MOTORY - všeobecná rozprava
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Ten vejfuk vypadá dost podobně jako měl Herbie na jednom 12kovým motoru co byl v inzerci.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Do not dob in your mate...
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Ahoj
Budu měnit pístní kroužky, olejový čerpadlo a tlakovej přepouštěcí ventil a mam k tomu 2 menší dotazy.
1. V knížce o generální opravě motoru hojně používaj nějakej Permatex 3H anebo silikonovej tmel (např. příruba čerpadla-blok, válec-blok) tak by mě zajímalo co používáte k utěsnění podobnejch spojů??? Že to nebude červenej silikon už sem zjistil dřív
2. Mam nějak předmazat to nový olejový čerpadlo a ty pístní kroužky (třeba nějakou vazelínou) a nebo jen po sestavení motoru párkrát-víckrát protočit motor než se olej dostane na všechny místa abych to pak nestartoval nasucho???
Budu měnit pístní kroužky, olejový čerpadlo a tlakovej přepouštěcí ventil a mam k tomu 2 menší dotazy.
1. V knížce o generální opravě motoru hojně používaj nějakej Permatex 3H anebo silikonovej tmel (např. příruba čerpadla-blok, válec-blok) tak by mě zajímalo co používáte k utěsnění podobnejch spojů??? Že to nebude červenej silikon už sem zjistil dřív
2. Mam nějak předmazat to nový olejový čerpadlo a ty pístní kroužky (třeba nějakou vazelínou) a nebo jen po sestavení motoru párkrát-víckrát protočit motor než se olej dostane na všechny místa abych to pak nestartoval nasucho???
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
namazat ? .... samozrejme ano, ale nikoliv vazelinou, ale motorovym olejemcoltan píše:Ahoj
2. Mam nějak předmazat to nový olejový čerpadlo a ty pístní kroužky (třeba nějakou vazelínou) a nebo jen po sestavení motoru párkrát-víckrát protočit motor než se olej dostane na všechny místa abych to pak nestartoval nasucho???
... a vůbec !
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
1) Hylomar na čerpadlo-blok, pod válce Loctite Hi-temp Copper
2) kroužky motorovým olejem, pumpu klidně vazelínou ať si líp nasaje
2) kroužky motorovým olejem, pumpu klidně vazelínou ať si líp nasaje
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
viete mi poradit co oznacuju tieto cisla?
Pripadne tieto?
ložiska hlavní 1,2-1,6l 0,75mm/0,50mm/2,00mm
Taktiez aku pastu/olej pouzit ked sa sklada motor aby loziska neboli nasucho pri prvom starte.
Pripadne tieto?
ložiska hlavní 1,2-1,6l 0,75mm/0,50mm/2,00mm
Taktiez aku pastu/olej pouzit ked sa sklada motor aby loziska neboli nasucho pri prvom starte.
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
EXT 0.50 označuje že blok, nebo vyjímečně ten konkrétní lágr, je protočen na hlavních lágrech o 0.5 mm a INT 0.75 že je klika broušená o 0.75 mm na hlavních lágrech. P STD znamená, že blok nebyl protočen na změnu axiální vůle. Motor skládej na motorový olej, na STP aditivum do mot. oleje nebo do směsi obého, nebo například na montážní pastu Wurth nebo Liqui-Moly přímo k tomu určenou.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Dik
Vies mi prosim poslat oznacenie tej malej loctite pasty nech si kuknem specifikaciu na co je?Pripadne aj tej bielej?
http://www.loctite.as/?p=productsMore&iProduct=2" onclick="window.open(this.href);return false; tuto pastu pouzivas kde ak smiem vediet?
Vies mi prosim poslat oznacenie tej malej loctite pasty nech si kuknem specifikaciu na co je?Pripadne aj tej bielej?
http://www.loctite.as/?p=productsMore&iProduct=2" onclick="window.open(this.href);return false; tuto pastu pouzivas kde ak smiem vediet?
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
potřebuješ tu bílou tubu vlevu nebo klidně i lepidlo na závity, tím se to rovněž dotěsní.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
ok ale ake je oznacenie tej bielej tuby v lavo a ten loctite v pravo?
Tu 603 na co presne pouzivas?
Tu 603 na co presne pouzivas?
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Kuchyňka. Zleva: Loctite tekuté těsnění na závity s teflonem (k dotěsnění hadičníků a závitů kde něco může sáknout) a myslim že nemá číselný označení, Loctite pojistka šroubů středně silná (rozebíratelná), tzv "modrý loctite", Loctite 603 - těsnění trubkových spojů (kvůli výměně sacího koše oleje) tzv. "zelený Loctite", Liqui-Moly montážní pasta pro prvomontáž veškerých kluzných dílů v motoru. Loctite 5920 - "silikon" s mědí (POUZE pro dotěsnění válců vůči bloku a pro příruby výfuku), STP přísada do oleje se zinkem (pro prvomontáž vzájemně kluzných dílů v motoru a také dočasnou konzervaci vnitřku motoru pro případ, že se bude startovat zadlouho. Díky vysoké viskozitě nestéká). Ještě se nevešel: Loctite 290 (pojistka spojů silná (výhodou je možnost aplikace na již dotažené spoje), Hylomar Aerograde (netuhnoucí těsnění pro veškeré styčné plochy v motoru, které je potřeba dotěsnit) a FAB mazadlo na zámky s grafitem (například pro namazání ovládání karburátorů, lanek apod. )
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
dakujem nastudujem
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Čimpak prosimvás povolujete ten velkej šroub pro přepouštěcí tlakovej ventil oleje co je zespoda motoru??? Nějakej velikánskym šroubovákem???
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Ani ten největší šroubovák nebyl dostatečně velké (tedy spíš široký), ale parádně to šlo klíčem na povolování matky na flexu Narex. Samozřejmě klíč byl upraven aby do drážky přesně pasoval a byl zakalen aby nedošlo k poškození šroubu.
Naposledy upravil(a) Ales-X dne 20 pro 2010, celkem upraveno 3 x.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Chce to velký šroubovák, ideálně na ořechu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Jojo, tak takovej nástavec na šroubovák sem si přesně včera zakoupil ale klíč na flexu samozřejmě mam taky, takže uvidim co mi na to bude líp fungovat
Děkuji za odpovědi.....
Děkuji za odpovědi.....
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Naposledy upravil(a) Ales-X dne 04 lis 2009, celkem upraveno 1 x.
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Nebyl by prosím nějakej typ jak vyndat pístní čepy??? Sou tam trochu natuho a nechce se mi to vytloukat abych neohnul ojnici...... Třeba něčím nahřát písty aby se trochu roztáhly???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTORY - všeobecná rozprava
Ano, existuje na to speciální nahříváček. Pokud se ti ale do toho nechce tlouct, tak si udělej přípravek a čep vylisuj.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912