Podfukování výfuku
Podfukování výfuku
Ahoj vsem.
dovolte mi jen par slov ohledne podfukovani vyfuku.
Novy nebo pretesneny vyfuk je zapotrebi "zajet". Doporucuji po vymene nebo pretesneni vyfuku auto pouzivat na velmi kratke vzdalenosti, max 5 minut aby se akorat zacalo vse zahrivat a roztahovat (nikoliv ihned po montazi "plny kotel") a pak to cele nechat opet vse vychladnout a pak zase, a takto 4-5 krat za sebou. Az motor vychladne, doporucuji po 3-4 vychladnuti jeste trochu poutahnout matky, ale zas ne moc, staci 1/4 -1/2 otacky matku. Teprve po utazeni postupne pridavat otacky motoru. Urcite vime, ze kolem 4-4.500 otacek je teplota vyfukovych plynu az kolem 1.000 stupnu, a proto se vyfuk bez "zajeti" tak rychle zkrouti a zdeformuje. Ja jsem to takto udelal a nemam s vyfukem zadny problem zadne podfukovani uz asi 2 roky, a najel jsem cca 5.000km, a to motor moc nesetrim.
Treba to pomuze, treba ne, mne to pomohlo a osvedcilo se to a proto vkladam tento prispevek.
dovolte mi jen par slov ohledne podfukovani vyfuku.
Novy nebo pretesneny vyfuk je zapotrebi "zajet". Doporucuji po vymene nebo pretesneni vyfuku auto pouzivat na velmi kratke vzdalenosti, max 5 minut aby se akorat zacalo vse zahrivat a roztahovat (nikoliv ihned po montazi "plny kotel") a pak to cele nechat opet vse vychladnout a pak zase, a takto 4-5 krat za sebou. Az motor vychladne, doporucuji po 3-4 vychladnuti jeste trochu poutahnout matky, ale zas ne moc, staci 1/4 -1/2 otacky matku. Teprve po utazeni postupne pridavat otacky motoru. Urcite vime, ze kolem 4-4.500 otacek je teplota vyfukovych plynu az kolem 1.000 stupnu, a proto se vyfuk bez "zajeti" tak rychle zkrouti a zdeformuje. Ja jsem to takto udelal a nemam s vyfukem zadny problem zadne podfukovani uz asi 2 roky, a najel jsem cca 5.000km, a to motor moc nesetrim.
Treba to pomuze, treba ne, mne to pomohlo a osvedcilo se to a proto vkladam tento prispevek.
Já vám nevím, ale na spojky ve výfukovm potrubí na normálních(todních...) autech jsem používal takovou pastu ... těsnící ... namatlala se tím ta vnitřní trubka a zasune do vnější. Samozdřejmně se to stáhlo sponou(asi jedinej rozdíl proti našim sponám) a pasta to pěkně utěsnila a vytvrdla.
Sice rozebírat to pak je "oser", ale těsnilo vše. Až teď budu dávat výfuk, zkusím to zas.
Sice rozebírat to pak je "oser", ale těsnilo vše. Až teď budu dávat výfuk, zkusím to zas.
myslis neco jako Hermetit nebo Hermosal ?Šíša píše:Já vám nevím, ale na spojky ve výfukovm potrubí na normálních(todních...) autech jsem používal takovou pastu ... těsnící ... namatlala se tím ta vnitřní trubka a zasune do vnější. Samozdřejmně se to stáhlo sponou(asi jedinej rozdíl proti našim sponám) a pasta to pěkně utěsnila a vytvrdla.
Sice rozebírat to pak je "oser", ale těsnilo vše. Až teď budu dávat výfuk, zkusím to zas.
... a vůbec !
no u předchozího svodu a tlumiče Kadron jsem ty suvné spoje musel vyřešit tim, že jsem po nasunutí a dotažení v tom místě spoje vsunul ocelovou planžetu po celém obvodu, překryl těsnící šňůrou, které jsem na každou stranu napěchoval šroubovákem asi půl metru, zamázl teplotním silikonem,dotáhnul svorkou a pak to drželo jakž takž. Kadron je totiž šunt a byly tam fugy asi 5 mm. Řešením by bylo tam navařit příruby, ale na Kadron se to nevyplatí.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Dovolte mi jen dpolnujici vetu, mozna vam pomuzu vysvetlit muj zamer se zajizdenim vyfuku, tj. jak jsem na to prisel -> proc se utahuji hlavy motoru po GO nebo u novych motoru (zruba tak do roku cca 1995) ? Protoze blok a hlava motoru nejsou ze stejnych materialu a kazdy material se jinak pri teple rozhatuhuje a dochazi k vytvoreni tzv. volnejsich casti v tesneni, tj. netesni vse na 100%. Teprve se asi po najetych 1.500 km (kdyz se motor parkrat zahral a schladil) menil olej a dotahovala se hlava, aby se dotahlo tesneni a vse pak tesnilo na 100%. Co ale vim, ze ani jeden vyfuk nepasuje 100% 1:1 na topniky a musi se ruzne fyzicky natahovat a pacit a dotykove plocchy netesni 100%. Tak mne napadlo to stejne udelat s vyfukem. Je zcela mozne, ze jsem mel to stesti ze jsem narazil na dobre udelany vyfuk a ze mam dobre topeniky a tohle o cem pisu je jen nahoda, ze se to povedlo.
Naposledy upravil(a) Milosak dne 11 říj 2007, celkem upraveno 1 x.
Já na tvém postupu neshledávám nic špatného už jen to že těsnění pod příruby může být vyrobeno z materiálu, který tepelným namáháním nebo pod tlakem trochu "povolí" a tím způsobí uvolnění výfukového systému je důvod proč dotažení těch šroubů v čase záběhu zkontrolovat.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Myslí jednoznačně NAZEJL, absolutní hit, doporučují i všechny kočky z flat4.Herbie píše:myslis neco jako Hermetit nebo Hermosal ?Šíša píše:Já vám nevím, ale na spojky ve výfukovm potrubí na normálních(todních...) autech jsem používal takovou pastu ... těsnící ... namatlala se tím ta vnitřní trubka a zasune do vnější. Samozdřejmně se to stáhlo sponou(asi jedinej rozdíl proti našim sponám) a pasta to pěkně utěsnila a vytvrdla.
Sice rozebírat to pak je "oser", ale těsnilo vše. Až teď budu dávat výfuk, zkusím to zas.
flat4 teoretik gang member number 1
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podfukovani vyfuku
Zajímavá teorie, osobně jsem toho názoru že nepomůže neuškodí.Milosak píše:Ahoj vsem.
dovolte mi jen par slov ohledne podfukovani vyfuku.
[...]
Ja jsem to takto udelal a nemam s vyfukem zadny problem zadne podfukovani uz asi 2 roky, a najel jsem cca 5.000km, a to motor moc nesetrim.
Treba to pomuze, treba ne, mne to pomohlo a osvedcilo se to a proto vkladam tento prispevek.
Výfuk jsem nezajížděl, najel jsem s ním cca 0.1mkm taky jsem motor mnohdy nešetřil a za celou dobu (5 let) s ním nemám žádný problém.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Dosud se divím, že bystré ucho páně yahoďákovo nezaznamenalo moje podfukování do výfuku...
Buď jak buď, zajímal by mě váš názor na jednu z metod alternativní opravy netěsnící spojky výfuku.
A sice se jedná o metodu s »azbestovou« šňůru, namočenou do vodního skla, obtočenou kolem spoje a přitaženou spojkou výfuku. Funguje? Nebo jsou to jen babské tlachy?
Na doplněnou musim dodat, že dvousložkové lepidlo, udrživší údajně i dirku v karteru, udrží po sedmi tisících km leda prd.
Buď jak buď, zajímal by mě váš názor na jednu z metod alternativní opravy netěsnící spojky výfuku.
A sice se jedná o metodu s »azbestovou« šňůru, namočenou do vodního skla, obtočenou kolem spoje a přitaženou spojkou výfuku. Funguje? Nebo jsou to jen babské tlachy?
Na doplněnou musim dodat, že dvousložkové lepidlo, udrživší údajně i dirku v karteru, udrží po sedmi tisících km leda prd.
Mimo nepresnosti vyroby hlavne od aftermarket dodavatelov, hlavny dovod netesnosti VW vyfukov je dany tym, ze vyfuky su navrhnute zamerne na spatny odvod plynov z motora za ucelom limitacie otacok a vykonu.To vyvolava v systeme " back pressure ", co tiez zapricinuje zvysenu prevoznu teplotu systemu a zaroven tlak na vsetky spoje.Hlavne objimky a kruzky "tesniacej "hmoty trpia najviac.
Jedina alternativa na preklenutie tohoto javu je navarenie prirub a zosrubovanie .
Jedina alternativa na preklenutie tohoto javu je navarenie prirub a zosrubovanie .
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
k výše uvedému mohu do protokolu dodat:
ano, slyšel jsem, že Ti to ne pofukuje, ale přímo prdí ...leč toto jsem mohl slyšet až v momentě, kdy byla ponorka uvedena v chod za účelem odjezdu ode mě a již jsem si netroufal Tě stavět a upozorňovat na to, že Ti to prdí....beztak to víš nejlépe ...a subjektivně vzato míra prdění mi přislě ještě v normě, snesitelná.
A teď vážně:
1) nejspolehlivější cesta k dokonalému utěsnění spoje výfuku s výměníkem je už x krát zmíněná přestavba - změna spoje na přírubový s plochým těsněním
2)dvousložkové lepidlo asi není určeno pro lepení nebo těsnění tak tepelně namáhaného spoje (co říká návod na něm?), takže není divu
3) azbestová šňůra by to v v principu utěsnit měla ....o účinku vodního skla silně pochybuju (jsem línej se jít podívat co na něm píšou, ale těsnění tepelně namáhaných spojů asi nikoliv) - ale to je metoda hodná kováře za bolševika, když se těsnění koupit nedalo.....kupte novou sadu objímek s těsněníma, očistěte trubky, vyrovnejte zkřivené dosedací kuželové plochy na trubkách (po kovářovi), namontujte, případně podmázněte tím přípravkem co doporučil Šíša a po čase - sednutí si (tady v zásadě souhlasím s Milošákem, i když bych to neřešil natolikrát a tak precizně) zkontrolujte dotažení šroubů.....a uvidíte. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že nové a NOS objímky + těsnění od VW ( syslí zásoby ) drží skvěle, nejméně dva roky byl klid ...... nižší kvalita a trvanlivost objímek z druhovýroby spolu se stejnou "kvalitou" výfuku mohou samozřejmě přinést horší výsledky
ano, slyšel jsem, že Ti to ne pofukuje, ale přímo prdí ...leč toto jsem mohl slyšet až v momentě, kdy byla ponorka uvedena v chod za účelem odjezdu ode mě a již jsem si netroufal Tě stavět a upozorňovat na to, že Ti to prdí....beztak to víš nejlépe ...a subjektivně vzato míra prdění mi přislě ještě v normě, snesitelná.
A teď vážně:
1) nejspolehlivější cesta k dokonalému utěsnění spoje výfuku s výměníkem je už x krát zmíněná přestavba - změna spoje na přírubový s plochým těsněním
2)dvousložkové lepidlo asi není určeno pro lepení nebo těsnění tak tepelně namáhaného spoje (co říká návod na něm?), takže není divu
3) azbestová šňůra by to v v principu utěsnit měla ....o účinku vodního skla silně pochybuju (jsem línej se jít podívat co na něm píšou, ale těsnění tepelně namáhaných spojů asi nikoliv) - ale to je metoda hodná kováře za bolševika, když se těsnění koupit nedalo.....kupte novou sadu objímek s těsněníma, očistěte trubky, vyrovnejte zkřivené dosedací kuželové plochy na trubkách (po kovářovi), namontujte, případně podmázněte tím přípravkem co doporučil Šíša a po čase - sednutí si (tady v zásadě souhlasím s Milošákem, i když bych to neřešil natolikrát a tak precizně) zkontrolujte dotažení šroubů.....a uvidíte. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že nové a NOS objímky + těsnění od VW ( syslí zásoby ) drží skvěle, nejméně dva roky byl klid ...... nižší kvalita a trvanlivost objímek z druhovýroby spolu se stejnou "kvalitou" výfuku mohou samozřejmě přinést horší výsledky