Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
To je Milosaku asi na jiny povidani,jeden druhemu v te dobe nakukovali pres rameno.Ledwinka se s Porschem znali osobne.
Tenkrat se to ani tak moc nebralo,ale priklanim se k Tatre s tim,ze pohnuta doba ji proste nedala pokracovat ve sve ceste,
vzdyt byla na Berlinskem auto show 1939 stazena z podia,coz naridil soudruh Hitler,protoze on Tatru znal a mel ji rad,ale jaksi se to
v te dobe neslucovalo s jeho plany a novy Beetle se tak moc ve vsech smerech podobal Tatricce.Dokonce se pise,ze Beettle byl inspirovan
Tatrou a to predevsim T 97.Tatra dala Porscheho k soudu,ale invazi nemeckych vojsk byl soud zastaven a nakonec v r.1961 Ceskoslovensko
vysoudilo od Volkswagenu 3 mil.RM za" ukradeny"patent uchyceni motoru na 4 srouby
Tenkrat se to ani tak moc nebralo,ale priklanim se k Tatre s tim,ze pohnuta doba ji proste nedala pokracovat ve sve ceste,
vzdyt byla na Berlinskem auto show 1939 stazena z podia,coz naridil soudruh Hitler,protoze on Tatru znal a mel ji rad,ale jaksi se to
v te dobe neslucovalo s jeho plany a novy Beetle se tak moc ve vsech smerech podobal Tatricce.Dokonce se pise,ze Beettle byl inspirovan
Tatrou a to predevsim T 97.Tatra dala Porscheho k soudu,ale invazi nemeckych vojsk byl soud zastaven a nakonec v r.1961 Ceskoslovensko
vysoudilo od Volkswagenu 3 mil.RM za" ukradeny"patent uchyceni motoru na 4 srouby
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Tak jsem se po tydnu nedockal odpovedi od Herbie a ani od sSatyrra
Druhy vyfukovy system s plochou koncovkou na prave strane,jedna se o druhy zkouseny preplnovany system
na cabrioletu Ferryho Porsche s cislem IIIA 43027 zkouseneho v roce 1943.
Za povsimnuti stoji osvetleni SPZ,SPZ a kliky otvirani kapoty motoru,ktere jsou z duvodu instalace preplnovani
umisteny vyse a zadni celo a spodek kapoty je jemne protazeno dozadu.
...a tady je duvod proc jsem se Vas ptal na "kosate prihody" a lepsi fotky spodku tohoto cabria(pujcil jsem si od Herbie),s cislem IIIA-0825,protoze
jde o jedno a to same auto,kdy tato fotografie pochazi z testu roku 1942,ale nepripada mi tady namontovany blower
+narazniky jsou jine i kdyz muze jit o predchozi"civilni"verzi
..tady jeste zepredu a nevidim nic zvlastniho na smeru jizdy.Dalnice byli i tak prazdne v r.42,kdy vsichni byli na fronte a pridely
benzinu na vylety urcite neexistovaly...podle me je auto pouze otocene do protismeru z duvodu fotografovani..
Druhy vyfukovy system s plochou koncovkou na prave strane,jedna se o druhy zkouseny preplnovany system
na cabrioletu Ferryho Porsche s cislem IIIA 43027 zkouseneho v roce 1943.
Za povsimnuti stoji osvetleni SPZ,SPZ a kliky otvirani kapoty motoru,ktere jsou z duvodu instalace preplnovani
umisteny vyse a zadni celo a spodek kapoty je jemne protazeno dozadu.
...a tady je duvod proc jsem se Vas ptal na "kosate prihody" a lepsi fotky spodku tohoto cabria(pujcil jsem si od Herbie),s cislem IIIA-0825,protoze
jde o jedno a to same auto,kdy tato fotografie pochazi z testu roku 1942,ale nepripada mi tady namontovany blower
+narazniky jsou jine i kdyz muze jit o predchozi"civilni"verzi
..tady jeste zepredu a nevidim nic zvlastniho na smeru jizdy.Dalnice byli i tak prazdne v r.42,kdy vsichni byli na fronte a pridely
benzinu na vylety urcite neexistovaly...podle me je auto pouze otocene do protismeru z duvodu fotografovani..
Vwase nocni sichta...
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
promin, to mi nejak uniklo..
nejsa schopen ze sebe vyrazit kloudneho slova se zatajenym dechem hltam tenhle topic.
edit: nekam to zmizelo - odpovidam zmizelemu prispevku.
nejsa schopen ze sebe vyrazit kloudneho slova se zatajenym dechem hltam tenhle topic.
edit: nekam to zmizelo - odpovidam zmizelemu prispevku.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Ne nic se nedeje,ja to smazal
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Ted uz nam zbyvaji jen industrialni motory a nez si je tu dame tak jeste zajimavy vykres K 3075
z dubna 1939 Typ 133"Saugvergaser"-saci karburator,kde nebylo zapotreba benzinoveho cerpadla.
Neni vsak znamo zdali byl kdy zkonstruovan
z dubna 1939 Typ 133"Saugvergaser"-saci karburator,kde nebylo zapotreba benzinoveho cerpadla.
Neni vsak znamo zdali byl kdy zkonstruovan
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Dalsi etapou byly stacionarni motory u kterych zacal vyvoj na zacatku roku 1939 a byly zde tri navrhy ze vsech
Typ120 -pod RLM(Reichsluftfahrtministerium)ministerstvo letectvi magneticke zapalovani
Typ121 -pro armadu magneticke zapalovani
Typ122 -pro ministerstvo post indukcni civka
Typ120 -rijen 1939 mytink ctyr inzenyru s RLM,Herr Hahn,jeden inzenyr za Porsche a Herr Warschko.Nasledujici pozadavky
byly zadany ministerstvem letectvi
1)plny vykon z 23 Hp/3,000ot.min;constantni vykon 18-19 Hp
2)regulator otacek motoru s vykyvem+/-1.5% (3,045az 2,955 ot./min. v zavislosti na zatizeni)
3)magneticke zapalovani
4)el.odrusovaci kondenzatormaximalni
5)teplota oleje 95 stupnu Celsia pri okolni teplote 25C
6)moznost startu rucni klikou pri minus 25C do 3 minut
7)dodane a namontovane dynamo
8)dve pozice karburatotu a)pro start
b)pro normalni chod motoru
dalsim zajimavym pozadavkem byla sirka,ktera nemela presahovat vice jak 75 centimetru
Prvni stacionarni motor mel neobvykly vyfuk s rozdilnym systemem pro pravou a levou stranu,ktry se dosti podobal vyfuku z Kubelwagenu.
Prvni motor mel koncovky siroke,na dalsich uz vypadaly jako normalni vyfuk.Vyvinuty byly Porschem ve Stuttgartu a vyprodukovany ve Fallerslebenu
a Volkswagenwerkpouzival komercni termin"stacionarni motory"
Nektere z prvnich motoru byly vyrobeny ve Stuttgartu:Typ122 celkem motoru:38/34,39/111,39/114,39/115 a 39/119 byly prodany ministerstvu post(Reichspost)1939
a dalsi 4 9. kvetna 1940:39/150,az 39/153.Dalsi dva prodany armade nekdy v r.1940;39/123 a 39/130
Rovnez zde byly vyrobeny 4 motory Typ120:39/161 az 39/164 v zari 1940
K 3380 Typ120 s ruznymi funkcemi pro Reichspost pro" jezdici lyze"a armadni variace
Prvni Typ 120 s magnetickym zapalovanim,vyfuk podobny jako z Kubelwagenu a s preplnovanim.
Zajimavosti jsou vika ventilu,kde byly prepracovany s nadzvihatky kvuli dodrzeni pozadavku o sirce 75cm.
Typ120 -pod RLM(Reichsluftfahrtministerium)ministerstvo letectvi magneticke zapalovani
Typ121 -pro armadu magneticke zapalovani
Typ122 -pro ministerstvo post indukcni civka
Typ120 -rijen 1939 mytink ctyr inzenyru s RLM,Herr Hahn,jeden inzenyr za Porsche a Herr Warschko.Nasledujici pozadavky
byly zadany ministerstvem letectvi
1)plny vykon z 23 Hp/3,000ot.min;constantni vykon 18-19 Hp
2)regulator otacek motoru s vykyvem+/-1.5% (3,045az 2,955 ot./min. v zavislosti na zatizeni)
3)magneticke zapalovani
4)el.odrusovaci kondenzatormaximalni
5)teplota oleje 95 stupnu Celsia pri okolni teplote 25C
6)moznost startu rucni klikou pri minus 25C do 3 minut
7)dodane a namontovane dynamo
8)dve pozice karburatotu a)pro start
b)pro normalni chod motoru
dalsim zajimavym pozadavkem byla sirka,ktera nemela presahovat vice jak 75 centimetru
Prvni stacionarni motor mel neobvykly vyfuk s rozdilnym systemem pro pravou a levou stranu,ktry se dosti podobal vyfuku z Kubelwagenu.
Prvni motor mel koncovky siroke,na dalsich uz vypadaly jako normalni vyfuk.Vyvinuty byly Porschem ve Stuttgartu a vyprodukovany ve Fallerslebenu
a Volkswagenwerkpouzival komercni termin"stacionarni motory"
Nektere z prvnich motoru byly vyrobeny ve Stuttgartu:Typ122 celkem motoru:38/34,39/111,39/114,39/115 a 39/119 byly prodany ministerstvu post(Reichspost)1939
a dalsi 4 9. kvetna 1940:39/150,az 39/153.Dalsi dva prodany armade nekdy v r.1940;39/123 a 39/130
Rovnez zde byly vyrobeny 4 motory Typ120:39/161 az 39/164 v zari 1940
K 3380 Typ120 s ruznymi funkcemi pro Reichspost pro" jezdici lyze"a armadni variace
Prvni Typ 120 s magnetickym zapalovanim,vyfuk podobny jako z Kubelwagenu a s preplnovanim.
Zajimavosti jsou vika ventilu,kde byly prepracovany s nadzvihatky kvuli dodrzeni pozadavku o sirce 75cm.
Vwase nocni sichta...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
No paráda, první zmínka o magnetce Bosch na KDF. Máš k tomu více obrázkových příloh ? Zajímavé je to žebrování na dómu odstředivé regulace.
Novější provedení zde:
Do toho druhého obrázku se ti dostal tiskařský šotek. Místo magnetky je tam indukčka a rozdělovač.
Novější provedení zde:
Do toho druhého obrázku se ti dostal tiskařský šotek. Místo magnetky je tam indukčka a rozdělovač.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Co jsem to jen..... jo už vím. Chtěl jsem jen říci, že se mi to moc pěkně čte co píšeš a vždy se těším že tu něco zajímavého najdu, Udeesko.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Nenapadne jako prijde nase kocka a vyzaduje pozornosr,tak Sam taky nenapadne zaskemral No a ani jste si nevsimli,ze tam mam
chybu jako prase,kde pisu o pozadovane sirce 75 cm a uprave nadzvihatek,coz neni pravdou.Jasne,ze se musely upravit vahadla ventilu,
nejhorsi je,ze jsem si na to slovo nemohl pul hodiny vzpomenout a vykourilo se mi z hlavy i anglicky,no to se mi pak nedivte,ze bych chtel vsechno cesky
......takze po uprave vahadel ventilu mohly byt namontovany i snizene vika ventilu.Uz jsme to jednou probirali kolem toho magneta a nesrovnalosti
je bohuzel vice,nekdy jsou to je drobnosti,ale nekdy jde o tak velke vweci jak je cele auto ,jako tomu je vyse na prikladu Ferryho kabria,kde sice sedi
SPZ,ale nesedi mi auto,jelikoz se mi podle urcitych detailu nezda totozne a proto jsem zadal jestli nekdo nema lepsi fotografii z dalnice vozu ze zadu a to
konkretne se mi jednalo o spodni cast,tedy vyfuku a zadni zastery.Asi se budem,ale muset smirit s tim,ze nektere vweci se asi presne nedovime
Na Typu 115 jak uz jsem psal jinde se zkouselo zvyseni plniciho tlaku za pomoci Roots kompresoru
..v pozdejsi produkci doslo k nekolika modifikacim stacionarnich motoru z duvodu lepsi udrzby a tak k 27.4.1943 bylo nejvetsi zmenou presunuti
vzduchoveho filtru na levou stranu a benzinova pumpa na pravo,tez koncovka vyfuku vycuhovala pouze do jedne strany.
Jeste jednou se vratim k ty chybe na posledenim obrazku,kde si myslim,ze se nejedna o Typ 120,ale Typ115 s pouzitim zakladu Typ 120 usuzuji tak podle kompresoru a uz Samem
zmineneho baterioveho zapalovani,teda s rozdelovacem a ind.civkou+ nizkymi viky ventilu.A nasel jsem konecne,ze motory -Typ121 a Typ122 si byly velice podobne a rozdelovaly se vicemene magnetovym
a indukcnim/bateriovym zapalovanim
Typ 122 mel jiz v podstate vyreseny vsechny problemy a byl nejvice dodavanym motorem pro klienty a mel beteriove zapalovani,takze podle me je tohle
Typ121(popis uvadi Typ122)-foto Typu 122 nemam,ale krome zapalovani je stejny a ma i normalni ventily a vika
V roce 1935 byl navrzen bezventilovy motor C60,ktery se nezdaril,zatimco v listopadu 1940 vznikl jeden bezventilovy motor E60 vzniknuvsi z tech. nakresu K2977 ,
bylo na nej potreba vyrobit mnoho specialnich dilu a slo o oznaceni Typ127
Tak to byl posledni zajimavy motor,zitra priklepnu dve zajimavosti a tim jsem tu hotov Nakonec toho bylo i tak vic nez jsem myslel
Jeste jsem mel napad pomalu prejit na tomhle topicu zpet na podvozky a karoserie,ale to si musi odsouhlasit administratori.Ja jen ,ze je tezky jit do nejakyho starsiho topicu jako napr.
W3,nebo W30,kde uz je to v podstate na preskacku a pridavat tam neco co uz je preskoceny,cili,ze to tam chybi.A zase..myslel jsem,ze mate nekteri zajimavej material(Sam ma)
a ze ho tak trosku pridate.Vim,ze s motorama to muze byt pro nekoho nezajimavy,ale jsem si jistej,ze ruznych Typu vozu dame dohromady habahaba
chybu jako prase,kde pisu o pozadovane sirce 75 cm a uprave nadzvihatek,coz neni pravdou.Jasne,ze se musely upravit vahadla ventilu,
nejhorsi je,ze jsem si na to slovo nemohl pul hodiny vzpomenout a vykourilo se mi z hlavy i anglicky,no to se mi pak nedivte,ze bych chtel vsechno cesky
......takze po uprave vahadel ventilu mohly byt namontovany i snizene vika ventilu.Uz jsme to jednou probirali kolem toho magneta a nesrovnalosti
je bohuzel vice,nekdy jsou to je drobnosti,ale nekdy jde o tak velke vweci jak je cele auto ,jako tomu je vyse na prikladu Ferryho kabria,kde sice sedi
SPZ,ale nesedi mi auto,jelikoz se mi podle urcitych detailu nezda totozne a proto jsem zadal jestli nekdo nema lepsi fotografii z dalnice vozu ze zadu a to
konkretne se mi jednalo o spodni cast,tedy vyfuku a zadni zastery.Asi se budem,ale muset smirit s tim,ze nektere vweci se asi presne nedovime
Na Typu 115 jak uz jsem psal jinde se zkouselo zvyseni plniciho tlaku za pomoci Roots kompresoru
..v pozdejsi produkci doslo k nekolika modifikacim stacionarnich motoru z duvodu lepsi udrzby a tak k 27.4.1943 bylo nejvetsi zmenou presunuti
vzduchoveho filtru na levou stranu a benzinova pumpa na pravo,tez koncovka vyfuku vycuhovala pouze do jedne strany.
Jeste jednou se vratim k ty chybe na posledenim obrazku,kde si myslim,ze se nejedna o Typ 120,ale Typ115 s pouzitim zakladu Typ 120 usuzuji tak podle kompresoru a uz Samem
zmineneho baterioveho zapalovani,teda s rozdelovacem a ind.civkou+ nizkymi viky ventilu.A nasel jsem konecne,ze motory -Typ121 a Typ122 si byly velice podobne a rozdelovaly se vicemene magnetovym
a indukcnim/bateriovym zapalovanim
Typ 122 mel jiz v podstate vyreseny vsechny problemy a byl nejvice dodavanym motorem pro klienty a mel beteriove zapalovani,takze podle me je tohle
Typ121(popis uvadi Typ122)-foto Typu 122 nemam,ale krome zapalovani je stejny a ma i normalni ventily a vika
V roce 1935 byl navrzen bezventilovy motor C60,ktery se nezdaril,zatimco v listopadu 1940 vznikl jeden bezventilovy motor E60 vzniknuvsi z tech. nakresu K2977 ,
bylo na nej potreba vyrobit mnoho specialnich dilu a slo o oznaceni Typ127
Tak to byl posledni zajimavy motor,zitra priklepnu dve zajimavosti a tim jsem tu hotov Nakonec toho bylo i tak vic nez jsem myslel
Jeste jsem mel napad pomalu prejit na tomhle topicu zpet na podvozky a karoserie,ale to si musi odsouhlasit administratori.Ja jen ,ze je tezky jit do nejakyho starsiho topicu jako napr.
W3,nebo W30,kde uz je to v podstate na preskacku a pridavat tam neco co uz je preskoceny,cili,ze to tam chybi.A zase..myslel jsem,ze mate nekteri zajimavej material(Sam ma)
a ze ho tak trosku pridate.Vim,ze s motorama to muze byt pro nekoho nezajimavy,ale jsem si jistej,ze ruznych Typu vozu dame dohromady habahaba
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Typ 174 Sturmbootmotor s dlouhym nahonem a specialnim kloubem pro male vojenske vysadky a mel neobvykly vyfukovy system a pouzit motor Typ120
Predchozi modely Typ 170 a 171 byly pouhe navrhy,ale Typ174 byl postaven v r.43 a testovan s nejakymi experimentami na rece Neckar,
ktera proteka Stuttgartem
Predchozi modely Typ 170 a 171 byly pouhe navrhy,ale Typ174 byl postaven v r.43 a testovan s nejakymi experimentami na rece Neckar,
ktera proteka Stuttgartem
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Hledal jsem marne informace o Typu 176 ,kde se jednalo o polovicni motor Typ175 s obsahem 500cc
o vykonu 12 Hp uzivan coby starter pro masivni motor SKODA namontovane ve vlecnem remorkeru
(Typ 176 je cely nazev vyrobku)ktery byl postaven pouze v jedinem exemplari.
Podobny starter byl vyroben pro Porscheho masivni tank Maus.
Typ 179 byla studie vstrikovani benzinu,kde se nedochovaly zadne podrobnosti
Typ 309 studie dieseloveho motoru(Hitler ho pozadoval uz v r.1934),ale nic konkretniho nebylo vyrobeno,
az o 10 let pozdeji Typ 508,kdy byl E 60 motor prestaven na spalovani nafty
Typ 237 a 247 mala letadla urcena k valecnym ucelum,mechanicke modifikace neznamy
o vykonu 12 Hp uzivan coby starter pro masivni motor SKODA namontovane ve vlecnem remorkeru
(Typ 176 je cely nazev vyrobku)ktery byl postaven pouze v jedinem exemplari.
Podobny starter byl vyroben pro Porscheho masivni tank Maus.
Typ 179 byla studie vstrikovani benzinu,kde se nedochovaly zadne podrobnosti
Typ 309 studie dieseloveho motoru(Hitler ho pozadoval uz v r.1934),ale nic konkretniho nebylo vyrobeno,
az o 10 let pozdeji Typ 508,kdy byl E 60 motor prestaven na spalovani nafty
Typ 237 a 247 mala letadla urcena k valecnym ucelum,mechanicke modifikace neznamy
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
No prosim...a pak,ze nevyhrabem alespon jeden dvouvalec
- Přílohy
-
- DSC_0387_crop.jpg (62.14 KiB) Zobrazeno 10954 x
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Kdopak vi z ktereho roku by mohla byt tahle fotografie?Nemam k ni zadny popis
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Zajimavy draft z roku 1935,ktery vysel 31.prosince v anglickem moto magazinu"The Motor",kde zneli na
adresu Ferdinanda Porsche jen same chvaly.Neni divu,Anglicka politika te doby byla protiautomobilni
a tak idea auta pro kazdeho v te dobe jeste"Herr Hitlera"velmi oponovala.
Na vykresu je hvezdicovy vzduchem chlazeny trivalec,ale jestli se kdy vyrobil.......
adresu Ferdinanda Porsche jen same chvaly.Neni divu,Anglicka politika te doby byla protiautomobilni
a tak idea auta pro kazdeho v te dobe jeste"Herr Hitlera"velmi oponovala.
Na vykresu je hvezdicovy vzduchem chlazeny trivalec,ale jestli se kdy vyrobil.......
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Krasna fotografie motoru E60 z casopisu"Motor-Kritik"prosinec 1938,kde jsem se podivil nad "vysokotlakou"
palivovou hadici.Vyrobni cislo co jsem tak vselijak pod lupou koukal a na PC zvetsoval je neco kolem 531,coz asi muze byt,
kdyz sena pocatku roku 1940 vyrobil motor v poradi s c.1000....
palivovou hadici.Vyrobni cislo co jsem tak vselijak pod lupou koukal a na PC zvetsoval je neco kolem 531,coz asi muze byt,
kdyz sena pocatku roku 1940 vyrobil motor v poradi s c.1000....
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vyvoj vzd.chl.motoru,neco kolem jeho historie
Neco pro Sama,urcite by se mu hodil Jaky je to rok?
Vwase nocni sichta...