Nepovedená oprava a STK v Praze
Nepovedená oprava a STK v Praze
Ahoj broukaři!
Jsem tady nový, ale začínám trochu smutným tématem, které nevím, kam šoupnout. Jelikož se týká mého faltdacha, tak ho dám sem. Začnu trochu zeširoka.
Nechal jsem si vyměnit svislé i vodorovné čepy na př. nápravě. Jenže svislej čep minimálně na 1 straně má poměrně velkou radiální vůli, určitě větší než měl ten předtím... Na STK mi vůbec nevěřili, že jsou čepy měněné, ale s odřenýma ušima jsem prošel. Ale teď se budu před každou TK klepat, což je přesně to, čemu jsem se na dalších 100 tis. km chtěl vyhnout, pokud jde o čepy.
Ten člověk, co mi to dělal (zatím nebudu jmenovat, protože ho určitě někdo z broukařů nebo busáků zná) na mě zatím působil slušně, takže bych si to chtěl znova v klidu prohlédnout na tom lomcovacím zařízení, co mají na STK, než mu to hodím na hlavu (ne doslova). Ručně vleže to není ono, i když na vazelíně je vidět, že tam určitá vůle je. Nemohl byste mi někdo poradit STK nejlépe kolem Prahy 4 nebo Modřan, kde vypadají vstřícní a pustili by mě tam? Nebo nějaký servis, kde to lomcovadlo mají (??). (Na TK jsem byl daleko od Prahy ale teď jsem víceméně pořád v Praze a nemám čas tam jet a kromě toho to byli zm*di, který využili starý auto ke splnění kvóty opakovaných prohlídek).
Jsem tady nový, ale začínám trochu smutným tématem, které nevím, kam šoupnout. Jelikož se týká mého faltdacha, tak ho dám sem. Začnu trochu zeširoka.
Nechal jsem si vyměnit svislé i vodorovné čepy na př. nápravě. Jenže svislej čep minimálně na 1 straně má poměrně velkou radiální vůli, určitě větší než měl ten předtím... Na STK mi vůbec nevěřili, že jsou čepy měněné, ale s odřenýma ušima jsem prošel. Ale teď se budu před každou TK klepat, což je přesně to, čemu jsem se na dalších 100 tis. km chtěl vyhnout, pokud jde o čepy.
Ten člověk, co mi to dělal (zatím nebudu jmenovat, protože ho určitě někdo z broukařů nebo busáků zná) na mě zatím působil slušně, takže bych si to chtěl znova v klidu prohlédnout na tom lomcovacím zařízení, co mají na STK, než mu to hodím na hlavu (ne doslova). Ručně vleže to není ono, i když na vazelíně je vidět, že tam určitá vůle je. Nemohl byste mi někdo poradit STK nejlépe kolem Prahy 4 nebo Modřan, kde vypadají vstřícní a pustili by mě tam? Nebo nějaký servis, kde to lomcovadlo mají (??). (Na TK jsem byl daleko od Prahy ale teď jsem víceméně pořád v Praze a nemám čas tam jet a kromě toho to byli zm*di, který využili starý auto ke splnění kvóty opakovaných prohlídek).
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
ahoj, tvým směrem je taková STK v obci Březová-Oleško. Jeden z techniků měl a snad ještě má brouka a proto by mohli být nápomocni? A nemáš to daleko. Instalace pouzder a čepů nění jen tak protoe ne každý disponuje výstružníkem, kterým je nutné pouzdra po jejich nalisování zkalibrovat.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
Nejde jen o samotnou vymenu cepu, je treba vymenit i pouzdra. Me se napr stalo, ze ani toto nepomohlo a vymlety bylo i ulozeni pouzder, takze nezbylo nez vymenit celou tehlici. Dalsi veci je, jake jsi pouzil cepy. Drzel jsem v ruce druhovyrobu nevalne kvality, spokojeny jsem byl az u cepu od Bilstein.lope píše:Ahoj broukaři!
Jsem tady nový, ale začínám trochu smutným tématem, které nevím, kam šoupnout. Jelikož se týká mého faltdacha, tak ho dám sem. Začnu trochu zeširoka.
Nechal jsem si vyměnit svislé i vodorovné čepy na př. nápravě. Jenže svislej čep minimálně na 1 straně má poměrně velkou radiální vůli, určitě větší než měl ten předtím... Na STK mi vůbec nevěřili, že jsou čepy měněné, ale s odřenýma ušima jsem prošel. Ale teď se budu před každou TK klepat, což je přesně to, čemu jsem se na dalších 100 tis. km chtěl vyhnout, pokud jde o čepy.
Ten člověk, co mi to dělal (zatím nebudu jmenovat, protože ho určitě někdo z broukařů nebo busáků zná) na mě zatím působil slušně, takže bych si to chtěl znova v klidu prohlédnout na tom lomcovacím zařízení, co mají na STK, než mu to hodím na hlavu (ne doslova). Ručně vleže to není ono, i když na vazelíně je vidět, že tam určitá vůle je. Nemohl byste mi někdo poradit STK nejlépe kolem Prahy 4 nebo Modřan, kde vypadají vstřícní a pustili by mě tam? Nebo nějaký servis, kde to lomcovadlo mají (??). (Na TK jsem byl daleko od Prahy ale teď jsem víceméně pořád v Praze a nemám čas tam jet a kromě toho to byli zm*di, který využili starý auto ke splnění kvóty opakovaných prohlídek).
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
tak to mě vůec nenapadlo že by někdo mohl dát nový čep do starého pouzdra.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
Díky za rady! Zkusím zajet do té Březové, je to kousek.
Vím, že to není úplně blbovzdorná oprava, proto jsem to dal dělat jemu. Sám mi popsal, že se to musí vystružit, ale opravě jsem nebyl přítomen, takže nevím. Plastové ložisko vyměnil, takže čep byl venku. Jenže buď mu ujel výstružník nebo dal zpátky starej čep nebo přinejmenším nevyměnil pouzdra. Dal tam navíc podložku v axiálním směru, takže se to otáčelo trochu ztuha a lehce ručně žádná radiální vůle poznat nebyla. Čepy byly prvotřídní německé (Febi), koupené ve Zlíně. Největší obavu mám, že se těhlice bude muset vyměnit (čepy byly měněné už podruhé) a kvůli tomu se ten člověk bude cukat a zatloukat.
Vím, že to není úplně blbovzdorná oprava, proto jsem to dal dělat jemu. Sám mi popsal, že se to musí vystružit, ale opravě jsem nebyl přítomen, takže nevím. Plastové ložisko vyměnil, takže čep byl venku. Jenže buď mu ujel výstružník nebo dal zpátky starej čep nebo přinejmenším nevyměnil pouzdra. Dal tam navíc podložku v axiálním směru, takže se to otáčelo trochu ztuha a lehce ručně žádná radiální vůle poznat nebyla. Čepy byly prvotřídní německé (Febi), koupené ve Zlíně. Největší obavu mám, že se těhlice bude muset vyměnit (čepy byly měněné už podruhé) a kvůli tomu se ten člověk bude cukat a zatloukat.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
Jinak totiž není moc dalších možností, jak to pokazit. Další příčinou bývá ožvejkaný šroub, kterým se dotahují čepy. To bych zkusil asi jako první. Jestli nestačí jen čepy dotáhnout.Pětišroub píše:tak to mě vůec nenapadlo že by někdo mohl dát nový čep do starého pouzdra.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
...správně...Febi neni nic jinýho než Samem zmíněnej Bilstein...lope píše:Čepy byly prvotřídní německé (Febi)
...držim palce...
You can't win 'em all...
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
Možná budu psát blbost protože to u brouků neplatí, ale co já jsem se setkal tak u zatíženého auta s torsními tyčemi se špatně určuje vůle kvůli pnutí torsní tyče, je potřeba nápravu odlehčit a pak teprve měřit. Tak zkus předek zvednout na stojky aby byla kola vyvěšená a páčidlem zapač u do čepu ve všech směrech ...
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
lope píše:Plastové ložisko vyměnil, takže čep byl venku.
eeeeh? Já teda vím, že na trhu jsou plastová pouzdra čepů, zejména proto že výroba z kovu je drahá, ale červeným plastovým pouzdrům čepů na nápravě bych se vyhnul!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
To nemá na svislej čep vliv, ne něm se bohužel vůle seřizovat nedá. Vodorovný čepy jsou o.k., tady by se každej šlendrián hned poznal.Sam píše: Jinak totiž není moc dalších možností, jak to pokazit. Další příčinou bývá ožvejkaný šroub, kterým se dotahují čepy. To bych zkusil asi jako první. Jestli nestačí jen čepy dotáhnout.
Právě na tom lomcovadle je to krásně vidět (na té STK měli zvlášť brutální). Bohužel bylo jasně vidět, že svislej čep lítal v dolním pouzdře. Jsem si jistej na 99 %, že to neudělal dobře, ale chci mít úplnou jistotu i o čepu na druhé straně, kterej se zdál o.k.Ales-X píše:Možná budu psát blbost protože to u brouků neplatí, ale co já jsem se setkal tak u zatíženého auta s torsními tyčemi se špatně určuje vůle kvůli pnutí torsní tyče, je potřeba nápravu odlehčit a pak teprve měřit. Tak zkus předek zvednout na stojky aby byla kola vyvěšená a páčidlem zapač u do čepu ve všech směrech ...
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
Jaký červený plastový pouzdro? To existuje? Já myslím axiální ložisko. Je tam v kovové misce takový plastový kroužek.
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
Tak jsem se dneska ráno konečně dostal do té Březové. Asi zrovna otvírali (až v 9 hod!), přede mnou bylo 1 auto, za mnou široko daleko nikdo. Technik mi řekl, že takové prohlídky dělají a ať se jdu domluvit do příjmu. Tam seděl starší chlap, kterej mi arogantně odsekl, že s tím mám jet do servisu, kde mi to rovnou opraví (!!). Když jsem se ho zeptal, co v ceníku znamená položka TK podle přání zákazníka 50-250 Kč, tak velice neochotně odpověděl, že by to teda stálo 200 Kč. To bylo jednak 2x víc, než jsem čekal, a hlavně TOMUHLE chlapovi (mohl to být majitel) já svoje 2 stovky nedám, i když mě to tím pádem bude stát spoustu dalšího času a možná stejně peněz. Takže zkusím nějakou jinou TK, jinak asi obvolat servisy, kde to zařízení mají. Nemyslím, že by ho měli všude.
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
Po dlouhé době a zimním spánku bych napsal, jak to dopadá. Vůle mi ještě na podzim zkontrolovali na STK Kunratice koncem prac. doby celkem ochotně (bohužel při zvedání auta trochu ohnuli plechový lem pod upevněním nápravy). Pak jsem byl znechucen a auto nechal stát přes zimu. O tomhle přece veteráni nejsou, nebo jo? Naštěstí mě uzdravila první jarní jízda.
Vůle svisláků tam je, ale při mazání z nich teče vazelína méně než u starých čepů, u kterých mě ale kvůli vůli na STK nikdy nejebali. Tak nevím, co si mám myslet. Asi to nechám být.
Pro jistotu jsem koupil další sadu čepů. Sice také Febi, ale už z doby VW-Audi. Na pohled daleko horší kvalita než ty, co jsem tam nechal dát. Taky jsem zjistil, že ty těhlice (Lagerbuegel fuer Achsschenkel) se nedají sehnat! Žádný obchod je nenabízí. Takže pokud zakopnete o vyhozenou nápravu: těhlice ZACHRÁNIT. Já mám naštěstí ještě 2 úplně nové.
Auto kromě toho po výměně bylo trochu nestabilní. Včera jsem nechal seřídit sbíhavost a zdá se, že teď sedí dobře. Původně byla prý 4.5 mm, teď je prý 2.5 mm. Je divné, že při 4.5 mm bylo auto nestabilní, i když je to v toleranci předepsané sbíhavosti.
Vůle svisláků tam je, ale při mazání z nich teče vazelína méně než u starých čepů, u kterých mě ale kvůli vůli na STK nikdy nejebali. Tak nevím, co si mám myslet. Asi to nechám být.
Pro jistotu jsem koupil další sadu čepů. Sice také Febi, ale už z doby VW-Audi. Na pohled daleko horší kvalita než ty, co jsem tam nechal dát. Taky jsem zjistil, že ty těhlice (Lagerbuegel fuer Achsschenkel) se nedají sehnat! Žádný obchod je nenabízí. Takže pokud zakopnete o vyhozenou nápravu: těhlice ZACHRÁNIT. Já mám naštěstí ještě 2 úplně nové.
Auto kromě toho po výměně bylo trochu nestabilní. Včera jsem nechal seřídit sbíhavost a zdá se, že teď sedí dobře. Původně byla prý 4.5 mm, teď je prý 2.5 mm. Je divné, že při 4.5 mm bylo auto nestabilní, i když je to v toleranci předepsané sbíhavosti.
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
hele pokud to s tema vulema jaks taks jezdi a nema tendenci upadnout kolo, tak to asi nech bejt a trosku si to auto uzij
na to aby stalo rozhozeny v garazi je v zime casu dost
na to aby stalo rozhozeny v garazi je v zime casu dost
... a vůbec !
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
Po seřízení sbíhavosti se to zatím jeví dobře, uvidím ještě při rychlé jízdě a bočním větru. Jízdní vlastnosti byly dobrý i před výměnou, měnil jsem to jenom kvůli STK. Nejvíc mě zklamal ten člověk, co to dělal. Nebyla to první věc, co mi na autě dělal a neměl důvod mě ojebat. Už k němu nepojedu. A pak taky škoda těch prvotřídních čepů.
Náhodou jsem našel v Praze dílnu: http://www.aveta.cz" onclick="window.open(this.href);return false; Připadá mi, že tam by si s takovou výměnou mohli poradit. Pro mě pozdě, ale třeba se někomu bude hodit.
Náhodou jsem našel v Praze dílnu: http://www.aveta.cz" onclick="window.open(this.href);return false; Připadá mi, že tam by si s takovou výměnou mohli poradit. Pro mě pozdě, ale třeba se někomu bude hodit.
Re: Nepovedená oprava a STK v Praze
Jooo březová,ta je tímhle proslavená...já jsem se tam před 6lety rafnul s technikem a už jsem se tam nikdy neobjevil...Přesně jak píšeš,podivuhodný arogantní přístup k zákazníkům...Připadal jsem si tam jak u STB..Ty si nezasloužej ani korunu....lope píše:Tak jsem se dneska ráno konečně dostal do té Březové. Asi zrovna otvírali (až v 9 hod!), přede mnou bylo 1 auto, za mnou široko daleko nikdo. Technik mi řekl, že takové prohlídky dělají a ať se jdu domluvit do příjmu. Tam seděl starší chlap, kterej mi arogantně odsekl, že s tím mám jet do servisu, kde mi to rovnou opraví (!!). Když jsem se ho zeptal, co v ceníku znamená položka TK podle přání zákazníka 50-250 Kč, tak velice neochotně odpověděl, že by to teda stálo 200 Kč. To bylo jednak 2x víc, než jsem čekal, a hlavně TOMUHLE chlapovi (mohl to být majitel) já svoje 2 stovky nedám, i když mě to tím pádem bude stát spoustu dalšího času a možná stejně peněz. Takže zkusím nějakou jinou TK, jinak asi obvolat servisy, kde to zařízení mají. Nemyslím, že by ho měli všude.
Kdo umí ten umí,kdo neumí...ten platí.