Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Dobové úpravy. Co bylo tehdy a jak se s tím poprat v 21. století?
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od Sam »

Je libo se povozit ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od beetle66 »

na tohle se sice dá koukat pořád, ale stejné video je již na první straně...
1966

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od Sam »

Pravdu máš, tak dáme jen jeden obrázek z cest...
Přílohy
t64.jpg
t64.jpg (197.89 KiB) Zobrazeno 10322 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
beetle66
junior modtýmu a Viktor Čistič
Příspěvky: 1878
Registrován: 01 pro 2006

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od beetle66 »

a abych jenom hloupě nekecal, tak přidávám taky jednu z cest:
Obrázek
1966

Uživatelský avatar
kalda
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1164
Registrován: 16 dub 2005
Bydliště: Vrchlabi, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od kalda »


Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od Sam »

Pohled na Rekordenwagen tak jak ho nezáme, aneb pár snímků z rekonstrukce.
Přílohy
64k10-01.jpg
64k10-02.jpg
64k10-03.jpg
64k10-04.jpg
64k10-05.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od udeeska »

Typ 64 a Otto Mathe poslozili v roce 1955 v reklame pro Bardahl Oil....
Přílohy
DSC-701.jpg
DSC-701.jpg (53.07 KiB) Zobrazeno 10078 x
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od udeeska »

Tady mame vuz c.2,vyrobeny v prosinci 1939 pod vyrobnim cislem 38/42 zniceny americkym vojaky.Neverite?Tak verte a jestli to nekoho
zajima,tak Vam to zitra povim jak je to mozne :wink:
Přílohy
IMG_0004_crop.jpg
IMG_004_crop.jpg
IMG_0002_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od Sam »

Věříme. Ale velice rádi si ten příběh poslechneme a necháme se unášet dobovou fotografií. Tak šup sem s tím.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od udeeska »

Aha!Tak Sam vi a neda zadnej report :D .Tak tedy pro ty co nevi...
Jak uz zde bylo spravne napsano,tak se vyrobili tri Rekordwageny na prodlouzenem podvozku rady 38,tedy pod oznacenim
38/41,38/42 a 38/43 jinak od #1do #3.Puvodne zamysleny 1,5l vodou chlazeny motor zustal jen na papirech,ale
vyrobily se ctyri motory ze specialne odlehceneho materialu pod oznacenim:
38/41 pro vuz #1 dokoncen 13.4.1939
38/42 pro KdFWagen 43028 dokoncen5.10.1939
38/43 pro vuz #2 dokoncen23.10.1939
38/46 pro vuz #3 dokoncen12.3.1940
Druhy motor byl v podstate nahradni,ale i tak byl uzit.
Dale vime,ze prvni vuz dostal Bodo Lafferentz za jeho zasluhy podpory vyroby tohoto automobilu,ktery vsak
po velmi kratke dobe tehoz roku(1939) vuz havaroval natolik tezce,ze byl neopravitelny a tudiz odvezen do
Stuttgartu,kde byl rozebran.Dalsi dva vozy byly uzivany rodinou Porsche a druhu vuz byl vyuzivan k testum
novych technologii.Jeste je treba dodat,ze podvozek z vozu #1 byl pozdeji z neznameho duvodu pouzit pro vuz #3.

Ke konci valky v roce 1944,kdy spojenci bombardovali Stuttgart se tym pod vedenim Porscheho rozhodl najit bezpecnou lokaci
pro jejich praci.Jako prvni padlo misto na jihu Cech,ktere vsak bylo pozdeji zamitnuto a padla volba na rakousky Gmund,kam se prestehovali vozy #2 a #3.
Dale se prestehovala nejaka technika a jine pro Porscheho cenne vozy a Porsche otevrel zastiraci firmu s nazvem:
Berlin-Gmund Werk Karnerau(firma na zpracovani dreva),a zaroven vyuzival skladu pilotni skoly pro kluzaky,kde ukryl oba vozy.

Na fotografiich nize je vuz #1 ktery mel jeden sterac z vrchu na strane ridice a jako jediny chromove oramovani oken.Fotografie
jsou ze zahrady Porscheho vily,,tovarny a posledniz rodinneho vyletuWorthersee v Rakousku...

pokracovani priste....
Přílohy
IMG_crop.jpg
IMG_0003_crop.jpg
IMG_0004crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od Sam »

udeeska píše:Aha!Tak Sam vi a neda zadnej report :D .
Ale houbelec. Pouze tusim, na ucelene povidani to rozhodne neni. Napjate ocekavam pokracovani serialu :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od Ales-X »

Protože jsem už také viděl (tedy na fotkách) a pokaždé se drží u VW 38 a má pár prvků stejných s VW 38 .. mám takové podezření že je to replika kterou udělali u Grundmannů souběžně s rekonstrukcí VW 38 nebo jisté díly vyráběli společně, např. otočné přepínače u tachometru atd. Takže jestli správně počítám a je má domněnka správná máme zase tři kousky ...
1. původní dochovaný po Otto Mathém (vůz č.3)
2. replika pro Porsche museum ve Stuttgartu (na fotkách z musea má výfuk v karoserii zleva, nemá kdf tachometr atd.)
3. moje domělá replika v soukromé sbírce (má výfuk pod karoserií uprostřed, má kdf tachometr atd.)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od yahoďák »

Romane, to vypadá na senzační zdroj, ta fotka z výletu je parádní, ale pořád mi nějak nesedí číslování vozů (podle č. podvozku vs. RZ, snad už se konečně dozvím, jestli na mojí teorii bylo trochu nebo zbla pravdy...nicméně jedna věc v tvém příspěvku mi nesedí
udeeska píše: se vyrobili tri Rekordwageny na prodlouzenem podvozku rady 38,tedy pod oznacenim
38/41,38/42 a 38/43 jinak od #1do #3.
Dale vime,ze prvni vuz dostal Bodo Lafferentz za jeho zasluhy podpory vyroby tohoto automobilu,ktery vsak
po velmi kratke dobe tehoz roku(1939) vuz havaroval natolik tezce,ze byl neopravitelny a tudiz odvezen do
Stuttgartu,kde byl rozebran.Dalsi dva vozy byly uzivany rodinou Porsche ........ padla volba na rakousky Gmund,kam se prestehovali vozy #2 a #3.

Na fotografiich nize je vuz #1 ktery mel jeden sterac z vrchu na strane ridice a jako jediny chromove oramovani oken.Fotografie
jsou ze zahrady Porscheho vily,tovarny a posledniz rodinneho vyletuWorthersee v Rakousku..
Tedy na těch fotografiích asi není č. 1 (SPZ: 0703), ale bude to č. 3 (což mojí teorii potvrzuje), protože černý č.1 měl B.L. a byl zničen totálně, kdežto druhý černý č.2 (s SPZ 0701 trochu nelogicky a mimo moje úvahy) trpěl déle, protože nejdřív havaroval s Adlerem - viz. str. 4....byl opraven (a já se mylně domníval, že to jsou snímky z havárie č.1)...aby nakonec skončil v rukou Yankees jako řezanka?..... neříkej mi, že existuje fotka po amputaci střechy.
Obrázek

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od udeeska »

Ales ma skoro pravdu az na jeden vuz,ten posledni a to je to o cem chci psat,ale Sam musi jeste chvilku
pockat,protoze Yahodak trosku mlzi :D

Co se tyce barev,tak vozy #1 a 3 byly pouze stribrne(German Racing Silver)a vuz #2 cerny/leskly

Vuz #1 dostal B.L.,#2 byl testovaci/vyvojovy a nakonec #3 byl ciste osobni majetek Ferdinanda Porscheho,
avsak ponejvice ho ridil jeho osobni ridic Josef Goldinger,ktery spolupracoval s Porschem uz od roku 1908
v Austro-Daimler.Barva stribrna

Co se tyce rozliseni:
#1 19.8.1939 jeden sterc zezhora na ridicove(leve)strane,chrom kolem oken(ne na dvernich),male vzduchove vstupy vpredu pod znackou.
Cislo zamenne IIIA-0703.Nikdy nemel cerne permanentni cislo a vzadu byly 2 na vrscivh blatniku a 2 mala svetla po stranach SPZ.
Nejvetsim rozdilem je,ze predni okna byla rovna/plocha oproti vozum#2,3 kde byla zaoblena a mirne vetsi!!

#2 20.12.1939 Zamenne cislo IIIA-0701 nejvice pouzivano,dale IIIA-0687 a pro rok 1942 zaregistrovan pod IIIA-43037.
Sterac zezhora na leve strane(jiz na zakulacenem okne),okna bez cromovanych list(pouze cerna pryz),uprostred okna
drzak radio anteny,maly dvojty gril vpredu pod znackou,zadni svetla jina oproti #1 a to hlavni za zadnimi koly velmi nizko a dve kulate
po stranach SPZ,barva cerna

#3 15.6.1940 6 mesicu pozadu za planem.Zadne foto v archivu VW/Porsche,prvni az po valce K-45-240(K-Karnten)v dobe drzeni Porscheho rodiny,
pozdeji T 2.222(T-Tyrol) v drzeni Otho Mathe(Insbruck),vpredu jeden velky nasavaci gril vetsi od #1 a 2,2 sterace ze spodu a lehci oproti #1 o 30 kg.
Okna opett zaoblena s chrovanymi listami,zadni svetla podobne jako na #2 a stribrna barva.

Sam zatim promine,pokavad to uspokoji Jirku,tak to zitra dorazime :wink:
..a jeste malej test pro Yahodaka:co je za vuz na nasledujicim obrazku?(Michal ji dal uz jednou mensi),tak jeste pridavam
vzacnou fotku zezadu #3,kdy byl jeste v Rkousku ve vlastnictvi Porscheho rodiny
Přílohy
DSC-0372.jpg
DSC-0372.jpg (26.73 KiB) Zobrazeno 9821 x
P1250149.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od yahoďák »

udeeska píše:Sam zatim promine,pokavad to uspokoji Jirku,tak to zitra dorazime :wink:
..a jeste malej test pro Yahodaka:co je za vuz na nasledujicim obrazku?
Začínám být uspokojen velice. Konečně to začíná dávat smysl. Na obrázku je č.1 - rovná přední okna s ozdobným rámečkem. Ale zrovna u tohoto obrázku jsem dřív dlouho váhal, jestli je černý nebo stříbrný :)
A než to dorazíš, tak ještě jeden příspěvek dám...
Obrázek

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od yahoďák »

tak a teď k tomu mlžení:
Pokud jde moje námitky ohl. č.1 nebo č.3 ...aha takže po informaci ohledně provedení předních oken je mi konečně jasno.... Porscheho rodinka si prostě s č.1. napřed vyjela na výlet do Worthersee, teprve pak to auto dostal B.L. a rozšvihal ho.

Ono je to těžký, v době kdy jsem sebíral ty informace (leckdy protichůdné) a dal se do úvah ohledně SPZ ...jsou všechny snímky černobílé, kdo má tušit, že v tom ještě lítaj přenosné, barevné značky? :-)
Taky mi v té době nebylo známo, že neexistuje foto č.3 z válečných let, tudíž jsem si dával zaoblené přední okno do souvislosti až s poválečnou přestavbou u Matthé.

Ale třeba tohle se mi povedlo, to koresponduje s tvojí zatím poslední fotkou a přitom to byla jen moje, ničím nepodložená úvaha:
yahoďák píše:A nyní si dáme poslední dobový snímek 64K10. Podle mě velmi zajímavý:
Obrázek

Podívám se a co vidím:
1) Alpy v pozadí...je to tedy asi v Rakousku?
2) rakouská značka poválečná...ale jiná než má Mathé
3) má to stejnou masku jako má jediný dochovaný kus p. Mathé
4) má to volant vlevo

Co z toho plyne?

Je to ten poslední a jediný dochovaný kus, vyfocený po válce v Rakousku, ale ještě v držení Porscheho rodiny, dřívě než ho prodali a byl upraven.
A teď ještě ukázka, jak se rozcházejí zdroje...mrkni se Romane, cos napsal 1.3.2010:
udeeska píše:Patrne dukazy,ze vuz c.1 38/41 s motorem 38/43 mel tezky zivot.Okna byli o neco vetsi a predni mirne zakulacene.

Obrázek
Porovnám-li to s tvými posledními příspěvky, tak :
1) na té fotce rozhodně není č.1, protože to má zaoblený okno... je na ní č.3, protože chromovaný lišty v gumách. Navíc by se dalo vyvozovat (v tu dobu), že pouze tento kus měl zaoblené okno, o č.2 zatím ani zmínka
2) motor 38/43 , kdežto včera uvádíš, že ten byl pro č.2

Neber to, prosím, jako rejpání...já se jen chci dobrat pravdy a v tom směru jsi přispěl ohromně.... akorát by to potom, až budem vědět vše, co se dá, chtělo sesypat do jednoho uceleného příspěvku (čísla, značky, data, osud,fotky)
Obrázek

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od udeeska »

Ne ne Jirko,jsem to zjebal a na posledni fotce je #3 v dobe vlastnictvi Porscheho rodiny pred tim,
nez byl vuz poslan do Italie na opravu firmouo Pininfarina,ne z duvodu havarie,ale na prezehleni karoserie.
Jinak ano,Fota vozu #1 s rodinkou nez ho dostal B.L.,jeste jsi minul to,ze zaoblena okna byla jak na #2 tak #3.
Se SPZ K 45.240 je skutecne volant jeste na puvodni strane,prestavba probehla (ted tu nemam zdroje-pisu z prace)
tusim v r.1950 a to z duvodu,ze by jinak vuz nemohl byt prepsan na Otto Mathe,ktery by nemohl s chybejici rukou
vuz ridit a tudiz by v te dobe podle rakouskych predpisu na nej vozidlo nemohlo byt prepsano......
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od udeeska »

Tak jeste chvilku strpeni,zatim fotografie barevneho provedeni(Sam by mohl mit original tehle fotky)
a Otto Mathe z roku 1981 v Nurburgringu.Mathe tez vlastnil prvni dve vyrobene Porsche 356....
Přílohy
IMG_0006_crop.jpg
IMG_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od yahoďák »

udeeska píše:.... a na posledni fotce je #3 v dobe vlastnictvi Porscheho rodiny ...
jasně a číslo podvozku patřící k č.1 (38/41) tam tou dobou již skutečně bylo a je vysvětleno tím, co píšeš o kus výš -
Jeste je treba dodat,ze podvozek z vozu #1 byl pozdeji z neznameho duvodu pouzit pro vuz #3.
Než nás udeeska dorazí podrobnostma o č.2, tak se ještě podíváme jak mohl pan Matthé řídit i řadit jen s jednou rukou:
rw_kresba.jpg
rw_kresba.jpg (21.76 KiB) Zobrazeno 9707 x
a tady je pár dalších pohledů do vitrínky v Museum Prototyp - kdybych tam byl dřív, než jsem začal konspirovat, měl bych s barvama karoserií jasno :wink: ačkoliv... jeden z prodejných malých modýlků není černý ani stříbrný, ale vínový nebo bordó chcete-li :twisted:
IMG_9141.JPG
IMG_9142.JPG
Obrázek

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Rekordwagen typ 64, oficiálně typ 60 K 10

Příspěvek od udeeska »

Tak Yahodakovi vsechno zatim jasny az na ty SPZtky,ktery jsem se snazil vysvetlit,pekny obrazky,nekde si
delali srandu,ze kdyz Mathe radil v zatacce,tak se musel zubama zakousnout do volantu :D ,v kazdem
pripade pred nim klobouk dolu,ze nejenze dokazal drzet krok,ale i vyhravat na zavodni draze =D>

Tak ted uz k vweci...
Vozy umistene ve skladech pilotni skoly byly nalezeny US armadou(Rainbow Division)po skonceni valky,
ktera na uzemi Gmundu vstoupila 5.5.1945 a vuz #2 byl armadou skonfiskovan.Jeste dodam,ze Ferry Porsche
se ve sve biografii zminuje o tom,ze "specialni komando"sestavalo z rekrutu New Yorskeho vezeni Sing Sing,
kteri si imto odpykavali trest,takze jak vidno tak se jednalo o skutecne nekulturni barbary.
Vojaci v horkych dnech tohoto leta urizli strechu a nakonec zadreli motor nacez ponechali vuz svemu osudu.

....a tady je prakticky konec pribehu pro vice jak 60 let.....

Vime take,ze ze vuz #3 prodal Porsche do rukou(pardon ruky :oops: )Otty Mathe,ktery za nej 14.5.1949 zaplatil
32,000 rakouskych silinku.Po te co zemrel 29.11.1995 nebylo jasne kdo je dedicem a vuz byl nakonec po tahanicich
vydrazen za 800.000 DM.
Vuz #3 ziskali vysoce edukovani panove v oboru VW Thomas Konig a Oliver Schmidt.Tito mimochodem ziskali i prvni vyrobene
Porsche v Gmundu,ktere tez vlastnil Otto Mathe.Po zakoupeni vozu patrali v horach v okoli Insbrucku,kde O.M zil a provozoval
byznys s lyzemi a jejich opravami a postupne nalezli mnoho dilu a pozustatku,ktre po exhumovani a zapsani do katalogu se
ukazaly jako dily pro podvozek 38.Podarilo se jim nalezt vsechny komponenty podvozku a dokoce i motor se dvema karburatory
s odlehceneho materialu.

Po te si dali vweci dohromady,ze Porsche prodal Otto Mathemu vuz #3 a jako bonus k nemu dostal vuz #2 na nahradni dily!!Pri patrani v
horach nasli naprikald volant na jednom z postavenych specialu a napriklad kliky dveri se nasli na dne supliky v dilne na opravu lyzi.....
Po te co Thomas a Oli meli prakticky cely podvozek i s motorem se rozhodli,ze cely vuz zrepasuji a dostavi karoserii.
Stavba karoserie byla sverena vehlasne nemecke firme Nostalgicar,ktera si zapujcila Matheho vuz a cely ho oskenovala pomoci laseru,
aby tak mohli postavit drevene kopyto pro novou karoserii vozu #2.Nechteli samozrejme okopirovat Matheho vuz a tak v archivech hledali
co nejvice fotograffi k doladeni drobnych odlisnosti.Vyroba a nytovani(2.000 nytu) karosarskych dilu trvala tri roky.
Znovuzrozeny Typ 64 38/42 byl predstaven verejnosti 16.4.2011....

Mam jeste jedno zajimave prekvapeni,ale to si necham na nedeli :wink:
(cerpano ze zdroju Komsomolskaja Pravda :wink: )
Přílohy
IMG_0003_crop.jpg
a zde panove Oliver Schmidt(zleva) a Thomas Konig,kteri maji na zachrane zasluhu
a zde panove Oliver Schmidt(zleva) a Thomas Konig,kteri maji na zachrane zasluhu
Vwase nocni sichta...

Odpovědět