Evžen 1964

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Evžen 1964

Příspěvek od lišák »

Bylo by asi vhodné představit našeho Evžena rok 64. Poměrně dlouho odolával a bránil se jakémukoliv většímu zásahu, ale na jaře tohoto roku si přeci jen dal říci. Bylo mu jasné, že technická, která se blíží je už nad jeho síly a pokud chce ještě někdy drandit cestou necestou, tak že musí absolvovat omlazující a zkrášlovací proceduru. Ale museli jsme mu slíbit, že to nebude žádná divočina. Co nejvíc do původního stavu. Žádný vyvrácený kola, omalovánky a podobné prznění. To že opravdu nechce. Ale Judson by se mu zamlouval. No to věřím, to mě taky. Uvidíme.

Stav, který bych nazval klid před bouří.
Obrázek

Není cesty zpátky.
Obrázek

Pasti a pastičky.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Klempířina není v našich možnostech. Ani vybavením, ani znalostmi. A tak Evžen pojede na výlet k někomu kdo je šikovnější.
Obrázek
Obrázek

Teď už jde fakt do tuhého. Takový to bylo hezký auto. Operujem, operujem a najednou pitváme.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
LEONY
Příspěvky: 63
Registrován: 04 pro 2008
Bydliště: Heřmanův Městec

Re: Evžen 1964

Příspěvek od LEONY »

Zdravím Chrudimského kolegu a držím palce,ať se Evžen brzy uzdraví. [smilie=driving.gif]

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od soe2 »

uau...krásný to dědouš....ale tosvařování hlíníkem....to byl nějaký koumák koukám... :lol:
tak vítej
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od lišák »

soe2 píše:uau...krásný to dědouš....ale tosvařování hlíníkem....to byl nějaký koumák koukám... :lol:
tak vítej
Jo předchozí majitel byl šikula. Takovej tvůrčí. Ale svařování hliníkovými nýty nebyla jeho jediná specializace. On ovládal i jiné technologie.
Například laminování.
Obrázek

Dále kytování.
Obrázek

Svářet elektrodou. Ten držák nárazníku fakt držel.
Obrázek

A v neposlední řadě to uměl i se sekerou. Soudím podle inspekčního otvoru, který udělal nad převodovkou.
Obrázek

A také byl mistr improvizace. Hlavní brzdový válec ze Š1203, spínací skříňka z Avie. Ale to se nechá odpustit, vzhledem k tomu, že Evžen tady jezdil už za komunistů a v té době se nedali sehnat díly ani na tuzemská vozidla.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

Na karoserii necháváme tedy dělat odborníka. Jednou za čas se jezdíme podívat jak práce pokračují. Není žádný spěch. Však máme dost a dost další práce na všem ostatním.
Ještě pro upřesnění, proč píšu většinou v množném čísle. Jsme totiž doma na Evžena dva. Protože jsem o něco starší, vzal jsem na sebe funkci řekněme koordinátora prací a šéfmechanika. Investor a majitel pak většinou odnese takové populární práce jako čištění a podobně.

Několik fotek z karosářské práce.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Práce pokračují, ale kolik by toho už mohlo být hotovo, kdyby se téměř každý zakoupený díl nemusel předělávat nebo upravovat. A to je ještě ten lepší případ. Některé repa plechy jsou naprosto nepoužitelné. Kdyby byl rozdíl od origa v mm, tak by to člověk strávil, ale rozdíly v několika cm, tak to fakt síla. Už dávno si nedělám iluze, ale když řemeslníkovi dovezeme díl a on si raději vezme kus plechu a vyrobí si ho na "koleně", aby se s tím kupovaným nemusel dopasovávat, tak to si připadám jako idiot.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Vw-Blasen
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 407
Registrován: 14 čer 2010
Bydliště: Zábřeh

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Vw-Blasen »

Pěkná práce a pěknej dědek =D>
Vzduch se nepřehřívá ani nezmrzne..

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

Díky.

Zatím co se dělá kastle, tak my jsme se Evženovi podívali na zoubky.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Obal převodovky po vyčištění a po rozborce následuje sborka.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Vím, že origo převodovka byla v barvě, ale jak já říkám, nejsem Národní technické muzeum a každý z nás má drobnou úchylku.
Tak snad mě tady ortodoxní veteránisté neukamenují.

Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Evžen 1964

Příspěvek od udeeska »

Tady musim povzbudit,kdyz se jedna o muj rocnik :D ,neboj na barve prevodovky to opravdu nestoji.
Takze investor je manager pro Tvuj volny cas?
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od vako »

lišák píše: Jo předchozí majitel byl šikula. Takovej tvůrčí. Ale svařování hliníkovými nýty nebyla jeho jediná specializace. On ovládal i jiné technologie.
Musim sa postavit na stranu byvaleho majitela.. Za komancov bola kazda pomoc dobra , aby auta prezili, malokto si spomenie, ze CO2 vtedy nebola a len malokto mal pristup k zvaraniu plyn+kyslik a tak sme laminovali a nitovali v snahe udrzat auto v chode co najdlhsie - patril som medzi nich roky aj ja. Vyvoj vsak sa pohol dopredu a po 1989 a zmene rezimu sa vybavenost garazi obratila k skoro profesionalnemu vybaveniu a hocikto v domacich podmienkach uz dokaze robit fakt narocne opravy a prestavby.. a laminovanie a nitovanie v tomto smere sa uplne vyparilo.. :mrgreen:
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Evžen 1964

Příspěvek od udeeska »

Souhlasim s Tebou soudruhu(bez urazky,soudruh=verny druh,kamarad),po vojne jsem vlastil S1202 Stationwagen
na kterej jsem si naohybal a prinytoval prahy s pozink plechu a vydrzelo to po rok meho jezdeni.S kamaradem jsme si
z dilny zapujcili svareci soupravu na opravu S100MB,odesel jsem pro pivo a po navratu jsem jen nevericne ziral na
desetimetrove plameny a prijizdejicimi pozarnimi vozy.Za dobu me absence jaksi kamos ve svarecich brylych nevidel,
ze zacala skodovenka horet....no nic se mu nestalo,ale svarecka pujcena na cerno za komunistu...byl to docela pruser #-o
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
ovalisimus panornik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1841
Registrován: 12 led 2007
Bydliště: Nebušice

Re: Evžen 1964

Příspěvek od ovalisimus panornik »

Děláš to pěkně, dědek se šíbrem, krása, rád ho někde potkám.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od lišák »

udeeska píše:Takze investor je manager pro Tvuj volny cas?
Ano, dá se to tak říci. Ale na druhou stranu já mu nezůstávám nic dlužen, protože on mě zase překonává v jiných odbornostech. Tak je to asi tak 50 na 50. Nazval bych to vzájemnou rekvalifikací.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

A pokračujeme startérem. Původně bylo v plánu náš původní, již zrepasovaný startér pouze rozebrat a barevně sladit s projektem. Bohužel při sundávání karoserie z podvozku došlo k nehodě, při níž to odprdla nejen příruba, ale také kotva, která se ohnula.

Obrázek

A tak nebylo jiné cesty, než sehnat jiný kus. Na druhý pokus se podařilo zakoupit odpovídající provedení. Byl sice deklarován jako repasovaný, ale se vší úctou k prodávajícímu, já bych startér s vylágrovanými pouzdry a orašplovaným můstkem ve spinači tak honosně neoznačil. Ale na druhou stranu ho zase musím pochválit, protože velice ochotně vzal původně zaslaný startér staršího provedení zpět a obratem poslal jiný bez účtování poštovného.
A jdeme na to.

Obrázek

Následuje čištění, oprava nebo výměna vadných částí, lakování a skládání.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2660
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Kůča »

Ahoj děláš to moc pěkně. :D Mohu se zeptat jakým způsobem jsi vyčistil ten obal převodovky?
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

Kůča píše:Ahoj děláš to moc pěkně. :D Mohu se zeptat jakým způsobem jsi vyčistil ten obal převodovky?
Už jsem to v jiném topiku prezentoval. Stačí umejt největší bordel třeba Arvou a pak předal na chemické čištění do Vrchlabí.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Evžen 1964

Příspěvek od liba »

Super práce opravdu pochvala =D>

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Skid »

Jednim slovem nadhera. =D>
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

Protože máme v prezentaci projektu víc jak půlroční skluz, tak to teď beru trochu hákem, abych se co nejdříve dostal do stádia online.
Během uplynulé doby došlo v podstatě k rozebrání téměř všech skupin a podskupin do posledního šroubku, následné čištění, zinkování spojovacího materiálu a teď začínáme postupně skládat. Zároveň sháníme chybějící díly a dopilováváme představu o finálním stavu.
Také byl po několika letech vytažen ze sklepa původní, totálně vylágrovaný motor, aby byl uveden do původního stavu. Tedy vize je přesněji řečeno taková, že bude kompletně opraven a co se týká vzhledu, tak bude asi poněkud netradiční. Protože celé auto bude nově lakované a to včetně náprav a převodovka, aby k tomu ladila, bude v provedení, jak už jste mohli vidět, také v lesku. Přesto bychom byli rádi, kdyby alespoň něco zůstalo v původním stavu s patinkou. Pokud bychom tak nechali celej motor, vypadalo by to při pohledu zespodu blbě. Vyleštěná převodovka by se evidentně tloukla s patinkojdním motorem. Volíme proto cestu, že vše, co bude vidět zdola, bude stejné a vše na motoru, co bude vidět po otevření zadní kapoty, bude v přirozené patině. Vyčištěné, vyleštěné, ale se stopami opotřebení, které za více než 45let zanechá zub času. Tak tohle je naše představa a uvidíme, jak se ní dokážeme poprat.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Re: Evžen 1964

Příspěvek od Leer »

hmm je vidět, že je v dobrých rukou, těším se někde na sraz :)
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lišák »

No než budeme moc vyrazit na první výlet nebo sraz, tak to ještě nějaký čas uběhne. I když makáme každý den alespoň chvilku, tak se neodvažuji odhadovat, kdy by to mohlo být. Lepší neplánovat, člověk pak alespoň není zklamanej, když to nestihne.
Tak přestanu rozumovat a raději zase přidám pár fotek toho, co už je hotové.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Neděláme renovaci do posledního šroubku, ale do posledního kolíčku.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět