Přihlášení a představení se,pohadky od Hardyho
Re: Václavské náměstí 1969 aneb brouci v Československu
K desátému výročí fóra jsem vedle báječné diskuse dostal ještě e-mail od pána, který v ČSSR dlouho a dlouho provozoval Volkswageny zejména brouky a Typ3.
S jeho svolením uveřejňuji s mírnou redakční úpravou, mám dohodnuto, že až bude čas a chuť udělá registraci, podělí se o zážitky, zjistí co a jak a snad nasaje čerstvý vítr. Dnes jsem měl možnost s pánem pokecat a bylo to báječný. Doufám že tady bude příznivě přijat.
Dobrý den, nezlobte se,že Vás otravuji,ale jsem už dědek,který kdysi,před 25-ti léty byl a je zapalenej VWéčkař a vlastnil 3 brouky a 4 T31 z toho 3 kurzschnautzry ( sedana 1500,varianta 1500 a TLku 1600 )a jednu 1600 tl lang r.v. 70. Naposledy jsem něl broučka mexiko r.v. 70 žlutáska s kterým jsem se zúčastnil srazu v Jindřichově Hradci na letišti v roce 1993, nebo 4. Teď přesně nevím. Ale proč vlastně píšu ?! Hledám touto cestou nějakého partáka,který by byl ochoten se mnou spolupracovat na projektu 1600 tl. Nabízí se mi 2 vcelku slušné 1600TLka , jedna je rok 69 krátká a druhá 71, nebo ještě sedan 72. Všechny tyto autíka mají klasickou povrchovou korozi,ale šasi je celkem v dobrém stavu. Nějáká práce tam jasně je. Bydlím u Mělníka mám obrovskou zahradu 4000 m2, ale bohužel nemám dílnu ani garáž,jen přístřešek na auto a chuť na stará kolena se pustit do renovace. Já tyhle auta prostě miluju !! Jsem celkem slušný motorář a postavil,nebo zgenerálkoval celkem asi 20 motorů z nových dílů. Kastle též,ale to bylo v té době spíš bastlení,neb díly byly jen přes TUZEX a hlavně moc nebyly. Tak Vás prosím pane kolego,jestli by jste mě nezkontaktoval s někým, kdo by měl zájem s mou maličkostí se pustit do nějáké smysluplné práce a který by bydlel někde poblíž Mělnika či Neratovic a měl to co já nemám DÍLNU !!! Času mám dost jsem již důchodce, ale stále makám na autíkách. Děkuji Vám když budete mít trochu času a pomůžete mi najít nějákou spřízněnou dušičku, nebo někoho s kým bych mohl pokecat.
Dobrý večer, děkuji mnohokrát za Vaši odpověď,přiznám se,že jsem v t ani nedoufal,ale je vidět že VW-čkáři jsou furt prima lidi. Jestli můžu požádat,tak umístěte výzvu na Váš portál,ale nicméně bych si velmi rád přišel někam pokecat a případně se podělit o zážitky a nějáké ty drobné zkušenosti. Jen jak jsem četl vaše forum,kde se hoši dohadovali jak to bylo s Broukama a T31 v Ostravě, jen bych to upřesnil.Sám jsem měl posledního Langsnchautzra koupeného z Ostravy. V roce 1968 až 70 bylo možno v Ostravě pouze pro HORNÍKY koupi za Kčs nové VW a to brouka za 59 000,- až 63000 a T31 za 69000 až 76000,- dle výbavy.V době kdy západní auta staly v Mototechně a Tuzexu ranec byl toto zázrak. Zároveň byla v Ostravě - Muglínově zřízena prodejna ND na vW, kde se součástky prodávaly za české koruny a ne za bony jako v Praze. Jezdíval jsem tam nakupovat a byl to sen . Lágry hlavní za 250,- ojniční za 150,- těsnění na celý motor za 350,- sada pístů a válců za 3000,- tlumiče po 150,-atd,atd. Kdeže ty loňské sněhy jsou. Co se fotek tyče zbyly mě 2 ks neb při rozvodu mě všechny fotky bývalka spálila,takže o tom můžu jen kecat,ale ty 2 Vám pošlu.Těší mě , že je tady stále plno bláznů jako jsem já,kteří z aut,které kdysi bývali chloubou našich řidičů staví z vraků,které z nich zbyly, zase krásná auta. Nejhorší je na tom,že jak člověk stárne,tak si myslí,že musí ještě udělat tohle a stihnout tamhle to,ale už to není ono. Nicméně dost psaní a opravdu rád bych někdy zavítal mezi Vás a třeba by se tam něco povedlo domluvit. Vaše zpráva mne moc potěšila a ještě jednou děkuji a jestli to nebude vadit,tak bych Vám i zavolal. Zdraví a mnoho úspěchú v tvořivé práci přeje Jirka Honzátko - alias Hardy ( i postavou ).
Naštěstí Hardy nakonec fotek vyhrabal víc, jako ochutnávku dávám první z nic s původním komentářem.
autíku chyběly kusy blatníků kolem př. světel, spodky dveří a zadních blatníků, a tady je po bolševické revitalizaci autogenem a sekáčkem
Hardyho jsem vylákal na Vítkov, takže se uvidíme i osobně.
S jeho svolením uveřejňuji s mírnou redakční úpravou, mám dohodnuto, že až bude čas a chuť udělá registraci, podělí se o zážitky, zjistí co a jak a snad nasaje čerstvý vítr. Dnes jsem měl možnost s pánem pokecat a bylo to báječný. Doufám že tady bude příznivě přijat.
Dobrý den, nezlobte se,že Vás otravuji,ale jsem už dědek,který kdysi,před 25-ti léty byl a je zapalenej VWéčkař a vlastnil 3 brouky a 4 T31 z toho 3 kurzschnautzry ( sedana 1500,varianta 1500 a TLku 1600 )a jednu 1600 tl lang r.v. 70. Naposledy jsem něl broučka mexiko r.v. 70 žlutáska s kterým jsem se zúčastnil srazu v Jindřichově Hradci na letišti v roce 1993, nebo 4. Teď přesně nevím. Ale proč vlastně píšu ?! Hledám touto cestou nějakého partáka,který by byl ochoten se mnou spolupracovat na projektu 1600 tl. Nabízí se mi 2 vcelku slušné 1600TLka , jedna je rok 69 krátká a druhá 71, nebo ještě sedan 72. Všechny tyto autíka mají klasickou povrchovou korozi,ale šasi je celkem v dobrém stavu. Nějáká práce tam jasně je. Bydlím u Mělníka mám obrovskou zahradu 4000 m2, ale bohužel nemám dílnu ani garáž,jen přístřešek na auto a chuť na stará kolena se pustit do renovace. Já tyhle auta prostě miluju !! Jsem celkem slušný motorář a postavil,nebo zgenerálkoval celkem asi 20 motorů z nových dílů. Kastle též,ale to bylo v té době spíš bastlení,neb díly byly jen přes TUZEX a hlavně moc nebyly. Tak Vás prosím pane kolego,jestli by jste mě nezkontaktoval s někým, kdo by měl zájem s mou maličkostí se pustit do nějáké smysluplné práce a který by bydlel někde poblíž Mělnika či Neratovic a měl to co já nemám DÍLNU !!! Času mám dost jsem již důchodce, ale stále makám na autíkách. Děkuji Vám když budete mít trochu času a pomůžete mi najít nějákou spřízněnou dušičku, nebo někoho s kým bych mohl pokecat.
Dobrý večer, děkuji mnohokrát za Vaši odpověď,přiznám se,že jsem v t ani nedoufal,ale je vidět že VW-čkáři jsou furt prima lidi. Jestli můžu požádat,tak umístěte výzvu na Váš portál,ale nicméně bych si velmi rád přišel někam pokecat a případně se podělit o zážitky a nějáké ty drobné zkušenosti. Jen jak jsem četl vaše forum,kde se hoši dohadovali jak to bylo s Broukama a T31 v Ostravě, jen bych to upřesnil.Sám jsem měl posledního Langsnchautzra koupeného z Ostravy. V roce 1968 až 70 bylo možno v Ostravě pouze pro HORNÍKY koupi za Kčs nové VW a to brouka za 59 000,- až 63000 a T31 za 69000 až 76000,- dle výbavy.V době kdy západní auta staly v Mototechně a Tuzexu ranec byl toto zázrak. Zároveň byla v Ostravě - Muglínově zřízena prodejna ND na vW, kde se součástky prodávaly za české koruny a ne za bony jako v Praze. Jezdíval jsem tam nakupovat a byl to sen . Lágry hlavní za 250,- ojniční za 150,- těsnění na celý motor za 350,- sada pístů a válců za 3000,- tlumiče po 150,-atd,atd. Kdeže ty loňské sněhy jsou. Co se fotek tyče zbyly mě 2 ks neb při rozvodu mě všechny fotky bývalka spálila,takže o tom můžu jen kecat,ale ty 2 Vám pošlu.Těší mě , že je tady stále plno bláznů jako jsem já,kteří z aut,které kdysi bývali chloubou našich řidičů staví z vraků,které z nich zbyly, zase krásná auta. Nejhorší je na tom,že jak člověk stárne,tak si myslí,že musí ještě udělat tohle a stihnout tamhle to,ale už to není ono. Nicméně dost psaní a opravdu rád bych někdy zavítal mezi Vás a třeba by se tam něco povedlo domluvit. Vaše zpráva mne moc potěšila a ještě jednou děkuji a jestli to nebude vadit,tak bych Vám i zavolal. Zdraví a mnoho úspěchú v tvořivé práci přeje Jirka Honzátko - alias Hardy ( i postavou ).
Naštěstí Hardy nakonec fotek vyhrabal víc, jako ochutnávku dávám první z nic s původním komentářem.
autíku chyběly kusy blatníků kolem př. světel, spodky dveří a zadních blatníků, a tady je po bolševické revitalizaci autogenem a sekáčkem
Hardyho jsem vylákal na Vítkov, takže se uvidíme i osobně.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Václavské náměstí 1969 aneb brouci v Československu
...hezky pěkně
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Václavské náměstí 1969 aneb brouci v Československu
vítejte pane Hardy, doufám, že se brzy zaregistrujete a podělíte se s náma o více zážitků broukaře/vwčkáře v časech normalizace i před ní..."Jistě se napínavými příběhy jen hemžíš!"
Re: Václavské náměstí 1969 aneb brouci v Československu
a další:-)
Můj krasavec 1600TL na svatební cestě do Dubrovníku. Toto autíko jsem koupil právě od horníka z Ostravy v roce 1976, najeto 38 000, za 37 000 Kčs.
Můj krasavec 1600TL na svatební cestě do Dubrovníku. Toto autíko jsem koupil právě od horníka z Ostravy v roce 1976, najeto 38 000, za 37 000 Kčs.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re:
tak a teď mě napadlo...pravděpodobnost sice malá...ale přece jenom: Neznal se náhodou Hardy s Johnem? To by byla prča ... vykopávám Johnovo dobové foto:
john píše:Toto je obrazok mojho auta z roku 1978
Přihlášení a představení se,pohadky od Hardyho
Zdravím všechny lidi dobré vůle. Jsem zde od včerejška nový člen a přesto,že v současné době nevlastním žádného luftgekühlt,je to pro mne srdeční záležitost. Jsem již sice starší človíček - 60, ale duchem jsem stále někde jinde. Od roku 1970,kdy jsem si zakoupil prvního VW a to Kurzschnauzra T 31 - 1500 S jsem propadl těmto vozítkům. Vlastnil jsem celkem v jedné době brouky ( Ovali, 1200,1300 a Mexiko) a k tomu 1500 S Variant r.v.1967,1500 S sedan 1964, 1600Tl 1967 a 1600Tl langschnauzra 1970, ktereho jsem koupil z Ostravy od prvního majitele. Postupem doby jsem zrealizoval nekolik rekonstrukcí,nehledě ne spoustu GO motorů. V té době to bylo trošku složitejší, neb pol.realita byla trochu jiná. Vše Tuzex a za draho a ještě na objednávku. Pak zbývala pouze Ostrava,ale musel mít člověk známého horníka ,na kterého si věci za Kčs a levně kupoval. Byla to docela sranda.Teď na stará kolena mě zas pojala renovační múza a rád bych se pustil do nějakého projektu. Mám rozjednáno 1 broučka Němce a 1600tl sedana, ale ten je v moc dobrém stavu,tak nevím. Rád bych s Vámi všemi spolupracoval, případně pomohl,sic mě mé vědomosti stačí a kdyby někoho zajímalo jak to tenkrátpřed 35-ti bylo, jsem k dispozici a rád povyprávím. Registrátorovi - Pětišroubovi - jse poslal nějáké fotky mých bývalých zázraků, tak snad se někde na foru najdou. Všechny Vás Zdravím a těším se na pokec s Vámi. Hardy ( Jirka)
Re: Přihlášení a představení se
Vitejte. Četl jsem předchozí příspěvek o Vás a bylo to jako kdybych četl verneovku jedním dechem. Fascinující. Doufám že přibudou další články, dobové fotky a příběhy a určitě spoustu užitečných rad a postřehu.
Ještě jednou vítejte...
Honza
Ještě jednou vítejte...
Honza
Hakuna Matata
- thomek
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 478
- Registrován: 23 úno 2009
- Bydliště: Rudná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přihlášení a představení se
Taktéž jsem jedním duchem přečetl a rád si nechám převyprávět další příběhy a snad nakonec uvidím i projekt zdárně resuscitovaného vzducháče.
Držim palce a těšim se na další příběhy
Tomek
Držim palce a těšim se na další příběhy
Tomek
My bus doesn't leaks an oil it just marks its territory ...
- Kosťa
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 472
- Registrován: 08 črc 2012
- Bydliště: S wallym Praha 9 "skorovenkov"
Re: Přihlášení a představení se
Vítáme Hardyho a těšíme se na další příspěvky. A samozřejmě budeme rádi, když se na nějakém tom sraze uvidíme...Je příjemné vidět, že to šílenství člověka drží celý život.. Kosťa, wally a PiGi
Naposledy upravil(a) Kosťa dne 18 led 2013, celkem upraveno 1 x.
mom little devil.... ....vybzuk a počmáraná holčička
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Přihlášení a představení se
Hardy vítejte, sedím, mlčím, šoupu bačkorama a čekám na vaše vyprávění.
Fotky a texty co jste poslal Pětišroubovi jsou k vidění v topiku Václavské náměstí 1969 aneb brouci v Československu ... takové povídání, kde jsme se snažili dát dohromady střípky toho co tušíme, jak to tenkrát chodilo a konečně to budeme mít z první ruky...
Fotky a texty co jste poslal Pětišroubovi jsou k vidění v topiku Václavské náměstí 1969 aneb brouci v Československu ... takové povídání, kde jsme se snažili dát dohromady střípky toho co tušíme, jak to tenkrát chodilo a konečně to budeme mít z první ruky...
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přihlášení a představení se
tiez si prisadnem na kus pisaneho slova
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Přihlášení a představení se
...a mame tu topik o vzduchacich,vitej Hardy a tesim se na pribehy ,jinak kazdej je starej tak jak se citi
Vwase nocni sichta...
Re: Přihlášení a představení se
Také vás vítám,a přeji aby vám zde i mezi námi bylo dobře.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
- Majka
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 417
- Registrován: 18 čer 2009
- Bydliště: u Kladna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přihlášení a představení se
Ahoj, vítej
Těšíme se na setkávání a povídání tady či na srazech a na fotky
Majka a spol.
Těšíme se na setkávání a povídání tady či na srazech a na fotky
Majka a spol.
jsem zabroukovaná
- Gynekolog
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 250
- Registrován: 14 dub 2012
- Bydliště: Lužnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přihlášení a představení se
Vítejte Hardy, už teď jsem rád že je tu (další) člen jako vy.
Re: Přihlášení a představení se
Ahoj Hardy a vitaj...konecne sa tu ukazala vekova konkurencia.. ...taktiez preto si dovolim Ti tykat...
70-te roky , to bola dobra doba, vtedy som zacal s Variantom... ...tak daj nam trochu nostalgie....
70-te roky , to bola dobra doba, vtedy som zacal s Variantom... ...tak daj nam trochu nostalgie....
Pohádky od Hardyho
Tak jsem Vám milí přátelé napsal ještě jeden dlouhatánský příspěvek o mých peripetiích s VW a ať hledám kde hledám on tu néní: Tak to zkusím ještě jednou. Co se fotek týká pár jsem jich ještě našel,ale nic moc. Vzhledem k tomu,že jsem bydlel v samé centru Prahy 100m od Máje,bylo docela zajímavé hlavně pro mé sousedy a závistivce když jsem min 2x za měsíc stěhoval motor do sklepa,kde jsem měl takovou malo špeluň,kde se dalo rozebrat. Ale klasicky jsem skládal motory doma v kuchyni na stole,chladil jsem součástky v mrazáku,ohříval je na sporáku,no prostě klasika kterou asi znáte všichni. Zato moje bývalka se stávala uhlavním nepřítelem mé činnosti a také VWéček a posléze i mne. Když jsem se rozváděl tak vzala za své veškerá dokumentace,manuály,fotky,no zkrátka téměř vše. Ale teď z jiného soudku. Jako mladý chlapec jsem se zbláznil a koupil 31 sedana 1500 s horizont.karbcem,velmi hezkou a prý po GO. Neznaje co mě čeká s tímto autem jsem vyrazil do víru velkoměsta. Třetí den jsem musel auto odstavit,neboť svítil olej a to i při jízdě do 40 km/hod., otevírali se za jízdy dveře spolujezde a taktzéž kapota.Samé drobnosti. V té době jsem netušil,že hlavní ložiska jsou na kolíčkách a že by se měl karter téměř při každé go necht protahnout a dát ložiska s vetším průměrem.Ž tam byla vůle jsem zjistil až o něco později. Inu vyčistil jsem pumpu od olejového bahna,zalapoval víčko, opravil zámky a opět hurá do světa. Před vánoci to jsem vlastnil autíko asi2,5 měsíce jsem vyrazil z mamkou a tátou,kterým bylo již přes 60 let do DDR na nákupy. Paráda,nakoupíno,napapáno a hurá večer domů. V prvním kopci za Teplicemi přeředím za 3,aby to trochu jelo a rána ,zablokované kola , stojím naštorc přes silnici,venku - 8 st., no zkrátka paráda. Našel se dobrák,který mě vzal na špagát mé rodiče k sobě do auta a jelo se domu. Za půl hodiny byla bateka v pr....i a já lehce přimrzlí k volatu jsem po 2 hod. doskákal dom. Tam mě odsekali od kniplu,doma to spravila flaša rumu a teplá postel. V sobotu nastal den pravdy!!! Vyndáno,rozpůleno a zjištěno: utržený výfukový ventil,rozmašírovanej píst,prasklý válec,ohnutá ojnice,nakoplá klika a ještě nějáké maličkosti. Tak a teď babo raď co s tím,když jsem to ještě ani neznal a hlavně servis byl pouze jeden a to ve Spojovací na Žižkově, kde býval vedoucí servisu VW nějaký pan Svoboda - tuzexový frajer a prodavačka pí Dáša taktéž z tuzexova.. Zkrátka maš VW tak plať. Nejdříve do kapsy,aby Vás vůbec vzali, no a pak za opravu práce v Kčs , material v Tuzexových bonech. Já co by 20-ti letej kluk a student ,peněz nemaje,jsem začal shánět různé překupníky a rádoby opraváře,co by mě pomohli. Ale cesta byla jen jedna - help yourself -. Po získání nějakých rad jsem motor opravil sám,ale bylo to spíš bastlení než oprava. Opět jezdím a na jednom výletě ztrácím v levotočivé zatáčce spolujezdkyni,neb dveře opět stávkují. Bohudík jsme vyndavali z různých kožniích zákoutí kamínky a škváru z krajnice. Po ošetření došlo k profackování a následnému rozloučení. Tak to zkrátka chodí. Tohle auto jsem miloval,protože těch průserů bylo tolik,že by to vydalo na román. O dalším zas někdy přístě. Jen ještě upravím doměnku,kterou jsem četl na foru o dovozu VW do ČSSR. V roce 1968 byla podepsána dohoda mezi OKD Rudý říjen Ostrava a Německým odběratelem našeho kvalitního úhlí o tom,že za přerubané uhlí nad rámec kontingentu se budou do oSTRAVY DOVAŽET vw,KTERÉ SE PRODAJÍ ZASLOUŽILÍM HORNÍKŮM S RUDOU KNÍŽKOU. I tak se stalo. Brouček 1300 stál od 54 do 65 tis.Kčs, 1600 sedan 65 až 71 dle výbavy a Tlka 69 až 78 tis kčs. V době kdy Simca stála v mototechně 115 tis. docela dobrý -né ?? I já jsem měl jednu Tlku ta zelená co je na obrázku na foru , z Ostravy od nějákého p. Hudce-horníka. Koupil jsem jí za 38 tis. a měla naj.37 tis,km.. Super kára!! projel jsem s ní celý Balkán s jedinou závadou,prakl mě řemen od dynama. Díky tomuto panu Hudcovi jsem se seznámil a poté skamarádil s ved. prodejny VW v Ostravě a na p.Hudce jsem si mohl vesele kupovat díly za kačky a za levno. Např.: sada pístů i s válcema nějakých 3500,- klika byla o něco levnější, sada těsnění na motor 150,- tlum.výfuku od 500 do 750,- lágry oj.100,-hlavní 250,-čep rízení 120,- atd atd atd. Tak zatím ahoj a zase někdy příště.
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Přihlášení a představení se,pohadky od Hardyho
zdravíme veterány z dob kdy většina z nás byla ještě na houbách a tešíme se na další " retro " vzpomínky
jdeme frflat na flat ...