odcizený VW 181 odměna 50 000,-Kč
odcizený VW 181 odměna 50 000,-Kč
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 20 bře 2008, celkem upraveno 2 x.
Na začátku 60. let Francie, Západní Německo a Itálie započaly spolupráci na konstrukci nového obojživelného vozidla s nosností 0.5 t, známého jako Europa Jeep. Při čekání na tento vůz se Bundeswehr rozhodl vyplnit mezeru a nahradit stávající zastaralý DKW Munga dočasným řešením v podobě Volkswagenu 181 (dodáno 15200ks). Nutno říci, že tento projekt Europa Jeepu byl posléze zrušen a náhradou se stal až čtyřkolový VW 183 Iltis.
VW 181 byl vozem s nosností 400 kg vyrobeným s maximálním využitím stávajících dílů, pro snížení finanční i výrobní náročnosti - podlahová skupina je Karmann Ghia, přední náprava ušatá se zesílením, zadní transaxle včetně převodovky, náprav s redukcemi a motoru 1500 byla použita z typu 2. Pro některé složky byl vůz vybaven samosvorným diferenciálem. Protože poháněná jsou jen zadní kola, je prostupnost vozu limitována a nemůže se souměřit s vozy 4 X 4. Přesto si však získal popularitu pro službu ve ztížených terénních podmínkách. Celým vozem se linou broučí prvky, například volant ze sparkäferu, kliky dveří, blikače, přední světla. Zadní lampy jsou opět ponorčí, osvětlení SPZ pak T3.
Vůz má čtyřsedadlovou čtyřdvéřovou karoserii, snadno vyjímatelná slídová okna a lehce odnímatelné dveře. Střecha je plátěná. Proto je vůz značně variabilní co do využití.
VW 181 je soudobou variantou původního KdF82, ale troufám si tvrdit, že ani jedna součást není kompatibilní. Vozy jsou konstrukčně odlišné.
VW 181 byl vozem s nosností 400 kg vyrobeným s maximálním využitím stávajících dílů, pro snížení finanční i výrobní náročnosti - podlahová skupina je Karmann Ghia, přední náprava ušatá se zesílením, zadní transaxle včetně převodovky, náprav s redukcemi a motoru 1500 byla použita z typu 2. Pro některé složky byl vůz vybaven samosvorným diferenciálem. Protože poháněná jsou jen zadní kola, je prostupnost vozu limitována a nemůže se souměřit s vozy 4 X 4. Přesto si však získal popularitu pro službu ve ztížených terénních podmínkách. Celým vozem se linou broučí prvky, například volant ze sparkäferu, kliky dveří, blikače, přední světla. Zadní lampy jsou opět ponorčí, osvětlení SPZ pak T3.
Vůz má čtyřsedadlovou čtyřdvéřovou karoserii, snadno vyjímatelná slídová okna a lehce odnímatelné dveře. Střecha je plátěná. Proto je vůz značně variabilní co do využití.
VW 181 je soudobou variantou původního KdF82, ale troufám si tvrdit, že ani jedna součást není kompatibilní. Vozy jsou konstrukčně odlišné.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
VW 181 byl vojensky využíván v Německu, Rakousku, Belgii, Dánsku, Maroku a v pozemních složkách holandského letectva. Od roku 1981 bylo z Bundeswehru vyřazeno 9000 vozů, část byla prodána do civilního sektoru, zbytek věnován turecké a řecké armádě. V roce 1992 zůstávalo v aktivní službě cca. 4000 vozů BW.
Logickou snahou bylo maximální komerční využití. Ve teplejších klimatech byla civilní verze prodávána jako zábavné (beach) vozidlo. V USA jako VW THING (verze ACAPULCO s laminátovým hardtopem), v Mexiku jako VW SAFARI, Velká Británie měla verzi VW TREKKER s pravostranným řízením.
Od roku 69 do roku 72 byla 181 vyráběna v Německu, od roku 73 do roku 80 pak v Mexiku. Montáž ze stavebnic probíhala i v Indonésii.
Logickou snahou bylo maximální komerční využití. Ve teplejších klimatech byla civilní verze prodávána jako zábavné (beach) vozidlo. V USA jako VW THING (verze ACAPULCO s laminátovým hardtopem), v Mexiku jako VW SAFARI, Velká Británie měla verzi VW TREKKER s pravostranným řízením.
Od roku 69 do roku 72 byla 181 vyráběna v Německu, od roku 73 do roku 80 pak v Mexiku. Montáž ze stavebnic probíhala i v Indonésii.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Je to začátek roku 69 tedy docela stařeček, v německém Kübel klubu momentálně na 7 pozici.
Jedná se o originál provedení ve specifikaci BW, tedy se samosvorným diferenciálem, držáky na zbraně, vodotěsným a odrušeným zapalováním a brodivými výfuky, dále se skluzným štítem pod přední nápravou a ochrannými rámy předních světel. Na blatnících je příprava pro zatemňovací roušky a vozidlo má vzadu kolonní světla. Topení je Eberächer BN4. Dál je vůz vybaven startováním klikou, zakládacími klíny a přídavným kanystrem na 10 litrů paliva v rezervě.
Vůz byl demilitarizován v roce 1989 a od té doby sloužil v civilním sektoru, bez registrace, pro cesty na lov a na ryby pánovi ročník 30. Protože se do kýbla špatně nastupovalo, starý pán na podzim vůz prodal, no a tak je teď tady. Má najeto 47000km, z toho 550 za poslední víkend:-D
Podle insignií vůz sloužil v BW jako vůz na Vojenské technické škole, ovšem k čemu, to netuším.
Jedná se o originál provedení ve specifikaci BW, tedy se samosvorným diferenciálem, držáky na zbraně, vodotěsným a odrušeným zapalováním a brodivými výfuky, dále se skluzným štítem pod přední nápravou a ochrannými rámy předních světel. Na blatnících je příprava pro zatemňovací roušky a vozidlo má vzadu kolonní světla. Topení je Eberächer BN4. Dál je vůz vybaven startováním klikou, zakládacími klíny a přídavným kanystrem na 10 litrů paliva v rezervě.
Vůz byl demilitarizován v roce 1989 a od té doby sloužil v civilním sektoru, bez registrace, pro cesty na lov a na ryby pánovi ročník 30. Protože se do kýbla špatně nastupovalo, starý pán na podzim vůz prodal, no a tak je teď tady. Má najeto 47000km, z toho 550 za poslední víkend:-D
Podle insignií vůz sloužil v BW jako vůz na Vojenské technické škole, ovšem k čemu, to netuším.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Vážení,
dnes, tedy 22.4.2006 mezi 01:00 a 06:00, byl na pražském Barrandově v ulici Lumierů odcizen vůz Volkswagen 181 zelené barvy
Za nalezení tohoto vozu vypisuji odměnu ve výši
1000,-EUR.
Nabídky a informace prosím na tel. čísle 777607687
dnes, tedy 22.4.2006 mezi 01:00 a 06:00, byl na pražském Barrandově v ulici Lumierů odcizen vůz Volkswagen 181 zelené barvy
Za nalezení tohoto vozu vypisuji odměnu ve výši
1000,-EUR.
Nabídky a informace prosím na tel. čísle 777607687
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 17 črc 2007, celkem upraveno 2 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
popis vozu:
VW 181 v provedení Bundeswehr
zachovalý stav
číslo podvozku 1802289991
motor 1500 jednokanálový „H“ s novým rozdělovačem a cívkou, brodivé provedení výfuků se dvěma sběrači
zadní náprava s redukcemi
výbava vozu: zakládací klíny, hever, kruhový kanystr, rezervní kolo, pneumatiky Dunlop zánovní, nová baterie Akuma 44Ah, dva kufry s nářadím, dvě armádní deky, spacák, karimatka, startovací klika.
zvláštní znamení: poloodborně opravené prahy vařením, nastříkáno zevnitř zinkovým sprejem
zadní okno a boční okno spolujezdce opraveno transparentní fólií
celý vůz je po konzervaci Konkorem dost mastný, zejména dutiny a podvozek
kontakt: 777607687, jan.pestal@centrum.cz
VW 181 v provedení Bundeswehr
zachovalý stav
číslo podvozku 1802289991
motor 1500 jednokanálový „H“ s novým rozdělovačem a cívkou, brodivé provedení výfuků se dvěma sběrači
zadní náprava s redukcemi
výbava vozu: zakládací klíny, hever, kruhový kanystr, rezervní kolo, pneumatiky Dunlop zánovní, nová baterie Akuma 44Ah, dva kufry s nářadím, dvě armádní deky, spacák, karimatka, startovací klika.
zvláštní znamení: poloodborně opravené prahy vařením, nastříkáno zevnitř zinkovým sprejem
zadní okno a boční okno spolujezdce opraveno transparentní fólií
celý vůz je po konzervaci Konkorem dost mastný, zejména dutiny a podvozek
kontakt: 777607687, jan.pestal@centrum.cz
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: odcizený VW 181 odměna 50 000,-Kč
Ač zde panuje jistá značná averze vůči vodníkům, snad ti pomůže, že jsem tvůj problém uvěřejnil i "mezi námi" ( http://www.passat-oldies.cz/?f=4&c=2&th=19&t=6821" onclick="window.open(this.href);return false; )
Držím palce, ať se fešák brzy najde
Držím palce, ať se fešák brzy najde
Jednou přijde den. Velký slavný den. A v ten den budu mít motor vzadu a chlazený vzduchem. Já se dočkám...
Re: odcizený VW 181 odměna 50 000,-Kč
díky moc, náhoda je blbec..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: odcizený VW 181 odměna 50 000,-Kč
Hodil jsem to i na Jihocesky VW Budvweis klub. Jak rikas sam, nahoda je blbec.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: odcizený VW 181 odměna 50 000,-Kč
ne blbec je ten co ho ukradl! na cizi zenskou a auto se nesaha!!
Re: odcizený VW 181 odměna 50 000,-Kč
Celoštátne pátranie
http://auto.idnes.cz/armadni-vozidlo-vw ... tomoto_hig" onclick="window.open(this.href);return false;
http://auto.idnes.cz/armadni-vozidlo-vw ... tomoto_hig" onclick="window.open(this.href);return false;
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
Re: odcizený VW 181 odměna 50 000,-Kč
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater..." onclick="window.open(this.href);return false;. třeba už je v německu...
Re: odcizený VW 181 odměna 50 000,-Kč
třeba je u někoho ve stodole:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)