Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4459
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 11 led 2011

Příspěvek od OB o červené 1303 mě inspiroval k představení našeho druhého projektu kterým je Bruno 1973. Kdo nás zná, ví, že nás Lišáků je víc a tak máme v rodině dva vozy. Druhý kus je ale zatím na čekané, až bude víc času.
Na první fotce z roku 2004 je řekl bych, ještě v poměrně vrcholné formě. Bohužel zub času a hlavně každodenní používaní při dojíždění do školy společně s parkováním na ulici se na něm tak podepsalo, že letošní technická už byla stejně jako u Evžena nad jeho schopnosti. A tak byl odstaven do pořadníku.
Obrázek
Bohužel prozatímní průběh zimy nám nebyl moc nakloněn, a stalo se asi to nejhorší co mohlo Bruna potkat. Ze střechy přilehlé haly se uvolnil led a dal Brunovi pořádně po budce. To ani tak nenase.. jako přijde líto, už i proto, že víc jak 10 let na tom místě den co den stával služební pick-up a tomu se nikdy nic podobného nestalo.
Obrázek
Obrázek
No a výsledek. Jako by jsme měli málo práce.
Obrázek

No ale proč mě OB tak inspiroval ? No protože už zhruba v roce 2004 - 2005 jsem tvořil něco podobného jako on. Ale kopyto jsem dělal trochu jinak.
Já jsem vyráběl pouze jednorázovku. Tehdy jsem, ale ještě moc nefotil, tak jenom rámcově.
Obrázek
Obrázek
Po navrstvení polystyrenu jsem tvaroval na hrubo řezáním odporovým drátem a do čisté podoby se brousilo. Pak jako separátor byla použita lepicí páska a následovala laminace. Protože se tvarování na první pokus úplně nepovedlo musel jsem některé části později ještě doladit.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
No a tento obrázek už mnozí znají. Bohužel v tomto stadiu projekt tak nějak usnul, ale doufám, že až se do Bruna dáme naostro, tak to zdárně dokončíme.
Obrázek

Evžen má teď přednost.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2477
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvekod OB » 11 led 2011

Hele Lišáku, to koukám, že nejsem jedinej magor. Je to moc pěkný!!!!!!! =D> Jsem zvědavý na další pokračování.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Tarrance
Příspěvky: 44
Registrován: 31 led 2010
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Tarrance » 11 led 2011

Krása pohledět. Se snad někdy stavím podívat, daleko to nemám. :)

Uživatelský avatar
bubák
ex bubak007
Příspěvky: 2864
Registrován: 03 srp 2006

Re: Bruno 1973

Příspěvekod bubák » 12 led 2011

z čeho je ta vrtule?
z tatry?
pan chytrej

Obrázek

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3523
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Andy » 12 led 2011

OB píše:Hele Lišáku, to koukám, že nejsem jedinej magor. Je to moc pěkný!!!!!!! =D> Jsem zvědavý na další pokračování.

Zaplatpanbuh za takove magory :lol: ano, je to moc pekny :)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4459
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 12 led 2011

bubák píše:z čeho je ta vrtule?
z tatry?


Měla by být z Tatry. Ale neřeknu Ti z kterého typu, protože ten motor jsem koupil jako hrubě rozpracovaný projekt. Až budu mít víc času, tak tady přidám i víc fotek a nějaké povídání. Teď bych to už nezvládal, protože se plně věnuji Evženovi.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12116
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Sam » 12 led 2011

Zrovna jsme s OB řešili, že nám je tenhle projekt povědomý..... a již jsem našel vodítko odkud vítr fouká. Že jste byli na prvním BVP 2004?
A motor se tu kdysi nachomejtnul v inzerci.....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4459
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 13 led 2011

Velice správně náčelníku s tím BVP2004. Ten motor ji neviděl v inzerci, ale v "Ukažte své motory".
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4459
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 14 čer 2012

Protože v současné době práce na Evženovi tak nějak stagnují, začal jsem uvažovat co budeme podnikat s Brunem. Protože má do originálu už poměrně daleko je to skoro ideální adept na konverze všeho druhu. Jednou z nich by mohla být implantace brzd z Porsche 944. Netvrdím, že to tak nakonec dopadne, ale protože většinu potřebných komponent Prak prodával, tak jsme po nich šáhli. Když nic jiného, budu se mít v čem vrtat.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5496
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Bruno 1973

Příspěvekod udeeska » 15 čer 2012

No a brzdi to dobre? :D .A jak ten motor?Odskouseno,nastartovano na vyvymutem stojanu,obsah,
teplota........Vlado napis neco,ze bys rozbil okurkovou sezonu :D
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19223
Registrován: 02 led 2003

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Pětišroub » 15 čer 2012

takže german-look:-) hodně štěstí s těma brzdama, ramena jsou hodně široká tak uvidíte kam až to vyjde nebo zda je budete muset zužovat. A čím se bude brzdit předek?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2123
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod wally » 15 čer 2012

Předek je ta fotka pod.. těhlice s třmenama...
Moc se mi to líbí ... Lišáku hlavně fotky a povídání, znáš to.. ať jsme v obraze :lol:
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4459
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 15 čer 2012

Přední brzdy jsou z toho samého auta viz. spodní obrázek. Uvažuju, zda bude vhodnější předělat náboje na broučí ložiska, protože by zůstal zachován náhon tachometru a nemuselo by se vymýšlet prodloužení tyček řízení a nebo dát těhlice Porsche. Obávám se ale, že vrtat by to pro náhon asi nešlo. Uvidíme. Auto už má vytažený blatniky a je na převařákách s podložkama, tak by to mohlo šířkově vyjít. Náprava je z 84 roku a tak by to mělo být širší zhruba o 2 - 4 cm na každé straně. Záleží, zda se použijí podložky nebo ne. Jak jsem psal, jedná se o předběžné úvahy, zatím nic moc aktuálního a kdoví zda vůbec. Nejvíc bude záležet na majiteli, páč já jsem pouze mechanik a navíc blbě placenej :D . Zatím zrepasuju brzdiče a očistím to.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
liba
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 780
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Bruno 1973

Příspěvekod liba » 15 čer 2012

Ano ano pokračovat pokračovat =D> =D> =D>

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Petr914 » 15 čer 2012

...to je hezky covece...akorat to denni sviceni bych ukop...jo a bacha na demontaz tech brzdicu...vopatrne...pac Porsche brzdy byly dycky referencni zalezitost a veci na ne sou dost drahy...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Bruno 1973

Příspěvekod john » 15 čer 2012

lišák píše:Přední brzdy jsou z toho samého auta viz. spodní obrázek. Uvažuju, zda bude vhodnější předělat náboje na broučí ložiska, protože by zůstal zachován náhon tachometru


Bezna prax je pouzit vymedzovacie puzdra na obidve loziska brouci tehlice a brzdice Brembo z Alfy...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4459
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - zadní náprava P944

Příspěvekod lišák » 15 čer 2012

john píše:Bezna prax je pouzit vymedzovacie puzdra na obidve loziska brouci tehlice a brzdice Brembo z Alfy...

Johne ty brzdiče z Alfy předpokládám proto, aby se nemusel dělat adaptér kvůli rozdílné rozteči šroubů pro brzdiče na těhlicích. Nebo je jiný důvod?

---

Tak jsem se v tom začal vrtat. Začínám obhlídkou ze všech stran abych věděl čím asi začít.
Obrázek
Obrázek
Tak nejdřív sundávám hliníkové krycí štíty a poloosy.
Obrázek
Obrázek
Zbytky brzdových hadic.
Obrázek
Obrázek
Stabilizátor.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Bude potřeba sundat náboje.
Obrázek
Jedna strana šla za použití obvyklého náčiní vcelku normálně povolit.
Obrázek
Obrázek
Hřídel je venku.
Obrázek
Unašeč také.
Obrázek
Podle manuálu se má použít speciálního vyrážecího trnu. Páč ho nemám, použil jsem podložku od stahováku v kombinaci s natloukátkem ložisek přední nápravy.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Druhá strana byla ale větší oříšek. Vyprávění pohádky o metrové tyči mělo jediný výsledek. Matice si v klidu pochrupovala a použitý vingl byl nadále nepoužitelný, protože se zbortil.
Obrázek
Tak jsem našel trubku většího kalibru a podnikl pokus číslo dvě. Už jsem si myslel, že se to hnulo, ale moje nadšení rázem ochladlo. Ukroutil jsem nástavec staré socialistické goly #-o .
Obrázek
Až třetí pokus s větší golou byl úspěšný. Ale už jsem myslel, že tu topenářskou trubku omotám alespoň 3x kolem a stejně si nepomůžu.
Obrázek
Další zradou při demontáži je kombinace hliníku a oceli. Všechny šrouby jsou totálně zarostlé. Naštěstí jsem zatím ukroutil jenom jeden. U těch ostatních jsem byl opatrnější a kombinací prolévání WD40, poklepáváním a kývavými pohyby se podařilo je rozhýbat.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Sundám čelisti ruční brzdy.
Obrázek
Držáček brzdové hadice musím nechat na potom, šroubek se zatím ani nehne a nerad bych ho urval.
Obrázek
A také šrouby na víčku torzky budou potřebovat delší penetraci.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12116
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod Sam » 15 čer 2012

Hezké... Chceš půjčit vytahovák zalomených šroubů :twisted:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4459
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvekod lišák » 15 čer 2012

Jsi velice laskav. A půjčíš mě k tomu i vrtáky, abych ho měl čím dostat ven :lol: .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Bruno 1973 - zadní náprava P944

Příspěvekod john » 16 čer 2012

lišák píše:
john píše:Bezna prax je pouzit vymedzovacie puzdra na obidve loziska brouci tehlice a brzdice Brembo z Alfy...

Johne ty brzdiče z Alfy předpokládám proto, aby se nemusel dělat adaptér kvůli rozdílné rozteči šroubů pro brzdiče na těhlicích. Nebo je jiný důvod?


Uprava tehlic je nutna na kazdy brzdic mimo stock VW...Brembo z dovodu lahsej dostupnosti a nizsej ceny , taktiez je to uz mnohokrat overene ako spravna kombinacia zo standardnym hlavnym brzdovym valcom...v poslednej dobe zacina prevladat kaliper z Boxster, pri pouziti toho sa tehlica prefrezuje a zmeni poloha uchytu, no bez zvarania...na Brembo sa musi spodny lug odrezat a navarit novy....v pripade zaujmu mam nejake fotky...


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti