Evžen 1964
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Když vidím ten kolíček tak mě napadá. Ty jsi dával nedělené manžety ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Evžen 1964
Zda sa mi, ze ten kolicek je v ramci Lisakovho zmyslu pre cistotu a uhladnost galvanicky zinkovany...dufam, ze to nebudes robit aj na svornikoch...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
Johne měl jsi na mysli toto?john píše:Zda sa mi, ze ten kolicek je v ramci Lisakovho zmyslu pre cistotu a uhladnost galvanicky zinkovany...dufam, ze to nebudes robit aj na svornikoch...
Pro Sama. Manžety tam budou dělené, to já mám jen takovou drobnou úchylku, že co vidím, to musím rozebrat.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
Mal som na mysli kolicek, ktory drzi prirubu na zadnej trubke poloosi...tam to tak moc nevadi, ak nanesena vrstva zinku nie je je cez par mikronov...
Ale plati to v podstate na vsetko, co ma aku - taku pevnostnu, alebo nosnu funkciu..
Ale plati to v podstate na vsetko, co ma aku - taku pevnostnu, alebo nosnu funkciu..
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Ty kolíčky jsou sice zinkované, ale před naklepáváním byl obvod očištěn, mimo jiné i z toho důvodu, že jdou i bez povrchové úpravy dost na těsno.john píše:Mal som na mysli kolicek, ktory drzi prirubu na zadnej trubke poloosi...tam to tak moc nevadi, ak nanesena vrstva zinku nie je je cez par mikronov...
Ale plati to v podstate na vsetko, co ma aku - taku pevnostnu, alebo nosnu funkciu..
Na efekt stačí, když je zinek na pohledových částech.
---
Tak když už jsme vytáhli motor ze sklepa / po slovensky tuším z pivnice /, dali jsme se do čištění a revize.
Už na první pohled nic moc.
Ani na druhý pohled to nebylo lepší.
Po umytí jsme na chvilku podlehli dojmu, že snad tak hrozné to nebude. Vždyť do poslední chvíle přeci jezdil a my ho měnili hlavně proto, že byl jak průtokový ohřívač oleje.
Ta chvíle optimismu,ale opravdu netrvala dlouho. Už po sundání víka ventilů jsme pohlédli pravdě do očí. A to nás to nejlepší teprve čekalo. Jako Kindr vajíčko. Do poslední chvíle nevíš, co je uvnitř.
Pár různých motorů jsem už uvnitř viděl / jsem vyučen mech.mot.lok.a mot.voz. / ale takovej humus snad nebyl ani v klikové skříni u Sergeje. Ono to na těch fotkách vypadá ještě mnohem lépe než ve skutečnosti. Dále nás velice zaujalo, že ojnice na hrnku č.1 je perfektně fixovaná vždy v té poloze, do které ji natočíme. O něco později jsme zjistili, že je na klice přidřená a pánev se protáčí v oku ojnice.
V této chvíli jsme začali zvažovat, zda má vůbec cenu s tímto motorem ještě něco dělat. Nakonec jsme došli k závěru, že cenu to sice nemá, ale přesto, že ho uděláme. Už jenom proto, že prostě do Evžena patří. Pro někoho ekonomický nesmysl, ale kdyby jsme měli počítat peníze které do Evžena spláchnem, tak ho rovnou můžeme odvést do šrotu.
No a tak jsme šli koupit něco na mytí.
Na něco použijem petrolej.
Na něco pěnový čistič grilů.
Pokračování příště.
Každý celek se skládá z detailů.
- Proky
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 484
- Registrován: 08 lis 2009
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Re: Evžen 1964
Vydáš tenhle příběh i knižně, pěkně se to čte a pokaždý čekám co přidáš, jen tak dál
Bubu Oval (1955)
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1027
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Evžen 1964
To je krásnej dokumentární pořad vysílanej na pokračování, už se moc těším na další díl
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Tak když Vás to zajímá, tak já dnes ještě trošku přidám. Ale jenom trošku. Víc jak psaní, mě baví se v tom vrtat. A přiznám se, že jednou z velkých motivací pro tuto práci je pro mě to, že mi investor slíbil, že až bude Evžen na kolech, tak že mě vezme na výlet na Grossglockner.
Byli jme tam letos s mojí MBX a tak bych se tam chtěl také podívat jako spolujezdec vzduchem chlazeného vozu. Řidičský zážitek už mám za sebou, tak bych se chtěl ještě v klidu pokochat bez motání volantem. Ale tím nechci říct, že by mě to motání volantem nebavilo.
http://www.automuzeum.cz/report.php3?r_id=2614
http://www.flickr.com/photos/31109362@N ... 084943208/
---
Skončil jsem u čištění. U válců jsem použil kombinaci technického benzinu a na karbon následně čistič grilů s houbičkou na nádobí.
Bohužel jsem následně zjistil, že citlivé čištění nemělo až tak velký význam, protože po odstranění karbonu bylo zjevné, že nejen klika, ale i válce jsou zralé na broušení.
Následně přišlo poznání, že ani hlavy nejsou nic moc. Spíš nic než moc. Ventily proklepané, vodítka vytahaný jak Jágrova třísla.
Až na 1ks, slovy jeden kus, všechny štefty na hlavách šli do kelu. A to jsem se fakt snažil. Vyzkoušel jsem snad všechny metody popisované na fóru. A tak opravdu nezbylo nic jiného, než je odvrtat a vyříznout nově závity. Na výsledek jsem fakt hrdej. Bude to možná k smíchu, ale jedinné strojní vybavení na takovou práci, které jsem mohl použít, byla ruční vrtačka. A to fakt nekecám ani milimetr. Jo Johnovi se to dělá. Ten má po ruce celou "fabriku". My máme doma dílnu v podkrovní místnosti do které se chodí přes ložnici a po schodišti šíře 65cm.
Rozhozená klika. Ještě sundat ozubené kolo a můžeme jet do brusírny.
Vahadla jsou pro proměření tak akorát na hraně. Vzhledem k tomu, že z Evžena nebude ani závoďák, ani nebude v každodenním provozu tak určitě ještě nemá cenu je řešit.
Blok a hlavy po chemickém čištění. Už to vypadá mnohem lépe.
Tak a dnes už fakt končím.
Byli jme tam letos s mojí MBX a tak bych se tam chtěl také podívat jako spolujezdec vzduchem chlazeného vozu. Řidičský zážitek už mám za sebou, tak bych se chtěl ještě v klidu pokochat bez motání volantem. Ale tím nechci říct, že by mě to motání volantem nebavilo.
http://www.automuzeum.cz/report.php3?r_id=2614
http://www.flickr.com/photos/31109362@N ... 084943208/
---
Skončil jsem u čištění. U válců jsem použil kombinaci technického benzinu a na karbon následně čistič grilů s houbičkou na nádobí.
Bohužel jsem následně zjistil, že citlivé čištění nemělo až tak velký význam, protože po odstranění karbonu bylo zjevné, že nejen klika, ale i válce jsou zralé na broušení.
Následně přišlo poznání, že ani hlavy nejsou nic moc. Spíš nic než moc. Ventily proklepané, vodítka vytahaný jak Jágrova třísla.
Až na 1ks, slovy jeden kus, všechny štefty na hlavách šli do kelu. A to jsem se fakt snažil. Vyzkoušel jsem snad všechny metody popisované na fóru. A tak opravdu nezbylo nic jiného, než je odvrtat a vyříznout nově závity. Na výsledek jsem fakt hrdej. Bude to možná k smíchu, ale jedinné strojní vybavení na takovou práci, které jsem mohl použít, byla ruční vrtačka. A to fakt nekecám ani milimetr. Jo Johnovi se to dělá. Ten má po ruce celou "fabriku". My máme doma dílnu v podkrovní místnosti do které se chodí přes ložnici a po schodišti šíře 65cm.
Rozhozená klika. Ještě sundat ozubené kolo a můžeme jet do brusírny.
Vahadla jsou pro proměření tak akorát na hraně. Vzhledem k tomu, že z Evžena nebude ani závoďák, ani nebude v každodenním provozu tak určitě ještě nemá cenu je řešit.
Blok a hlavy po chemickém čištění. Už to vypadá mnohem lépe.
Tak a dnes už fakt končím.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
hezky pěkně to děláš
Re: Evžen 1964
Tazko zaneseny blok motora je znamka dlhodobeho dolievania oleja bez pravidelnej vymeny ... vcelku bezny zjav..
blok v kazdom pripade bude potrebovat align bore, inac to nema cenu pokracovat...valce ,ak ovalita nie je von z tolerancie, staci len prehonovat, ak nie , pouzil by som novu sadu...nakoniec tieto veci urcite vies...my pouzivame zasadne pouzite valce a piesty, pretoze presli tisicami termalnych cyklov a su stabilizovane...vymena ventilovych sediel a voditok je vo vacsine pripadov praca pre specializovanu dielnu, ak take nieco pre aircooled VW u Vas existuje...u starsich vybehanych motorov je casto vybehane ulozenie vacky, ale oversized vackove loziska su k mani...sledujem zo zaujmom, mam rad cistu , dobru pracu, zvlast v stazenych podmienkach...
blok v kazdom pripade bude potrebovat align bore, inac to nema cenu pokracovat...valce ,ak ovalita nie je von z tolerancie, staci len prehonovat, ak nie , pouzil by som novu sadu...nakoniec tieto veci urcite vies...my pouzivame zasadne pouzite valce a piesty, pretoze presli tisicami termalnych cyklov a su stabilizovane...vymena ventilovych sediel a voditok je vo vacsine pripadov praca pre specializovanu dielnu, ak take nieco pre aircooled VW u Vas existuje...u starsich vybehanych motorov je casto vybehane ulozenie vacky, ale oversized vackove loziska su k mani...sledujem zo zaujmom, mam rad cistu , dobru pracu, zvlast v stazenych podmienkach...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Evžen 1964
Kterypak MB je Tvoje?Predloni byla s 1000MB cesta kolem sveta,dva studenti zurnalistiky,
Cechoslovaci zdarne dojeli.Akorat me mrzi,ze jsem s nima nepromluvil,kdyz byli v kamosove
servisu na udrzbe.Krasny fotky jsi dal,MB 1000 bylo moje prvni auto po vyuceni
Cechoslovaci zdarne dojeli.Akorat me mrzi,ze jsem s nima nepromluvil,kdyz byli v kamosove
servisu na udrzbe.Krasny fotky jsi dal,MB 1000 bylo moje prvni auto po vyuceni
Vwase nocni sichta...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Můj osobní mazlík je tato Škoda 1000 MBX de Luxe 1967. A na tom de Luxe si obzvlášť zakládám. Není to sice Brouk, ale několik společných znaků se najde. Dvoje dveře, motor vzadu a vrtule na chlazení tam je taky. Ale nebojte, škodovácký topik z toho tady dělat nebudu.
Každý celek se skládá z detailů.
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
no ty kokot...taky sem měl první vozidlo eMBéčko...a pak eMBéXko. parádní to vozítko....po zarolování oken se sloupkem je to amerika jak cyp.
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Děkuji Johnovi za stručný a velice fundovaný rozbor a ruku na srdce, od něj jsem ani nic jiného nemohl očekávat.john píše:Tazko zaneseny blok motora je znamka dlhodobeho dolievania oleja bez pravidelnej vymeny ... vcelku bezny zjav..
blok v kazdom pripade bude potrebovat align bore, inac to nema cenu pokracovat...valce ,ak ovalita nie je von z tolerancie, staci len prehonovat, ak nie , pouzil by som novu sadu...nakoniec tieto veci urcite vies...my pouzivame zasadne pouzite valce a piesty, pretoze presli tisicami termalnych cyklov a su stabilizovane...vymena ventilovych sediel a voditok je vo vacsine pripadov praca pre specializovanu dielnu, ak take nieco pre aircooled VW u Vas existuje...u starsich vybehanych motorov je casto vybehane ulozenie vacky, ale oversized vackove loziska su k mani...sledujem zo zaujmom, mam rad cistu , dobru pracu, zvlast v stazenych podmienkach...
Pouhé samotné přehonování válců a překroužkování vzhledem ke stavu válců a hlavně pístů nepřipadalo v úvahu. Válce byli šišojdní / ovalita byla nad rámec tolerance / a písty měli tak velké vůle v drážkách, že o jejich dalším použití se nedalo vůbec uvažovat. Stáli jsme tedy před otázkou co dál.
1/ Koupit novou sadu - u nás značně drahé a je to pouhá replika vyrobená v Číně, pouze přebalená AA
2/ Tu samou sadu si nechat poslat z USA. I po zaplacení poštovného jsme na tom sice lépe, ale pořád je to ten samej výrobek, kterému moc nedůvěřuji. Tím se nechci výrobce nijak dotknout, ale moje averze vůči soudobé produkci je po zkušenostech čím dál větší. A to speciálně u dílů na Brouka. A je zcela lhostejno, zda to udělají soudruzi v Číně, Dánsku, Itálii a nebo západoněmečtí soudruzi.
3/ Koupit NOS sadu. Ne nemožné, ale velice drahé.
4/ Nechat přebrousit válce a sehnat výbrusové písty z původní produkce. Tato varianta byla nakonec vybrána jako optimální.
Ale jak to nakonec dopadlo, někdy příště.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
Aj ked to velmi nerad pripustam, skusenost hovori, ze Cinske sady valcov a piestov su daleko presnejsie ako Brazilsko - Mexicke sady...vela F Vee ludi , ktori nemaju dielensku zdatnost ich pouziva a ohlasy su velmi pozitivne...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Netvrdím, že všechno z Číny je špatné. Záleží vždy na konkrétním výrobci. Sám také prodávám náhradní díly na škodovky a hodně z nich je tam vyrobeno a nejsou s nimi problémy. I OEM díly se tam vyrábí a nejen na Škodu. A většinou jediný rozdíl je balení a cena. Chtěl jsem jen říct, že po negativních zkušenostech s nově koupenými díly na Brouka jsem v tomto případě nechtěl experimentovat, ale jít na jistotu za přijatelnou cenu.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Evžen 1964
mám tady shodou okolností sadu AA a protože jsem chtěl rozptýlit vlastní obavy, tak jsem si tu sadu kontrolně změřil mikrometrem..rozměrově i tolerancemi je na výbornou, sada 4 ks je v rozměrech uniformní mezi jednotlivými kusy..metalurgie je ve hvězdách, to prokáže až čas..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
krasny projekt - tu olejovou pumpu doporucuji nezachranovat, ale i s vickem vymenit, zvlast po dokonalem vycisteni uz neudrzi ten tlak co by bylo zahodno - aspon ja tedy vzdy menim u tak stareho motoru
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- vako
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 830
- Registrován: 07 úno 2005
- Bydliště: Kežmarok - Poprad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Evžen 1964
AA pistons - zrejme budu fajn piesty v prijatelnej cene..comu nasvedcuje aj tento Topic na Sambe http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=443442
ja osobne mam dojem, ze nepotrva dlho /10-20 rokov/a budeme chciet len vyrobky "made in china" - krajina s neskutocnym mnozstvom objavov pre ludstvo a asi s najbohatsou kulturnou historiou. Este pred rokom som na nich pico..l ako chora vrana, dnes na niektore ich produkty uz pozeram so zaujmom
pre "Lisaka"- robis to ukazkovo a rad citam tento tvoj topic
ja osobne mam dojem, ze nepotrva dlho /10-20 rokov/a budeme chciet len vyrobky "made in china" - krajina s neskutocnym mnozstvom objavov pre ludstvo a asi s najbohatsou kulturnou historiou. Este pred rokom som na nich pico..l ako chora vrana, dnes na niektore ich produkty uz pozeram so zaujmom
pre "Lisaka"- robis to ukazkovo a rad citam tento tvoj topic
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers
VWolkers