prosim o radu

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

prosim o radu

Příspěvek od tomas4 »

zdravim sem tady novej skladam motor 2litr kod cu,a minulemu majitely praskly vahadlo protoze motor pry spoustu let nebezel?ale ta otazka jak mam nako zhruba sestelovat ventily aby nemneli velkou vuli kdyz tam mam hydrostely?predem dekuji za rady fryd

dawe82
Příspěvky: 139
Registrován: 10 dub 2010

Re: prosim o radu

Příspěvek od dawe82 »

za pouziti policka hledat a tajneho hesla (serizeni ventilove vule) sem nasel tohle ...
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... ule#p43182
"I never fucked anybody over in my life didn't have it coming to them. You got that? All I have in this world is my balls and my word and I don't break them for no one."

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

Re: prosim o radu

Příspěvek od tomas4 »

nojo jenze ja tam mam hydrostely a ma to vuly

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: prosim o radu

Příspěvek od Šíša »

Nepletu-li se tak topic je o motoru Typ1a dotaz na motor Typ4 :D

Pakliže jsou tam hydroštely, tak bych se s tím moc nepáral, nastavil to obdobně jako na těch prasklejch a koukal co to udělá. Hydroštely obecně jsou hlavně kvůli automatickému vymezení ventilové vůle, tj není nutno seřizovat ventily v normálním provozu.
Vůle se vymezí při běhu motoru - tlakem oleje.

A když to od startu po chvýli přestane klepat bude známka že jsou OK. Jinak je zkontrolovat, tlak oleje a pod.

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

Re: prosim o radu

Příspěvek od tomas4 »

dekuji to sem potreboval slyset bal sem se prvniho startu :)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: prosim o radu

Příspěvek od Šíša »

Popřípadě na ftp fora je komplet servis manuál na busy, tak stáhnou a něco tam určitě bude.

Jinak při tom prvním startu samo opatrně :wink:

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

Re: prosim o radu

Příspěvek od tomas4 »

co to je ftp forum

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

Re: prosim o radu

Příspěvek od tomas4 »

zdravim zase bych potreboval radu,tak uz sem konecne rozdejchal motor a chytil,ale otazka zni,kolik de do hlav oleje?kdyz sem po 10 minutovem chodu sundal vika tak tam moc oleje nebylo,jako ve viku kaluz byla ale oproti jinym autum nic moc?kontrolka na mazani zhasina,ono ho tam asi moc nepude ze,

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: prosim o radu

Příspěvek od Milosak_1 »

Za provozu přes olejové čerpadlo do hlav samozřejmě jde dostatek oleje, po vypnutí olej steče zpět do karteru přes trubičky. Proto trubičky mají spád od hlav směrem k bloku motoru.

Hydroštely potřebují víc času po nastartování než se chytnou, než se olej do nich natlakuje. Než se natlakují, motor vydává strašidelný zvuk, pak se ale zmírní, motor se zklidní a běží jak má.

Mj. vítej mezi vzduchem chlazenými blázny.... Většina věcí na které se ptáš jsou na fóru už popsané, stačí jen šikovně hledat...
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

Re: prosim o radu

Příspěvek od tomas4 »

dekuji hele kdyz sem to nastartoval ted bez ventilovych vik tak mi do hlav netece skoro zadnej,jak je to mozny kdyz kontrolka zhasne?hydrostely uz sou naplneny,bez vule,ale mlati to v tom jak hydrostely nebo ventily prave,sem automechanik ale tenhle motor mam poprve takze vlastne zacatecnik jo mam 2litr kod cu takze hydrostely, a kudy tam ten olej do hlavy tece?okolo hydrostelu?

Uživatelský avatar
redbus
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2008
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

Re: prosim o radu

Příspěvek od redbus »

ahoj, ono tam moc oleje neteče, je akorát natlakovanej v hydroštelech a teče skrz tyčky k vahadlům. Vahadla mají dirky na mazáni, takže jak to maže,tak skapává olej z vahadel a teče trubkama zpět do bloku.
Hlavně musíš mit dobrý hydroštely, pokud hydroštel nepracuje, tak ti mlátěj ventily a nemaže ti vahadla
VW TRANSPORTER 253 1.6CT, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

Re: prosim o radu

Příspěvek od tomas4 »

nojo ale jak teda poznam ze sou hydrostely dobry?a co teda maze ty vahadla?vzdyt sou nahore a olej je pod nima?tady to nema zadnej mazaci kanal jak normalni auto.

Uživatelský avatar
redbus
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2008
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

Re: prosim o radu

Příspěvek od redbus »

když jsou dobrý, tak by motor neměl po nějaké chvíli od startu klepat. tou tyčkou se tam dostane olej a ty vahadla jsou navrtaný a tím se mažou ty hřídele. při jízdě se ty vahadla hodně rychle pohybují, takže dříky ventilů se mažou rozstřikem.
VW TRANSPORTER 253 1.6CT, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

Re: prosim o radu

Příspěvek od tomas4 »

aha uz to chapu,nekde sem tady vycet ze hydrostely nekdy ztichnou az po deseti kilometrech,ale ja mam motor jeste venku,takze nevim jak to poznam,motor pry nebezel tri roky,olej mam novej 10w40

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: prosim o radu

Příspěvek od Šíša »

Stačí jeden hydroštěl špatný a kraválu je dost. Jinak to že stichnou až po 10ti km je docela alibismus, bych tak řekl. Porovnám-li to se škopkem 1.4 Ford Fiesta 92 a 1.2 Fábia 2004 230tis km ... tak tam si hydroštěly zacvakali jen chvíli po startu, pak je klid :wink:

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: prosim o radu

Příspěvek od maxmax »

Westyna když dýl stojí, tak se jeden hydroštel nafoukne až tak po 8 km, ale jen jeden(nevím kterej :( )když jezdím pravidelně, tak ztichnou do 10 vtreřin :D
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

tomas4
Příspěvky: 244
Registrován: 07 lis 2011
Bydliště: Malé Výkleky okr.pardubice

Re: prosim o radu

Příspěvek od tomas4 »

tak ja to asi risknu a necham to bejt,dodelam kastli a z to tam dam a projedu tak uvidim ,dyztak to budu muset vymenit na aute,to se neda nic delat :(

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: prosim o radu

Příspěvek od Pětišroub »

Na složeném motoru to můžeš poléčit maximálně změnou motorového oleje, a/nebo přidáním aditiva na pročištění hydroštelů..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
redbus
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2008
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

Re: prosim o radu

Příspěvek od redbus »

Pětišroub píše:Na složeném motoru to můžeš poléčit maximálně změnou motorového oleje, a/nebo přidáním aditiva na pročištění hydroštelů..
jak se to veme mel jsem ty hydroštely rozebraný je to udělané tak,že olej kterej se do nej dostane, už by se ven dostat nemel. samozřejme stary hydrostely jsou vybehany tak to tam protíká a tim taky vzniká to klepání. kdyz koupis uplne novy, tak ti to klepat nebude ani hned po startu.
VW TRANSPORTER 253 1.6CT, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: prosim o radu

Příspěvek od Šíša »

Není až tak úplně přesné ... neb u jednoho motoru snad ty hydroštely se dají vyndat normáůlně při složeném motoru dírama po trubičkách. Alespoň tak to psali na TheSamba když jsem řešil, zda-li mám hydroštěly nebo pevné.

Odpovědět