Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
...což vo to...vzhledem ke stavbě to je slušný...ale vzhledem k předloze je to absolutní úlet a nikdy a nic by mě nedonutilo se pustit do takovýdle věci...
...Bugatti byl jen jeden...
...Bugatti byl jen jeden...
You can't win 'em all...
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
jsou to disproporční napodobeniny..dělaly se v raných 90. létech i v ČR, ale majitel firmy se pak oběsil.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Hele znalci, spíš bych od vás čekal,že řeknete, že ani B53 a ani B35 kterou má asi nejspíš údajně ten paskvil představovat nikdy neměla na přední nápravě listová pera..
edit. respektive měla, ale vodorovně v ose nápravy. Nikdy ne takhle trčící dopředu.
edit. respektive měla, ale vodorovně v ose nápravy. Nikdy ne takhle trčící dopředu.
flat4 teoretik gang member number 1
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
No tak jsi mě setřel jak jarního sopla, ale mhepp jasně uvedl Bugatti 53...
flat4 teoretik gang member number 1
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
no, tu 35 jsi tam neuváženě napsal sám ...dobrá navrhuji mír
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
...no a já na svojí obhajobu uvedu...že jak sem to zahlíd...tak sem se zasmál a rychle to zmizel...páč mě tydle věci děsí...
...myslim teda jakoby Buga na VW placce...
...je to něco stejně děsivýho jakoby na placku fávé zkoušeli postavit repliku Tatry 77...to by pak v celkovym kontextu vypadalo jako takový pěkný psí lejno...
...navíc ta potfora,co si vložil bugzi má příčný pero,páč 4 x 4...
...myslim teda jakoby Buga na VW placce...
...je to něco stejně děsivýho jakoby na placku fávé zkoušeli postavit repliku Tatry 77...to by pak v celkovym kontextu vypadalo jako takový pěkný psí lejno...
...navíc ta potfora,co si vložil bugzi má příčný pero,páč 4 x 4...
You can't win 'em all...
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
HA! Mea culpa, mea maxima culpa! Omlouvám se za trapný překlep, ale podle papíru za stěračem je to replika B35-ky a né B53!
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
...jj...tolik očekávanej bod pro bugze je tady...správně to poznal...i když teda no...ale jo...
...typickej je pro nejslavnější Bugatti 35 Grand Prix tzv. Boattail...člunovitá záď...a je to Grand Prix automobil,kterej proslavil značku nejvíc...společně se silnější kompresorovou 37...Nuvolari...Chiron a z našich Čeněk Junek a Jiří Lobkowicz...jezdili od vítězství k vítězství...
...no a teď dáme Bugatti ladem...a necháme to tu zase tématu,který sem patří...
...a Bugatti tu máme taky...
...zájemci si teda můžou zkouknout originál...
...typickej je pro nejslavnější Bugatti 35 Grand Prix tzv. Boattail...člunovitá záď...a je to Grand Prix automobil,kterej proslavil značku nejvíc...společně se silnější kompresorovou 37...Nuvolari...Chiron a z našich Čeněk Junek a Jiří Lobkowicz...jezdili od vítězství k vítězství...
...no a teď dáme Bugatti ladem...a necháme to tu zase tématu,který sem patří...
...a Bugatti tu máme taky...
...zájemci si teda můžou zkouknout originál...
You can't win 'em all...
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Tak jsem našel doma kdysi uložené fotky z netu. Ukazují rekvizitu z německého filmu někdy z padesátých let. Krásná ukázka jak se dá "zkundit" schwimm..
flat4 teoretik gang member number 1
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
...tak si na spravení chutí dáme něco od mistra karosáře.
Následující snímek jsem nalezl se strohým popiskem
Ghia Porsche prototype 1953
Těžko říct, co je na tom pravdy, logo na boku vypadá jako Ghia, mohla by to být předvýrobní studie, která posloužila pro vývoj Karmann Ghia - tvar předních blatníků a zejména přední kapoty se mu podobá značně. Kola zase odpovídají 356... ví o tom někdo víc??
Následující snímek jsem nalezl se strohým popiskem
Ghia Porsche prototype 1953
Těžko říct, co je na tom pravdy, logo na boku vypadá jako Ghia, mohla by to být předvýrobní studie, která posloužila pro vývoj Karmann Ghia - tvar předních blatníků a zejména přední kapoty se mu podobá značně. Kola zase odpovídají 356... ví o tom někdo víc??
- Přílohy
-
- 1953 Ghia Porsche prototype.jpg (57.53 KiB) Zobrazeno 10023 x
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Přidal jsem moc pěkné obrázky u příspěvku o Ascort TSV1300
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Tak pre zmenu dalsia z AU....
2E jediny exemplar, stale na ceste a stale OK...
nemam udaje o roku, ale zistim...
2E jediny exemplar, stale na ceste a stale OK...
nemam udaje o roku, ale zistim...
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
neco pro John-a,take AU prestavba
ratte opa 62"
čokoládová ratte palačinka
čokoládová ratte palačinka
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Poznam, je to KO 484 ...a nie je to prestavba, len samo dom hard top...auto je inac original..
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
u dnešního příspěvku jsem byl trochu na vážkách, zda spíš nepatří do Kit-cars, protože nejspíš za laminátu je .. ale nakonec bude tady, protože byl vyroben kusově a nebyl prodáván, natož jako stavebnice.
Další ALE nastává tím, že je to zpola OT..díky pohonu. Myslím, že i přes to stojí za pozornost, kvůli svému exotickému původu a taky je to pěkný kus:
Tzen Sports car Název zní poněkud asijsky, ale tento vůz byl navržen a vyroben v Řecku. Postavil si ho inženýr, automobilový závodník a sběratel aut v jedné osobě Antonis Tzen. První vůz realizoval v roce 1963 podle návrhu architekta jménem P. Varouhakis. Byl použit podvozek z VW brouka, pohon obstarával motor Saab(!). K zamýšlené výrobě dalších kusů nedošlo, později, v roce 1970, si pan Tzen postavil další kus...to je ten na snímku.
Pravděpodobně v té době již měl problémy s legalizací a otestováním vozidla a proto bylo postaveno na již existujícím šasi VW (ze zdroje nevyplývá, jestli to bylo šasi z nějakého brouka-dárce, nebo to z jeho původního, prvního vozu)
Další ALE nastává tím, že je to zpola OT..díky pohonu. Myslím, že i přes to stojí za pozornost, kvůli svému exotickému původu a taky je to pěkný kus:
Tzen Sports car Název zní poněkud asijsky, ale tento vůz byl navržen a vyroben v Řecku. Postavil si ho inženýr, automobilový závodník a sběratel aut v jedné osobě Antonis Tzen. První vůz realizoval v roce 1963 podle návrhu architekta jménem P. Varouhakis. Byl použit podvozek z VW brouka, pohon obstarával motor Saab(!). K zamýšlené výrobě dalších kusů nedošlo, později, v roce 1970, si pan Tzen postavil další kus...to je ten na snímku.
Pravděpodobně v té době již měl problémy s legalizací a otestováním vozidla a proto bylo postaveno na již existujícím šasi VW (ze zdroje nevyplývá, jestli to bylo šasi z nějakého brouka-dárce, nebo to z jeho původního, prvního vozu)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Dáme si trochu jiné, brazilské kávy po pátečním obědě??
Úprava brouka na čtyřdveřové provedení pro taxislužbu od firem Messerschmidt a zejména Rometsch je poměrně známá věc a také se v tomto topiku už mihla
Ale nebyli jediní, na snímku níže je totéž v brazilském vydání, Fusca 1963, autorem je Pedro Bertolozzi Romeli
Úprava brouka na čtyřdveřové provedení pro taxislužbu od firem Messerschmidt a zejména Rometsch je poměrně známá věc a také se v tomto topiku už mihla
Ale nebyli jediní, na snímku níže je totéž v brazilském vydání, Fusca 1963, autorem je Pedro Bertolozzi Romeli
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Na podvozku brouka si postavil letecky inzenyr Boingu tuhle kreaci.Pouzil pochopitelne leteckych odlehcenych materialu a nezapomel ani na nytovani Kdybyste nahodou leteli Boingem na dovolenou a chybelo tam kousek kridla,tak vite proc
Vwase nocni sichta...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
no... myslel to asi dobře.
Pojďme si spravit chuť jednou dobovkou, exkluzivní záležitostí....která tu dosud není a to se dost divím.
jedná se o výtvor karosárny Carrosserie Ghia S.A., známé spíš pod zkráceným názvem: Ghia - Aigle
Pozor, nezaměňovat s Carrozzeria Ghia SpA, italskou firmou z Turína, spjatou s VW vozy Karmann-Ghia.
Ghia-Aigle byla původně její švýcarskou pobočkou (založenou v městě Aigle a později působící v Luganu), která se však osamostatnila. V letech 1948 - 1988 vytvořila řadu znamenitých individuálních karoserií na bázi italských, anglických, amerických značek, ale také Bugatti, Mercedes nebo Volvo.
Autorem návrhu většiny karoserií byl Giovanni Michelotti, po roce 1957 další věhlasné jméno - Pietro Frua.
Nyní se podíváme na jedinečnou zakázkovou karoserii na podvozku VW brouk, představenou na mezinárodním autosalonu v Ženevě roku 1957.
Těžko říct, co vedlo zákazníka k zadaní stavby sportovního kupé na podvozku VW v době, kdy už se seriově vyráběl Karmann-Ghia. Každopádně za tuto exkluzivitu (jediný vyrobený kus) řádně zaplatil..cca 15.000 DM, což byl trojnásobek ceny brouka.
Ovšem již od základu se vyvaroval nedostatků KG. Základem sice bylo šasi z brouka roku výroby 1956, ale bylo osazeno brzdami z Porsche 356A a motor 30PS za pomoci kompresoru MAG dosáhl výkonu 50PS. Později další majitelé vyměnili motor za Porsche 1300(S). Kompletní historie vozu, včetně dobového snímku, změn motorů, barev, majitelů, lokace atd. je zde.
Současným majitelem je AutoMuseum Volkswagen, které ho napřed vystavilo v roce 2004 v "nálezovém" stavu: Nyní je již vůz ve stavu 1A vystaven po renovaci, k vidění byl i na srazu Chateau d'Oex: Porovnáním obou snímků je patrný necitlivý zásah některého z předchozích majitelů - modernizace zadních světel, která zničila jednu z markant vozu - decentní náznak zadních "ploutviček". Ty jsou hlavním rozdílem v designu Ghia Aigle oproti Karmann Ghia, samozřejmě krom velikosti předního okna a sklonu A sloupku a především výrazně agresivnějšího tvaru přední části, které dominuje falešná mřížka chladiče: Vrtá mi hlavou, proč byla zvolena líbivá pastelová brava namísto originální modré metalízy, když interiér je ve světle žluté kůži jako původně..ale výsledek je bezesporu elegantní:
Pojďme si spravit chuť jednou dobovkou, exkluzivní záležitostí....která tu dosud není a to se dost divím.
jedná se o výtvor karosárny Carrosserie Ghia S.A., známé spíš pod zkráceným názvem: Ghia - Aigle
Pozor, nezaměňovat s Carrozzeria Ghia SpA, italskou firmou z Turína, spjatou s VW vozy Karmann-Ghia.
Ghia-Aigle byla původně její švýcarskou pobočkou (založenou v městě Aigle a později působící v Luganu), která se však osamostatnila. V letech 1948 - 1988 vytvořila řadu znamenitých individuálních karoserií na bázi italských, anglických, amerických značek, ale také Bugatti, Mercedes nebo Volvo.
Autorem návrhu většiny karoserií byl Giovanni Michelotti, po roce 1957 další věhlasné jméno - Pietro Frua.
Nyní se podíváme na jedinečnou zakázkovou karoserii na podvozku VW brouk, představenou na mezinárodním autosalonu v Ženevě roku 1957.
Těžko říct, co vedlo zákazníka k zadaní stavby sportovního kupé na podvozku VW v době, kdy už se seriově vyráběl Karmann-Ghia. Každopádně za tuto exkluzivitu (jediný vyrobený kus) řádně zaplatil..cca 15.000 DM, což byl trojnásobek ceny brouka.
Ovšem již od základu se vyvaroval nedostatků KG. Základem sice bylo šasi z brouka roku výroby 1956, ale bylo osazeno brzdami z Porsche 356A a motor 30PS za pomoci kompresoru MAG dosáhl výkonu 50PS. Později další majitelé vyměnili motor za Porsche 1300(S). Kompletní historie vozu, včetně dobového snímku, změn motorů, barev, majitelů, lokace atd. je zde.
Současným majitelem je AutoMuseum Volkswagen, které ho napřed vystavilo v roce 2004 v "nálezovém" stavu: Nyní je již vůz ve stavu 1A vystaven po renovaci, k vidění byl i na srazu Chateau d'Oex: Porovnáním obou snímků je patrný necitlivý zásah některého z předchozích majitelů - modernizace zadních světel, která zničila jednu z markant vozu - decentní náznak zadních "ploutviček". Ty jsou hlavním rozdílem v designu Ghia Aigle oproti Karmann Ghia, samozřejmě krom velikosti předního okna a sklonu A sloupku a především výrazně agresivnějšího tvaru přední části, které dominuje falešná mřížka chladiče: Vrtá mi hlavou, proč byla zvolena líbivá pastelová brava namísto originální modré metalízy, když interiér je ve světle žluté kůži jako původně..ale výsledek je bezesporu elegantní:
- Přílohy
-
- DSC03002c.jpg (10.63 KiB) Zobrazeno 10371 x
-
- ga.JPG (21.79 KiB) Zobrazeno 10367 x
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Dobové karosářské kreace na podvozku VW/Kdf-profi/amatérské
Voll 1954
v topiku o VW 147 Fridolin i v topiku o broucích v úpravě kombi už přišel na přetřes brouk kombi, vývojový předchůdce Frida.
Pravdou je, že již značnou dobu před ním byl učiněn stejný pokus, který se pozdějším VW147 podobal, leč ne pod taktovkou Volkswagenwerke a.g..
Zasloužila se o to něj renomovaná karosářská firma Karosserienfabrik Voll z Würzburgu (založena 1926, ještě v nedávné době prováděla například přestavby VW LT na obytné vozy a také dodávala upravené vozy Opel pro potřeby švédské pošty)).
Ta zcela ve své režii a podle vlastního návrhu postavila na bázi VW brouka speciální vozidlo uzpůsobené potřebám pošty.
Základem se stal havarovaný brouk export ročníku 1951. Z něho pocházel kompletní podvozek, blatníky a upravená přední pasáž a několik dalších dílů, zbytek byl vyroben z ocelových plechů. Od předního okna dále dozadu bylo vše jinak, v zájmu většího vnitřního prostoru bylo vozidlo podstatně vyšší než brouk: Zatímco dveře na straně řidiče byly klasické konstrukce a s posuvným okénkem, na straně spolujezdce byly širší dveře posuvné.K motoru byl přístup zadním víkem a ještě zhora z nákladového prosotoru, který byl přístupný i díky velkým zadním dveřím. Řidičova sedačka byla s ohledem na celkové zvýšení karoserie zvýšena zdvojením polstrování.
Pohotovostní hmotnost vozu činila cca 800kg.
Jak asi již tušíte, tento prototyp se neujal. Je pravděpodobné, že by potřebám pošty vyhovoval, ale k jeho výrobě nedošlo z prozaického důvodu. Karosárna Voll narazila , stejně jako třeba Rometsch a jiní soudobí karosáři, na nezájem továrny, která v té době nehodlala a ani nemohla z kapacitních důvodů dodávat podvozky a motory pro individuální přestavby. Zatímco u kusových staveb na zakázku se to dalo obcházet nákupem ojetých nebo havarovaných brouků, u zamýšlené serie pro potřeby státního podniku tento postup nebyl proveditelný.
A tak byl zhotoven pouhý jeden kus, který se nedochoval, již v šedesátých letech byl sešrotován.
Nicméně stejně jako v případě Wendax je poněkud zarážející fakt, že projekt skončil na úbytě díky nemožnosti dodávek materiálu od továrny..aby ona sama po letech přišla s velmi podobným konstrukčním řešením.....
v topiku o VW 147 Fridolin i v topiku o broucích v úpravě kombi už přišel na přetřes brouk kombi, vývojový předchůdce Frida.
Pravdou je, že již značnou dobu před ním byl učiněn stejný pokus, který se pozdějším VW147 podobal, leč ne pod taktovkou Volkswagenwerke a.g..
Zasloužila se o to něj renomovaná karosářská firma Karosserienfabrik Voll z Würzburgu (založena 1926, ještě v nedávné době prováděla například přestavby VW LT na obytné vozy a také dodávala upravené vozy Opel pro potřeby švédské pošty)).
Ta zcela ve své režii a podle vlastního návrhu postavila na bázi VW brouka speciální vozidlo uzpůsobené potřebám pošty.
Základem se stal havarovaný brouk export ročníku 1951. Z něho pocházel kompletní podvozek, blatníky a upravená přední pasáž a několik dalších dílů, zbytek byl vyroben z ocelových plechů. Od předního okna dále dozadu bylo vše jinak, v zájmu většího vnitřního prostoru bylo vozidlo podstatně vyšší než brouk: Zatímco dveře na straně řidiče byly klasické konstrukce a s posuvným okénkem, na straně spolujezdce byly širší dveře posuvné.K motoru byl přístup zadním víkem a ještě zhora z nákladového prosotoru, který byl přístupný i díky velkým zadním dveřím. Řidičova sedačka byla s ohledem na celkové zvýšení karoserie zvýšena zdvojením polstrování.
Pohotovostní hmotnost vozu činila cca 800kg.
Jak asi již tušíte, tento prototyp se neujal. Je pravděpodobné, že by potřebám pošty vyhovoval, ale k jeho výrobě nedošlo z prozaického důvodu. Karosárna Voll narazila , stejně jako třeba Rometsch a jiní soudobí karosáři, na nezájem továrny, která v té době nehodlala a ani nemohla z kapacitních důvodů dodávat podvozky a motory pro individuální přestavby. Zatímco u kusových staveb na zakázku se to dalo obcházet nákupem ojetých nebo havarovaných brouků, u zamýšlené serie pro potřeby státního podniku tento postup nebyl proveditelný.
A tak byl zhotoven pouhý jeden kus, který se nedochoval, již v šedesátých letech byl sešrotován.
Nicméně stejně jako v případě Wendax je poněkud zarážející fakt, že projekt skončil na úbytě díky nemožnosti dodávek materiálu od továrny..aby ona sama po letech přišla s velmi podobným konstrukčním řešením.....