlosti 100km/h a vyjet nejvyšší
Alpský průsmyk. Porsche také stanovil cílovou cenu 1550 říškých marek což bylo méně než konkurenční návrhy.
K dosažení toho museli být zvoleny nové konstrukční metody. Hlavním faktorem pro dosažení nízké ceny byla váha vozu.
Porsche prý tvrdil , že kilogram volkswagenu nesmí být dražší než kilogram másla.
Váha byla stanovena na 650kg .. nejlépe ještě nižší. V roce 1934 Porsche dokončil dva odlišné návrhy motorů.
Plochý čtyřválec s osahem 1.25 litru s výkonem 26bhp a návrh dvoudobého radiálního tříválce.
Návrh motoru byl pro tým problémem v několika následujících letech než se stal finálním plochým čtyřválcem
s obsahem pod 1 litr.
výkresy z původního memoranda Expose
vrch - výkres X35 - patrná koncepce předního odpružení
spodek - výkres X36 - ukázka šasí s plochým čtyřválcem , zvláštní pozice dynama nad tělem převodovky
výkres X37 - konvenční pohled z vrchu , z profilu patrné fastback provedení s nádrží vzadu a baterií vpředu
malého vozu. Prvních pět návrhů pochází z dob kdy byl Ferdinand Porsche zaměstnán u jiných společností
- Lohner, Austro Daimler, Mercedes Benz a Steyr kde byly jeho technické schopnosti omezovány
konzervativním smýšlením manažerů, bank atd ..
Hned po založení konzultačních kanceláří ve Stuttgartu vyvinul jeho team malý automobil ( Porsche typ number 12)
pro Zundapp a následně jiný návrh ( typ 32) pro NSU .Oba projekty neuspěly - Zundapp se orientoval na motocyklový
sektor a NSU podepsalo smlouvu s FIATEM , že nebude vyrábět automobily.
Ke konci roku 1933 začal designový team ve Stuttgartu s návrhem nezávislém na jiném výrobci.
Amerika byla motorizovaná hlavně zásluhou Henryho Forda a němci chtěli to samé.
17. ledna 1934 Porsche uvěřejnil memorandum známé pod termínem Expose v kterém byl načrtnut koncept
nového lidového automobilu a tento den lze pokládat za datum zrození volkswagen brouka.
Na začátku roku roku 1931 založil Ferdinanda Porsche kanceláře na čtvrtém poschodí na Kronen Strasse 24 poblíž centra
Stuttgartu které nabízely inženýrské konzultační služby.
Na počátku tvořilo team 12 lidí , Porsche senior , jeho syn Ferry a jeho synovec Ghaislaine Kaes a jiní inženýří převážně
rakouské národnosti se kterými Porsche spolupracoval doposud. V té době nebyla myslitelná produkce automobilu takže
mohli pouze vytvářet návrhy.
Po zveřenění memoranda Expose následovaly meetingy a setkání s Hitlerem v roce 1933 se kterým diskutovali projekt závodního vozu
pro Grand Prix který se dočkal zhomotnění v podobě Porsche typu 22 - AUto Union P-wagen.
Po předchozích návrzích pro Zundapp a NSU se Porsche rozhodl dát na papír návrh automobilu kterému by porozuměli
současní politici.
Dokument Expose zmiňoval úspěch Volksradia , představení konceptu Autobahnu v roce 1933 pro motorizování něměcka
a následný projekt Volksauta - Volkswagenu. V 30 letech bylo v německu produkováno dost prestižních automobilů
které byly ale mimo dosah bežných lidí kteří se museli spokojit s motocyklem.
Proběhlo sice hodně pokusů o výrobu malých lidových vozítek , vetšinou otevřených konstrukcí s dvoudobými motory
nespolehlivých koncepcí nevhodných pro plánovanou síť moderních silnic.
Německé ministerstvo dopravy v Berlíně se zabývalo plány trojkolového návrhu považovaného za řešení
"jednotisícového automobilu".
Porsche team od začátku prosazoval projekt čtyřsedadlového vozu schopného dosáhnout rychlosti 100km/h a vyjet nejvyšší
Alpský průsmyk. Porsche také stanovil cílovou cenu 1550 říškých marek což bylo méně než konkurenční návrhy.
K dosažení toho museli být zvoleny nové konstrukční metody. Hlavním faktorem pro dosažení nízké ceny byla váha vozu.
Porsche prý tvrdil , že kilogram volkswagenu nesmí být dražší než kilogram másla.
Váha byla stanovena na 650kg .. nejlépe ještě nižší. V roce 1934 Porsche dokončil dva odlišné návrhy motorů.
Plochý čtyřválec s osahem 1.25 litru s výkonem 26bhp a návrh dvoudobého radiálního tříválce.
Návrh motoru byl pro tým problémem v několika následujících letech než se stal finálním plochým čtyřválcem
s obsahem pod 1 litr.
výkresy z původního memoranda Expose
vrch - výkres X35 - patrná koncepce předního odpružení
spodek - výkres X36 - ukázka šasí s plochým čtyřválcem , zvláštní pozice dynama nad tělem převodovky
výkres X37 - konvenční pohled z vrchu , z profilu patrné fastback provedení s nádrží vzadu a baterií vpředu
Naposledy upravil(a) pulenejksicht dne 16 lis 2011, celkem upraveno 2 x.
jdeme frflat na flat ...
Re: zrození brouka - seriál
No to mě podrž, půlenej něco přeložil a napsal!!!!
To jsem tedy překvapený. Nicméně musím uznat, že je to moc pěkné.
Jen tak dál a dotáhni to až do konce. Spousta takových projektů zůstane jen ve stadiu prvního příspěvku. Viz KdF od Yahoďáka.
To jsem tedy překvapený. Nicméně musím uznat, že je to moc pěkné.
Jen tak dál a dotáhni to až do konce. Spousta takových projektů zůstane jen ve stadiu prvního příspěvku. Viz KdF od Yahoďáka.
Co přijde dál???
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: zrození brouka - seriál
jak jsem psal ..nemám žádnej archiv ..překládám a vybírám jen to nejzajímavější z asi nejlepší knížky která na tohle téma kdy vyšla ..mohl bych samo všechny na onu knížku odkázat ,ale česky není a je v ní spousta nezajímavých podrobností ..celou jí opisovat nehodlám a výtah toho nej pro nás taky něco zabere ..
nebudu si nic vymejšlet a tak to bude jen suchý výtak faktů ..kdo má nějaký upřesňující informace nebo opravy může je kdykoliv přidat
nebudu si nic vymejšlet a tak to bude jen suchý výtak faktů ..kdo má nějaký upřesňující informace nebo opravy může je kdykoliv přidat
Naposledy upravil(a) pulenejksicht dne 16 lis 2011, celkem upraveno 1 x.
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
po zahájení Berlínského motor show Hitlerem v roce 1933 a zahájení výstavby dálniční sítě se začala zvyšovat touha němců
vlastnit osobní automobil.
Ohlasy veřejnosti přispěly k vládní schůzi 12. února 1934 kde se často ozývaly hlasy citující dokument Expose od Ferdinanda
Porsche.
Jakob Werlin který se s Porschem znal a navštívil ho v jeho kancelářích na Kronen Strasse zřejmě hrál hlavní roli
v obšírnějším seznámení Hitlera s Porscheho vizí lidové vozu.
V roce 1934 vypracoval Porsche další obsáhlejší dokument zmiňující obšírněji aspekty nového konceptu
- místo pro 4 pasažery, jednoduchá obsluha , maximální rychlost 100km/h a nízkou cenu.
Ze začátku byl Porsche přesvědčen , že vůz nejde vyrobit pod 1500 říšských marek , pouze časem snížit cenu,
nikdy ne však snížit na 1000 marek, Porsche zmínil potřebu 28bhp a 4. rychlostní převodovky.
Porsche počítal s výrobou 150-200 tisíc kusů vozů ročně s využitím subdodávek a 2-3. kompletovacími linkami
na různých místech německa. Porsche také zmiňoval představu velké ditribuční sítě včetně sevisů.
Zmiňoval potřebu dostatečného množství náhradních dílů a schopnost mechaniků po celé zemi auta servisovat.
Porsche dokonce spočítal cenu kilogramu materiálu vozu na 0.9 marky a plat dělníků na 0.75 marky na hodinu.
Zdůrazněna byla potřeba automatizace výroby používaná v americe například ve Fordových závodech.
Týden po návštěvě Jakoba Werlina, na začátku března 1934 v jeho kancelářích mu bylo telefonicky sděleno
ať se dostaví příští den do Berlína kde během diskuze vstoupil do místnosti Hitler a vedl diskuzi.
Měl jasnou představu co chtěl .. čtyřsedadlový vůz s výkonem 30bhp, že by byl vhodný vzduchem chlazený robustní
tříválec vhodný i pro vojenské účely a cena vozu byla požadována nižší než 1000 marek.
Porsche měl samozdřejmě velký problém s cenou vozu ,ale pro budoucnost svého projektu se zdržel odporu.
Došlo k srovnávání cen za kilogram váhy vozu mezi americkými a německými výrobci v neprospěch neměckých.
A k zjistění , že cena výroby všech dílů bude mnohem vyšší než v USA. Bylo apelováno na vládu na snížení daní
a ceny práce aby bylo možno snížení ceny volkswagenu. Byla zmíněna myšlenka postavení testovací serie vozů
a finační podpory projektu s požadavky : vůz nebude použitelný pro závodní účely a možnost spolupráce armády.
vlastnit osobní automobil.
Ohlasy veřejnosti přispěly k vládní schůzi 12. února 1934 kde se často ozývaly hlasy citující dokument Expose od Ferdinanda
Porsche.
Jakob Werlin který se s Porschem znal a navštívil ho v jeho kancelářích na Kronen Strasse zřejmě hrál hlavní roli
v obšírnějším seznámení Hitlera s Porscheho vizí lidové vozu.
V roce 1934 vypracoval Porsche další obsáhlejší dokument zmiňující obšírněji aspekty nového konceptu
- místo pro 4 pasažery, jednoduchá obsluha , maximální rychlost 100km/h a nízkou cenu.
Ze začátku byl Porsche přesvědčen , že vůz nejde vyrobit pod 1500 říšských marek , pouze časem snížit cenu,
nikdy ne však snížit na 1000 marek, Porsche zmínil potřebu 28bhp a 4. rychlostní převodovky.
Porsche počítal s výrobou 150-200 tisíc kusů vozů ročně s využitím subdodávek a 2-3. kompletovacími linkami
na různých místech německa. Porsche také zmiňoval představu velké ditribuční sítě včetně sevisů.
Zmiňoval potřebu dostatečného množství náhradních dílů a schopnost mechaniků po celé zemi auta servisovat.
Porsche dokonce spočítal cenu kilogramu materiálu vozu na 0.9 marky a plat dělníků na 0.75 marky na hodinu.
Zdůrazněna byla potřeba automatizace výroby používaná v americe například ve Fordových závodech.
Týden po návštěvě Jakoba Werlina, na začátku března 1934 v jeho kancelářích mu bylo telefonicky sděleno
ať se dostaví příští den do Berlína kde během diskuze vstoupil do místnosti Hitler a vedl diskuzi.
Měl jasnou představu co chtěl .. čtyřsedadlový vůz s výkonem 30bhp, že by byl vhodný vzduchem chlazený robustní
tříválec vhodný i pro vojenské účely a cena vozu byla požadována nižší než 1000 marek.
Porsche měl samozdřejmě velký problém s cenou vozu ,ale pro budoucnost svého projektu se zdržel odporu.
Došlo k srovnávání cen za kilogram váhy vozu mezi americkými a německými výrobci v neprospěch neměckých.
A k zjistění , že cena výroby všech dílů bude mnohem vyšší než v USA. Bylo apelováno na vládu na snížení daní
a ceny práce aby bylo možno snížení ceny volkswagenu. Byla zmíněna myšlenka postavení testovací serie vozů
a finační podpory projektu s požadavky : vůz nebude použitelný pro závodní účely a možnost spolupráce armády.
jdeme frflat na flat ...
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
ehm
nebylo by mozno to trosku vice prolozit obrazky, aby si broukar novacek udelal lepsi obrazek o cem se tu pise
kdyz je napriklad zminen nejaky vuz, tak tam prilipnout ilustracni foto
nebylo by mozno to trosku vice prolozit obrazky, aby si broukar novacek udelal lepsi obrazek o cem se tu pise
kdyz je napriklad zminen nejaky vuz, tak tam prilipnout ilustracni foto
... a vůbec !
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
neboj obrázků bude dost až na ně přijde řadaHerbie píše:ehm, nebylo by mozno to trosku vice prolozit obrazky, aby si broukar novacek udelal lepsi obrazek o cem se tu pise kdyz je napriklad zminen nejaky vuz, tak tam prilipnout ilustracni foto
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
počátek designových prací
po serii meetingů na kterých byly definovány požadavky na cenu do 1000RM , provozní cenu 6Rpf na kilometr při provozu 10 000km ročně,
prostor pro 3 dospělé a jedno díte, spotřebu 4-5 litrů na 100km a maximální rychlost 80km/h , prostupnost terénem
jako u motocyklu se sidecarem a požadavkem armády na nosnost 3 mužů a palebné zbraně u vozu bez karoserie
bylo rozhodnuto pro 4 kolové provedení přes počáteční 3 kolové návrhy
První návrh Sk 803 je datován na 27.dubna 1934. Byl následován výkresem Sk 804 - interierovým řezem stejného vozu a Sk 838 - zmenšenou verzí vozu.
Oba byly vytvořeny návrhářem Erwinem Komendou. Návrh se podobal původnímu návrhu v Expose , zvětšenému ,sníženému a delšímu.
popisek zněl : 5 sedadlová limuzína - jako kdyby návrháří od Porscheho neslyšeli o omezení ceny na 1000RM.
sk 803 :
první detailní výkres z 28.dubna 1934 nazvaný 5ti sedadlová limuzína
větší karoserie byla ozdobena kovovými lištami na zádi a na střeše
sk 804 :
vytvořeno ve stejnou dobu jako Sk803 , zahrnuty detaily interieru
Sk 838 :
z 2 června 1934 ..vůz byl zmenšen s ohledněním ceny 1000Rm
návrh obsahoval tříválcový radiální vzduchem chlazený motor - pravděpodobně diesel na přání Hitlera
8. Května 1934 RDA (Reichsverband der Automobilindustrie) rozhodla o vytvoření týmu na podporu projektu volkswagenu.
Dne 28. května se konala velká zchůze za účasti minimálně 25 členů mezi jinými i Heinze Nordhoffa bez účasti reprezentantů
společnosti Porsche kde se zůčastnění schodli na základních bodech projektu :
širší tým všech zůčastněných společností , komise složená z členů společností Adler, Auto Union, Daimler Benz a Opel
a centrální kanceláře nezávislé designové společnosti - o tuto roli měl být požádán Dr Porsche.
Z důvodů možných problémů s nenaplněním očekávání veřejnosti ohledně ceny vozů měl být projekt co nejvíce střežen na úniky informací.
Bylo rozhodnuto , že společnost Porsche vyrobí a otestuje první prototyp.
Během doby se upřesňovaly požadavky - minimální prostupnost 250mm kvůli exportním trhům a cena akceptovatelná do 1200RM
a obsah motoru do 1200ccm.
Dalším designem z dílny porsche byl Sk 839 - 4 sedadlová limuzina s příčným motorem.
od prvních návrhů bylo počítáno s rezervním kolem v přídi vozu, postupně byl u návrhů změnšován rozvor a vůz celkově kvůli produkční ceně zmenšován.
Kvůli propočítání cen výroby byly návrhy dále rozděleny do skupin jako "motor a chlazení" "startér a dynamo " atd ..
Kompletní karoserie byla považována za jednu skupinu.
První součty vah pro skupiny byly vytvořeny hlavním inženýrem Karl Rabem :
skupina motoru - 45kg , startér/dynamo - 13,5kg , spojka - 5kg , šasí - 35kg váha kompletního šasí - 304,9 kg atd
váha celého volkswagenu - 543,9 kg
objevily se také propočty pro verzi kabriolet - první zmínka nepočítala s vyztužením šasí ..
Během následujících týdnů a propočtů se váha holého šasí zdvojnásobila během upřesňování počítané zátěže na 75kg.
U většiny skupin došlo k zvýšení váhy , u některých k snížení např u differenciálu.
Poprvé byl uvěřejněn propočet cen : vše v RM
šasí
surový materiál - 160
opracovaný - elektrické vybavení - 85 , ostatní - 205
materiály celkově - 450 + mzdy - 200, celkem - 650
karoserie
materiál - 175 + mzdy 75 - celkem 250
dohromady celkem - 900
byl požíván slogan .. snížením váhy snížime výrobní cenu
22.června 1934 byl oficiálně podepsán kontrakt mezi RDA a Dr Porsche.
Firma Porsche dostala 6 měsíců na návrh vozu a další 4 měsíce na výrobu prototypu.
Ve smlouvě stálo - kalkulace jsou založeny na ceně 900RM na vůz pro serii 50 000 vozů.
Jeden prototyp měl být doručen do RDA. Porsche měla dostat částku 20 000RM za měsíc na následujících 10 měsíců
do 22. března 1935 kdy měl být vůz předán. RDA založila účet "VOLKSWAGEN " a složila na něj 200 000RM.
( do konce roku 1938 RDA zaplatila 1,75 milionu RM i přes limity účasti ve smlouvách)
Od té doby se tlak na vývojový team firmy Porsche zvýšil, mezi stěžejní členy teamu patřili :
Karl Rabe - hlavní inženýr
Josef Kales - motorový specialista
Karl Frohlich - specialista na pohon a převodovky
Josef Zahradnik - specialista na nápravy
Tito odborníci byli zmíněni už v Expose.
po serii meetingů na kterých byly definovány požadavky na cenu do 1000RM , provozní cenu 6Rpf na kilometr při provozu 10 000km ročně,
prostor pro 3 dospělé a jedno díte, spotřebu 4-5 litrů na 100km a maximální rychlost 80km/h , prostupnost terénem
jako u motocyklu se sidecarem a požadavkem armády na nosnost 3 mužů a palebné zbraně u vozu bez karoserie
bylo rozhodnuto pro 4 kolové provedení přes počáteční 3 kolové návrhy
První návrh Sk 803 je datován na 27.dubna 1934. Byl následován výkresem Sk 804 - interierovým řezem stejného vozu a Sk 838 - zmenšenou verzí vozu.
Oba byly vytvořeny návrhářem Erwinem Komendou. Návrh se podobal původnímu návrhu v Expose , zvětšenému ,sníženému a delšímu.
popisek zněl : 5 sedadlová limuzína - jako kdyby návrháří od Porscheho neslyšeli o omezení ceny na 1000RM.
sk 803 :
první detailní výkres z 28.dubna 1934 nazvaný 5ti sedadlová limuzína
větší karoserie byla ozdobena kovovými lištami na zádi a na střeše
sk 804 :
vytvořeno ve stejnou dobu jako Sk803 , zahrnuty detaily interieru
Sk 838 :
z 2 června 1934 ..vůz byl zmenšen s ohledněním ceny 1000Rm
návrh obsahoval tříválcový radiální vzduchem chlazený motor - pravděpodobně diesel na přání Hitlera
8. Května 1934 RDA (Reichsverband der Automobilindustrie) rozhodla o vytvoření týmu na podporu projektu volkswagenu.
Dne 28. května se konala velká zchůze za účasti minimálně 25 členů mezi jinými i Heinze Nordhoffa bez účasti reprezentantů
společnosti Porsche kde se zůčastnění schodli na základních bodech projektu :
širší tým všech zůčastněných společností , komise složená z členů společností Adler, Auto Union, Daimler Benz a Opel
a centrální kanceláře nezávislé designové společnosti - o tuto roli měl být požádán Dr Porsche.
Z důvodů možných problémů s nenaplněním očekávání veřejnosti ohledně ceny vozů měl být projekt co nejvíce střežen na úniky informací.
Bylo rozhodnuto , že společnost Porsche vyrobí a otestuje první prototyp.
Během doby se upřesňovaly požadavky - minimální prostupnost 250mm kvůli exportním trhům a cena akceptovatelná do 1200RM
a obsah motoru do 1200ccm.
Dalším designem z dílny porsche byl Sk 839 - 4 sedadlová limuzina s příčným motorem.
od prvních návrhů bylo počítáno s rezervním kolem v přídi vozu, postupně byl u návrhů změnšován rozvor a vůz celkově kvůli produkční ceně zmenšován.
Kvůli propočítání cen výroby byly návrhy dále rozděleny do skupin jako "motor a chlazení" "startér a dynamo " atd ..
Kompletní karoserie byla považována za jednu skupinu.
První součty vah pro skupiny byly vytvořeny hlavním inženýrem Karl Rabem :
skupina motoru - 45kg , startér/dynamo - 13,5kg , spojka - 5kg , šasí - 35kg váha kompletního šasí - 304,9 kg atd
váha celého volkswagenu - 543,9 kg
objevily se také propočty pro verzi kabriolet - první zmínka nepočítala s vyztužením šasí ..
Během následujících týdnů a propočtů se váha holého šasí zdvojnásobila během upřesňování počítané zátěže na 75kg.
U většiny skupin došlo k zvýšení váhy , u některých k snížení např u differenciálu.
Poprvé byl uvěřejněn propočet cen : vše v RM
šasí
surový materiál - 160
opracovaný - elektrické vybavení - 85 , ostatní - 205
materiály celkově - 450 + mzdy - 200, celkem - 650
karoserie
materiál - 175 + mzdy 75 - celkem 250
dohromady celkem - 900
byl požíván slogan .. snížením váhy snížime výrobní cenu
22.června 1934 byl oficiálně podepsán kontrakt mezi RDA a Dr Porsche.
Firma Porsche dostala 6 měsíců na návrh vozu a další 4 měsíce na výrobu prototypu.
Ve smlouvě stálo - kalkulace jsou založeny na ceně 900RM na vůz pro serii 50 000 vozů.
Jeden prototyp měl být doručen do RDA. Porsche měla dostat částku 20 000RM za měsíc na následujících 10 měsíců
do 22. března 1935 kdy měl být vůz předán. RDA založila účet "VOLKSWAGEN " a složila na něj 200 000RM.
( do konce roku 1938 RDA zaplatila 1,75 milionu RM i přes limity účasti ve smlouvách)
Od té doby se tlak na vývojový team firmy Porsche zvýšil, mezi stěžejní členy teamu patřili :
Karl Rabe - hlavní inženýr
Josef Kales - motorový specialista
Karl Frohlich - specialista na pohon a převodovky
Josef Zahradnik - specialista na nápravy
Tito odborníci byli zmíněni už v Expose.
jdeme frflat na flat ...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Já jen, že to tu bez dechu hltám a těším se na pokračování...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
Taky hltám jako Sam. Prosíme pokračování.
Je to od Půlenýho velmi záslužná práce. Nečekal jsem to, a jsem velmi mile překvapen.
Je to od Půlenýho velmi záslužná práce. Nečekal jsem to, a jsem velmi mile překvapen.
Co přijde dál???
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
hoši klídek .. všechno má svůj čas
Syn Ferdinanda Ferry který získal zkušenosti ve společnosti BOSCH byl také plně zapojen do vývojových prací.
Druhá polovina roku 1934 byla pro Ferdinanda hektická - kontrola návrhů a hodně cestování - potřeboval
navázat kontakty s důležitými hráči v automobilovém průmyslu - mimo jinými Adler, Opel a Daimler Benz.
Začaly se objevovat další návrhy :
11 července - Sk840 : vzešel ze spolupráce Komendy a Frohlicha
návrh ukazoval rezervu a baterii vepředu , dvouválcový dvoudobý A-motor - první návh Josefa Kalese v detailu
do A-motoru vkládal Porsche své naděje v následujících několika měsících
5. srpna se objevil návrh Sk863 - první "návrh karoserie" fastback
dalším návrhem byl Sk864 v souladu s předchozími návrhy
- čistě návrh karoserie
a Sk866 - první volkswagen dodávka ukazující univerzálnost návrhu
17. září 1934 Karl Frohlich nakreslil první návrh v perspektivě - Sk873
ukazující systém odpružení a zadní okno
5.listopadu vznikl návrh K 3470 - obsahující druhou verzi podvozku a B-motor
V polovině října ukázal Jakob Werlin Hitlerovi blueprinty Volkswagenu které mu zaslal Porsche.
Hitlerovi se nelíbil návrh motoru vzadu vzhledem ke komentářům vojenských zdrojů , ža takové vozy
mají těžkou ovladatelnost.Hitler vzal na vědomí potřebu šetření váhy vzhledem k výrobní ceně
a žádal co nejrychlejší výrobu prototypu.
Pro Porscheho byla otázka použítí hliníku pro výrobu volkswagenu důležitá.
Slitiny Elektron a Duralumin byly zamýšleny pro použití v motorech a převodovkách.
Na konci Listopadu byl 10 měsíční kontrakt v polovině a stadium návrhů bylo plné problémů - otázka motoru byla nevyřešena.
Byly k dispozici 3 návrhy motorů A a B -dvouválcové dvoutakty a motor C - dvouválcový čtyřtakt
Jako důsledek nejasností v návrzích byly sjednány nové podmínky 7.prosince 1934 :
zvětšení počtu prototypů z 1kusu na 3
finální datum dodání vozů nebylo upřesněno
Syn Ferdinanda Ferry který získal zkušenosti ve společnosti BOSCH byl také plně zapojen do vývojových prací.
Druhá polovina roku 1934 byla pro Ferdinanda hektická - kontrola návrhů a hodně cestování - potřeboval
navázat kontakty s důležitými hráči v automobilovém průmyslu - mimo jinými Adler, Opel a Daimler Benz.
Začaly se objevovat další návrhy :
11 července - Sk840 : vzešel ze spolupráce Komendy a Frohlicha
návrh ukazoval rezervu a baterii vepředu , dvouválcový dvoudobý A-motor - první návh Josefa Kalese v detailu
do A-motoru vkládal Porsche své naděje v následujících několika měsících
5. srpna se objevil návrh Sk863 - první "návrh karoserie" fastback
dalším návrhem byl Sk864 v souladu s předchozími návrhy
- čistě návrh karoserie
a Sk866 - první volkswagen dodávka ukazující univerzálnost návrhu
17. září 1934 Karl Frohlich nakreslil první návrh v perspektivě - Sk873
ukazující systém odpružení a zadní okno
5.listopadu vznikl návrh K 3470 - obsahující druhou verzi podvozku a B-motor
V polovině října ukázal Jakob Werlin Hitlerovi blueprinty Volkswagenu které mu zaslal Porsche.
Hitlerovi se nelíbil návrh motoru vzadu vzhledem ke komentářům vojenských zdrojů , ža takové vozy
mají těžkou ovladatelnost.Hitler vzal na vědomí potřebu šetření váhy vzhledem k výrobní ceně
a žádal co nejrychlejší výrobu prototypu.
Pro Porscheho byla otázka použítí hliníku pro výrobu volkswagenu důležitá.
Slitiny Elektron a Duralumin byly zamýšleny pro použití v motorech a převodovkách.
Na konci Listopadu byl 10 měsíční kontrakt v polovině a stadium návrhů bylo plné problémů - otázka motoru byla nevyřešena.
Byly k dispozici 3 návrhy motorů A a B -dvouválcové dvoutakty a motor C - dvouválcový čtyřtakt
Jako důsledek nejasností v návrzích byly sjednány nové podmínky 7.prosince 1934 :
zvětšení počtu prototypů z 1kusu na 3
finální datum dodání vozů nebylo upřesněno
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
31. ledna 1935 podal Dr. Porsche zevrubné technické hlášení pro RDA
obsahující poslední kalkulace váhy Karla Frohlicha jasně ukazující posun váhy všech komponentů směrem nahoru
a přibližující se původní specifikaci v dokumentu Expose
I když prototypy měly mít dřevěné podlahy počítalo se s plechovými do produkčních vozů
nejvíce se navýšila váha výfukového systému z 3,5 na 8,7 kg
během lednového Berlin motor show Hitler stále trval na myšlence ceny volkswagenu v relaci středně velkého motocyklu
nebyl informován o zpožděních a mluvil o prvních funkčních prototypech v polovině roku 1935
byly zhotoveny další 3 nákresy karoserie :
první Sk 996 byl updatem Sk 864 a ukazoval fast back design - předloha prototypu V1
dalším byl Sk 997 - updatovaný Sk863
a Sk 998 - první návrh convertible verze vozu
15 března 1935 se uskutečnil další důležitý meeting se zástupci RDA a německým ministerstvem obrany - RWM
kde byly detailně probrány požadavky armády na jejich armádní verzi vozu
kromě výkonu motoru a světlé výšky se probíraly hlavně varianty náhonu na všechny kola a rozdíly v řazení
mezitím ve Stuttgartu navrhl Karel Frohlich další design šasí Sk 1071 - datovaný 10 dubna 1935
další návrh Sk 1032 už ukazoval centrální rouru podvozku , stále s motorem B
na konci dubna vznikl další návrh šasí Sk 1077 s dřevěnou podlahou
návrh se zjednodušeným zadním odpružením , dřevěnou podlahou - základ pro prototypy V1 a V2
obsahující poslední kalkulace váhy Karla Frohlicha jasně ukazující posun váhy všech komponentů směrem nahoru
a přibližující se původní specifikaci v dokumentu Expose
I když prototypy měly mít dřevěné podlahy počítalo se s plechovými do produkčních vozů
nejvíce se navýšila váha výfukového systému z 3,5 na 8,7 kg
během lednového Berlin motor show Hitler stále trval na myšlence ceny volkswagenu v relaci středně velkého motocyklu
nebyl informován o zpožděních a mluvil o prvních funkčních prototypech v polovině roku 1935
byly zhotoveny další 3 nákresy karoserie :
první Sk 996 byl updatem Sk 864 a ukazoval fast back design - předloha prototypu V1
dalším byl Sk 997 - updatovaný Sk863
a Sk 998 - první návrh convertible verze vozu
15 března 1935 se uskutečnil další důležitý meeting se zástupci RDA a německým ministerstvem obrany - RWM
kde byly detailně probrány požadavky armády na jejich armádní verzi vozu
kromě výkonu motoru a světlé výšky se probíraly hlavně varianty náhonu na všechny kola a rozdíly v řazení
mezitím ve Stuttgartu navrhl Karel Frohlich další design šasí Sk 1071 - datovaný 10 dubna 1935
další návrh Sk 1032 už ukazoval centrální rouru podvozku , stále s motorem B
na konci dubna vznikl další návrh šasí Sk 1077 s dřevěnou podlahou
návrh se zjednodušeným zadním odpružením , dřevěnou podlahou - základ pro prototypy V1 a V2
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
práce na šasí a karoserii rychle směřovaly k prvnímu prototypu V1 ,ale diskuze ohledně motoru nekončily ..
na konci března 1935 se Dr. Porsche obrátil na profesora Lutze ze Stuttgartské university který měl k dispozici
testovací lavici na motory mimo možnosti většiny soukromých společností v té době ..
během jara 1935 byly Josefem Kalesem a jeho týmem vytvořeny dva základní návrhy motoru
A motor a C motor
A motor do kterého vkládal Dr.Porsche velké naděje byl dvoudobý vertikální motor se zdvojenými písty
už v druhé verzi - motory se zdvojenými písty vyráběl už Puch a návrháři je určitě viděli v chodu
první A motor měl obsah 845cc se dvěma stejnými páry pístů běžícími souběžně s vrtáním 58mm a zdvihem 80mm
a teoretickým výkonem 25bhp při 3000rpm
druhá verze A motoru nazvaná A1 byla podobná s vrtáním 62mm a zdvihem 83mm , obsahem 1002cc a výkonem 28bhp při 3000rpm
třetí verze A2 měla obsah 1002 cc s odděleným starterem a dynamem zatímco A3 měla vstřikování ..
B motor byl hodně podobný motoru A s jinak tvarovanými spalovacími prostorami a není jisté jestli byl vůbec postaven
C motor - plochý čtyřtaktní dvouválec byl navržen a postaven v roce 1935
Porsche už měl s boxery zkušenosti ,ale měl za to že čtyřválec je u auta v relaci 1000RM nereálný
C motor měl velké vrtání 90mm , malý zdvih 62,5mm dávající obsah 800cc a výkon 27bhp při 3000rpm
motory byly počítány na třístupňovou převodovku .. na maximální rychlosti 81, 92 a 104 km/h při 3000rpm
stále nebylo rozhodnuto mezi 16 a 17 palcovými koly a typem brzd kde byly navrženy 3 varianty
první podvozek byl osazen A motorem
návrh zdvojených pístů motoru A je vývojem dřívějších návrhů pro Steyr
A motor byl neobyčejně kompaktní a výkoný motor ,ale pro problémy s přehříváním a poškozenou klikovou hřídelí byl posléze
po 7 verzích ponechán bez dalšího vývoje i když do něj Dr.Porsche v začátcích vkládal velké naděje ..
B motor s odlišnými spalovacími komorami byl hodně podobný A motoru a není jisté jestli byl vůbec vyroben
C motor byl navržen v průbehu let 1934 a 1935
C motor byl velmi kompaktní a připomíná budoucí boxery s chlazením nad motorem
C motor měl velice krátkou klikovou hřídel , teoretický výkon 27bhp nebyl nikdy dosažen
na konci března 1935 se Dr. Porsche obrátil na profesora Lutze ze Stuttgartské university který měl k dispozici
testovací lavici na motory mimo možnosti většiny soukromých společností v té době ..
během jara 1935 byly Josefem Kalesem a jeho týmem vytvořeny dva základní návrhy motoru
A motor a C motor
A motor do kterého vkládal Dr.Porsche velké naděje byl dvoudobý vertikální motor se zdvojenými písty
už v druhé verzi - motory se zdvojenými písty vyráběl už Puch a návrháři je určitě viděli v chodu
první A motor měl obsah 845cc se dvěma stejnými páry pístů běžícími souběžně s vrtáním 58mm a zdvihem 80mm
a teoretickým výkonem 25bhp při 3000rpm
druhá verze A motoru nazvaná A1 byla podobná s vrtáním 62mm a zdvihem 83mm , obsahem 1002cc a výkonem 28bhp při 3000rpm
třetí verze A2 měla obsah 1002 cc s odděleným starterem a dynamem zatímco A3 měla vstřikování ..
B motor byl hodně podobný motoru A s jinak tvarovanými spalovacími prostorami a není jisté jestli byl vůbec postaven
C motor - plochý čtyřtaktní dvouválec byl navržen a postaven v roce 1935
Porsche už měl s boxery zkušenosti ,ale měl za to že čtyřválec je u auta v relaci 1000RM nereálný
C motor měl velké vrtání 90mm , malý zdvih 62,5mm dávající obsah 800cc a výkon 27bhp při 3000rpm
motory byly počítány na třístupňovou převodovku .. na maximální rychlosti 81, 92 a 104 km/h při 3000rpm
stále nebylo rozhodnuto mezi 16 a 17 palcovými koly a typem brzd kde byly navrženy 3 varianty
první podvozek byl osazen A motorem
návrh zdvojených pístů motoru A je vývojem dřívějších návrhů pro Steyr
A motor byl neobyčejně kompaktní a výkoný motor ,ale pro problémy s přehříváním a poškozenou klikovou hřídelí byl posléze
po 7 verzích ponechán bez dalšího vývoje i když do něj Dr.Porsche v začátcích vkládal velké naděje ..
B motor s odlišnými spalovacími komorami byl hodně podobný A motoru a není jisté jestli byl vůbec vyroben
C motor byl navržen v průbehu let 1934 a 1935
C motor byl velmi kompaktní a připomíná budoucí boxery s chlazením nad motorem
C motor měl velice krátkou klikovou hřídel , teoretický výkon 27bhp nebyl nikdy dosažen
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
prototyp V1 začíná dostávat podobu v roce 1935
po počátečních problémech s šasí které řešila firma Allgaier která po válce vyráběla pro Porsche traktory
byly vyrobeny modely v meřítku 1:5 které se lišily detaily od prototypu
modely byly foceny pod úhlem tak aby vypadaly jako model skutečné velikosti
opět se ukázalo že cena pod 1000RM není reálná
kompletní návrh prototypu V1 byl hotov s 10 týdenním spožděním a 18 měsíců po zveřejnění dokumentu Expose
většina dílů byla vyrobena subdodavateli a první volkswagen byl složen v Porscheho vile ve Stuttgartu
model v měřítku 1:5 - použit speciální nástřik simulující okna
model A zezadu - většina detailů zůstala zachována pro první prototypy
model B měl jiný tvar zadních průduchů , zadní svítilny nad registrační značkou, dvě madla na přední kapotě a budoucí tvar Vokswagenu už byl patrný
pátý návrh šasí , základní rám dodán firmou Allgaier , první vyrobený podvozek , bez dřevěných podlah a s motorem D60
hned z počátku byl lidmi kteří prototyp viděli oceňován velký vnitřní prostor vozu
byl použit A motor o obsahu 850cc který ale nebyl schválen k provozu takže auto nemohlo převážet pasažery
a objevily se problémy s nedostatkem výkonu při nízkých otáčkách
behěm inspekce byla demontována karoserie z šasí a komise ocenila kvalitu a originalitu návrhu
vůz byl taky větší než členové RDA původně zamýšleli a výrobní cena do 900RM byla nereálná
výroba karoserií byla možná firmou Daimler Benz který do té doby vyráběl konstrukce dřevěného rámu potaženého
kovovým pláštěm a firmou Ambi Budd která byla považována za vhodnějšího kandidáta na výrobu celokovové karoserie
Ferdinad Porsche který byl stresován řešením výrobní ceny stejně jako celý Porsche team v té době prý prohlásil
že by raději vyvinul 10 závodních vozů než jeden Volkswagen
byl pořízen extremně malý počet fotografií prvního prototypu V1 a jeden krátký film během zimy 1935/36
tento film dnes nabízí jediný známý pohled na zadní část vozu V1 !
na zvětšěnině z videa je patrná poznávací značka IIIA-0434
pravděpodobně první fotografie prvního prototypu V1 při jízdě pořízená z vozidla před prototypem
zvětšený záběr z krátkého filmu pořízeného v zimě 1935-36 jako jediný ukazující záď vozu
po počátečních problémech s šasí které řešila firma Allgaier která po válce vyráběla pro Porsche traktory
byly vyrobeny modely v meřítku 1:5 které se lišily detaily od prototypu
modely byly foceny pod úhlem tak aby vypadaly jako model skutečné velikosti
opět se ukázalo že cena pod 1000RM není reálná
kompletní návrh prototypu V1 byl hotov s 10 týdenním spožděním a 18 měsíců po zveřejnění dokumentu Expose
většina dílů byla vyrobena subdodavateli a první volkswagen byl složen v Porscheho vile ve Stuttgartu
model v měřítku 1:5 - použit speciální nástřik simulující okna
model A zezadu - většina detailů zůstala zachována pro první prototypy
model B měl jiný tvar zadních průduchů , zadní svítilny nad registrační značkou, dvě madla na přední kapotě a budoucí tvar Vokswagenu už byl patrný
pátý návrh šasí , základní rám dodán firmou Allgaier , první vyrobený podvozek , bez dřevěných podlah a s motorem D60
hned z počátku byl lidmi kteří prototyp viděli oceňován velký vnitřní prostor vozu
byl použit A motor o obsahu 850cc který ale nebyl schválen k provozu takže auto nemohlo převážet pasažery
a objevily se problémy s nedostatkem výkonu při nízkých otáčkách
behěm inspekce byla demontována karoserie z šasí a komise ocenila kvalitu a originalitu návrhu
vůz byl taky větší než členové RDA původně zamýšleli a výrobní cena do 900RM byla nereálná
výroba karoserií byla možná firmou Daimler Benz který do té doby vyráběl konstrukce dřevěného rámu potaženého
kovovým pláštěm a firmou Ambi Budd která byla považována za vhodnějšího kandidáta na výrobu celokovové karoserie
Ferdinad Porsche který byl stresován řešením výrobní ceny stejně jako celý Porsche team v té době prý prohlásil
že by raději vyvinul 10 závodních vozů než jeden Volkswagen
byl pořízen extremně malý počet fotografií prvního prototypu V1 a jeden krátký film během zimy 1935/36
tento film dnes nabízí jediný známý pohled na zadní část vozu V1 !
na zvětšěnině z videa je patrná poznávací značka IIIA-0434
pravděpodobně první fotografie prvního prototypu V1 při jízdě pořízená z vozidla před prototypem
zvětšený záběr z krátkého filmu pořízeného v zimě 1935-36 jako jediný ukazující záď vozu
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
na firmu Porsche byl vyvíjen velký tlak protože Hitler očekával že bude moci prezentovat Volkswagen veřejnosti na
Berlínském motor show 15.února 1936
členové RDA navštívili dílny Porsche se stopkami a ověřovali časy montáže
Porsche například počítal 50 hodin na výrobu šasí ..
poprvé se podařilo rozchodit D motor v září 1935
jednalo se o plochý čtyřdobý dvojválec navržený technikem Herrem Engelbrechtem pod vedením Josefa Kalese
založeném na C motoru ale s rozvodem OHV
D motor :
v září 1935 přišla zpráva od konkurenčního Opelu že bude vyrábět Opel Adam za 1400RM
k 30.říjnu byl zvěřejněn dokument popisující situaci s vývojem Volkswagenu a kritickou situaci ohledně motorů
byly k dispozici 3 základní návrhy motorů - A60, C60 a D60
poslední verze A motoru - A5 už měla samostatné dynamo a starter protože předchozí kombinovaná verze měla fukční problémy
při teplotách nižších než -15 stupňů
nový D motor byl osazen dvěma horizontálními karburátory ale počítalo se s osazením jedním karburátorem do budoucna ..
C60 a D60 motory měli stejnou klikovou hřídel a po vyvinutí nové byla dána i do C motoru ..
oba modely byly použitelné také pro variantu vstřikování paliva
první systém vstřikování byl dodán firmou Deckel z Mnichova a fungoval ..
byl dodán první differenciál od ZF z Friedrichshafenu - nebyl počítán pro civilní verzi ,ale pro vojenské účely
díky výborné aerodynamice návrhu karoserie a obavám z přetáčení motoru na dálnicích byla navržena nová
4.rychlostí převodovka místo původně počítané 3.rychlostní - běžné v té době u malých automobilů
dalším pokrokem byl přechod od dřevěných podlah k celokovovému šasí ...
všechny dílčí skupiny s cenou nad 2RM na kilogram byly přepracovány
na meetingu s RDA konaném 31. října 1935 se mohli účastníci svést v prvním prototypu V1 s D motorem o obsahu 800cc
podle prohlášení Porscheho stále malého obsahu .. mířil k 1 litru
po vánocích 1935 byl vůz testován na trase Stuttgart - Mnichov
a 29. prosince prezentován Hitlerovi který byl nadšen
mezitím byl návrh Volkswagenu patentován v Británii pod číslem patentu 437633
kontrast nového návrhu s konzervativním BMW Dixi na čerpací stanici ve Stuttgartu - řidičem je Herbert Kaes který začal pracovat pro Porscheho 5. února 1936
Berlínském motor show 15.února 1936
členové RDA navštívili dílny Porsche se stopkami a ověřovali časy montáže
Porsche například počítal 50 hodin na výrobu šasí ..
poprvé se podařilo rozchodit D motor v září 1935
jednalo se o plochý čtyřdobý dvojválec navržený technikem Herrem Engelbrechtem pod vedením Josefa Kalese
založeném na C motoru ale s rozvodem OHV
D motor :
v září 1935 přišla zpráva od konkurenčního Opelu že bude vyrábět Opel Adam za 1400RM
k 30.říjnu byl zvěřejněn dokument popisující situaci s vývojem Volkswagenu a kritickou situaci ohledně motorů
byly k dispozici 3 základní návrhy motorů - A60, C60 a D60
poslední verze A motoru - A5 už měla samostatné dynamo a starter protože předchozí kombinovaná verze měla fukční problémy
při teplotách nižších než -15 stupňů
nový D motor byl osazen dvěma horizontálními karburátory ale počítalo se s osazením jedním karburátorem do budoucna ..
C60 a D60 motory měli stejnou klikovou hřídel a po vyvinutí nové byla dána i do C motoru ..
oba modely byly použitelné také pro variantu vstřikování paliva
první systém vstřikování byl dodán firmou Deckel z Mnichova a fungoval ..
byl dodán první differenciál od ZF z Friedrichshafenu - nebyl počítán pro civilní verzi ,ale pro vojenské účely
díky výborné aerodynamice návrhu karoserie a obavám z přetáčení motoru na dálnicích byla navržena nová
4.rychlostí převodovka místo původně počítané 3.rychlostní - běžné v té době u malých automobilů
dalším pokrokem byl přechod od dřevěných podlah k celokovovému šasí ...
všechny dílčí skupiny s cenou nad 2RM na kilogram byly přepracovány
na meetingu s RDA konaném 31. října 1935 se mohli účastníci svést v prvním prototypu V1 s D motorem o obsahu 800cc
podle prohlášení Porscheho stále malého obsahu .. mířil k 1 litru
po vánocích 1935 byl vůz testován na trase Stuttgart - Mnichov
a 29. prosince prezentován Hitlerovi který byl nadšen
mezitím byl návrh Volkswagenu patentován v Británii pod číslem patentu 437633
kontrast nového návrhu s konzervativním BMW Dixi na čerpací stanici ve Stuttgartu - řidičem je Herbert Kaes který začal pracovat pro Porscheho 5. února 1936
jdeme frflat na flat ...
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
pokud někdo má jakýkoliv upřesňující info či opravy k jednotlivým příspěvkům nechť se přidá ..ať to má nějakou cenzuru-kontrolu a přidanou hodnotu ..
dávám jen stravitelný výcuc .. doufám ..
dávám jen stravitelný výcuc .. doufám ..
Naposledy upravil(a) pulenejksicht dne 01 čer 2012, celkem upraveno 1 x.
jdeme frflat na flat ...
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
je to zajímavý Půlenej, zejména pro mě když nemám ani gram VW literatůry... just go on..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
až se stydím, .. jak jsem tohle zanedbal ... mám toho ještě moře tak to postupně budu doplňovat ..Pětišroub píše:je to zajímavý Půlenej, zejména pro mě když nemám ani gram VW literatůry... just go on..
jdeme frflat na flat ...
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
je to paráda, těším se na pokračování! Není v těch materiálech, ze kterých to sosáš i nějaké pojítko s Tatrou V570? Ledwinka / Porsche... Ta podoba... (design i technika)
http://www.aerotatra.czweb.org/tv570.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aerotatra.czweb.org/tv570.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál
v tomhle matroši nee ..ale to že V570 byla přímou a proto říší zaříznutou konkurencí brouka se všeobecně ví ..něco sem pak dám ..
jdeme frflat na flat ...