Slovwster
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Slovwster
projekt Slovwster
jak už píšu v galerii http://www.flat4.org/galerie/albums/use ... edster.jpg, když jsem tohle auto viděl ,zamiloval jsem se do něj. tenkrát jsem to nazval cabrio, záhy jsem byl poučen, že se jedná o speedster.
Dnes když vím, jak vypadá opravdový speedster (Porsche 356), tak mi název slovwster připadá příhodný.
Auto bylo ve výchozím stavu pojízné, s motorem 1,3 dvoukanál pět minut po smrti (olej tekl proudem všude kde mohl, přidřený na jednom válci...aby ne, když točil až 6.000). Střecha v hajzlu, seschlá a rozpáraná, sedačky vepředu a tapecírunk luxusní, vzadu od výrobce neuvěřitelně zprasená deska s kobercem a místo čalounění boků nalepené bílé plátno.
Převodovka údajně rychlá (chacha kód AM), koroze na obvyklých broučích místech, kromě podlahy, ale zase načatý kladivo. Lak nic moc, spíš rychlolak. Krásná kola - sluníčka - originál Sportfelgen, rozšířená...bohužel se ukázalo, že blbě, protože hází a nemůžu sehnat nikoho, kdo by to udělal znovu z jiných ráfků, ale kvalitně....
Kladem je, že je to kvalitní přestavba od fy. Aumann, takže precizně provedené výztuhy, konstrukce střechy z nerez trubiček, nízké přední okno, ale některé detaily, jako zmíněná zadní "sedačka" a způsob nalaminování zadní bubliny mě vyděsily...normálně tam nechali jeden tapecírunk zadního boku a jak nalaminovali ten vršek, tak přes něj naslintali zbytek pryskyřice a vláken, na týthle fotce je vidět, jak vyplňují mezeru mezi uříznutou příčkou a obloukem zadku:
jeden by myslel, že když to sekají v sérii, budou mít udělanej kus dole rovnej, nahoře do oblouku...
S autem jsem pojezdil jednu sezonu, podíval se na Attack 97 v Broumově a rozhodnul se ho nechat vyvařit a nechat přetěsnit motor. Vyvaření mě docela vycuclo, motor se tím trochu odložil, takže byl čas přemýšlet a to se nemělo stát. Řekl jsem si, že když už je venku, udělá se menší GO a updrade na 1.6. Dostal jsem tip, že nejlepší na motory je Libor M. z Brandýsa nad Labem, kterého jsem už nějakou dobu znal. Když jsem se s ním začal bavit co a jak, povídám, jestli by teda nebylo možnáý jít ještě dál než jen 1.6...doporučil mi 1776...povídám, no jo, ale to by asi ta stará klikovka nemusela vydržet?? Otevřel skříňku a vytáhnul klikovku z USA s protizávažíma v jiný skříňce ležely dva dvojitý Webery...byl jsem ztracen....
Jelikož vydělávání peněz není zrovna moje silná stránka vše se vleklo, a práce pokračovaly postupně, tak jak jsem byl schopen platit a kupovat kýžené díly...Liborovi patří obrovský dík, za to , že mě po roce s rozdělaným motorem nevyhnal....
Dneska je motor v podstatě hotový, fotky sem dám, až bude více nastrojen. Chybí "jen" pořídit opravnou a těsnící sadu pro karburátory. dát je dohromady, pořídit K&N filtry a ovládání a dořešit chlazení. V současné době si pohrávám myšlenkou pořídit Porsche chlazení - málem už jedno za velmi dobrou cenu bylo,ale jsou tam další aspekty, jako vyřešit klapky s termostatem a kam s chladičem oleje....
Konfigurace motoru:
Typ 1, blok totálně vyčištěn, včetně kanálků, protočeny větší díry pro válce, místo šteftů (válců a hlav) M10 použity M8 a v karterech osazeny přes vložky M12/M8, aby se nevytrhly. kliková hřídel s protizávažími pro rovnoměrnější chod, včetně spojky dynamicky vyváženo. "Ostrá" vačka Engel W100. Olejové čerpadlo s plnoprůtokovým filtrem, chci ještě přídavnou vanu. Čidla pro měření teploty a tlaku krve. Sada válců, pístů a kroužků MAHLE, nauhlíkované. Písty upraveny na stejnou váhu v toleranci 0,001g. Hlavy původní,osazené komplet nová vodítka, ventily,sedla, zdvihátka. přepracován tvar spalovacích prostorů a následně vyladěn, tak aby všechny komory měly stejný objem.
Karburátory 2x dvojitý Weber IDF40. Výfuk typu "Headers", svody mají vzájemně vyrovnané délky potrubí, aby se všechny válce vyplachovaly stejnou rychlostí. Tlumivky jsou dvě válcové od středu na okraj, po vzoru motorek jsem je opatřil přebalem z nerez plechu. napojení svodů a topníků provedeno přes navařené příruby (konec prdlání!!)
Chlazení???
pár obrázků z prací:
Dneska auto vypadá neradostně, flekaté po vyvaření, pár dílů posloužilo jiným autům:
Detail brutální výztuhy pod prahem:
Přístrojovka:
Plánované další opravy a úpravy:
Interier:
Pěnový potah přístrojovky odstraněn, přístrojovka bude zavařena a zahlazená, všechny ovladače schovat, zpětné zrcátko upevněno na vršku přístrojovky. Přístroje: Porsche 924 tacho a otáčkoměr ( http://www.flat4.org/galerie/albums/use ... %20RPM.JPG ), teplota a tlak oleje VDO, kontrolky SUZUKI GSX-R. Volant MOMO (červený, už mám), řadička EMPI (mám), sedačky přední skořepinové, červené (nemám), zadní vyrobená anatomická se skořepinou z laminátu s použitím polstrování z Porsche 924. Žádné koberce a odhlučnění!
Muzika: asi žádná, jen ta zezadu
Karoserie: barva červená - jak jinak, nové blatníky rundum (mám), asi bude potřeba je rozšířit - uvidí se, na předních zavařit díry na blinkry. Dveře bez klik, přední kapota hladká, zmizí dvířka nádrže.
Střecha : pokud možno červená
Světla: přední čirá optika, zadní originál broučí, ale raritka, nebo z jednoho nejmenovaného motocyklu
Zrcátka: z jednoho nejmenovaného motocyklu
Převodovka a zadní náprava: montáž rychlé (mám), repase kloubů a nové manžety, ramena do červeného komaxitu a pořádně vyplnit ropnými produkty proti korozi, podívám se po nějaké sadě rozpěr
Přední náprava: snížené pružiny (nemám, ty současné sníženy flexou - fuj), rozpěra (nemám)
Brzdy: ...možná jsou na cestě přední brdiče Brembo a větrané kotouče, dozadu taky kotouče, ale s páčkou na ruční brzdu.... [-o<
Kola jsem si nechal na konec:
jmenijí se Allesio California...co víc si přát?
jak už píšu v galerii http://www.flat4.org/galerie/albums/use ... edster.jpg, když jsem tohle auto viděl ,zamiloval jsem se do něj. tenkrát jsem to nazval cabrio, záhy jsem byl poučen, že se jedná o speedster.
Dnes když vím, jak vypadá opravdový speedster (Porsche 356), tak mi název slovwster připadá příhodný.
Auto bylo ve výchozím stavu pojízné, s motorem 1,3 dvoukanál pět minut po smrti (olej tekl proudem všude kde mohl, přidřený na jednom válci...aby ne, když točil až 6.000). Střecha v hajzlu, seschlá a rozpáraná, sedačky vepředu a tapecírunk luxusní, vzadu od výrobce neuvěřitelně zprasená deska s kobercem a místo čalounění boků nalepené bílé plátno.
Převodovka údajně rychlá (chacha kód AM), koroze na obvyklých broučích místech, kromě podlahy, ale zase načatý kladivo. Lak nic moc, spíš rychlolak. Krásná kola - sluníčka - originál Sportfelgen, rozšířená...bohužel se ukázalo, že blbě, protože hází a nemůžu sehnat nikoho, kdo by to udělal znovu z jiných ráfků, ale kvalitně....
Kladem je, že je to kvalitní přestavba od fy. Aumann, takže precizně provedené výztuhy, konstrukce střechy z nerez trubiček, nízké přední okno, ale některé detaily, jako zmíněná zadní "sedačka" a způsob nalaminování zadní bubliny mě vyděsily...normálně tam nechali jeden tapecírunk zadního boku a jak nalaminovali ten vršek, tak přes něj naslintali zbytek pryskyřice a vláken, na týthle fotce je vidět, jak vyplňují mezeru mezi uříznutou příčkou a obloukem zadku:
jeden by myslel, že když to sekají v sérii, budou mít udělanej kus dole rovnej, nahoře do oblouku...
S autem jsem pojezdil jednu sezonu, podíval se na Attack 97 v Broumově a rozhodnul se ho nechat vyvařit a nechat přetěsnit motor. Vyvaření mě docela vycuclo, motor se tím trochu odložil, takže byl čas přemýšlet a to se nemělo stát. Řekl jsem si, že když už je venku, udělá se menší GO a updrade na 1.6. Dostal jsem tip, že nejlepší na motory je Libor M. z Brandýsa nad Labem, kterého jsem už nějakou dobu znal. Když jsem se s ním začal bavit co a jak, povídám, jestli by teda nebylo možnáý jít ještě dál než jen 1.6...doporučil mi 1776...povídám, no jo, ale to by asi ta stará klikovka nemusela vydržet?? Otevřel skříňku a vytáhnul klikovku z USA s protizávažíma v jiný skříňce ležely dva dvojitý Webery...byl jsem ztracen....
Jelikož vydělávání peněz není zrovna moje silná stránka vše se vleklo, a práce pokračovaly postupně, tak jak jsem byl schopen platit a kupovat kýžené díly...Liborovi patří obrovský dík, za to , že mě po roce s rozdělaným motorem nevyhnal....
Dneska je motor v podstatě hotový, fotky sem dám, až bude více nastrojen. Chybí "jen" pořídit opravnou a těsnící sadu pro karburátory. dát je dohromady, pořídit K&N filtry a ovládání a dořešit chlazení. V současné době si pohrávám myšlenkou pořídit Porsche chlazení - málem už jedno za velmi dobrou cenu bylo,ale jsou tam další aspekty, jako vyřešit klapky s termostatem a kam s chladičem oleje....
Konfigurace motoru:
Typ 1, blok totálně vyčištěn, včetně kanálků, protočeny větší díry pro válce, místo šteftů (válců a hlav) M10 použity M8 a v karterech osazeny přes vložky M12/M8, aby se nevytrhly. kliková hřídel s protizávažími pro rovnoměrnější chod, včetně spojky dynamicky vyváženo. "Ostrá" vačka Engel W100. Olejové čerpadlo s plnoprůtokovým filtrem, chci ještě přídavnou vanu. Čidla pro měření teploty a tlaku krve. Sada válců, pístů a kroužků MAHLE, nauhlíkované. Písty upraveny na stejnou váhu v toleranci 0,001g. Hlavy původní,osazené komplet nová vodítka, ventily,sedla, zdvihátka. přepracován tvar spalovacích prostorů a následně vyladěn, tak aby všechny komory měly stejný objem.
Karburátory 2x dvojitý Weber IDF40. Výfuk typu "Headers", svody mají vzájemně vyrovnané délky potrubí, aby se všechny válce vyplachovaly stejnou rychlostí. Tlumivky jsou dvě válcové od středu na okraj, po vzoru motorek jsem je opatřil přebalem z nerez plechu. napojení svodů a topníků provedeno přes navařené příruby (konec prdlání!!)
Chlazení???
pár obrázků z prací:
Dneska auto vypadá neradostně, flekaté po vyvaření, pár dílů posloužilo jiným autům:
Detail brutální výztuhy pod prahem:
Přístrojovka:
Plánované další opravy a úpravy:
Interier:
Pěnový potah přístrojovky odstraněn, přístrojovka bude zavařena a zahlazená, všechny ovladače schovat, zpětné zrcátko upevněno na vršku přístrojovky. Přístroje: Porsche 924 tacho a otáčkoměr ( http://www.flat4.org/galerie/albums/use ... %20RPM.JPG ), teplota a tlak oleje VDO, kontrolky SUZUKI GSX-R. Volant MOMO (červený, už mám), řadička EMPI (mám), sedačky přední skořepinové, červené (nemám), zadní vyrobená anatomická se skořepinou z laminátu s použitím polstrování z Porsche 924. Žádné koberce a odhlučnění!
Muzika: asi žádná, jen ta zezadu
Karoserie: barva červená - jak jinak, nové blatníky rundum (mám), asi bude potřeba je rozšířit - uvidí se, na předních zavařit díry na blinkry. Dveře bez klik, přední kapota hladká, zmizí dvířka nádrže.
Střecha : pokud možno červená
Světla: přední čirá optika, zadní originál broučí, ale raritka, nebo z jednoho nejmenovaného motocyklu
Zrcátka: z jednoho nejmenovaného motocyklu
Převodovka a zadní náprava: montáž rychlé (mám), repase kloubů a nové manžety, ramena do červeného komaxitu a pořádně vyplnit ropnými produkty proti korozi, podívám se po nějaké sadě rozpěr
Přední náprava: snížené pružiny (nemám, ty současné sníženy flexou - fuj), rozpěra (nemám)
Brzdy: ...možná jsou na cestě přední brdiče Brembo a větrané kotouče, dozadu taky kotouče, ale s páčkou na ruční brzdu.... [-o<
Kola jsem si nechal na konec:
jmenijí se Allesio California...co víc si přát?
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 31 led 2005, celkem upraveno 2 x.
Re: Slowster
Pekny...
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
když to tak pozoruju zeptal bych na zadní vodpružení? - mě torzky nikam nepřesahujou a mám ušatou přední nápravu - jaký je vztah těch přesahů( viz detail brutální výztuhy pod prahem) a věku brouka
Naposledy upravil(a) Žanek dne 08 říj 2004, celkem upraveno 1 x.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
tohle auto je na bázi 1302 (71-72) - takže přední náprava McPerson a zadní typu IRS s homokinetickými klouby, stejně jako 1303. Tvoje auto asi bude kalsika přední náprava torzky, zadní jednoduchý šavle a výkyvný polosy...tak proto je to jinakŽanek píše:když to tak pozoruju zeptal bych na zadní vodpružení? - mě torzky nikam nepřesahujou a mám ušatou přední nápravu - jaký je vztah těch přesahů( viz detail brutální výztuhy pod prahem) a věku brouka
to Doldy - tys pořídil speedsterovi nějaký 17" kola?? Fotku?? Ty moje jsou "jen" 7x15", ale ten vzhled turbíny je prostě dokonalej
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Jo, stejnou zadní nápravu mají brouci s poloautomatickou převodovkou, zatímco přední mají torzní-ušatou...vyhledej si topic o automatech.Žanek píše: jo a dík za vysvětlení, ale nevyskytuje se podobnej přesah i u starších brouků?
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 08 říj 2004, celkem upraveno 1 x.
Doldy ma pomale pripojeni, takze foto zde 8)
A kdyz bude sikovny a makne si, tak doda po vikende, jak vypadaji na aute
Alessia jsou supr... kamarad ma taky "turbino" styl A kdyz ma slabou chvili tak se na parkovisti toci doleva a pak doprava a pta se z jake strany to vypada lip
A kdyz bude sikovny a makne si, tak doda po vikende, jak vypadaji na aute
Alessia jsou supr... kamarad ma taky "turbino" styl A kdyz ma slabou chvili tak se na parkovisti toci doleva a pak doprava a pta se z jake strany to vypada lip
Naposledy upravil(a) htd dne 08 říj 2004, celkem upraveno 1 x.
-
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 717
- Registrován: 16 kvě 2004
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Pracuju pomalu ale jistě - už jsou i tady
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?p=26025#26025[/url]
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?p=26025#26025[/url]
dragbug.comteam
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
ty moje vypadají líp na pravý straně..na levý se točej v protisměruhtd píše:... kamarad ma taky "turbino" styl A kdyz ma slabou chvili tak se na parkovisti toci doleva a pak doprava a pta se z jake strany to vypada lip
Dody kola jsou v pohodě, čistý, pěkný...už jsem měl strach, že pořídil něco ve stylu US custom - Budnik nebo tak.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Tak takhle vypadala "zadní sedačka" - dva kusy dřevotřískové desky potažené kobercem, dolů směrem k podlaze visela kusy plátna dole zahnuté a aby se jen tak neflákaly, byly v nich zastrčeny kusy roxoru zaltý německý (nebo rakouský, ale to je jedno) ručičky:
Jedna deska už slouží jako regál a z druhý asi vyrobím křídlo ála Batmobil
Jedna deska už slouží jako regál a z druhý asi vyrobím křídlo ála Batmobil