Snížení brouka - obecná rozprava
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Pozdní 1303 má stejné tlumiče jako 1. Golf. Tedy dvoušroubové vertikální uchycení pouzdra k těhlici. Já mám také sníženo pomocí prožin Ventura od Michala Strnadela + nové tlumiče KYB.
... do killa !
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
...hmmm...dvoušroubové...vertikální...
...já ti Elvisi rozšířim obzory...uplně stejně to má Golf 2...Golf 3...Golf 4...
...to je prostě systém zavěšení McPherson použitej u VW...
...znamená to snad,že má koupit podvozek na Golfa 4...nebo Golfa 1...
...proč s tim Golfem nedáte pokoj?...
...já ti Elvisi rozšířim obzory...uplně stejně to má Golf 2...Golf 3...Golf 4...
...to je prostě systém zavěšení McPherson použitej u VW...
...znamená to snad,že má koupit podvozek na Golfa 4...nebo Golfa 1...
...proč s tim Golfem nedáte pokoj?...
You can't win 'em all...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Ahoj Petmene,Petmen píše:ahoj lidicky porad te mi jak snizit brouka. mam brouka 1971 a na predku mam uz tlumic s pruzinou. na zadku uz nekdo daval tlumic Koni ale nevim jestli je kratci ci serovy. dekuji moc za radu
vítej na našem foru...na předchozích stránkách se Ti dostalo několika dobrých rad a taky pár nesmyslů.
Než shrnu rady jak snížit tvého brouka, dovolím si přidat jednu základní ...pokus se použít tlačítko hledat...a možná bys našel relevantní tema o snížení superky:
Snížení superbrouka 1302,1303
(a někteří co se pustili do radění by to mohli zkusit taky...)
Takže si to shrneme
- zadní náprava je jasná, stejná jako u klasického brouka - dle Herbieho rady
- přední náprava, tam máš možnosti dle výše uvedeného topiku:
a) koupit nižší pružiny (běžně k dostání)
b) modifikovat McPerson dle Johnova návodu a tím pádem si míru snížení určit sám
c) dle Petrovo rady zakoupit "gewindefahrwerk", čili sadu tlumičů a pružin umožňující nastavit světlou výšku v určitém rozsahu ..to zdůrazňuji, protože místy se tu manipuluje s termínem tlumič a je tím myšlen celek..celá vzpěra McPerson s pružinou (viz. Elvis výše), ale ve skutečnosti je tlumič jen vnitřní výměnná patrona (a i zde existují vyjimky )
K variantě C ještě dvě připomínky:
- není to stejné jako na Golfa - jak píše Petr, jen to stejně vypadá, je to stejný konstrukční princip (tedy většinou, viz níže) - pochopitelně je rozdíl, zda je tlumič a pružina navržen pro auto s motorem vpředu nebo vzadu....
- pokud je Petmenova superka skutečně fyzicky 1971, tak na ní dost možná stavitelný podvozek ani není dodáván, protože 1302 a první 1303 mají jinou konstrukci vzpěry McP..jinou než pozdější 03 a než Golf a potažmo současná auta... takže zbyde varianta a) a b)
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Na upresnenie 1302 ma strut na 3 sruby na horizontalnej prirube, 1303 ma strut podobny Golfu cize 2 sruby vertikalne...oba systemy su znizovatelne bud sposobom ako v navode, alebo zakupenim stelovacich struts..." patrona z Golfa sa da pouzit, len vrchne vicko sa musi pouzit brouci...
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
1302 a 1303 v počátcích ( s malým p ) - je jedno, kde se nacháejí mely 3 šroub horizontálně - ano , další 1303 a G1 dvoušroub vertikálně. Co jsem po.ral ?
... do killa !
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
elvis píše:Pozdní 1303 má stejné tlumiče jako 1. Golf. Tedy dvoušroubové vertikální uchycení pouzdra k těhlici. Já mám také sníženo pomocí prožin Ventura od Michala Strnadela + nové tlumiče KYB.
... do killa !
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
aha..sorry..červeně zvýrazněné slovou pouzdra staví tvůj příspěvek do jiné roviny já už po těch dvou předchozích stránkách viděl rudě a pouzdro přehlédl. ..a jako příklad ses mi hodil, protože odkazovat na něco, co je o stránku zpět..to už nikdo nečte
Pokud jde o samotný tlumič - patronu, tak přijde na to o kolik se bude snižovat, může postačit původní broučí a nebo při větším snížení ten z Golfa , je kratší.
Pokud jde o samotný tlumič - patronu, tak přijde na to o kolik se bude snižovat, může postačit původní broučí a nebo při větším snížení ten z Golfa , je kratší.
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
A další fajnovost, na kterou se dá narazit, jak Yahoďák trefně naznačil je fakt, že v některých pouzdrech patrony ( tlumiče ) ani nejsou. Je tam na hulváta píst v olejové lázni. Vím o dvou případech - oba tuším tříšroubové.
... do killa !
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
...to by měly bejt tlumiče původní...prvovýroba...která se pak nahrazuje patronou...
You can't win 'em all...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
..jo, pěkná zrada,to už jsem nechtěl víc rozvádět, protože by to mohlo zájemce o problematiku odpružení 1302/1303 odradit. Já mám pocit, že ten kus co jsem měl, byl novější provedení, dvoušroub. A jestli se nepletu, tak to nakonec šlo předělat na patronu, jen se muselo dát jiné víčko.
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
takže nakonec sem měl pravdu že tam sou golfí....
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
...ano...voni v roce 1971 vyrobili auto...u kterýho už dopředu počítali s osazením tlumičů z auta...který ještě neměli ani na rýsovacím prkně...
...trochu mi ten topic připomíná Indiana Jonese a tu část...kdy zmaštěný a vyfetovaný domorodci pod vlivem "kšá" při obětování exota do hlubin propasti plný lávy...furt dokola melou KÁ-LÍ-MÁ...KÁ-LÍ-MÁ...KÁ-LÍ-MÁ...
...trochu mi ten topic připomíná Indiana Jonese a tu část...kdy zmaštěný a vyfetovaný domorodci pod vlivem "kšá" při obětování exota do hlubin propasti plný lávy...furt dokola melou KÁ-LÍ-MÁ...KÁ-LÍ-MÁ...KÁ-LÍ-MÁ...
You can't win 'em all...
- soe2
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3440
- Registrován: 16 kvě 2005
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
no spíš to bude obráceně...neco bylo fajn vymyšleno a tak se to použilo i do dalšího modelu...i světla byly přeci použity a co já vím co ještě...
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
je to marny ... nepochopil
Nehoří Soe ... jednou provždy nehoří
Nehoří Soe ... jednou provždy nehoří
... a vůbec !
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Tuším, že lázeň měly 1302 a první 1303, pak patrony BOGE. Navíc použitím tříšroubu se dá docílit zúžení rochodu, bo k tomu jsou "litinová" ramena, která jsou kratší. Využití případně pro možnost osazení kol širších. Mám pravdu, strejdo Yahoďáku ?Petr914 píše:...to by měly bejt tlumiče původní...prvovýroba...která se pak nahrazuje patronou...
... do killa !
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
tento topic zdá se mi obsáhlý jako staroindický epos Mahabharata...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
to elvis:
kdyby na tom záleželo, vyhrabu přepravku a možná tam tu vzpěru, která mě překvapila provedením "otevřená lázeň" najdu.... a nebo, jestli si vzpomene Hrošík..protože na tuhle věc jsem narazil,když jsem hledal vzpěru pro jeho 03...a už opravdu nevím, jestli najeho superce je to či ono...a taky na tom vcelku nesejde...
A teď k těm rozdílům v provedení 02/03 náprav
-ano, k prvnímu provedení (tříšroub) patří ramena zhotovená jako odlitek, kdežto k novějšímu aušusové svařence z plechu
- s tím rozchodem - neměl jsem možnost poměřovat to na autech a porovnávat....ale nezdá se mi to, že by ho první provedení mělo užší(nebo nějak výrazně užší).
To novější řešení , kde jsou ramena delší je odůvodněno změnou geometrie, při propružení dochází k negativnímu odklonu, což má vylepšit vlastnosti vozu při projíždění rychlých zatáček. Taky svou roli určitě sehrála unifikace s nastupujícími novými vodou chlazenými modely VW.
Dokonce mám takovej pocit, že jsme ty rozdíly tady už probírali a zcela jistě na to existuje názornej obrázek...nevím jestli ho tu máme...když bude nejhůř,najdu ho v knížce.
A jelikož vidím, Elvisi, že Tě problematika přední nápravy McPerson pohltila, máš za domácí úkol to najít,nastudovat a zítra půjdeš k tabuli
kdyby na tom záleželo, vyhrabu přepravku a možná tam tu vzpěru, která mě překvapila provedením "otevřená lázeň" najdu.... a nebo, jestli si vzpomene Hrošík..protože na tuhle věc jsem narazil,když jsem hledal vzpěru pro jeho 03...a už opravdu nevím, jestli najeho superce je to či ono...a taky na tom vcelku nesejde...
A teď k těm rozdílům v provedení 02/03 náprav
-ano, k prvnímu provedení (tříšroub) patří ramena zhotovená jako odlitek, kdežto k novějšímu aušusové svařence z plechu
- s tím rozchodem - neměl jsem možnost poměřovat to na autech a porovnávat....ale nezdá se mi to, že by ho první provedení mělo užší(nebo nějak výrazně užší).
To novější řešení , kde jsou ramena delší je odůvodněno změnou geometrie, při propružení dochází k negativnímu odklonu, což má vylepšit vlastnosti vozu při projíždění rychlých zatáček. Taky svou roli určitě sehrála unifikace s nastupujícími novými vodou chlazenými modely VW.
Dokonce mám takovej pocit, že jsme ty rozdíly tady už probírali a zcela jistě na to existuje názornej obrázek...nevím jestli ho tu máme...když bude nejhůř,najdu ho v knížce.
A jelikož vidím, Elvisi, že Tě problematika přední nápravy McPerson pohltila, máš za domácí úkol to najít,nastudovat a zítra půjdeš k tabuli
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
jsem to nevydržel..a zmíněný obrázek našel :
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
teda tady to dneska žije, hned mam lepší náladu
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=
Re: Snížení brouka - obecná rozprava
Tady máš kratší pružiny za slušnou cenu
http://www.reviloshop.cz/store/goods_JO ... d-872.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reviloshop.cz/store/goods_JO ... d-872.html" onclick="window.open(this.href);return false;