Adast 1966
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Adast 1966
Snad nebude vadit, když sem dám tento projekt. Není sice VW, ale každý z nás tam občas musí. Někdo častěji a někdo méně často. Hovořím o čerpací stanici.
Málokdo, ale tuší, co je uvnitř toho, z čeho vede ven hadice, kterou teče to, co naše miláčky pohání. My jsme si takovou věc pořídili jako dobový doplněk.
Mladší možná takový stojan nikdy neviděli a těm starším, co si je pamatují, možná zvlhnou oči dojetím při vzpomínce na mládí.
Tak tedy jednoho dne jsem objevil inzerát, kde byla nabízena na první pohled hromada šrotu. A protože je větší pravděpodobnost, že se objeví inzerát na prodej Karmana než na stojan z roku 1966, tak jsem moc neváhal.
Tak to je on.
Celá akce samozřejmě začala rozebíráním.
Po rozebrání jsme zjistili, že stav stojanu není tak hrozný. Že bude stačit, když vše co je uvnitř se důkladně umyje. Tam pod nánosem mastnoty nemohlo nic zreznout. Kryty ale byly v dost žalostném stavu. Stojan sloužil spoustu let v nějakém JZD. Bylo rozhodnuto, že se pokusíme vrátit ho co nejvíce do stavu v jakém tyto stojany měla Benzina. Kryty bylo potřeba obrousit na čistý plech.
No a zatím co na nich řádili v lakovně, tak jsme čistili a dávali do pořádku vnitřek.
Kryty po nalakování. Poněkud problém bylo zjistit, jak stojan vlastně barevně řešit. Podle dostupných materiálů jsme nakonec určili toto provedení. Pokud bude pátrat, tak zjistíte, že některé stojany měla Benzina celé bílé, některé byly celé červené s bílým čelním panelem, některé žluto-červené a potom toto provedení s klínem. Nám se zamlouvalo nejvíc . Odstín barev jsme zvolili podle dobových plechovek od oleje. Šablonu pro stříkání loga a nápisu jsme nechali vyřezat na plotru podle návrhu, který vytvořil Lukáš. Zbytky nápisu "zákaz kouření" jsem přenesl na pauzák a chybějící písmenka Lukáš po oskenování dodělal v compu. Protože logo se v průběhu času postupně měnilo v proporcích a detailech a my jsme chtěli co nejvěrnější dobové, tak došlo na ofocení z plechovky a tuto předlohu zase Lukáš zpracoval tak, aby srovnal deformace, protože plechovka byla válcová. V lakovně se jim vůbec nelíbilo, že to mají stříkat. To bylo řečí, že to máme na stojan nalepit. To ale nepřipadalo v úvahu. V roce 1966 také neměli folie a museli všechno stříkat. Nakonec se mě podařilo je přesvědčit. Hádejte jak? Ale výsledek podle mě, stojí za to.
Teď už jenom dokompletovat a zasklít.
Jako nezbytné příslušenství ke stojanu jsme sehnali ještě originální dobovou konev na míchání benzínu s olejem. Teď můžeme tankovat benzín "jaký svět neviděl".
P.S. Pokud bude mít admin pocit, že by bylo jiné vhodnější umístění příspěvku, tak prosím o přesunutí.
Málokdo, ale tuší, co je uvnitř toho, z čeho vede ven hadice, kterou teče to, co naše miláčky pohání. My jsme si takovou věc pořídili jako dobový doplněk.
Mladší možná takový stojan nikdy neviděli a těm starším, co si je pamatují, možná zvlhnou oči dojetím při vzpomínce na mládí.
Tak tedy jednoho dne jsem objevil inzerát, kde byla nabízena na první pohled hromada šrotu. A protože je větší pravděpodobnost, že se objeví inzerát na prodej Karmana než na stojan z roku 1966, tak jsem moc neváhal.
Tak to je on.
Celá akce samozřejmě začala rozebíráním.
Po rozebrání jsme zjistili, že stav stojanu není tak hrozný. Že bude stačit, když vše co je uvnitř se důkladně umyje. Tam pod nánosem mastnoty nemohlo nic zreznout. Kryty ale byly v dost žalostném stavu. Stojan sloužil spoustu let v nějakém JZD. Bylo rozhodnuto, že se pokusíme vrátit ho co nejvíce do stavu v jakém tyto stojany měla Benzina. Kryty bylo potřeba obrousit na čistý plech.
No a zatím co na nich řádili v lakovně, tak jsme čistili a dávali do pořádku vnitřek.
Kryty po nalakování. Poněkud problém bylo zjistit, jak stojan vlastně barevně řešit. Podle dostupných materiálů jsme nakonec určili toto provedení. Pokud bude pátrat, tak zjistíte, že některé stojany měla Benzina celé bílé, některé byly celé červené s bílým čelním panelem, některé žluto-červené a potom toto provedení s klínem. Nám se zamlouvalo nejvíc . Odstín barev jsme zvolili podle dobových plechovek od oleje. Šablonu pro stříkání loga a nápisu jsme nechali vyřezat na plotru podle návrhu, který vytvořil Lukáš. Zbytky nápisu "zákaz kouření" jsem přenesl na pauzák a chybějící písmenka Lukáš po oskenování dodělal v compu. Protože logo se v průběhu času postupně měnilo v proporcích a detailech a my jsme chtěli co nejvěrnější dobové, tak došlo na ofocení z plechovky a tuto předlohu zase Lukáš zpracoval tak, aby srovnal deformace, protože plechovka byla válcová. V lakovně se jim vůbec nelíbilo, že to mají stříkat. To bylo řečí, že to máme na stojan nalepit. To ale nepřipadalo v úvahu. V roce 1966 také neměli folie a museli všechno stříkat. Nakonec se mě podařilo je přesvědčit. Hádejte jak? Ale výsledek podle mě, stojí za to.
Teď už jenom dokompletovat a zasklít.
Jako nezbytné příslušenství ke stojanu jsme sehnali ještě originální dobovou konev na míchání benzínu s olejem. Teď můžeme tankovat benzín "jaký svět neviděl".
P.S. Pokud bude mít admin pocit, že by bylo jiné vhodnější umístění příspěvku, tak prosím o přesunutí.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Adast 1966
Moc hezké! Blahopřeji Krásný topic, dokonalá nostalgie
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adast 1966
Díky za čtení k ranní kávě...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adast 1966
Bylo by stylový tim třeba stáčet sudovej olej nebo tak aby to bylo využitý.
Já bych to snes i v obýváku
Já bych to snes i v obýváku
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adast 1966
Děkuji všem za pochvalu. Možná by si téma old čerpacích stojanů zasloužilo samostatný topic. Co říkáte?
Každý celek se skládá z detailů.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Adast 1966
Místo pendlovekmartin_100 píše:Já bych to snes i v obýváku
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adast 1966
Lišáku, tvoje paní musí být svatá žena...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adast 1966
Lisaku, jednim slovem pecka.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: Adast 1966
ty jo to je pecka, jen tak dál. Republika je plná středověkejch, pravěkejch nebo kovbojskejch skanzenů, ale bejt tu nějakej "dobovej" jako alá benzínka, tak jsem tam každej volnej weekend
nic bych nedal za to, že měli šablonu, kterou přetáhli štětkou namočenou v kýblu černý barvy...na stojan nalepit. To ale nepřipadalo v úvahu. V roce 1966 také neměli folie a museli všechno stříkat.
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adast 1966
No jo, hlavně kdyby se čepovalo za tehdejší ceny
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adast 1966
No nesmíš ale zapomenout, že tehdy nebyla výplata 1500,- hrubého žádnou vyjímkou.maxmax píše:No jo, hlavně kdyby se čepovalo za tehdejší ceny
Každý celek se skládá z detailů.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adast 1966
Neboj ,pamatuju,ale taky pamatuju Normal za korunu dvacet
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
Re: Adast 1966
... jen si tak slintám - taky jsem kdysi u takovýho stojanu tankoval ...
Ale je to tuze dávno
Opravdu povedená záležitost - díky, že ses podělil
Ale je to tuze dávno
Opravdu povedená záležitost - díky, že ses podělil
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
Re: Adast 1966
Respekt vůči lidem, kteří vědí, proč oživují starý věci. Fakt dobrý.
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind
Re: Adast 1966
Uff klobouk dolů...tomu říkám špičkové restaurátorství!
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adast 1966
Tak to já taky, ale to by bylo moje poslední. Jsem dost statečnej, ale tak moc zas ne. Není třeba dráždit kobru bosou nohou.martin_100 píše:Já bych to snes i v obýváku
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Adast 1966
...pekna prace,ja bych z toho cepoval klidne pivo a dobrej napad,ja hned vim taky v mem okoli o dvou starych stojanechlišák píše:Děkuji všem za pochvalu. Možná by si téma old čerpacích stojanů zasloužilo samostatný topic. Co říkáte?
Vwase nocni sichta...