Johann von Liewers - Wien
Johann von Liewers - Wien
Po neuprosnem natlaku jistych nejmenovanych uzivatelu tohoto fora (lisak, yahodak, 5tisroub, a dalsi...), prezentuji sveho adoptivniho synka Johannka.
Vzdycky jsem mel slabost pro pre67 vzduchace, to uz je historicky dano, jelikoz mne vezli rodice z porodnice v export deluxe broukovi 65, v tom samem jsem se vezl do svych 18 let jako spolujezdec, a pak se stal mym prvnim autem. Dostalo se mi to pod kuzi a uz asi nepusti.
Rok po te co jsem se usadil v Cechach jsem si v roce 2000 poridil 1303 cabrio (coz je brouk a ne ze ne), je to pohodlny a uz moderni, ale nema to dusi, vuni, no proste smrnc stareho brouka. Proto jsem po dvou letech koupil standarda z roku 62, pomerne nevsedni model. Za ta leta jsem ale dosel k nazoru ze se mi uz nechce renovovat, tedy pokud to neni neco opravdu neobvykleho nebo pulenak a nize. Takze, po 9 letech co mi jen tak stal v garazi, jsem se s nim rozloucil. Rozloucil, ale s jasnym planem: rocnik 58 nebo 59, v puvodnim, netknutym a zachovalim stavu. Proc tyto 2 rocniky? Oval je provarenej a taky se vyrabel delsi dobu, pulenaka v puvodnim stavu tezko sezenu za krestansky peníze, a dedek bez mavatek je proste …………. jen dedek.
Tak zacal lov. Hledal jsem po vsech moznych serverech, i kamarady jsem do toho zapojil. Ruzne jsem nachazel, mnoho jich nebylo, odpovidal na inzeraty, ale stale ne uplne dle mych predstav. Dokonce jsem uskutecnil jednu neuspesnou cestu do Nemecka. No a po cirka 6 mesicich jsem objevil budouciho Johannka. Na první pohled ze zdal velice slusny, tak jsem se spojil s majitelem, zeptal jsem se ho na par veci ktery mne zajimali, a po kladnych odpovedi jsem se s nim dohodnul na navstevu. Co bylo zajimavy, je ze se nachazel asi 220 km od Prahy ale jen 25 km od hranic CR, a to v Rakousku.
Když jsem tam prijel, byl jsem docela prekvapenej. Majitel byl takovy mlady klucina, a kdyz se predstavil tak mi bylo hned jasny ze se nesmim k nemu obracet zady, ani nic nechat upustit na zem. Po zkontrolovani brouka mi bylo jasny ze to je to co hledam. Vsechno na nem bylo puvodni (vyjma leveho predniho blatniku ktery byl z neznamych duvodu menen, jelikoz nikde okolo nejsou znamky po klempirine), nejaka tak povrchova koroze. Jediny kriticky viditelny misto byl spodni ohyb predniho skla u ridice ktery byl znacne chyceny. Pod baterkou, rohy, podbehy, po d rezervou, atd.. byl jako vino. Bylo jasny ze to auto bylo garazovany a ze se o neho nekdo hezky staral. Takze jsme si placli a po tydnu jsem si s mistrem zabavy Tupajsem pro neho jel.
Chci jeste podotknout ze ma puvodni papiry, a ze jsem paty majitel. Prvni byla videnska firma Csernohorzsky která ho koupila od znameho videnskeho VW dealera A. Liewers, vlastnila do roku 1962, druhy majitel do roku 1965, treti majitel pres 40 let (!!), ctvrty majitel (ten klucina) od roku 2008 do 2011. A proc Johann? To po tretim majiteli, jako ucta za to ze se o nej tak dlouho a tak dobre staral, a taky protoze celi svuj život stravil v Rakousku a hlavne ve Vidni ktera mi pripomina Johanna Strausse.
Ma taky puvodni motor (mam ho ale musel jsem ho nechat vyndat a vymenit za jinou 30tku, protoze byl takzvane vyglajdanej), a dle certifikatu z muzea ve Wolfsburgu, je „matching numbers“ (cislo kastle, podvozku a motoru jsou puvodni). Taky jeden a ten samy klic pasuje do dveri, zapalovani a zamykani zadni kapoty. Jedna zajimavost: dle certifikatu je zamykani zadni kapoty doplnek, v te dobe se standardne nedodavala auta se zamykanim. Barva je Diamond Grey L243, interier sedo zeleny, sedacky jsou z kozenky.
Jeste par fotek, nektere s dovolenim kiwiho z uzavirani silnic 2011. Dalsi fotky asi zitra.
Vzdycky jsem mel slabost pro pre67 vzduchace, to uz je historicky dano, jelikoz mne vezli rodice z porodnice v export deluxe broukovi 65, v tom samem jsem se vezl do svych 18 let jako spolujezdec, a pak se stal mym prvnim autem. Dostalo se mi to pod kuzi a uz asi nepusti.
Rok po te co jsem se usadil v Cechach jsem si v roce 2000 poridil 1303 cabrio (coz je brouk a ne ze ne), je to pohodlny a uz moderni, ale nema to dusi, vuni, no proste smrnc stareho brouka. Proto jsem po dvou letech koupil standarda z roku 62, pomerne nevsedni model. Za ta leta jsem ale dosel k nazoru ze se mi uz nechce renovovat, tedy pokud to neni neco opravdu neobvykleho nebo pulenak a nize. Takze, po 9 letech co mi jen tak stal v garazi, jsem se s nim rozloucil. Rozloucil, ale s jasnym planem: rocnik 58 nebo 59, v puvodnim, netknutym a zachovalim stavu. Proc tyto 2 rocniky? Oval je provarenej a taky se vyrabel delsi dobu, pulenaka v puvodnim stavu tezko sezenu za krestansky peníze, a dedek bez mavatek je proste …………. jen dedek.
Tak zacal lov. Hledal jsem po vsech moznych serverech, i kamarady jsem do toho zapojil. Ruzne jsem nachazel, mnoho jich nebylo, odpovidal na inzeraty, ale stale ne uplne dle mych predstav. Dokonce jsem uskutecnil jednu neuspesnou cestu do Nemecka. No a po cirka 6 mesicich jsem objevil budouciho Johannka. Na první pohled ze zdal velice slusny, tak jsem se spojil s majitelem, zeptal jsem se ho na par veci ktery mne zajimali, a po kladnych odpovedi jsem se s nim dohodnul na navstevu. Co bylo zajimavy, je ze se nachazel asi 220 km od Prahy ale jen 25 km od hranic CR, a to v Rakousku.
Když jsem tam prijel, byl jsem docela prekvapenej. Majitel byl takovy mlady klucina, a kdyz se predstavil tak mi bylo hned jasny ze se nesmim k nemu obracet zady, ani nic nechat upustit na zem. Po zkontrolovani brouka mi bylo jasny ze to je to co hledam. Vsechno na nem bylo puvodni (vyjma leveho predniho blatniku ktery byl z neznamych duvodu menen, jelikoz nikde okolo nejsou znamky po klempirine), nejaka tak povrchova koroze. Jediny kriticky viditelny misto byl spodni ohyb predniho skla u ridice ktery byl znacne chyceny. Pod baterkou, rohy, podbehy, po d rezervou, atd.. byl jako vino. Bylo jasny ze to auto bylo garazovany a ze se o neho nekdo hezky staral. Takze jsme si placli a po tydnu jsem si s mistrem zabavy Tupajsem pro neho jel.
Chci jeste podotknout ze ma puvodni papiry, a ze jsem paty majitel. Prvni byla videnska firma Csernohorzsky která ho koupila od znameho videnskeho VW dealera A. Liewers, vlastnila do roku 1962, druhy majitel do roku 1965, treti majitel pres 40 let (!!), ctvrty majitel (ten klucina) od roku 2008 do 2011. A proc Johann? To po tretim majiteli, jako ucta za to ze se o nej tak dlouho a tak dobre staral, a taky protoze celi svuj život stravil v Rakousku a hlavne ve Vidni ktera mi pripomina Johanna Strausse.
Ma taky puvodni motor (mam ho ale musel jsem ho nechat vyndat a vymenit za jinou 30tku, protoze byl takzvane vyglajdanej), a dle certifikatu z muzea ve Wolfsburgu, je „matching numbers“ (cislo kastle, podvozku a motoru jsou puvodni). Taky jeden a ten samy klic pasuje do dveri, zapalovani a zamykani zadni kapoty. Jedna zajimavost: dle certifikatu je zamykani zadni kapoty doplnek, v te dobe se standardne nedodavala auta se zamykanim. Barva je Diamond Grey L243, interier sedo zeleny, sedacky jsou z kozenky.
Jeste par fotek, nektere s dovolenim kiwiho z uzavirani silnic 2011. Dalsi fotky asi zitra.
- loufes
- Internetový troll fauwer,loufes..
- Příspěvky: 958
- Registrován: 25 čer 2010
- Bydliště: Hlinsko v čechách.
Re: Johann von Liewers - Wien
K tomu se nedá nic říci,snad jen pecka....
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde
Re: Johann von Liewers - Wien
čo dodať,... sehr schon
na svete je veľa ťažkých havárii, no najťažšia je zrážka s blbcom
Re: Johann von Liewers - Wien
proc jsi mu nenechal puvodni zadni svetla? to bude modelka?
ratte opa 62"
čokoládová ratte palačinka
čokoládová ratte palačinka
Re: Johann von Liewers - Wien
Dobra otazka. Ty svetla co tam byla nejsou puvodni. Puvodni jsou ti co jsem mu vratil. Do te doby co brouci meli mavatka, tak meli tyto zadni svetla.SkejT píše:proc jsi mu nenechal puvodni zadni svetla? to bude modelka?
V 60 letech prisla vyhlaska kde bylo treba zvyraznit blinkry. Tim padem se zmenili zadni svetla na novejsi s blinkrem a pridali blinkry na predni blatniky (ty tam mimochodem puvodne taky nemaji co delat).
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Johann von Liewers - Wien
konečně nějaká ta vomáčka na ten tvůj vypečenej kousek víc takových importů
jdeme frflat na flat ...
Re: Johann von Liewers - Wien
jaky to je rocnik? 62"?
pokud ano tak je to prechodak a patri tam ty co jsou na fotkach rakouskeho majitele.
pokud ano tak je to prechodak a patri tam ty co jsou na fotkach rakouskeho majitele.
ratte opa 62"
čokoládová ratte palačinka
čokoládová ratte palačinka
Re: Johann von Liewers - Wien
Skejte, nevim jestli nectes nebo se koukas pouze na fotky. Ale asi ani na ty fotky, protoze by jsi si na posledni fotce vsimnul ze ma mavacky. A v textu pisu ze jsem chtel 58-59. Tohle je typ 11 deluxe, brezen 1959. Navic barva L243 se pouzivala pouze od 8-57 do 7-59.
Re: Johann von Liewers - Wien
No konečně, to to trvalo. Krásný auto, sic na něm nějaká ta práce bude, ale základ výborný. Měl jsem tu možost si auto prohlédnout, když si Andy ke mě udělal výlet.
A co je na tom nejlepší? To je historie vozu. Zdokumentovaná!
A co je na tom nejlepší? To je historie vozu. Zdokumentovaná!
Co přijde dál???
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Johann von Liewers - Wien
Je to opravdu krasavec. A nejvice uchylne je si sednout dovnitr a nasat tu historii.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
- ovalisimus panornik
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1841
- Registrován: 12 led 2007
- Bydliště: Nebušice
Re: Johann von Liewers - Wien
Krásnej kousek, jen víc takovejch, taky jsem měl už tu čest a můžu potvrdit, že vše co píše Andy je pravda
- firestorm69
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1090
- Registrován: 21 bře 2009
- Bydliště: Bratislava
Re: Johann von Liewers - Wien
Fešák (brouk) a ex-majiteľ [smilie=1luvu.gif] Ťa na prvom fote pekne drží za prdel... (asi sa tomu nedalo vyhnúť, čo? )
carpe diem
Re: Johann von Liewers - Wien
je to napsany jak v krizovkach tak se nediv.Andy píše:Skejte, nevim jestli nectes nebo se koukas pouze na fotky. Ale asi ani na ty fotky, protoze by jsi si na posledni fotce vsimnul ze ma mavacky. A v textu pisu ze jsem chtel 58-59. Tohle je typ 11 deluxe, brezen 1959. Navic barva L243 se pouzivala pouze od 8-57 do 7-59.
ratte opa 62"
čokoládová ratte palačinka
čokoládová ratte palačinka
Re: Johann von Liewers - Wien
Pěkný jsem rád,že Ti to klaplo jak jsi řikal.Jinak 62" ze mě vytáhl synovec už se na ní pomalu maká.
Re: Johann von Liewers - Wien
Dekuji kolegove . To firestorm: jak jsi poznal ze mne drzi za prdel? Tim ze se tak tlemim ? A protoze se BZG sam provaril ze to je on co si odemne vzal `62, tak mohu rict ze jsem byl rad ze se dostal do dobrych rukou.
Takze dalsi fotodokumentace, tady je treba jeho rodny list
A jeste nejaky fotky interieru pred ocistou, pulirovani, voskovani, atd..... Chybi predni cast kobercu, ty budou od Himmel service, predni sedacky jsou na opravu u autocalounika Rudolfa Fatola (viz reference), zadni sedak s operkou jsou v poradku, jen vycistit. Calouneni pod zadnim oknem a okolo pocnich skel se bude resit nekdy pozdeji. Jsou tam i nejaky nezbedny barevny dratky za palubkou co tam nekdo trochu bezcitne nainstaloval pri predelani na predni a zadni blinkry, co si taky nejak osetrim. Pod rezervou to je nastrikani antikoroznim cernym sajrajtem, takze to pujde dolu a misto toho vosk.
Takze dalsi fotodokumentace, tady je treba jeho rodny list
A jeste nejaky fotky interieru pred ocistou, pulirovani, voskovani, atd..... Chybi predni cast kobercu, ty budou od Himmel service, predni sedacky jsou na opravu u autocalounika Rudolfa Fatola (viz reference), zadni sedak s operkou jsou v poradku, jen vycistit. Calouneni pod zadnim oknem a okolo pocnich skel se bude resit nekdy pozdeji. Jsou tam i nejaky nezbedny barevny dratky za palubkou co tam nekdo trochu bezcitne nainstaloval pri predelani na predni a zadni blinkry, co si taky nejak osetrim. Pod rezervou to je nastrikani antikoroznim cernym sajrajtem, takze to pujde dolu a misto toho vosk.
Re: Johann von Liewers - Wien
je to voňavka se vším všudy Andy
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Johann von Liewers - Wien
Moc pěknej stroj, těším se někdy na setkání s naší 58
PS: závidím Ti dochované mávačky
PS: závidím Ti dochované mávačky
1966
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Johann von Liewers - Wien
Tak vidíš, že to jde, když se chce. A vidíš, jak všichni dělají UUUUU AAAAA nad tím, jakej to je fešák. A teď nemyslím ex majitele, ale Johánka.
Hlavně pokračuj, stačí dělat "klik klik" a další fotečky budou na světě".
Hlavně pokračuj, stačí dělat "klik klik" a další fotečky budou na světě".
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Johann von Liewers - Wien
paráda...čas jednou otupí i vzpomínky na původního majitele a zůstane docela pěkný auto.-) Typickej příklad mého rčení "nic nezachraňovat, přivézt a užívat"
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)