VW 30: preclíkův dědeček
VW 30: preclíkův dědeček
Dneska se vrátíme ještě víc do historie a otřeme se hlavně obrázkama o VW 30, což byla třicetikusová testovací série, zkonstruovaná Ferdinandem a vyrobená továrnou Daimler Benz v roce 1937 za účelem ověření odolnosti konstrukce vozu při zátěži a v dlouhodobém výhledu. Tento prototyp se jako první zbavil hlavních lamp na kapotě čímž se výsledný tvar brouka dále formoval. Předchůdcem VW 30 je Porsche E60V3.
V květnu 1937 dal Hitler projektu lidového vozu naprostou prioritu, projekt se stal státem financovanou záležitostí v plné kontrole a odpovědností organizace KdF, popsané Yahoďákem, která okamžite uvolnila 500 000 Říšských Marek, potřebných pro výrobu.
Všechny vozy při testování nakroutily min. 75 000 km pod přímým dohledem SS, a v průběhu testování poskytovaly informace vedoucí k dalším zlepšením výsledného produktu. Celkový nájed dosáhl 1.4milionu km. Všechny vozy VW 30 byly zničeny na začátku 40 let a kromě jednoho podvozku se neví o dalších podstatných částech, které by se dožily dneška.
Pod kapotou jak o život tloukl boxerek o obsahu 985 ccm a výkonu 23.5k, jehož exemplář jsme mohli vidět v plné kráse v kaďouru na Vítkově ´07. Jinak samozřejmě tento motor již byl schopný rozhýbat 600 kilo vážící auto na führerem požadovanou stovku za hodinu.
Po dokončení testů se do práce vrhl Erwin Komenda, který zapracoval na vnější podobě vozu a dal mu vizáž, která odpovídá brouku tak jak ho známe - následníkem VW 30 se tedy stala 44kusová série VW 38, kde již byly napraveny chyby zjištěné při testování VW 30 a zároveň která už nesla dokonalý vzhled klasického brouka.
nejprv klasická fotografie jak je často publikována
chassis alébrž podvozek
divná boční linie, která auto posílá do hloubi 30. let
elegantní prdelka skoro dle Murphyho
parádní dobovka
a tyto fotky jsou z letošního Bad Cambergu. Dávám je sem zejména proto, že odhalují vůz ze všech možných úhlů a nejedná se o stále tytéž trapné fotky z muzea ve Wolfsburgu, kde je tento exponát, úplná replika z roku 2003, umístěn. Některým to snad osvětlí dosud nejasná a skrytá konstrukční řešení a v některých by to snad mohlo probudit smasl pro krásu a esetično
V květnu 1937 dal Hitler projektu lidového vozu naprostou prioritu, projekt se stal státem financovanou záležitostí v plné kontrole a odpovědností organizace KdF, popsané Yahoďákem, která okamžite uvolnila 500 000 Říšských Marek, potřebných pro výrobu.
Všechny vozy při testování nakroutily min. 75 000 km pod přímým dohledem SS, a v průběhu testování poskytovaly informace vedoucí k dalším zlepšením výsledného produktu. Celkový nájed dosáhl 1.4milionu km. Všechny vozy VW 30 byly zničeny na začátku 40 let a kromě jednoho podvozku se neví o dalších podstatných částech, které by se dožily dneška.
Pod kapotou jak o život tloukl boxerek o obsahu 985 ccm a výkonu 23.5k, jehož exemplář jsme mohli vidět v plné kráse v kaďouru na Vítkově ´07. Jinak samozřejmě tento motor již byl schopný rozhýbat 600 kilo vážící auto na führerem požadovanou stovku za hodinu.
Po dokončení testů se do práce vrhl Erwin Komenda, který zapracoval na vnější podobě vozu a dal mu vizáž, která odpovídá brouku tak jak ho známe - následníkem VW 30 se tedy stala 44kusová série VW 38, kde již byly napraveny chyby zjištěné při testování VW 30 a zároveň která už nesla dokonalý vzhled klasického brouka.
nejprv klasická fotografie jak je často publikována
chassis alébrž podvozek
divná boční linie, která auto posílá do hloubi 30. let
elegantní prdelka skoro dle Murphyho
parádní dobovka
a tyto fotky jsou z letošního Bad Cambergu. Dávám je sem zejména proto, že odhalují vůz ze všech možných úhlů a nejedná se o stále tytéž trapné fotky z muzea ve Wolfsburgu, kde je tento exponát, úplná replika z roku 2003, umístěn. Některým to snad osvětlí dosud nejasná a skrytá konstrukční řešení a v některých by to snad mohlo probudit smasl pro krásu a esetično
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 18 říj 2007, celkem upraveno 2 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Do celkové historie modelu VW 30 mi nezapadá model Kabrio V30. Nevím, kolik z celkového počtu 30ti vozů bylo kabrio, ale na jedné stránce jsem se dočetl, že zrovna kabriolet nebyl zničen při recyklaci v roce 1942 a po válce byl dokonce v Československu..těžko říct...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Je to jednoduché
u V30 Serie byly vozy označeny (narozdíl od V2/3) SPZ v linii od IIIA-37000 do IIIA-37030.
Po ujetí 5349KM dostal vůz IIIA-37002 podvozek s číslem 30.
Auto s přihlášením IIIA-30022 bylo cabrio, které ještě částečně vycházelo ze série V3.
30vozů serie V30 ujelo do 1.9.1939 2 315 725KM, následná serie V38 ujela 993 222 KM spolu s 123 536Km podobné serie V303(spz IIIA 42801, IIIA 42802, IIIA 42803)
V září 1939 byly vozy věršinou předány k soukromým účelům spolupracovníkům Porsche AG...tak F.Porsche jezdil vozem IIIA 37011, Herbert Kaes IIIA 37015, Josef Zahradnik(osy, pérování, řízení)IIIA 37017, ....v říjnu 1942 byly všechny na dvoře Porsche Ag zničeny..
V roce 1938, se označení postupně měnilo v návaznosti na rok výroby, proto V38(46vozů)
Do 31.12.1940 byly vozy serie V38 v pohybu, avšak pouze do čísla V38/38... [smilie=andere047.gif]
38/04 v Fallersleben, 38/05 v Berlin, 38/06 u DAF v Berlin,38/07 u Hanse Klausera, Cabrio 38/10 u Dr.Piech, 38/12 u DAF v München, 38/15 u VW v Berlin, Cabrio 38/16 Dr. Lafferentz, Cabrio 38/17, 38/18 Dr. Ley, 38/26Limo v "zákaznické službe",
Cabrio 38/31 Reichskanzler Adolf Hitler
Cabria 38/34 Dr.Ley, 38/36 Dr. Gbbels, 38/37Reichsmarschall Göring, 38/38 Rudolf Hess.
Z vozů 38/20,38/21,38/35 se staly Kübelwageny.
V roce 1944 existovaly tyto: 38/01, 38/07, 38/08, 38/10, 38/13, 38/19, 38/21, 38/25, 38/27, 38/28, 38/30, 38/31, 38/32, 38/33.
Vozy 38/03 a Cabrio Reichskanzler A.Hitler 38/31 jsou součástí sbírky AutoMuseum Volkswagen, potažmo ZeitHaus der AutoStadt.
Vůz IIIA 0703, serie V38/43 byl přestavěn na Berlin-Rom-Sportwagen Typ 64.
u V30 Serie byly vozy označeny (narozdíl od V2/3) SPZ v linii od IIIA-37000 do IIIA-37030.
Po ujetí 5349KM dostal vůz IIIA-37002 podvozek s číslem 30.
Auto s přihlášením IIIA-30022 bylo cabrio, které ještě částečně vycházelo ze série V3.
30vozů serie V30 ujelo do 1.9.1939 2 315 725KM, následná serie V38 ujela 993 222 KM spolu s 123 536Km podobné serie V303(spz IIIA 42801, IIIA 42802, IIIA 42803)
V září 1939 byly vozy věršinou předány k soukromým účelům spolupracovníkům Porsche AG...tak F.Porsche jezdil vozem IIIA 37011, Herbert Kaes IIIA 37015, Josef Zahradnik(osy, pérování, řízení)IIIA 37017, ....v říjnu 1942 byly všechny na dvoře Porsche Ag zničeny..
V roce 1938, se označení postupně měnilo v návaznosti na rok výroby, proto V38(46vozů)
Do 31.12.1940 byly vozy serie V38 v pohybu, avšak pouze do čísla V38/38... [smilie=andere047.gif]
38/04 v Fallersleben, 38/05 v Berlin, 38/06 u DAF v Berlin,38/07 u Hanse Klausera, Cabrio 38/10 u Dr.Piech, 38/12 u DAF v München, 38/15 u VW v Berlin, Cabrio 38/16 Dr. Lafferentz, Cabrio 38/17, 38/18 Dr. Ley, 38/26Limo v "zákaznické službe",
Cabrio 38/31 Reichskanzler Adolf Hitler
Cabria 38/34 Dr.Ley, 38/36 Dr. Gbbels, 38/37Reichsmarschall Göring, 38/38 Rudolf Hess.
Z vozů 38/20,38/21,38/35 se staly Kübelwageny.
V roce 1944 existovaly tyto: 38/01, 38/07, 38/08, 38/10, 38/13, 38/19, 38/21, 38/25, 38/27, 38/28, 38/30, 38/31, 38/32, 38/33.
Vozy 38/03 a Cabrio Reichskanzler A.Hitler 38/31 jsou součástí sbírky AutoMuseum Volkswagen, potažmo ZeitHaus der AutoStadt.
Vůz IIIA 0703, serie V38/43 byl přestavěn na Berlin-Rom-Sportwagen Typ 64.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
To dokázala aj Tatra myslím že oveľa elegantnejšieWolf píše:Mně fascinuje to zadní okno schované v motorovém prostoru a "žaluzie" z venkovní strany
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Rád bych tento topik využil k otázce ohledně financování Volkswagenu. Jak snad každé malé dítě ví, Hitler stanovil prodejní cenu lidového vozítka na 1 000 RM. V té době byly na trhu vozidla střední třídy, kde cena začínala cca na 1700 RM. Teďka k mé otázce. Za jak dlouho byl průměrný občan říše schopný našetřit si na volkswagen ? Při studování dokumentů ohledně vývoje vozidla jsem se např dočetl, že F. Porsche přetálh z americhých Fordových závodů odborníký, mezi nima např. J. Wernera, který následně dostává měsíční plat 1250 RM. Z dalších zdrojů jsem se zase dočetl, že marže výrobce wolkswagenu se nejdříve počítala na 250RM za kus, postupně se ale snižovala (aby se dosáhlo na Hitlerem stanovenou maximální prodejní cenu) až na 50RM za kus.
Nějak mi tyto čísla nesedí ,nějak si nedokážu s nich představit měsíční výdělek občana říše, pro který byl vůz zkonstruován.
Pomůže někdo ? Yahoďáku, 5š, ...BlackTommy
Nějak mi tyto čísla nesedí ,nějak si nedokážu s nich představit měsíční výdělek občana říše, pro který byl vůz zkonstruován.
Pomůže někdo ? Yahoďáku, 5š, ...BlackTommy
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
u běžného občana bych vycházel ze spořících knížek na brouka (cena známek).
Sám píšeš, že Porsche přetáhl "odborníky". No a ti asi měli plat ve výši hodnoty nejlevnějšího auta na trhu. Na tom nic zvláštního není.
Sám píšeš, že Porsche přetáhl "odborníky". No a ti asi měli plat ve výši hodnoty nejlevnějšího auta na trhu. Na tom nic zvláštního není.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
matně vzpomínám, že minimum spoření bylo 5 RM týdně - tzn. spořit nejdéle 4 roky. Počet zakoupených známek pak byl na možnostech každého soudruha.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
ok, Takže plat 1250 RM je vysoce nadprůměrný a běžný střadatel měl tento plat ne měsíčně ale spíš ročně. Nebo i míň. Spíš míň, protže marže 50 RM na auto musí zaplatit ten obrovský kolos, který se v té době ve wolfsburgu začíná budovat a spouštět.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
ale houby, marže je pro obchodníka, ten kolos dostane zbytek
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- petr heger
- Příspěvky: 48
- Registrován: 26 kvě 2004
- Bydliště: Mohelnice-Müglitz
- Kontaktovat uživatele:
Sparkarte
tak jsem možná dnes po přečtení této stránky vyřešil k čemu mám po dědovi tyhle kartičky.Možná šetřil na KDF uvnitř je spoustu políček na známky.Jinak hodinky dostal můj praděda z Mnichova od Mnichovské prodejny VW v šedesátých letech za ujetí broukem 100.000km(vyryto 100.000 kilometer).Odznáček dostal můj otec asi v sedmdesátých letech od pradědu asi také od autosalonu(echt gold 14k)Snad sem teď dostanu foto z galerie kdyby né tak to sem někdo prosím vložte.
[/img]
[/img]
Petr 1965 orig.
- petr heger
- Příspěvky: 48
- Registrován: 26 kvě 2004
- Bydliště: Mohelnice-Müglitz
- Kontaktovat uživatele: