...no co ti budu povidat...potkali no...u tebe home...jenže to si nemůžeš pamatovat...to už si spinkal...pod přikrývkou s krtečkem...REDH0T píše:Vy dva jste se někde spolu v pondělí potkali?
...čoveče to je pěkná věc todlecto...vono když se vyřeší největší problém F1/monopostu podle současnejch regulí...což je aerodynamickej odpor kol...kterej je naprosto šílenej...tak to pak lítá pěkně...Milosak_1 píše:Red Bull X1 pro GT5 serii
...tááákže...všechny uvedený záležitosti sou v podstatě fakt...Milosak_1 píše:Proc to auto dal nevyrabeli, i kdyz zajel jediny zavod a vyhral (uspesnost 100%) je nasledujici : I kdyz auto bylo povazovano za zcela legalni, nikdy nezavodil znovu. Pravdeprodobne byl v rozporu s F1 pravidlem o zakazu pohyblivych aerodynamickych casti a stahnul ho samotny Bernie. Tento vuz je dnes soucasti jeho soukrome sbirky.
Za zminku stoji, ze v tom aute byl Alfa Romeo FLAT 12-ti valec, coz prispelo k snizeni teziste celeho auta.
Veskere chlazeni bylo horizontalni, vetrak pomahal chladit (to bylo povolene). Diky horizontalnim chladicum, auto melo mensi odpor vzduchu a konecne mohlo konkurovat Lotusum.
...v sezoně 1978 se skutečně na vozech nesměly vyskytovat pohyblivý části,který by pomáhaly monopostu k větší aerodynamický přilnavosti k vozovce(groundeffect)...čili se tohodle efektu dosahovalo fintou,se kterou přišel šéfkonstruktér a majitel stáje Lotus a sice použitím aerodynamiky obrácenýho křídla na spodní ploše monopostu(Venturi efekt)...celý to bylo navíc umocněný lištama na spodních bocích monopostu...lišty sloužily k tomu...aby "vytěsnily" boky vozu...čimž se zamezilo přisávání falešnýho luftu pod vůz a groundeffect byl v podstatě absolutní...
...nádhernej stroj to byl...
...Lotus 78 JPS MKIII...
...no a takhle to vypadá v detailu...prostor bočnic byl ještě geniálně zneužitej pro chladiče vody...prostě Colin byl všechno možný...ale hloupej rozhodně nebyl...
...když se teď vrátíme k Brabhamu BT46B...a znovu se podiváme,jakym způsobem je auto zkonstruovaný...tak zjistíme,že hlavní průser celý stavby je právě ten nádhernej dvanáctiválec Alfa Romeo...kterej sice snížil těžiště vozu,páč je plochej...jenže je díky tomu taky hovadsky obrovskej a v podstatě tam překáží...narozdíl od ideálního a kompaktního Fordu Cosworth DFV V8 pro Lotus 78...
...no a tendle handicap se Ecclestone se svojí partičkou rozhod vyřešit tim ventilátorem a hrál to tak,že se nejedná o věc,která slouží ke změně aerodynamiky...anóbrž že se jedná o zařízení,který chladí motor...
...FIA se pod to podepsala...a jela se právě ta Velká cena Švédska...kterou auto vyhrálo...
...a to byl právě ten průser...na autě je podivnej vehement...a vono jim to najednou jede jako z praku...a to nemohla konkurence nechat napokoji...
...ostatní stáje podaly protest a krom toho,že to hrnuly přes pohyblivou část monopostu,která slouží ke změně aerodynamiky mnohem víc,než k avizovanýmu chlazení motoru...se nechali taky slyšet piloti,kteří hlásili v podání Maria Andrettiho "ten zasranej krám vysaje všechny sračky z trati a hodí vám je do ksichtu...jezdit za tim je vo držku"...
...no...a bylo vymalováno...Ecclestone stáhnul auto sám,jak uved Milošák...ale předevšim proto,že je to chytrej parchant...a timdle manévrem se mu podařilo docílit toho,že body,který vůz na Anderstorpu získal mu nebyly odebraný...protože už mu bylo jasný,že auto zakážou...
...bo tak život choďa...