Vzduchový filtr = olej versus papír
Vzduchový filtr = olej versus papír
Sameleon tam má takovej ten pěknej kulatej vzduchovej filtr, zřejmě je použitelnej i do busíku. Teď tam mam takovej velkej plastovej vehikl, kterej se snaží nassávat trubkou vzduch přímo u víka motoru (ačkoliv tam ani neni žádná mřížka).
Jaký máte zkušenosti s výměnou vzduchovýho ssání? Je tam někde nějaký úskalí? Je snad lepší na to nešahat? Potřebuje to mít přístup k čerstvému zvduchu venku, nebo se spokojí s tim, že nassává z komory motoru horkej vzduch...
Dík za odpovědi....
Jaký máte zkušenosti s výměnou vzduchovýho ssání? Je tam někde nějaký úskalí? Je snad lepší na to nešahat? Potřebuje to mít přístup k čerstvému zvduchu venku, nebo se spokojí s tim, že nassává z komory motoru horkej vzduch...
Dík za odpovědi....
Naposledy upravil(a) Kvak dne 07 dub 2005, celkem upraveno 5 x.
Já jsem skalní odpůrce mechovejch, papírovejch a všech jinejch neoriginálních filtrů. Jestli tam máš originál karburátor, tak ideální podmínky pro jeho provoz podle mě vytváří jen originální filtr. Kdyby to šlo očůrat papírovými filtry nepochybuju, že by to ve VW z důvodu fin. úspor nevyužili. Jestli chceš, mám tu originál plechovej krásnej filtr ze 16ky busa i s nasávacím kolenem. Mě je na prd protože busa nikdy mít nebudu.
Obrázek musíš resizovat v nějakým programu na vlastním PC, třeba ACDSee6, photopaint, photoshop...
Obrázek musíš resizovat v nějakým programu na vlastním PC, třeba ACDSee6, photopaint, photoshop...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
pokud to nemas jak zmenit
normalne to tam vloz aspon hmtl tagem a width=50% height=50% bude fungovat
tyhle mega fotky sou desny
Ad papiraky filtry
me to na papirak jezdi uplne stejne jako na olejovej,
tuhle Honza ma sice pravdu, original je original, ale kdo se ma porad srat s tim vzlinajicim olejem ze
normalne to tam vloz aspon hmtl tagem a width=50% height=50% bude fungovat
tyhle mega fotky sou desny
Ad papiraky filtry
me to na papirak jezdi uplne stejne jako na olejovej,
tuhle Honza ma sice pravdu, original je original, ale kdo se ma porad srat s tim vzlinajicim olejem ze
No víš co, my bysme si totiž nepolepšili, protože filtry na busu jsou vždycky vysunutý do strany, z důvodu malý výšky motorovýho prostoru, a spočívaj vpravo od motoru na takové "poličce", kterou ty tam evidentně nemáš. takže bych napřel pozornost tímhle směrem, a navařil tam nějakej držák, kam ten filtr pořádně přifestíš. Ten můj plechovaj busovej filtr je rovněž určen pro montáž vpravo, ale působí festovnějc než ty plastový.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
No jistě, v sobotu mam dojednaný řešení uchycení toho filtru, ale tvoje nabídka plechovýho se mi líbí, když už se v tom budu vrtat, že bych tam dal ten. Za kolik (Amundsenů ) bys ho postoupil? A kde tě můžu navštívit?
Jo a BTW co je uvnitř toho filtru, co se musí nějak čas od času čistit nebo měnit...
Jo a BTW co je uvnitř toho filtru, co se musí nějak čas od času čistit nebo měnit...
Hele tak to je on, originál Mann, kterej potřebuje jenom vyčistit. V pěkném stavu, nepobouchaný. Bohužel nemohu přijmout originální platidlo,hodily by se nějaký prašule, protože tenhle měsíc byly za vzduchem chlazené VELKÉ výdaje
Pravidelně se musí vyndat vrchní část, která v sobě obsahuje labyrint s náplní kovové vaty, nebo jak tu nazvat, tu propláchnout benzínem, a v samotné ndobě filtru se pouze mění olej. Je to teda, narozdíl od papíráků a molitanů, filtr na věčnost.
Pravidelně se musí vyndat vrchní část, která v sobě obsahuje labyrint s náplní kovové vaty, nebo jak tu nazvat, tu propláchnout benzínem, a v samotné ndobě filtru se pouze mění olej. Je to teda, narozdíl od papíráků a molitanů, filtr na věčnost.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
tak filtry se na brouky a busy používají následující:
originální:
kovové s olejovou náplní (viz Jackarero)
plastové s papírovou vložkou
neoriginální:
s papírovou náplní (viz Herbie)
s molitanovou náplní (Sameleon)
s bavlněnou náplní (já Kadron, dále třeba KN a Green)
Já jsem velmi zaujat pro originální olejáky. Kvalita filtrování u olejového filtru byla prověřena na motocyklech BMW a Zündap a taky Volkwagenech KdF, které jezdily za 2. sv. váky po Sahaře...Principem je, že vzduch, který vstoupí do filtru, je nucen udělat ve vysoké rychlosti ostrou zatáčku nad olejovou hladinou, a proto veškeré prachové částice, které jsou těžší, sebou plácnou do oleje a zůstanou v něm zachyceny. Vzduch poté prochází drátěnkou a potom do karburátoru.
Olejový filtr se čistí zpravidla nejdéle při výměně oleje v motoru, ale lépe častěji. Čištění probíhá následovně: vylít starý olej, filtr vytřít hadrem. Víko, které obsahuje i drátěnku, se jednou za čas dá odmočit do benzínu. Poté se po rysku doplní olej a filtr se nainstaluje. Po této proceduře je fitru navrácena filtrovací schopnost shodná s tou, jakou ji měl jako úplně nový.
Papírové bavlněné a molitanové filtry musí se při údržbě vyprat a nechat uschnout, což u papírových příliš nelze, protože jemné póry se zanesou a dlouhé namáčení nelze provádět. Bavlněné i molitanové se proti nim čistí relativně slušně. Nikdo mi ale nevymluví, že kvalita filtrování u těchto případů degraduje. V té piksle co máš ty je plochá papírová vložka, jež by měla být k zakoupení u Mannu jako náhražka.
[/b]
originální:
kovové s olejovou náplní (viz Jackarero)
plastové s papírovou vložkou
neoriginální:
s papírovou náplní (viz Herbie)
s molitanovou náplní (Sameleon)
s bavlněnou náplní (já Kadron, dále třeba KN a Green)
Já jsem velmi zaujat pro originální olejáky. Kvalita filtrování u olejového filtru byla prověřena na motocyklech BMW a Zündap a taky Volkwagenech KdF, které jezdily za 2. sv. váky po Sahaře...Principem je, že vzduch, který vstoupí do filtru, je nucen udělat ve vysoké rychlosti ostrou zatáčku nad olejovou hladinou, a proto veškeré prachové částice, které jsou těžší, sebou plácnou do oleje a zůstanou v něm zachyceny. Vzduch poté prochází drátěnkou a potom do karburátoru.
Olejový filtr se čistí zpravidla nejdéle při výměně oleje v motoru, ale lépe častěji. Čištění probíhá následovně: vylít starý olej, filtr vytřít hadrem. Víko, které obsahuje i drátěnku, se jednou za čas dá odmočit do benzínu. Poté se po rysku doplní olej a filtr se nainstaluje. Po této proceduře je fitru navrácena filtrovací schopnost shodná s tou, jakou ji měl jako úplně nový.
Papírové bavlněné a molitanové filtry musí se při údržbě vyprat a nechat uschnout, což u papírových příliš nelze, protože jemné póry se zanesou a dlouhé namáčení nelze provádět. Bavlněné i molitanové se proti nim čistí relativně slušně. Nikdo mi ale nevymluví, že kvalita filtrování u těchto případů degraduje. V té piksle co máš ty je plochá papírová vložka, jež by měla být k zakoupení u Mannu jako náhražka.
[/b]
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Ahoj Kvaku,
tvůj bus byl původně vybaven 2.0 litrovým motorem, takže tam není držák filtru, který má být na 1.6. Pokud se rozhodneš tam nechat stávající filtr s papírovou vložkou, můžu ti nechat (dát) originál držák, lae musel bys ho tam nějak přivařit. (mám doma dva - jak jsem rozebíral vraky). Já si to tak nechám udělat na Westfálku.
tvůj bus byl původně vybaven 2.0 litrovým motorem, takže tam není držák filtru, který má být na 1.6. Pokud se rozhodneš tam nechat stávající filtr s papírovou vložkou, můžu ti nechat (dát) originál držák, lae musel bys ho tam nějak přivařit. (mám doma dva - jak jsem rozebíral vraky). Já si to tak nechám udělat na Westfálku.
Hubert - zelený Busík
No to bych uvítal, pokud tam nechám ten papírák... ale vážně uvažuju o tom dát tam ten Mann originál olejovej.... to pak bude chtít taky nějaký držáky, ale asi trochu jiný....Hubert píše:Ahoj Kvaku,
tvůj bus byl původně vybaven 2.0 litrovým motorem, takže tam není držák filtru, který má být na 1.6. Pokud se rozhodneš tam nechat stávající filtr s papírovou vložkou, můžu ti nechat (dát) originál držák, lae musel bys ho tam nějak přivařit. (mám doma dva - jak jsem rozebíral vraky). Já si to tak nechám udělat na Westfálku.
Co si o tom myslíš?
Já nevím, já mám zkušenosti jenom s tím standardním filtrem. Je pravda, že se musí docela měnit (asi 200kč), protože se zaolejuje a tím se sníží průchodnost - to je téměř normal... Ale na to jde udělat taková jakoby odkalovací nádobka - bylo mi to doporučeno. Není to složitá úprava. S tím držákem to nějak doladíme.
Hubert - zelený Busík
Další info ohledně filtrů mi poskytl pan Šindelář ze Lhoty u Břežan.
Papírovej filtr je prej lepší než oleják, paač třeba pil prej přes oleják projde, v papíru zůstane i ten. Dle jeho slov: Na brouky si ty olejáky dávaj, jo? To je teda pěkná prasárna.
Takže koukám, že je to taky o názorech. Bluebug tvrdí, že originál filtry jsou olejáky, pan Šindelář, že na kula?áky se už dávali papíráky a že oleják je blbost.
Mimoto olejáků prej má plno, ale nemůže se dostat k plastovejm papírákům. Takže jestli někdo máte fitlr z busa a do brouka se vám nevejde...
Nenapadá mě jak se dostat k vlastnímu názoru, můžu sice filtr denně přehodit ale jak poznám, kterej filtruje líp? Jezdit v prachu a pilu a pak pozorovat, kolik bordelu kterej filtr odchytal?
No nic, zajímaly by mě další názory...
zatim....
kvak
Papírovej filtr je prej lepší než oleják, paač třeba pil prej přes oleják projde, v papíru zůstane i ten. Dle jeho slov: Na brouky si ty olejáky dávaj, jo? To je teda pěkná prasárna.
Takže koukám, že je to taky o názorech. Bluebug tvrdí, že originál filtry jsou olejáky, pan Šindelář, že na kula?áky se už dávali papíráky a že oleják je blbost.
Mimoto olejáků prej má plno, ale nemůže se dostat k plastovejm papírákům. Takže jestli někdo máte fitlr z busa a do brouka se vám nevejde...
Nenapadá mě jak se dostat k vlastnímu názoru, můžu sice filtr denně přehodit ale jak poznám, kterej filtruje líp? Jezdit v prachu a pilu a pak pozorovat, kolik bordelu kterej filtr odchytal?
No nic, zajímaly by mě další názory...
zatim....
kvak
Naposledy upravil(a) Kvak dne 04 kvě 2004, celkem upraveno 2 x.