Porsche 914/4 1973 1.7i

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Zamčeno
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Herbie »

pán je asi sochař ...
:)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
SkejT
Příspěvky: 187
Registrován: 23 črc 2007
Bydliště: pod Pradědem

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od SkejT »

kdyz uz jsi takovej deailista (fandim ti),se divim ze jeste na ty svary nepouzivas nejakou pulirku :D
Mozna otazka hodne pritazena za vlasy,ale nezkousel nekdo si svoji svarecskou praci po sobe kontrolovat i jinym zpusobem nez pouhym okem,mam na mysli penetracku ci magnet aby mel clovek 100% jistotu nad dobre zavarenym svarem (beru ze ne na obycejne kryci casti plechu,ale myslel jsem na takovem nosniku atd..),kdyz vidim ty tvoje dlouhe housenky
ratte opa 62"
čokoládová ratte palačinka

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Petr914 »

...no...vono jak se to vezme...já sem některý věci nevkládám...ale vono to,co se zdá bejt jako housenka je ve skutečnosti serie bodů za sebou...

...probíhá to tak...že si z jedný strany naboduju díl...

Obrázek

...zaprvý mi to zafixuje díl,páč plechy se při vaření stahujou...takže kdybys šel z jedný strany na druhou...tak by na 20 cm sváru šel na druhý straně díl přes sebe a šlo by to lidově řečeno do prdele...

...zároveň si tim nabodováním dam do sváru materiál a když to pak vařim z druhý strany,tak to nepropaluju(vařim velkym proudem,abych sváry nebyly vysoký a já se pak při jejich leštění neubrousil)...

...a takhle to vypadá,když vařim tu záplatu z druhý strany...

...nejedná se o housenku,ale o za sebou složený body......který vznikaj ve vteřině...žádný škvaření...kdybys to tlačil housenkou...plech by se zkroutil...

Obrázek

...a teďka nerealizovaná fotka...mam jich tak 50 denně a to sem vložit prostě nejde...z duhy na straně,kde sme začínali bodováním,je krásně vidět stupeň prohřátí a míra prohřátí materiálu......zároveň při sváření vidim rudej bod,kde je jasně patrný,jestli prolnul do okolí nebo ne...

Obrázek

...poté co díl provařim oboustranně nastupuje zaleštění svárů flexou...

...tady,kam se teď díváš byly sváry...ty ťupičky sou stopy po nich...

Obrázek

...a tady je druhá strana...opět dosud nerealizovanej záběr...

Obrázek

Obrázek

...je to skládaný z menších plechů,protože jink bych nedokázal dodržet radiusy,tvary a navazování jako to bylo v originále...

...což se daří celkem dobře...

Obrázek

...co se týče nosníku...a vesměs všeho ostatního...nikde netvrdim,že je to dokončený...

...nosník z předchozí fotografie je hotov z vnitřní strany motorovýho prostoru...dirky,který tam zůstaly budou vařený ještě ze spodní strany nosníku,kam se dostanu,až dam auto na bok...jak sem předeslal tušim na minulý straně...a tam se teprve zevnitř dokončí celá anabáze a bude se skládat směrem dopředu k prahu...čimž za současnýho vaření a broušení svárů docílim čistýho a veškerýho bordelu prostýho nosníku...je potřeba myslet na to,že je potřeba se tam vercajkem dostat...jak to nebude plech čistej a bez koroze...byla by to práce zbytečná...

...nosník se skládá z nosníku vnitřního...

Obrázek

...kterej je v celý šíři překrytej dalším plechem,kterej mu teprve dává "vnější formu"...jako v originále...

Obrázek

...na závěr uvedu,že pokud práci zadáte normálnímu klempíři...bude vám cokoli bodovat s bodama ve vzdálenosti 0,5 cm...a zbytek se pak natahuje kytem...

...todle co předvádim tady je vesměs ukrutně přehrocená záležitost,protože sem prostě úchyl a kyt nenávidim...

...tudíž se o tuhost karoserie nebojim i bez magnetu a podobnejch věcí...nezapomeň,že s tou 914 by byla spousta lidí schopná jezdit bez těhle oprav...to je tady celkem běžnej jev...říká se mu "modelka"...a "vůz s patinkou"...

...1 cm2 sváru udrží tunu...a i kdyby nebyly všechny body na 100%...na to,co maj držet je jich tam o milion % víc,než je potřeba...

...a jak sem řek...ještě sem to nedokončil...dejte mi trochu času... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Žanek »

dle mých zkušeností je pravý čas teď maximálně zabrat a zrychlit jinak vytuhneš a zpomalíš dřív než budeš mít všechno podstatný hotový - je to na bednu, když člověk vidí, že aby mohl udělat něco musí rozebrat půl auta a přitom průběžně zjišťovat další průsery. Kdo si tím neprošel, nepochopí.......
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Petr914 »

...je to tak Žanku...a je to taky tak,že málokdy spim víc než 6 hodin denně...zbytek trávim v práci a v dílně...

...ale jak sem už uved...pravá strana motorovýho prostoru(za spolujezdcem) byla nejhorším průserem celýho auta...strana protější je v naprostým pořádku...po dokončení toho zadku,kterej vidim na tejden po odpolednech a večerech...se tim pádem posouvá celá anabáze směrem k prahu a přednímu sloupku u spolujezdce...strana řidiče je hotová...ta se řeší někde na straně4 nebo kolik a bude se jen dolaďovat...podlaha nemá chybu...

...jakmile to zpevnim...pude to na bok...a na řadu se dostane právě spodní část inkriminovanejch nosníků,který právě řešíme...plus spodek předního kufru...a tim se dostáváme do předního kufru,kde je potřeba vyjmout kapsy světel...opravit rámcově chyby,který sou skrytý pod nima...a pak?...

...pak se na to pověsí blatníky a de se připravovat na lak...vzhledem ke stupni pečlivosti při klempířině bude lakování procházkou růžovým sadem...

...ale je tam ještě pěknejch desítek hodin...možná stovek,který strávim toudle muklovskou prací...

...sebezapření je obrovský a nepřipouštim si jiný myšlenky než,že do práce musim a mimo práci neexistuje nic jinýho než dílna...je to peklo...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
elvis
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1226
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od elvis »

:finga: Já chápu. Zkušenost však byla na můj vkus řekněme poněkud dražší. :twisted:
... do killa !

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Petr914 »

...Elvisi čoveče cituj,když nevodpovídáš přímo... :wink:

...no a jak tak furt kecam o tý fajnový podlaze,tak tady je...spodní část příčky mezi kabinou a motorovym prostorem plus podlaha je pěkná...

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Petr914 »

Obrázek

Obrázek

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Petr914 »

...příprava zadního čela na víkend...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Petr914 »

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
You can't win 'em all...

Tomáš
Příspěvky: 213
Registrován: 08 zář 2008
Bydliště: Domašín
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Tomáš »

časy a obrazky jak to roste pod rukama ty ja ráád :D :wink:

Uživatelský avatar
VW181
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1977
Registrován: 03 úno 2004
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od VW181 »

Bych se chtěl zeptat, jak ošetříš ten plech s těma ťupkama koroze?
Ještě pískovat nebo zinkový nátěr?
Dík za info.

Viz:
Obrázek
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Mauglí »

Pokud to budeš pískovat, tak z toho budeš mít jen pruhledný plech a pokud se k tomu někdy dostane voda, tak se to stejnak rozjede.Zodpovědná antikorozní ochrana, nebo nový díl ?

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Petr914 »

VW181 píše:Bych se chtěl zeptat, jak ošetříš ten plech s těma ťupkama koroze?
Ještě pískovat nebo zinkový nátěr?
Dík za info.
červený brouk píše:Pokud to budeš pískovat, tak z toho budeš mít jen pruhledný plech a pokud se k tomu někdy dostane voda, tak se to stejnak rozjede.Zodpovědná antikorozní ochrana, nebo nový díl ?
...mno...dobrá votázka...

..."vypucuju" odsud tu korozi kartáčem a přelakuju jí zinkem...antikorozní "úprava" karoserie bude doslova brutální...cedník z toho rozhodně nebude...a pokud by na některejch místech byl...opět ty místa vyříznu...vyrobim repliku a navařim jí...

...čili zinkovej základ...stříkací tmel(neplést s plničem)...falcy a vařený místa karosářskou hmotou(distyk)...přelakovatelná UBS...todle oboustranně...a do vnitřních segmentů(dutin)vosk...
You can't win 'em all...

Mirek
Příspěvky: 226
Registrován: 20 čer 2008
Bydliště: stř. Čechy, Kokořín

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Mirek »

Co kataforéza? Zaslechl jsem, že by někde v Praze měla bejt dostatečně velká vana. Pokud Tě to bude zajímat, zkusím zapátrat.

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od BUTCH bus »

No bus se tam uz asi nevejde, co?
Ale šoupačky, dveře a pod asi jo, že?
Kolik to tak stojí?
OndraS

Mirek
Příspěvky: 226
Registrován: 20 čer 2008
Bydliště: stř. Čechy, Kokořín

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Mirek »

Nevim nic určitého, vím, že se chystala nějaká fakt velká vana, kam by se i bud vlez bez problému. Zapátrám po tom snad něco vyčenichám. Nebo třeba i někdo jiný z fóra, záběr je tu dost široký, už i popelářský auta se tu řešej.

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Ales-X »

Co já zaslechl tak velkou vanu mají v Karose ve Vysokém Mýtě ...

A k Petrovům plechům s ďubkami, dnes jsem celý den pískoval a ten plech co je na fotce je krásný, když se to udělá opatrně, tak ho písek vůbec nepoškodí, ale přitom rez vymele, pískoval jsem i plechy mnohem více chycené že by mě je jinde propískovali skrz, ale s opatrností jsou ještě použitelné. Pískování je jako všechno o trpělivosti, buď to budu mít rychle a bude to stát za prd, nebo to bude trvat dlouho a bude to pěkné.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od john »

Pieskovat uz znacne chytene plechy je nezdrave, tam sa ma pouzivat soda ako medium.

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvek od Petr914 »

...díky za komentáře pánové...

...tydlecty špičkový techniky...to je sice super záležitost...ale neni to ani Bugatti...ani Bentley Continental GT...je to sice celkem zajímavý auto...ale nic tak velkýho,aby bylo nutný se z toho posrat...

...já mam někde...vim hovno kde...fotografii práce pískovny na kámošovo 914,která tim prošla tušim předloni a opískovali to skvostně...

...navíc to konkrétní místo...na který se ptal VW181...to je plech,kterej bude po dokončení auta zabírat plochu asi 5ti procent...víc ho tam v tomdle stavu neni...většina plechu je nová nebo prakticky bez koroze a jak sem už napsal v minulym příspěvku...pokud bude po opískování zřejmý,že to neni vono...vyříznu ho a vyrobim repliku z BMW plechu...jako sem to dělal doteď...
You can't win 'em all...

Zamčeno