T2 - Přestavba na LPG

Odpovědět
Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od maxmax »

no motory jsou víceméně zadarmo, navíc dnes už nemusí zůstat jen u 1.6D. A adaptér na převodovku by se asi dal koupit u Hofmanna. jedinej trouble je kam dát chladič a nepodělat tím celý auto.

Tohle jsem našel k tématu: Hallo,

ist gar nicht sooo Schwierig wie alle meinen. Ich habe das vor etlichen Jahren gemacht und der Bus war wirklich zuverlässig und auch sparsam (so ca. 7 L / 100km). motor war ein 1.6TD aus dem Golf.

Getriebe war das vom 2 Liter, dann mit einer Adapterplatte den Motor drangeflanscht und die Motoraufhängung selbst gebaut. Die Böcke am Motor waren vom alten Passat mit läns eingebautem Motor. so stand der Motor komplett auf dem neuen Lager und belastete das Getrieb nicht auch noch mit Stützlast.

Auspuff einfach vom T3 Diesel und entsprechend angepasst.
Kühler hatte ich 2: einen schräg unter dem Unterboden und einen rechts hinten im Motorraum. Mit Gebläsen vom T4 ist das absolut OK.
[/quote]
to musí jet jak kráva,tyhle motory točej 5800,s rychlou převodovkou.............. :shock:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Pětišroub »

tak ony mají 5800 maxmax rpm, podle mě nejsou od charakteru původních vzducháčů až tak vzdálený... tím chci říct že ta převodovka k tý naftě relativně pasuje...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Petr914 »

...5250 atmosféra 1.5 D...5000 atmosféra 1.6 D...4800 TD 1.6...

...5800 se vytočit dá...ale jen jednou...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Rychnak »

auto.bazos.cz/inzerat/14019435/predehrev-motoru-na-12V-do-vodni-hadice.php
Neslo by neco jako toto-elektricky predehrev?

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od BUTCH bus »

Já se neurazil. Já se rovnou nasral... :?
Myslel jsem, že když je vidět holá podlaha a kdeco, tak že to je fotka při montáži.

To Rychnak: Ten toroid není vůbec špatnej nápad. Jen se mi osobně nelíbila velikost kolem 40 l, co se dříve prodávaly. Teď jak koukám 60 l a to už jde. Já jen chtěl co největší.
Jo a to co jsi našel vypadá nějak divně. A píšou tam hadice od topení, tzn. že tam vodní okruh budeš stejně bastlit. Já bych volil co nejjednodušší variantu. Už bych teď asi uvažoval i o nahrazení el. pumpy mechanickou.

To Milosak: S kolísáním teploty problémy nemám. Asi je to ideální poměr objem versus teplota. Ale je pravda, že jsem to moc nikdy nesledoval a jezdilo to dycky vcelku v pohodě.
OndraS

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Milosak_1 »

Rychnak píše:auto.bazos.cz/inzerat/14019435/predehrev-motoru-na-12V-do-vodni-hadice.php
Neslo by neco jako toto-elektricky predehrev?
Jsou to žhavicí svíčky ? Nevíte někdo, jakou by to mohlo mít el. spotřebu ? Předpokládám, bude někde na okruhu termostat, který po zahřátí vody na určitou teplotu, vypne topítka.

Obrázek
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Ales-X »

Počítej asi 14A, tolik žerou žhavičky co mám já na 2,4D motoru, jej jich tam pět a jistí se 80A pojistkou .. tady jich máš šest
http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... Tf6tgPVf2l" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Milosak_1 »

Nejsem elektrikář, jen se ptám - takže tím pádem i min. 80Ah baterku a silnější alternátor ? Kolik vůbec dává standardní altík ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
lubos
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 592
Registrován: 08 led 2010

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od lubos »

Jako klasická žhavicí svíčka mi to nepřipadá, to zakončení je nějadý divný...
Naposledy upravil(a) lubos dne 01 úno 2012, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od maxmax »

Jsou to žhavičky, oktávka, nebo golf v TDI to maj taky,jen to běží při nastartovaným motoru, aby se v zimě vůbec ohřála voda,a začlo to topit :D
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Rychnak »

Standard altik na 1600 ma 55A , takze se obavam ze by to asi neutahl...

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Rychnak »

Toroid místo rezervy by myslim šel 54l nebo možná i 61...to není uplně špatný :wink:

http://autodily.lkauto.cz/toroid-extern ... 54-externi

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od VW181 »

A nedal by se ten předehřev řešit jen olejem?
Voda= spousta problémů, např. nemrznoucí směs atd.....
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Milosak_1 »

VW181 píše:A nedal by se ten předehřev řešit jen olejem?
Předpokládám, že čas ohřátí oleje (hustota) bude o něco delší než voda, a že v tomto případě se jedná o co nejrychlejší docílení teploty vzplynování.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Ales-X »

Jestli by nebylo nejjednoduší a asi i nejlevnější řešení udělat na výfuk nerezový tepelný výměník kterým by plyn proudil a ohřev by byl efektivnější než v trubce omotané kolem výfuku ... výměník pak samozřejmě nechat natlakovat jestli neutíká. Nemusel by být moc velký a mohl by se umístit za tlumič jako koncovka výfuku ..

jeden trochu větší výmeník .. asi v půlce stránky
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=15&t=5377&start=90" onclick="window.open(this.href);return false;

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Šíša »

A co u vzduchacu vyzkouset princip pouzivany v karavanech a pod...?

Aneb kdyz si nainstaluji LPG nadrz nisto klasickych lahvi ... vyreseni problemu s mnozstvim, mistem (davaji se valce/toroidy do garazi, pod karavany/obytne auta), bez problemu dotankuji v cizine (narozdil od vymeny/dotankovani obycejnych lahvi, apod.) ... tak se pouzije klasicka lahev na LPG/CNG s upravenym Multiventilem aby odebiral plynnou fázi tj.zezhora. Tak treba tento vystup zavest rovnou misto vystupu ze "zplynovace".

Jen nevim jaky to dava tlak, neb v karavanech se to stejne hned na vystupu z nadrze zreguluje na 30/50 mbar :D

Mimochodem tenhle zpusob pouziti lahve silne pripomina "origo" Westy lahev pod soupackama. 20Lnvalcova nadrz na LPG je velka cca 200x700 mm tj zadna prerostla. Delaji tyhle prestavby do karavanu i oficialni firmy montujici LPG, i do obytaku s cenou vetsi nez nase busy, lec jsem nikde nenasel ofico povoleni (ale stjne me to netrapi, jeste dost vody utece).

Nicmene jestli je legalni cesta prestavby na malej atmosferickej diesel ... tak to me zajima vice nez LPG :oops: :D

Uživatelský avatar
Peter
Příspěvky: 193
Registrován: 05 dub 2004
Bydliště: Žilina - SK

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Peter »

http://www.birkmamero.de/images/t2_diesel-Heck-8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A home is not a house

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Milosak_1 »

Šíša píše:A co u vzduchacu vyzkouset princip pouzivany v karavanech a pod...? Aneb kdyz si nainstaluji LPG nadrz nisto klasickych lahvi, vyreseni problemu s mnozstvim, mistem (davaji se valce/toroidy do garazi, pod karavany/obytne auta), bez problemu dotankuji v cizine (narozdil od vymeny/dotankovani obycejnych lahvi, apod.) ...
Ta je velmi logické, co píše Šíša, jen víc obdobných konstruktivních příspěvků !
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Novák Zdeněk píše:Nejlépe předělat motor na vstřikováni benzínu a namontovat LPG bez potřeby předehřevu, auto nastartuješ na benzín a automaticky se přepne na plyn.
A co použít v případě brouka Mexiko kol.r.v.96, co už vstřikování má? Má s tím někdo zkušenosti? Nebo su mimo?

Uživatelský avatar
Radas
Příspěvky: 39
Registrován: 17 pro 2005
Bydliště: RADEGASTOVO

Re: T2 - Přestavba na LPG

Příspěvek od Radas »

Vodou chlazený motor do busa nedoporučuji. Vlastní zk. pracné, drahé, výsledek :roll:
Viz. foto.
Přílohy
IMG_6516.JPG
IMG_6516.JPG (27.86 KiB) Zobrazeno 8422 x
IMG_6508.JPG
IMG_6508.JPG (22.51 KiB) Zobrazeno 8422 x

Odpovědět