Evžen 1964

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Sam »

Když vidím ten kolíček tak mě napadá. Ty jsi dával nedělené manžety ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Evžen 1964

Příspěvek od john »

Zda sa mi, ze ten kolicek je v ramci Lisakovho zmyslu pre cistotu a uhladnost galvanicky zinkovany...dufam, ze to nebudes robit aj na svornikoch...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od lišák »

john píše:Zda sa mi, ze ten kolicek je v ramci Lisakovho zmyslu pre cistotu a uhladnost galvanicky zinkovany...dufam, ze to nebudes robit aj na svornikoch...
Johne měl jsi na mysli toto?
Obrázek

Pro Sama. Manžety tam budou dělené, to já mám jen takovou drobnou úchylku, že co vidím, to musím rozebrat.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Evžen 1964

Příspěvek od john »

Mal som na mysli kolicek, ktory drzi prirubu na zadnej trubke poloosi...tam to tak moc nevadi, ak nanesena vrstva zinku nie je je cez par mikronov...
Ale plati to v podstate na vsetko, co ma aku - taku pevnostnu, alebo nosnu funkciu..

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

john píše:Mal som na mysli kolicek, ktory drzi prirubu na zadnej trubke poloosi...tam to tak moc nevadi, ak nanesena vrstva zinku nie je je cez par mikronov...
Ale plati to v podstate na vsetko, co ma aku - taku pevnostnu, alebo nosnu funkciu..
Ty kolíčky jsou sice zinkované, ale před naklepáváním byl obvod očištěn, mimo jiné i z toho důvodu, že jdou i bez povrchové úpravy dost na těsno.
Na efekt stačí, když je zinek na pohledových částech.

---

Tak když už jsme vytáhli motor ze sklepa / po slovensky tuším z pivnice /, dali jsme se do čištění a revize.
Už na první pohled nic moc.
Obrázek
Ani na druhý pohled to nebylo lepší.
Obrázek
Po umytí jsme na chvilku podlehli dojmu, že snad tak hrozné to nebude. Vždyť do poslední chvíle přeci jezdil a my ho měnili hlavně proto, že byl jak průtokový ohřívač oleje.
Obrázek
Ta chvíle optimismu,ale opravdu netrvala dlouho. Už po sundání víka ventilů jsme pohlédli pravdě do očí. A to nás to nejlepší teprve čekalo. Jako Kindr vajíčko. Do poslední chvíle nevíš, co je uvnitř.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pár různých motorů jsem už uvnitř viděl / jsem vyučen mech.mot.lok.a mot.voz. / ale takovej humus snad nebyl ani v klikové skříni u Sergeje. Ono to na těch fotkách vypadá ještě mnohem lépe než ve skutečnosti. Dále nás velice zaujalo, že ojnice na hrnku č.1 je perfektně fixovaná vždy v té poloze, do které ji natočíme. O něco později jsme zjistili, že je na klice přidřená a pánev se protáčí v oku ojnice.
Obrázek
V této chvíli jsme začali zvažovat, zda má vůbec cenu s tímto motorem ještě něco dělat. Nakonec jsme došli k závěru, že cenu to sice nemá, ale přesto, že ho uděláme. Už jenom proto, že prostě do Evžena patří. Pro někoho ekonomický nesmysl, ale kdyby jsme měli počítat peníze které do Evžena spláchnem, tak ho rovnou můžeme odvést do šrotu.
No a tak jsme šli koupit něco na mytí.
Obrázek
Na něco použijem petrolej.
Obrázek
Na něco pěnový čistič grilů.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pokračování příště.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Proky
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 484
Registrován: 08 lis 2009
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Proky »

Vydáš tenhle příběh i knižně, pěkně se to čte a pokaždý čekám co přidáš, jen tak dál =D>
Bubu Oval (1955)

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Evžen 1964

Příspěvek od liba »

To je krásnej dokumentární pořad vysílanej na pokračování, už se moc těším na další díl =D>

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

Tak když Vás to zajímá, tak já dnes ještě trošku přidám. Ale jenom trošku. Víc jak psaní, mě baví se v tom vrtat. A přiznám se, že jednou z velkých motivací pro tuto práci je pro mě to, že mi investor slíbil, že až bude Evžen na kolech, tak že mě vezme na výlet na Grossglockner.
Byli jme tam letos s mojí MBX a tak bych se tam chtěl také podívat jako spolujezdec vzduchem chlazeného vozu. Řidičský zážitek už mám za sebou, tak bych se chtěl ještě v klidu pokochat bez motání volantem. Ale tím nechci říct, že by mě to motání volantem nebavilo.
http://www.automuzeum.cz/report.php3?r_id=2614
http://www.flickr.com/photos/31109362@N ... 084943208/

---

Skončil jsem u čištění. U válců jsem použil kombinaci technického benzinu a na karbon následně čistič grilů s houbičkou na nádobí.
Obrázek
Bohužel jsem následně zjistil, že citlivé čištění nemělo až tak velký význam, protože po odstranění karbonu bylo zjevné, že nejen klika, ale i válce jsou zralé na broušení.
Obrázek
Obrázek
Následně přišlo poznání, že ani hlavy nejsou nic moc. Spíš nic než moc. Ventily proklepané, vodítka vytahaný jak Jágrova třísla.
Obrázek
Obrázek
Až na 1ks, slovy jeden kus, všechny štefty na hlavách šli do kelu. A to jsem se fakt snažil. Vyzkoušel jsem snad všechny metody popisované na fóru. A tak opravdu nezbylo nic jiného, než je odvrtat a vyříznout nově závity. Na výsledek jsem fakt hrdej. Bude to možná k smíchu, ale jedinné strojní vybavení na takovou práci, které jsem mohl použít, byla ruční vrtačka. A to fakt nekecám ani milimetr. Jo Johnovi se to dělá. Ten má po ruce celou "fabriku". My máme doma dílnu v podkrovní místnosti do které se chodí přes ložnici a po schodišti šíře 65cm.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Rozhozená klika. Ještě sundat ozubené kolo a můžeme jet do brusírny.
Obrázek
Vahadla jsou pro proměření tak akorát na hraně. Vzhledem k tomu, že z Evžena nebude ani závoďák, ani nebude v každodenním provozu tak určitě ještě nemá cenu je řešit.
Obrázek
Blok a hlavy po chemickém čištění. Už to vypadá mnohem lépe.
Obrázek
Obrázek

Tak a dnes už fakt končím.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
čáryfuk
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1586
Registrován: 15 srp 2006

Re: Evžen 1964

Příspěvek od čáryfuk »

hezky pěkně to děláš =D>

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Evžen 1964

Příspěvek od john »

Tazko zaneseny blok motora je znamka dlhodobeho dolievania oleja bez pravidelnej vymeny ... vcelku bezny zjav.. :D
blok v kazdom pripade bude potrebovat align bore, inac to nema cenu pokracovat...valce ,ak ovalita nie je von z tolerancie, staci len prehonovat, ak nie , pouzil by som novu sadu...nakoniec tieto veci urcite vies...my pouzivame zasadne pouzite valce a piesty, pretoze presli tisicami termalnych cyklov a su stabilizovane...vymena ventilovych sediel a voditok je vo vacsine pripadov praca pre specializovanu dielnu, ak take nieco pre aircooled VW u Vas existuje...u starsich vybehanych motorov je casto vybehane ulozenie vacky, ale oversized vackove loziska su k mani...sledujem zo zaujmom, mam rad cistu , dobru pracu, zvlast v stazenych podmienkach... :D

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Evžen 1964

Příspěvek od udeeska »

Kterypak MB je Tvoje?Predloni byla s 1000MB cesta kolem sveta,dva studenti zurnalistiky,
Cechoslovaci zdarne dojeli.Akorat me mrzi,ze jsem s nima nepromluvil,kdyz byli v kamosove
servisu na udrzbe.Krasny fotky jsi dal,MB 1000 bylo moje prvni auto po vyuceni :wink:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

Můj osobní mazlík je tato Škoda 1000 MBX de Luxe 1967. A na tom de Luxe si obzvlášť zakládám. Není to sice Brouk, ale několik společných znaků se najde. Dvoje dveře, motor vzadu a vrtule na chlazení tam je taky. Ale nebojte, škodovácký topik z toho tady dělat nebudu.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Evžen 1964

Příspěvek od BUTCH bus »

No to tedy též klobouk dolů!!
OndraS

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od soe2 »

no ty kokot...taky sem měl první vozidlo eMBéčko...a pak eMBéXko. parádní to vozítko....po zarolování oken se sloupkem je to amerika jak cyp.
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

john píše:Tazko zaneseny blok motora je znamka dlhodobeho dolievania oleja bez pravidelnej vymeny ... vcelku bezny zjav.. :D
blok v kazdom pripade bude potrebovat align bore, inac to nema cenu pokracovat...valce ,ak ovalita nie je von z tolerancie, staci len prehonovat, ak nie , pouzil by som novu sadu...nakoniec tieto veci urcite vies...my pouzivame zasadne pouzite valce a piesty, pretoze presli tisicami termalnych cyklov a su stabilizovane...vymena ventilovych sediel a voditok je vo vacsine pripadov praca pre specializovanu dielnu, ak take nieco pre aircooled VW u Vas existuje...u starsich vybehanych motorov je casto vybehane ulozenie vacky, ale oversized vackove loziska su k mani...sledujem zo zaujmom, mam rad cistu , dobru pracu, zvlast v stazenych podmienkach... :D
Děkuji Johnovi za stručný a velice fundovaný rozbor a ruku na srdce, od něj jsem ani nic jiného nemohl očekávat.

Pouhé samotné přehonování válců a překroužkování vzhledem ke stavu válců a hlavně pístů nepřipadalo v úvahu. Válce byli šišojdní / ovalita byla nad rámec tolerance / a písty měli tak velké vůle v drážkách, že o jejich dalším použití se nedalo vůbec uvažovat. Stáli jsme tedy před otázkou co dál.
1/ Koupit novou sadu - u nás značně drahé a je to pouhá replika vyrobená v Číně, pouze přebalená AA
2/ Tu samou sadu si nechat poslat z USA. I po zaplacení poštovného jsme na tom sice lépe, ale pořád je to ten samej výrobek, kterému moc nedůvěřuji. Tím se nechci výrobce nijak dotknout, ale moje averze vůči soudobé produkci je po zkušenostech čím dál větší. A to speciálně u dílů na Brouka. A je zcela lhostejno, zda to udělají soudruzi v Číně, Dánsku, Itálii a nebo západoněmečtí soudruzi.
3/ Koupit NOS sadu. Ne nemožné, ale velice drahé.
4/ Nechat přebrousit válce a sehnat výbrusové písty z původní produkce. Tato varianta byla nakonec vybrána jako optimální.

Ale jak to nakonec dopadlo, někdy příště.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Evžen 1964

Příspěvek od john »

Aj ked to velmi nerad pripustam, skusenost hovori, ze Cinske sady valcov a piestov su daleko presnejsie ako Brazilsko - Mexicke sady...vela F Vee ludi , ktori nemaju dielensku zdatnost ich pouziva a ohlasy su velmi pozitivne...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

Netvrdím, že všechno z Číny je špatné. Záleží vždy na konkrétním výrobci. Sám také prodávám náhradní díly na škodovky a hodně z nich je tam vyrobeno a nejsou s nimi problémy. I OEM díly se tam vyrábí a nejen na Škodu. A většinou jediný rozdíl je balení a cena. Chtěl jsem jen říct, že po negativních zkušenostech s nově koupenými díly na Brouka jsem v tomto případě nechtěl experimentovat, ale jít na jistotu za přijatelnou cenu.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Pětišroub »

mám tady shodou okolností sadu AA a protože jsem chtěl rozptýlit vlastní obavy, tak jsem si tu sadu kontrolně změřil mikrometrem..rozměrově i tolerancemi je na výbornou, sada 4 ks je v rozměrech uniformní mezi jednotlivými kusy..metalurgie je ve hvězdách, to prokáže až čas..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Žanek »

krasny projekt - tu olejovou pumpu doporucuji nezachranovat, ale i s vickem vymenit, zvlast po dokonalem vycisteni uz neudrzi ten tlak co by bylo zahodno - aspon ja tedy vzdy menim u tak stareho motoru
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od vako »

AA pistons - zrejme budu fajn piesty v prijatelnej cene..comu nasvedcuje aj tento Topic na Sambe http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=443442

ja osobne mam dojem, ze nepotrva dlho /10-20 rokov/a budeme chciet len vyrobky "made in china" - krajina s neskutocnym mnozstvom objavov pre ludstvo a asi s najbohatsou kulturnou historiou. Este pred rokom som na nich pico..l ako chora vrana, dnes na niektore ich produkty uz pozeram so zaujmom

pre "Lisaka"- robis to ukazkovo a rad citam tento tvoj topic
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Odpovědět