Evžen 1964
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - hlavy válců
Máme válce, tak můžeme pokračovat na hlavách. Jedná se o lehké zabroušení dosedací plochy mezi válcem a hlavou. Použijeme pouze jemnou pastu.
Stejnoměrný, matný proužek, tak jak jsem si to představoval.
Teď následuje závěrečné, důsledné umytí válců a hlav nejprve v petroleji.
Potom ještě důkladnější mytí v horké jarové lázni. Zdůrazňuji v horké. A neptejte se mě, co tomu říká ta paní, co u ní bydlíme. Bez teček bych nemohl po pravdě odpovědět.
A jako další krok důkladná horká sprcha. Ta horká proto, aby válce i hlavy byly co nejteplejší a po vyndání z lázně okamžitě oschly.
Na závěr dosušení na radiátoru a následná okamžitá konzervace válců třeba WD40.
Stejnoměrný, matný proužek, tak jak jsem si to představoval.
Teď následuje závěrečné, důsledné umytí válců a hlav nejprve v petroleji.
Potom ještě důkladnější mytí v horké jarové lázni. Zdůrazňuji v horké. A neptejte se mě, co tomu říká ta paní, co u ní bydlíme. Bez teček bych nemohl po pravdě odpovědět.
A jako další krok důkladná horká sprcha. Ta horká proto, aby válce i hlavy byly co nejteplejší a po vyndání z lázně okamžitě oschly.
Na závěr dosušení na radiátoru a následná okamžitá konzervace válců třeba WD40.
Naposledy upravil(a) lišák dne 06 čer 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
Tak nejen ze obdivuju tu praci, ale ted uz i tu pani, svata to zena
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - hlavy válců
Můžeme se pustit do kompletace hlav. Rozhodně příjemnější práce, než čištění. Hezky pěkně vše potřebné k ruce, ať to odsejpá.
Jenom upozorním, že údaj o úhlech, který je k vidění na tom polystyrénu nepatří k tomuto motoru.
Teď přichází na řadu můj speciální, vysoce sofistikovaný a léty prověřený přípravek na montáž ventilových pružin. Je univerzální a nechá se použít pro motory různých značek. Opravdoví dílenští specialisté snad prominou. Počítám, že třeba Samovi se dělají mžitky před očima.
Pokud nechceme přijít o prsty, tak tam pazoury rozhodně nestrkáme !!
Ventily jsou namontované a tak ještě zkouška těsnosti. Použijeme technický benzín.
Takhle to vypadá, když je člověk línej dojít si pro trychtýř.
Těsnost OK. Můžeme pokračovat ve strojení.
Tak ještě vahadla a hlavy budou komplet.
Jenom upozorním, že údaj o úhlech, který je k vidění na tom polystyrénu nepatří k tomuto motoru.
Teď přichází na řadu můj speciální, vysoce sofistikovaný a léty prověřený přípravek na montáž ventilových pružin. Je univerzální a nechá se použít pro motory různých značek. Opravdoví dílenští specialisté snad prominou. Počítám, že třeba Samovi se dělají mžitky před očima.
Pokud nechceme přijít o prsty, tak tam pazoury rozhodně nestrkáme !!
Ventily jsou namontované a tak ještě zkouška těsnosti. Použijeme technický benzín.
Takhle to vypadá, když je člověk línej dojít si pro trychtýř.
Těsnost OK. Můžeme pokračovat ve strojení.
Tak ještě vahadla a hlavy budou komplet.
Naposledy upravil(a) lišák dne 06 čer 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re:
Nikomu to nerikej, ale delam to take tak. Na vyrobu stolice na demontaz ventilu jsem linej a protoze mi original stolice Matra proklouzla mezi prsty, tak stale doufam, ze dostanu druhou sancilišák píše: Teď přichází na řadu můj speciální, vysoce sofistikovaný a léty prověřený přípravek na montáž ventilových pružin. Je univerzální a nechá se použít pro motory různých značek. Opravdoví dílenští specialisté snad prominou. Počítám, že třeba Samovi se dělají mžitky před očima.
PS: Moc se mi tento fotoserial libi. Na Sambe je jeden podobny ohledne oziveni velice puvodniho ovala. Super ze sis pri praci nasel cas na foceni.
PPS: Ty gumove tesnici krouzku na ventilech, to je original VW, nebo nejaky zlepsovacek ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Evžen 1964
Ano.. .za to jsem taky tuze vdečný.. coby "cvakalista".. že si kolega Lišák.. najde ten čas. .a šáhne po kouzelné skřínce.. a nechá nějaký ten odkaz pro další generace.. Jen tak dál....
Postoupil jsem do vyššího levelu....
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
K PS: Ano ten znám. Nebudu tvrdit, že mě trochu neinspiroval ke psaní, ale Evžena jsme začali dělat dříve, než jsme na něj narazili. Lukáš na něj přišel při shánění věcí. Ale to focení při práci je pěkná pakárna a člověk později zjistí, že to co opravdu měl fotit, tak to nemá. A pak přemýšlí a dedukuje, co kde jak bylo. To si člověk říká, proč bych to fotil, to přeci vím a znám, jak to tam bylo. No a po týdnu ví člověk kulový.Sam píše: PS: Moc se mi tento fotoserial libi. Na Sambe je jeden podobny ohledne oziveni velice puvodniho ovala. Super ze sis pri praci nasel cas na foceni.
PPS: Ty gumove tesnici krouzku na ventilech, to je original VW, nebo nejaky zlepsovacek ?
K PPS: Ty kroužky tam patří a jsou i v sadě těsnění. Původně jsem se domníval, že je to obdoba pojistky proti propadnutí ventilu při prasknutí ventilové pružiny. Na lokomotivních motorech tam k tomu účelu sloužil podobný pojistný kroužek jako je třeba ve startéru. V manuálu, který máme od Mr. Robert Bentley je ale psáno a to cituji " Oil deflector ring ". Tak předpokládám, že slouží k tomu, aby olej, který je tlačen vývrtem skrz vahadlo až na štelovací šroub, tak aby nešel přímo na dřík ventilu a následně nebyl strháván do vodítka. Ale to je moje domněnka. Možná by nám to mohl vysvětlil John.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - vahadla
Hlavy jsou hotové, tak se pustíme do vahadel.
Začneme pořádným očištěním.
Žádný čistící prostředek není tak zázračný, aby nevyžadoval trošku přitlačit na pilu. Miluju ty keci v reklamách, že něco funguje jako stěrka a pod.
Poté následoval oplach vodou, osušení a ještě pročištění mazacích kanálků. To dělám prostříkáním čističem brzd ve spreji.
Můžeme začít se skládáním.
Některé dosedací plochy je třeba poladit. Přeci jen během provozu došlo k nějakému opotřebení. Kupodivu ani ne tak na čepu vahadel, jako na třecích plochách mezi vahadlem a podložkou, nebo uložením. Plochy přebrousíme na skle a na vahadlech je třeba malinko srazit hranku.
Samozřejmostí je vždy očištění po broušení.
Tak můžeme si odškrtnout další položku jako připravenou. Tak ještě zabalit a uložit.
Začneme pořádným očištěním.
Žádný čistící prostředek není tak zázračný, aby nevyžadoval trošku přitlačit na pilu. Miluju ty keci v reklamách, že něco funguje jako stěrka a pod.
Poté následoval oplach vodou, osušení a ještě pročištění mazacích kanálků. To dělám prostříkáním čističem brzd ve spreji.
Můžeme začít se skládáním.
Některé dosedací plochy je třeba poladit. Přeci jen během provozu došlo k nějakému opotřebení. Kupodivu ani ne tak na čepu vahadel, jako na třecích plochách mezi vahadlem a podložkou, nebo uložením. Plochy přebrousíme na skle a na vahadlech je třeba malinko srazit hranku.
Samozřejmostí je vždy očištění po broušení.
Tak můžeme si odškrtnout další položku jako připravenou. Tak ještě zabalit a uložit.
Naposledy upravil(a) lišák dne 06 čer 2011, celkem upraveno 1 x.
Každý celek se skládá z detailů.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1027
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Evžen 1964
Já to musím zase pochválit prostě paráda
Re: Evžen 1964
jsem taky puntičkář ...... hezký fakt hezký
- zralok2
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 280
- Registrován: 08 říj 2008
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
nádhernej projekt a skvělej příběh. Také se teším na další pokračování...
( jinak si se svým projektíčkem připadám jako strašnej břídil po shlednutí tohoto perfekcionalismu )
( jinak si se svým projektíčkem připadám jako strašnej břídil po shlednutí tohoto perfekcionalismu )
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Buď v klidu. Já si nepřipadám jinak, když vidím, co někteří ostatní na fóru prezentují. A myslím, že o tom to je. Podívat se, jak to dělají jiní a přiučit se.zralok2 píše:( jinak si se svým projektíčkem připadám jako strašnej břídil po shlednutí tohoto perfekcionalismu )
Každý celek se skládá z detailů.
- marena1989
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 271
- Registrován: 04 led 2009
- Bydliště: Nový Bor - (Liberec)
- okrasa
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 495
- Registrován: 20 úno 2005
- Bydliště: Teplice
Re: Evžen 1964
prosímtě zkontroluj si pružiny na hlavách,zda jsi je namontoval ve spravnem směru, hustším vinutím k sedlu. není to jedno,když to budeš mít opačně.
engine specialist
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Evžen 1964 - spojka
Dnes se na úvod zase posuneme nějaký čas zpět. Když jsme před několika roky dávali do Evžena prozatímní motor, tak jsme na něj z toho původního museli přendat setrvák se spojkou. Nechali jsme tehdy znovu obložit lamelu a pouze jsme pilníkem strhli otřep na opěrném kroužku, který způsoboval špatné vypínání spojky. Víc jsme tehdy neřešilo.
Je mi trochu záhadou, jak mohlo dojít k takovémuto opotřebení, přesněji řečeno vylágrování opěrného kroužku.
Dáváme se do rozmontování spojky. Existuje na to speciální přípravek, ale ten my nemáme, tak to musíme udělat tak trochu na hulváta.
Upozorňuji, že bez pořádného stažení přítlačáku je demontáž velice nebezpečná. Odvážím se tvrdit, že by Vám to mohlo urazit palici.
Co přesně jsem použil Vám ukážu později.
Rozmontováno.
Přítlačnou desku a setrvačník dáme přebrousit. No a na nosném plechu si zatím vyzkoušíme odrezování, které jsem okoukal na Sambě. Vyrazili jsme do Tesca na nakupy, jak jsou tam na tych rovných střechách sněhu kupy. No a koupili jsme ten nejlevnější vinný ocet a kyselinu citronovou.
Pro naše pokusy stačí 3l a 200g. A ještě nádobu. Tedy, ne že bych si doma nemohl dupnout a vzít něco v kuchyni, ale není třeba, dráždit kobru bosou nohou. A alespoň to bude naše a nikdo nám tu mísu nebude chtít vzít.
Tak jsme to namíchali a pokusné díly se můžou koupat.
Takto to vypadá po 48 hodinách a řádném opláchnutí vodou. Každý díl se musí průběžně kontrolovat, reakce na různých dílech je odlišná. Záleží na stupni koroze, na teplotě lázně a pod. Rozhodně se to nedá dělat v kuchyni, to by jste z toho smradu padli. Pořádně větrat a nezapomenout na gumové rukavice a chránit si oči.
Všechny díly máme už očištěné a přítlačák i setrvák mají orovnané plochy.
Tady je vše, co jsem použil na přípravek na stažení přítlačáku.
Vím, že to není nic moc, ale vzal jsem to první, co mi přišlo pod ruku. Hlavně že to funguje.
Při montáži těchto kolíčků je třeba, aby byly v této poloze, jako na obrázku.
Opěrný kroužek je z jiného přítlačáku, který jsme si koupili na díly.
Na třecí plochy páček používám mazací tuk Syntheso GLK 1. Je to stejný tuk, který se používá na vodící čepy do brzdičů.
Ještě předběžné seřízení. Na čisto to budu dělat až po montáži na motor. Musím si pořídit nějaké pořádné měřidlo.
Je mi trochu záhadou, jak mohlo dojít k takovémuto opotřebení, přesněji řečeno vylágrování opěrného kroužku.
Dáváme se do rozmontování spojky. Existuje na to speciální přípravek, ale ten my nemáme, tak to musíme udělat tak trochu na hulváta.
Upozorňuji, že bez pořádného stažení přítlačáku je demontáž velice nebezpečná. Odvážím se tvrdit, že by Vám to mohlo urazit palici.
Co přesně jsem použil Vám ukážu později.
Rozmontováno.
Přítlačnou desku a setrvačník dáme přebrousit. No a na nosném plechu si zatím vyzkoušíme odrezování, které jsem okoukal na Sambě. Vyrazili jsme do Tesca na nakupy, jak jsou tam na tych rovných střechách sněhu kupy. No a koupili jsme ten nejlevnější vinný ocet a kyselinu citronovou.
Pro naše pokusy stačí 3l a 200g. A ještě nádobu. Tedy, ne že bych si doma nemohl dupnout a vzít něco v kuchyni, ale není třeba, dráždit kobru bosou nohou. A alespoň to bude naše a nikdo nám tu mísu nebude chtít vzít.
Tak jsme to namíchali a pokusné díly se můžou koupat.
Takto to vypadá po 48 hodinách a řádném opláchnutí vodou. Každý díl se musí průběžně kontrolovat, reakce na různých dílech je odlišná. Záleží na stupni koroze, na teplotě lázně a pod. Rozhodně se to nedá dělat v kuchyni, to by jste z toho smradu padli. Pořádně větrat a nezapomenout na gumové rukavice a chránit si oči.
Všechny díly máme už očištěné a přítlačák i setrvák mají orovnané plochy.
Tady je vše, co jsem použil na přípravek na stažení přítlačáku.
Vím, že to není nic moc, ale vzal jsem to první, co mi přišlo pod ruku. Hlavně že to funguje.
Při montáži těchto kolíčků je třeba, aby byly v této poloze, jako na obrázku.
Opěrný kroužek je z jiného přítlačáku, který jsme si koupili na díly.
Na třecí plochy páček používám mazací tuk Syntheso GLK 1. Je to stejný tuk, který se používá na vodící čepy do brzdičů.
Ještě předběžné seřízení. Na čisto to budu dělat až po montáži na motor. Musím si pořídit nějaké pořádné měřidlo.
Naposledy upravil(a) lišák dne 06 čer 2011, celkem upraveno 3 x.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Tak vidíš, dělám chytrýho, a na tohle jsem úplně zapomněl. Moc dík za upozornění. Zrovna na této fotce je blbě. Děkuji Ti náčelníku.okrasa píše:prosímtě zkontroluj si pružiny na hlavách,zda jsi je namontoval ve spravnem směru, hustším vinutím k sedlu. není to jedno,když to budeš mít opačně.
Každý celek se skládá z detailů.