Pristrojovka T2b-blinkry
Pristrojovka T2b-blinkry
Ahoj. S otcem davame do kupy neseho busika T2b a menili jsme pristrojovku ta puvodni mela jen jednu kontrolku na blinkry ale ta co tam davame ma dve. uz sem to vyresil ale zajmalo by me jak by ste to resili vy az nazenu 10 prispevku tak vam sem hodim navod jak na to ale myslim si ze by se to dalo vyresit lip proto se ptam
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
tak sem po dlouheeeee hodne dlouheeee dobe hazim to schema
problem je v tom ze pri varovnejch blika kontrolka i pri vypnutym klicku ale hacek je v tom ze se meni polarita... to znamena ze kdyz je zaplej klicek tak na jeden vyvod kontrolky de + a na druhej - , ale kdyz se klicek vypne tak se to prohodi... to by v normalni situaci nebyl problem ale kdyz je v busiku vyvod jen na jednu kontrolku tak je nutny pripojit kazdou kontrolku primo na blinkr... funguje to ale zase jen pri zapnutym klicku... proto sem vytvoril tenhle obvod co resi problem polarity.... (ted me napada ze je snad kontrolka spinana minusem... coz je pri zapojeni primo z blinkru problem...) obvod funguje tak ze na zaklade toho jestli ze spinacky de plus nebo minus rozhodne co pujde do kontrolky... zapojeni spociva v tom ze konektor "spinacka" zapojime na tu desticku na ktery je kontrolka (pri zapnutem klicku plus a pri vypnutem minus). konektory "blinkr" a "blinkr1" pripojime primo na privodni draty blinkrů. konektor +12V zapojime na staly plus (treba to co de do radia). 0V jde na kostru a "kontrolka" a "kontrolka1" pripojime na prislusne zarovicky v pristrojovce... o zapojeni by mela blikat kazda kontrolka zvlast i pri vypnutem klicku coz je samozrejme jen u varovnych je to trosku slozitejsi tak se kdyztak zeptejte co neni jasny jinak upozornuju ze to ted taham jen z hlavy jen co budu mit moznost kouknout na naseho busika tak kouknu jak je to s tema polaritama a kdyztak to hned opravim schema je ozkousene a vse funguje jak ma
edit: jinak podrobnej navod sem hodim jen co to nainstaluju do naseho busika... vsechno vyfotim a jeslti chcete tak muzu dat i navod na vyrobu plosneho spoje
problem je v tom ze pri varovnejch blika kontrolka i pri vypnutym klicku ale hacek je v tom ze se meni polarita... to znamena ze kdyz je zaplej klicek tak na jeden vyvod kontrolky de + a na druhej - , ale kdyz se klicek vypne tak se to prohodi... to by v normalni situaci nebyl problem ale kdyz je v busiku vyvod jen na jednu kontrolku tak je nutny pripojit kazdou kontrolku primo na blinkr... funguje to ale zase jen pri zapnutym klicku... proto sem vytvoril tenhle obvod co resi problem polarity.... (ted me napada ze je snad kontrolka spinana minusem... coz je pri zapojeni primo z blinkru problem...) obvod funguje tak ze na zaklade toho jestli ze spinacky de plus nebo minus rozhodne co pujde do kontrolky... zapojeni spociva v tom ze konektor "spinacka" zapojime na tu desticku na ktery je kontrolka (pri zapnutem klicku plus a pri vypnutem minus). konektory "blinkr" a "blinkr1" pripojime primo na privodni draty blinkrů. konektor +12V zapojime na staly plus (treba to co de do radia). 0V jde na kostru a "kontrolka" a "kontrolka1" pripojime na prislusne zarovicky v pristrojovce... o zapojeni by mela blikat kazda kontrolka zvlast i pri vypnutem klicku coz je samozrejme jen u varovnych je to trosku slozitejsi tak se kdyztak zeptejte co neni jasny jinak upozornuju ze to ted taham jen z hlavy jen co budu mit moznost kouknout na naseho busika tak kouknu jak je to s tema polaritama a kdyztak to hned opravim schema je ozkousene a vse funguje jak ma
edit: jinak podrobnej navod sem hodim jen co to nainstaluju do naseho busika... vsechno vyfotim a jeslti chcete tak muzu dat i navod na vyrobu plosneho spoje
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
Já vám nevím
V broukovi mám sice jen jednu kontrolku, ale taky si nejsem jist, že by tam bylo něco složitějšího.
U normálních aut se samotnou kontrolkou pro každý směr jsem to pro zatím měl řešeno tak, že obě kontrolky v přístojovce byly trvale na kostru(tj na mínus) a na každou zvlášť šel signál(neboli plus) od příslušné větve blinkrů. Takže žádné matláma patláma, prostě jen tři dráty - dva od blinkrů a společnej pro kontrolku na zem.
Hotovo, uděláno a 100pro funkční. A kontrolk bliká kdykoliv, kdy zabliká blinkr. Klíček neklíček, havarijní nehavarijní Jen dvě události to mohli zničit - přerušenej drát nebo prasklá kontrolka.
V broukovi mám sice jen jednu kontrolku, ale taky si nejsem jist, že by tam bylo něco složitějšího.
U normálních aut se samotnou kontrolkou pro každý směr jsem to pro zatím měl řešeno tak, že obě kontrolky v přístojovce byly trvale na kostru(tj na mínus) a na každou zvlášť šel signál(neboli plus) od příslušné větve blinkrů. Takže žádné matláma patláma, prostě jen tři dráty - dva od blinkrů a společnej pro kontrolku na zem.
Hotovo, uděláno a 100pro funkční. A kontrolk bliká kdykoliv, kdy zabliká blinkr. Klíček neklíček, havarijní nehavarijní Jen dvě události to mohli zničit - přerušenej drát nebo prasklá kontrolka.
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
jo kdyz sem to zacinal resit tak sem si myslel ze to ude takhle bohuzel to ma busik slozitejsi
edit: ja si myslim ze u tech co meli 2 kontrolky tam je jiny relatko, ale ruku do ohne bych za to nedal protoze mi tenkrat kdyz sem sem daval ten prvni prizpevek psal jeden clovek ze mu blikaj obe zaroven
edit: ja si myslim ze u tech co meli 2 kontrolky tam je jiny relatko, ale ruku do ohne bych za to nedal protoze mi tenkrat kdyz sem sem daval ten prvni prizpevek psal jeden clovek ze mu blikaj obe zaroven
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
Nemůže to mít složitější, resp není důvod proč by ten "normální" způsob nefungoval
Jediný důvod proč by to nemělo fungovat je ten, že by to v přístrojovce bylo nějak natvrdo zapojené a nedalo se to předělat. Prostě vzít ty dvě kontrolky, jeden pol jim spojit a hodit na kostru. Pak od každé vzít druhej pol a připojit na blinkry ve svorkovnici(nebo prostě někam). Blinkry jako samotné blikaj vždy při přivedení plusu na ně, jsou trvale ukostřené. A každá strana blinkrů vychází z jednoho místa, jen se to ve svorkovnici rozvětví na předek a zadek.
A když je to tak dělaný i na moderních autech, které jsou v elketryce daleko složitější, než nějaký busík(myšleno dobře) ...
Jediný důvod proč by to nemělo fungovat je ten, že by to v přístrojovce bylo nějak natvrdo zapojené a nedalo se to předělat. Prostě vzít ty dvě kontrolky, jeden pol jim spojit a hodit na kostru. Pak od každé vzít druhej pol a připojit na blinkry ve svorkovnici(nebo prostě někam). Blinkry jako samotné blikaj vždy při přivedení plusu na ně, jsou trvale ukostřené. A každá strana blinkrů vychází z jednoho místa, jen se to ve svorkovnici rozvětví na předek a zadek.
A když je to tak dělaný i na moderních autech, které jsou v elketryce daleko složitější, než nějaký busík(myšleno dobře) ...
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
no ja mam dojem ze tam je neakej hacek ale ted nevim jakej dlouho sem se v tom nehrabal dneska jedu domu kde mame busika tak se na to kouknu ale myslim si ze kdyby to slo tak jednoduse tak bych to tak asi udelal ale je mozny ze sem v tom tenkrat hledal jen slozitosti a to nejjednodusi reseni sem prehlidl
edit: mozna ze tam sou este jiny kontrolky a proto to neslo hodit na zem
edit: mozna ze tam sou este jiny kontrolky a proto to neslo hodit na zem
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
kontrolka je stejně s ostatními připojena na + po zapnutí klíčkem
přerušuje se -
přerušuje se -
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
jj v tom je ten problem
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
Přístrojovka má dvě kontrolky (doleva, doprava), ale obě mají svítit najednou. Takto zapojeno od výroby - viz elektroschemata. Když jsem to poprvé viděl, také jsem nevěřil.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
Hm, my máme přístrojovku z T2a v T2b, a je tam tím pádem jiná elektrika,takže nám svítí jenom pravá,prot ty úpravy
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
Ona úprava měla spočívat pouze v "prachprostém" spojení obou žárovek. Marně přemýšlím proč to tak. Když bych měl dvě kontrolky, dokonce šipku pravou a levou, tak bych je zapojil každou zvlášť. Ale podle elektroschémat od 1968-1972 2x kontrolka, svítící společně. Napájeny z relé výstražných blinkrů - kontakt 49b.
T2b by mělo mít podle schemat jednu kontrolu, ale T2b s černým tachometrem. První T2b měly ještě stříbrný tachometr (střed) a ten je vlastně z T2a.
Mám první T2b 9/1972 a ještě má a-čkové tacho. Což jsem rád, protože se mi víc líbí. Stříbrné tacho jsem viděl i u jiných prvních béček, takže asi původka. Proč to němec takto zapojil mi ovšem jasné není. Jediný přínos je v tom, že když shoří jedna kontrolka, tak kontroluje druhá. jinak opravdu nevím.
T2b by mělo mít podle schemat jednu kontrolu, ale T2b s černým tachometrem. První T2b měly ještě stříbrný tachometr (střed) a ten je vlastně z T2a.
Mám první T2b 9/1972 a ještě má a-čkové tacho. Což jsem rád, protože se mi víc líbí. Stříbrné tacho jsem viděl i u jiných prvních béček, takže asi původka. Proč to němec takto zapojil mi ovšem jasné není. Jediný přínos je v tom, že když shoří jedna kontrolka, tak kontroluje druhá. jinak opravdu nevím.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
Společný plus, joo
No tak to pak nevím. Ale i přezto, co to zkusit přepojit. Jestli jsou kontrolky drátovaná jak u brouka tak žádný problém. Jestli je tam ten "plastovej plošnej spoj", tak i na tom se dá pájet, jen to chce trochu rychleji a opatrně sundat tu krycí vrstvu.
Přědělat by to jistě mělo jít, jen to nebude standartka, noo... Ale to není ani teď s tou elektronikou
No tak to pak nevím. Ale i přezto, co to zkusit přepojit. Jestli jsou kontrolky drátovaná jak u brouka tak žádný problém. Jestli je tam ten "plastovej plošnej spoj", tak i na tom se dá pájet, jen to chce trochu rychleji a opatrně sundat tu krycí vrstvu.
Přědělat by to jistě mělo jít, jen to nebude standartka, noo... Ale to není ani teď s tou elektronikou
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
není jednodušší to nechat jak to je?
tuším že si obvykle pamatuju kam jsem šoupnul páčku blinkrů
tuším že si obvykle pamatuju kam jsem šoupnul páčku blinkrů
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
Pokud to již nějak funguje, tak bych to nechal také být. Jinak kontrolky berou jeden pól z těla tachometru a druhý je drátem na jednu žárovku a ta je spojená s druhou (drátem vzduchem). Drát by měl být černý 0,5. Vedený na relé varovných světel - kontakt 49a a ten je napájen modrým 1,5 ze svorkovnice. Ta podle modelu je 3-5 násobná. Svorkovnice za přepínačem blinkrů. Barvy drátů u různých let různé.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Pristrojovka T2b-blinkry
no kdyz uz sem se delal s tim navrhovanim tak to tam zkusim soupnout ale je to fakt divny...