VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

VW 1303 z bývalé Jugoslavie

Příspěvek od Milosak_1 »

Ahoj,
tak nastala chvile vam konecne ukazat VW 1303 J, ktery se do roku 1976 vyrabel licencne v TAS Sarajevu, byvala Jugoslavie, tam kde zabili Ferdinanda. Od roku 1976 zacali delat VW Golf 1.
Auto jsem koupil v kvetnu 2007 od jednoho pubertaka, ktery v nem mel zabudovany plyn, kvuli spotrebe, protoze s tim autem jezdil denne do prace 25 km a zpet. Nevi kolikaty je majitel, ale auto je v perfetnim karosarskym stavu. Jsem dost sebekryticky a na aute se mi nelibi : barva, ta 1303 vubec nesedi, te stribrne stupacky, ty uz jsou vymenene za klasicke, tuknuty PZ blatnik, ten uz je cely vymeneny za novy. To je to co je na aute videt, tzv kosmeticke vady. Ale co se delo dal ? Kamos v Belehrade nemohl za zadnou cenu seridit ventily, mel podezreni na sedadla ventilu kvuli tomu, ze se s autem jezdilo dlouho na plyn, a ten veskere olovo vyplavil. Pak jsme se rozhodli, at sunda hlavy, a nechame zrepasovat sedadla. Jenze po opiskovani hlavy se zjistilo, ze jsou obe praskle. Ne moc, ale hold praskle. Pak jsme patrali proc, a zjistili ze je termostat ZAVRENY, tudiz se motor nestihal chladit a buh vi co se jeste stane. Pritom jsou vsechny valce netknute, jak kdyby je tam dali vcera. Koupili jsme obe hlavy (jedna funglovka, a druha v slusnem stavu za pouhych 100 EUR), nechali udelat nova sedadla i s novymi ventily. Kdyz uz jsou hlavy dole, tak toho ihned vyuzit, dat tam vse nove a eliminovat moznou poruchu hlav. Prisel i jiny karburator, bez diry na plyn. Je v tom motor 1,6, ted uz i s novym pocopovanym vyfukem. Auto uz jezdi, kamos rika ze bezvadne. Auto se uz tesi se na nove predni cepy a vsechny tlumice. Az po vymene vsech prednich cepu a semerinku, uvidime zda ne moc velka vule ve volantu pochazi z cepu, nebo z skrine rizeni. Pak mozna i skrin, a je to.

Vsimnete si toho oznaceni na zadni kapote. VW 1300 J, jako dukaz ze se ty auta doopravdy v byvale Jugosce vyrabeli. Sice to neni 1303, musim sehnat origos 1303 J a jeste byli 1303 SJ
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Stastny novy majitel.
Obrázek

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

za povšimnutí stojí i přední blinkry....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

...já měl za to že je to jen "tuningový" doplněk... :?:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

kdepak, některý země měly jako požadavek při homologaci světýlko na boku, tak se za tím účelem udělaly blikny s okýnkem
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Predni mrizka

Příspěvek od Milosak_1 »

Obrázek

Ahoj vsem,
mam jeden dotaz - proc se z predni strany auta pod kapotou davala mrizkovana cast viz obrazek ? K cemu to slouzilo ? Doopravdy jsem se s tim potkal az u tohoto auta, i kdyz jsem mel 7 brouku a porad mi vrta hlavou, proc a od jakeho modelu to tam zacali davat ? Napada mne snad jen kvuli estetickemu doplnku, nic vic. Tam zadne chlazeni neni zapotrebi, brzdy jsou prece jen moc daleko.
Dekuji za odpoved....

goral
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 713
Registrován: 29 bře 2005
Bydliště: Nova Lubovna

1303

Příspěvek od goral »

mriežkované predné čelo sa montovalo vtedy ,ak bolo auto vybavené externým náporovým chladičom oleja,alebo ako dizajnová špecialitka niektorých 1303 SL, ináč som to videl aj pri autách s nezávislým topenim.. viac nepoviem lebo neviem... :D
GORAĽ - štýl !!!!!!

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

kuli klimě, dávalo se to na exportní 1302 a 1303, na jugoš verzi je to zajímnavý, že by to tam ládovali ze zbytků :?: :!:

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milosak_1 »

Konecne jsem uz vyzved samolepky od Yahodaka a predpokladam, jsem se tim padem stal prvnim srbem na flatu4 foru a urcite me uvidite letos jeste na nasledujicich akcich: Vitkov, Harrachov, Blansko, VWodokrty, Budejovice, Bratislava.

Obrázek

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

AT prevodovka

Příspěvek od Milosak_1 »

Uz jsem se i ja dockal... sehnal jsem AT prevodovku. S tou 1.6 uvnitr, to bude litat pekne. Motor uz ted v 4. rychlosti toci 5,200 otacek, ocevidne si zaslouzi AT prevodovku.
Obrázek
:D

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milosak_1 »

Tak par cerstvych slov...
Po ceste z Bratislavy se nekde za Breclavi zacalo cim dal ozyvat lozisko diferencialu, jen tak tak jsem dojel do Prahy, ale dojel (doprovod Duffy bez funkcnich steracu, Marty83 a Bubak007 s 1/2 steracu). Cesta byla nadherna, az na to ze uz jsem v Koline neslysel skoro nic, z toho neustaleho hukotu. Tak jsem se pred Attackem rozhodl auticko dat k doktorovi (JMK Jasko) s nasledujcim:
1) Vymena obou prednich brzdovych disku (desticky by meli byt OK)
2) Rozhybani prednich brzdovych celisti (prave kolo je porad horke)
3) Vymena prednich lozicek u obou kol
4) Nove predni tlumice
5) Vymena prevodovky (bude AT, kterou mam, takze na Attacku s ni nemam vubec sanci), vcetne novych silentbloku
6) Pripadna vymena manzet na obou poloosach
7) Serizeni zadnich brzd (rozhybani excentru)
8) Vymena spojkoveho lanka
Pan Jasko slibil, ze do Attacku to bude hotove.
Takze je skoro uz vse hotove co jsem na tom aute chtel a moc se tesim na Attack a do Tater (na ukor Vodokrtu)
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milosak_1 »

Tak auticko jsem dnes prevzal a bylo provedeno nasledujici :
predek :
oba predni tlumice, nove byli tam puvodni od roku 1971
dorazy prednich tlumicu, tez byli puvodni
zanovni pruziny Mc Person, povodni o 3 cm kratsi, proste unavene pruziny
predni kotouce, byli tam ziletky
nove brzdove desticky
rozhybani brzdovych celisti
oba odzvdusnovaci srouby
vymena vsech 4 prednich lozisek

zadek :
stredni silentblok na nose prevodovky
levy+pravy silentblok prevodovky
zadni plech motoru
pouzdro starteru
spojkove lanko
gufero mrkve prevodovky
vsechny 4 manzety hom. kloubu
tesneni kolem motoru
prevodovy olej
struna topeni
brzdova hadicka
obe prasatka
pakny
brzdova kapalina
doraz zadniho ramene
serizeni rucni brzdy

Vsechny dily co tu uvadim jsou uplne nove az na zanovni predni pruziny a zadni plech motoru.

V aute ted neni skoro vubec slyset motor, prevodovka funguje zatim dobre, trochu se ji nechce z 3 do 2 ale s meziplynem to jde. Cert vi jak dlouho nekde stala zarostla v trave a jen tise doufam, ze ji ten novy olej jen pomuze se rozhybat a treba si to sedne. Ale to riziko tu bylo a je - sel jsem uplne do nezname prevodovky.... Jo lididcky, neni na plne funkcni McPerson, to je proste parada... to auto nezna nerovnosti ci stredni diry. Brzdi to malinko hur nez pred tim, ale musi si to vse sednout. Tak a pro letosek koncim s planovanymi opravy.
Jsem nesmirne spokojeny s praci, pristupem i cenou v JMK. Pan Jasko slibil ucast v Hosyne a rikal, ze pokud si s kazdym z nas co k nemu jezdime da alespon male pivo, tak bude brzy nasrot.... a prijedou vsichni od nej z Kuri a budou tam i pres noc.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milosak_1 »

Spatenka, po navratu z Attacku jsem zjistil, ze mi tece olej z prevodovky, a to dost. Sice jeste nevim odkud, ale budu zkoumat a dam vedet.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Priprava na cestu do Slovenska

Příspěvek od Milosak_1 »

Jeste pred odjezdem do SK musim :
- seridit zadni brzdy, mam tam nove pakny cca 300 Km + rucni brzdu
- pokusit se rozchodit predni pravou brzdovou celist, porad blokuje (to bude tvrdy orisek, mam pocit, ze bude lepsi koupit nove celisti).
- koupil jsem vcera karbonovy vzduchovy filtr, to je otazka 5 minut.
- dotahnout predni naboje kol, jsou tam nova loziska (nevite nedko na kolin Nm se maji utahovat ? Ja to delam tak, ze utahuji, dokud se kolo zastavi. Pak postupne povoluji matku, nez se kolo opet lehce zadne otacet, a nema zadnou vuli a pak to jen cele utahnu)
- zkontrolovat hladinu oleje v prevodovce, je tam zanovni a tece mi odnekud olej z ni. Nepredpokladam, ze by vytekno 2.5 l oleje do SK, ale jistota je jistota
- vymenit na obou prednich sedackach ty plastove vlozky do pojezdu
- zajet do pneuservisu a nechat vyvazit vsechna 4 kola
- umyt, uklidit a vylestit auto...
- sbalit nezbytne nahradni dily (benz. cerpadlo, kondenzator, karburator, obe lanka, kladivo, svicky, atd...) na cestu a naradi tez

Takze toho fakt neni malo.... snad to o vikendu stihnu.... Jestli nekdo nevite co podniknout o nasledujicim vikendu, budu v dilne potrebovat pomocnika 8)
Naposledy upravil(a) Milosak_1 dne 15 črc 2008, celkem upraveno 3 x.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milosak_1 »

Tak, o vikendu se deli nasledujici veci :
v sobotu jsem rozebral prave brzdove kleste, vycistil 800 smirglem, vse radne vymil v tech. benzinu (bez gumicek) vyfoukal a vratil zpet, Bubak pumpoval pri odvzdusneni brzd, prvnich 10 Km, parada, vsechny 4 kola brzdili pekne soumerne, kolo bylo porad studene. Ale.... (proc to tak vzdy je ?) po dalsich 10 Km, jsme se stridali, nechal jsem Bubaka ridit 1303 a pri stridani jsem kontroloval PP kolo, a bylo uplne varici a uz i smrdeli desticky. Tak to me pos.r. Po konsultaci s Prakem a Herbiem jednoznacny zaver - koupe novych celisti. Zkusil jsem to zachranil, ale neslo to a abych jel do Tater s takovou brzdou je uplny nesmysl. Takze zitra z prace rovnou k Jaskovi, koupe novych celisti a posleze vymena. Pokud ani toto nebude fungovat, tak je pak uz jen posledni vec - vymenit kompletni brzdove potrubi vcetne hl. valce.
Ty ostatni veci ze seznamu jsem vsechny dodelal. Dokonce jsem se hral i s tou vuli v naboji kol, ale vratil jsem to do puvodniho stavu, prave kvuli vyssi provozni teplote brzdy. Az se to nebude hrat, tak se pohraji s tou vuli.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

na broukovi je několik podstatných součástek, jejichž funkce je zde dokola propírána a které se bohužel opotřebovávají. Brzdy, to je asi jasný a karburátor. Ten nás sice neohrožuje, ale sere spotřebou.
A jestli je něco 40 let starý a projevujou se problémy ve funkci, tak to prostě jako další mechanický součástky jde do prde.. Oboje zmíněné můžu omejvat, očarovávat a kde co dalšího, ale když už je to omačkaný, ošoupaný, ..., tak je lepší to vyměnit za nové a na "patinku" klidně zapomenu.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milosak_1 »

Tak poslusne hlasim - dnes zakoupene a vymenene obe celisti (pouze < 4.000 vcetne desticek) vcetne jedne hadicky. Brzdi to o 106 a obe kola se hreji soumerne v ramci normy. Hreji, ale napali. Uz muzu s klidem zitra na slovensko.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Milosaku, ako to ide s hrebenovym riadenim?

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milosak_1 »

john píše:Milosaku, ako to ide s hrebenovym riadenim?
Cenim si toho, ze ses me na to zeptal zrovna ty.

Super, dekuji za optani. Dluzim jeste par fotek z finalizace. I Ondra Brom, ktery na sve 1303 Karmann delal stejnou upravu, rikal ze jsme to udelali uplne stejne, takze to povazuji za uspech.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

:) neco pro Milosaka

P.S. sem si na tebe poridil pomocnika ...
za ty penize co stal bych se s nim fakt nevyrabel
Obrázek
Naposledy upravil(a) Herbie dne 18 lis 2008, celkem upraveno 1 x.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
... a vůbec !

Odpovědět