Solex 31 pics 3

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Johnyjakub
Příspěvky: 27
Registrován: 28 dub 2011

Solex 31 pics 3

Příspěvek od Johnyjakub »

Zdravím pánové a dámy:)

Nenašly by se u někoho z vás skeny servisní příručky v AJ a to přesně komplet udržba a seřízení karburátoru Solex 31- pics 3? Včetně odstranění závad, popř. jak otestovat různé součástí karburátoru?

Vw brouk 1302, r.v.1971, 1300ccm

Děkuji:).

Jen tak, kdyby náhodou někdo věděl, dodávam stručný popis chování mého karburátoru:

Šroub volnoběhu, nereaguje okamžitě, buď je třeba chvíli počkat nebo mírně proturnout motor. (Těď mě napadlo zkontrolovat závit šroubu a závit v karburátoru).
Při nižší bohatosti směsi (2,5 otáčky na malém šroubu se motor dusi na 3ku do kopce při 45km/h. S vyjížděním do kopce neakceleruje, zpomaluje + při prudké akceleraci se projevuje hluché místo).
Při vyšší bohatosti směsi (3 otáčky, motor jede dobře i do kopce, otáčky drží, při prudké akceleraci jde cítít hluché místo)
Abych dodal motoru bohatší směs pro malé otáčky a akceleraci, posunul jsem "zvonečkovou věc" zajištěnou šroubkem na pravé straně karburátoru proti směru hodinových ručiček. ( na prvním zářezu jde pozorovat úbytek otáček při vyrazení na neutrál a dojíždění ke křižovatkám. Na druhém zářezu se vyřešil problém s akcelerací, bohužel pri každém dobržďování motor zhasína - rychle klesnou otáčky.
Dneska jsem to seřídil asi tak, že motor akceleruje lépe, hluché místo v akceleraci už není tak výrazné, motor při dobržďování nezhasne, ale pořád to není kosheer. Pokud se potřebuju rozjet razanťněji, potřebuju se rozjet s meziplynem. Ví někdo, jak doladit karburátor do dokonalosti tak, aby motor dobře akceleroval, ale zároveń se choval dobře při vysokých otáčkách? :)

A pro doplňení menší popis;):
Palivovou pumpu mam klasickou ( nerozebíratelnou, funguje správně).
Rozdělovač mám klasický, odstředivý s podtlakovkou - podtlak funguje. Hadice jsou vyměněné. Předstih nastavený na 3mm, před značkou v bloku.
Příruby karburátoru dotažené, zaslepka vzuchu těsná, karburátor čistěný. Cívka karburátoru spíná, elektrika dává skoro 12V, odpor černého drátu 10.OHM.
Sytič jsem šteloval dneska, jen jsem si všimnul, že v uložení hřídelky je nepatrná vůle.
VW Beetle 1302 (1971).

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Solex 31 pics 3

Příspěvek od VW181 »

Odpověď najdeš jistě zde: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 21&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Pokud je díra při akceleraci, tak většinou málo stříká injektor.
Buď zacpaný nebo ztvrdlé membrány akcelerační pumpy.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Solex 31 pics 3

Příspěvek od Herbie »

jen ti k tomu reknu, ze nastaveni bohatosti (maleho sroubku) na 2,5 pripadne 3 otacky je pouze vychozi nastaveni
takze to neber jako definitivni polohu (zalezi na stavu karburatoru, tryskach, respektive jejich velikosti atd atd atd)

sroub volnobeznych otacek (ten vetsi) musi reagovat okamzite = mas spravne nastavenou skrtici klapku ?

hluche misto (dira) pri akceleraci = problem s davkovanim akceleracni trysky, pruchodnost, stav mebrany atd atd

Abych dodal motoru bohatší směs pro malé otáčky a akceleraci, posunul jsem "zvonečkovou věc" zajištěnou šroubkem na pravé straně karburátoru proti směru hodinových ručiček.
to spolu nema souvislost .... ta "zvoneckova vec" je prave stelovani akceleracni trysky, respektive membrany ktera davkuje

vule v ulozeni osicky sytice a skrtici klapky, pokud neni extremni, nehraje tak vyznamnou roli

neexistuje jednoducha universalni rada
je lepsi to dat nekomu kdo presne vi co dela


Bohuzel jsem od tebe dost daleko, takze ti vic pomoct nemuzu
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Re: Solex 31 pics 3

Příspěvek od Lugen »

Předstih = 7,5° správnej zářez na půlení bloku :arrow: opravit
Horní hřídelka vůli mít může, spodní ne.
Všechny informace promlety desetkrát :arrow: hledat
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Johnyjakub
Příspěvky: 27
Registrován: 28 dub 2011

Re: Solex 31 pics 3

Příspěvek od Johnyjakub »

Panové děkuji za odpovědi:).
VW Beetle 1302 (1971).

Uživatelský avatar
Johnyjakub
Příspěvky: 27
Registrován: 28 dub 2011

Re: Solex 31 pics 3

Příspěvek od Johnyjakub »

VW181 píše:Odpověď najdeš jistě zde: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 21&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Pokud je díra při akceleraci, tak většinou málo stříká injektor.
Buď zacpaný nebo ztvrdlé membrány akcelerační pumpy.
Brouk byl nejspíše dlouho odstavený. Dají se ty membrány nějak rozhýbat? :)
VW Beetle 1302 (1971).

Uživatelský avatar
Johnyjakub
Příspěvky: 27
Registrován: 28 dub 2011

Re: Solex 31 pics 3

Příspěvek od Johnyjakub »

Herbie píše:jen ti k tomu reknu, ze nastaveni bohatosti (maleho sroubku) na 2,5 pripadne 3 otacky je pouze vychozi nastaveni
takze to neber jako definitivni polohu (zalezi na stavu karburatoru, tryskach, respektive jejich velikosti atd atd atd)

sroub volnobeznych otacek (ten vetsi) musi reagovat okamzite = mas spravne nastavenou skrtici klapku ?

hluche misto (dira) pri akceleraci = problem s davkovanim akceleracni trysky, pruchodnost, stav mebrany atd atd

Abych dodal motoru bohatší směs pro malé otáčky a akceleraci, posunul jsem "zvonečkovou věc" zajištěnou šroubkem na pravé straně karburátoru proti směru hodinových ručiček.
to spolu nema souvislost .... ta "zvoneckova vec" je prave stelovani akceleracni trysky, respektive membrany ktera davkuje

vule v ulozeni osicky sytice a skrtici klapky, pokud neni extremni, nehraje tak vyznamnou roli

neexistuje jednoducha universalni rada
je lepsi to dat nekomu kdo presne vi co dela


Bohuzel jsem od tebe dost daleko, takze ti vic pomoct nemuzu

-škrtící klapka by měla být po dnešku nastavená správně. Reakce na šroub volnoběhu se projevuje pořád stejně, od doby, kdy dělám na Broukovi. I po vyčištění karburátoru. Projdu si ještě ten odkaz na seřízení Solexu 34 pics 3, doufám, že budu chytřejší:).

V každém případě Ti děkuji za odpověď:).
VW Beetle 1302 (1971).

Uživatelský avatar
Johnyjakub
Příspěvky: 27
Registrován: 28 dub 2011

Re: Solex 31 pics 3

Příspěvek od Johnyjakub »

Lugen píše:Předstih = 7,5° správnej zářez na půlení bloku :arrow: opravit
Horní hřídelka vůli mít může, spodní ne.
Všechny informace promlety desetkrát :arrow: hledat
Na řemenici mám jen jeden zářez. Opravdu je správně zářez na řemenici proti půlení bloku? Jinak jezdim na Natural 95 + Pb aditiva Sheron.
VW Beetle 1302 (1971).

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Solex 31 pics 3

Příspěvek od Herbie »

Johnyjakub píše: Brouk byl nejspíše dlouho odstavený. Dají se ty membrány nějak rozhýbat? :)
akcelkeracni membranu je lepsi vymenit, stoji nova cca 100 Kč, vyplati se
... a vůbec !

Odpovědět