1600-1641-1680 (obsah motoru)

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

přesně, pokud jde o vrtání 88mm a silnostěnné válce tak pokud to není extrémně tepelně namáhanej motor (permanentně plnej bus nebo typ3 v létě) tak je lepší jít zrovna na 1775ccm s vrtáním 90,5mm
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

aha, ja myslel ze ty valce 88mm vrtani se pouzivaji bez uprav bloku, tudiz jsou tenke

proto me zajimalo jestli to nekdo videl v chodu
protoze uz se tu resilo nekolikrat ze se to vmackava do hlav a blbe chladi
tak mi nebylo jasny proc se to vubec vyrabi
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Herbie píše:aha, ja myslel ze ty valce 88mm vrtani se pouzivaji bez uprav bloku, tudiz jsou tenke

proto me zajimalo jestli to nekdo videl v chodu
protoze uz se tu resilo nekolikrat ze se to vmackava do hlav a blbe chladi
tak mi nebylo jasny proc se to vubec vyrabi
aha no ony jsou dvě verze a jedna je skutečně slip-in - tzn. bez úprav, ale ta je úplně marná - papírový stěny, špatnej odvod tepla, zakusuje se do hlav (malá styčná plocha) a brzo se začínají bortit - je to ultimativní obsah bez úprav bloku, ale za cenu snad nejnižší možné životnosti - tím pádem jsem ještě neviděl, neboť jsem se nezajímal.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vako »

Vseobecne medzi tymi co mali moznost pouzit obe dve verzie 1641cc a 1687cc sa priklanaju k nazoru 1641cc, ktory fakt ako spominal John, za rovnake peniaze je este schopny podat dobry vykon, bez vacsieho rizika prehriatia, u ktoreho dochadza prave u 1687cc..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 54
Registrován: 25 kvě 2004

Příspěvek od Libor »

Můžu potvrdit z vlastní zkušenosti, že průměr válců 88 mm je problém. Má šestnáctka si už po letech věrných služeb říkala o generálku a tak jsem se taky rozhodl, že zkusíme nějakou kobylku přidat. Prvních 1000 km jsem motor zajížděl, pak mu dalších 1000 km občas dopřál, a asi 1000 km si užíval o dost lepší charakteristiky motoru, zejména od spodu táhnul o dost lépe. Pak se ale zejména v táhlých stoupáních začalo ozývat sem tam takové nepravidelmé jakoby zvonění, že to vypadalo, že mu speciálek nechutná, ale ani 95 oktanů nepomohlo. No a posledních 500 km jsem byl rád, že jsem vůbec dojel domů. Takže po cca 5000 km ježdění se válce zamačkly do hlav tak, že písty na ně narážely, po rozebrání bylo vidět, že se zejména levý přední válec (ve směru jízdy) i docela špatně chladil.
Byly to opravdu docela blbě investovaný peníze.

Takže jsem koupil novou sadu válců a pístu, nyní už toho správného, tj. původního objemu, jakož pochopitelně nové hlavy 1,6 litru, a jezdíme už 5 sezónu bez problémů.
Ale je fakt, že hlavně ten zátah od spodu je horší. :D

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skid »

No tak to jsem asi docela v riti. Schanel jsem pisty s valcema 1641, ale nejak se mi to nepovdlo a sehnal jsem zde zminene 88 mm slip-in. Tak a jak koukam tak se mam na co tesit. :cry: Ted jen premyslim, jestli to tam vubec dam.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

tak je prodej..a kup si od Samby klasické 85.5
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skid »

Pětišroub píše:tak je prodej..a kup si od Samby klasické 85.5
Asi ano, ale jeste to proberu s vrchnim motorarem a uvidim. 8)
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

prober, uvidíš

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skid »

Ale jestli to vydrzi zde zhruba nejakejch 5000 km. Tak to asi nema smysl ani davat. Kdyz za sezonu najezdim vice. :? A pokud to pak jeste udela neplechu s hlavama.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

aby tu bylo něco konkrétního a pro všeobecné vzdělání uvádím tloušťky stěn jednotlivých sad válců:

4,50mm = 88mm (nutné obrobení bloku)
4,14mm = 85,5mm (série)
3,76mm = 90,5mm (nutné obrobení bloku)
3,56mm = 94mm (nutné obrobení bloku)
3,39mm = 87mm "slip in"
2,99mm = 92mm (nutné obrobení bloku)
2,89mm = 88mm "slip in"
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Skid píše:No tak to jsem asi docela v riti. Schanel jsem pisty s valcema 1641, ale nejak se mi to nepovdlo a sehnal jsem zde zminene 88 mm slip-in. Tak a jak koukam tak se mam na co tesit. :cry: Ted jen premyslim, jestli to tam vubec dam.
Ak Tvoj hlavny motorar vie dost o VW, tak v tom nevidim vobec ziadny problem. Pokial " deck height " je OK, geometria rozvodov OK, kompresny pomer okolo 7.8 - 8.0 : 1 a zdvih ventilov zachovany, ten motor pobezi krasne.Vsetko zavisi na perfektnom zosadeni .

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skid »

john píše:
Skid píše:No tak to jsem asi docela v riti. Schanel jsem pisty s valcema 1641, ale nejak se mi to nepovdlo a sehnal jsem zde zminene 88 mm slip-in. Tak a jak koukam tak se mam na co tesit. :cry: Ted jen premyslim, jestli to tam vubec dam.
Ak Tvoj hlavny motorar vie dost o VW, tak v tom nevidim vobec ziadny problem. Pokial " deck height " je OK, geometria rozvodov OK, kompresny pomer okolo 7.8 - 8.0 : 1 a zdvih ventilov zachovany, ten motor pobezi krasne.Vsetko zavisi na perfektnom zosadeni .

Jo vi o tom docela dosti. Ale vis jak. Clovek ma jen strach aby nahodou se neco nevykaslalo. Tak jen ziskavam info dopredu. Jinak diky Johne za prispevek.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Spominana " neplecha s hlavami " je dosledok nevedomosti.Pri dodrzani deck height piest jednoducho nemoze mlatit do hlavy.To je vsak za predpokladu, ze hlavy boli fly cut na spravny priemer a obsah.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

on tam vzpomíná, že se mu hrany válců vtlačily vinou malé styčné plochy do materiálu hlav
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

O cca 2.0 mm? :shock:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

to nevím, to tam nepíše. Ale tak nějak obecně si říkám proč riskovat s 88mm, když je tady docela zajímavá a jistější možnost sady 90.5 mm a dále..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět