Kryštof Remake

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Kryštof Remake

Příspěvek od Krystof »

Tak je to tu.
Kryštofovi sme našli dočasné bývanie...
Obrázek

...aby sme sa doňho mohli pekne pomaly pustiť ako sa hovorí "od podlahy".
Obrázek
Obrázek

Fakt je ten, že stav nebol katastrofálny (nakoniec posledná "renovácia" prebehla pred cca 4-5 rokmi), ale sú miesta s ktorými nie som spokojný:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

A tak som sa rozhodol, že keď už, tak už (dúfam) poriadne.
Odstrojenie v predposlednej fáze:
Obrázek

...diera sa zavarí a anténa príde na svoje pravé miesto:
Obrázek

Toto je stav po dnešnom druhom dni v garáži. Uvidíme, či v nasadenom tempe :lol: vydržíme.
Obrázek
Obrázek

A na záver trochu vtipu: Je libo Lowrider?
Obrázek

Dovidenia nabudúce.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Oddelenie karosérie od podlahy, následne opieskovanie celého spodku + výmena deravých dielov (asi komplet podlahy - uvidíme). Ošetrenie, nastriekanie, vosk (budem sa ešte radiť s múdrejšími). Nápravy tiež budú potrebovať reparát a zároveň komplet výmena brzdových trubiek a hadičiek. Uvidím ako dopadnú prahy, pretože každý je iný (jeden pôvodný, druhý mexico).
Potom príde na rad komplet karoséria + komplet lak.
Proste roboty a peňazí nad hlavu. Ale asi nemá význam robiť to ináč...

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Ešte mám otázku na historických guru...
Keďže je na každej strane iný prah, sú tam aj iné prechodky horúceho vzduchu pod sedadlami.
Predpokladám, že táto je asi pôvodná:
Obrázek

a táto asi neskoršia (zrejme mexico)
Obrázek

Obe prechodky boli obalené izolačnou vatou. Potom ale nerozumiem tomu, prečo je tá druhá s vetraním... Vie mi to niekto objasniť?

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Kryštofe, já se Ti podívám, jaké odstíny dávali v roce 68 ve fabrice...a pak už si určuitě vyberete.

prioč jsou některé !Y" s dírama a jiné bez, to netuším, každopádně ti můžu dodat i jedny i druhý do páru, abys to měl stejné.
Obrázek

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Pětišroub píše:myší šeď..co je pod nádrží nebo na střeše zevnitř
Tak neviem, páni...
To čo je pod nádržou je podľa môjho názoru pokus o antikoróznu ochranu predchádzajúceho majiteľa. Neviem, skúste posúdiť z detailu sami...
Obrázek

Fakt je, že sme na viacerých miestach hlavne v dutinách tú červenú naozaj objavili. A pokiaľ ide o strechu, tak neviem. Možno sa pod farbou ukáže, že bola menená kvôli šíbru...
Ale to predbiehame.
A navyše si myslím, že myší šeď by doma neprešla. A moja polovička má ku Kryštofovi zvláštny, priam platonický vzťah. A to je, povedzme si otvorene, pre chlapa s chrobákom veľká výhoda. Nechcel by som tento vzťah, ktorý mi dáva toľko tolerancie k výdavkom za chrobáka pokaziť kvôli farbe. Myslím, že súhlasíte, nie?

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

...a ešte skôr než odídem od Internetu:
1. Všetko, čo bude zmysluplné pôjde čo najviac do originálu
2. Žiadne znižovanie nebude (naopak, zadok pôjde jemne hore)
3. Nárazníky budú (nazdar Vincente :wink: )
4. Keďže nejasný je aj celkový pôvod auta, pri výbere farby sa budem držať aspoň toho ročníka 68, ktorý je čitateľný na veľkej časti auta (aj keď nie na celom)
5. Sedačky ostanú nepôvodné, pretože som si už na ne zvykol a pretože to aj naďalej ostane provozka (aj keď leštená...)

...a mimochodom, kým ho nemám, musel som si zaobstarať náradné vozidlo...
Obrázek

Dúfam, že ma za to neukameňujete, ale vzduchom chladené nie je žiadne v dosahu. Ale ak by to niekomu prekážalo, rád od neho prijmem sponzorský dar :lol:
Za sponzoring zatiaľ ďakujem bráchovi :wink:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

tyhle přechodky pro vedení teplého vzduchu zaznamenaly velký vývoj.
Na preclech byla jen obyčejná trubka, která vedla přímo do prahu, pak se přišlo na to, že se tak šíří hluk do interiéru vozu a následovala inovace v podobě oválových misek, ve kterých byl na klícce obalená tkanina.
Vývoj šel dál, došlo k rozdělení vedení vzduchu jak pod zadní sedačku tak k nohám řidiče (Y trubky co jsou na obrazku). Perforovaná by měla být mladší a měla by mít po obalení tkaninou lepší akustické vlastnosti než plná trubka
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Tak pokračujeme...
Obrázek
Obrázek
Keďže dielňa nemá dostatok miesta, karosériu na chvíľu uskladníme mimo a pustíme sa do podvozku. Po predbežnej obhliadke bude nasledovať asi komplet výmena podláh, pretože tieto síce nie sú najhoršie, ale boli už varené a nie príliš šťastne. Hlavne žiadne provizórium.
Mierny problém vidím v kladive, a tu poprosím o radu. Spodný plech je nadranc (ale ten je kúpiteľný a vymeniteľný). Hrdza však stihla zožrať aj spodok bočnej steny kladiva (foto dodám, ale je to cca 0,5 cm od spodku, 1,5 cm do šírky, približne v miestach, kde je brzdový valec). Je podľa váš lepšie vyrezať a navariť, alebo kúpiť komplet kladivo? Pri výmene kladiva sa obávam o dodržanie geometrie podvozku, ktorá na tomto bola veľmi dobrá (ináč je to len moja laická otázka, majster od fachu to ešte nevidel...).

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Dík za rady. Počkám si ešte na viac názorov a potom si utvorím vlastný :wink:
Ináč pokiaľ ide o farbu, tak zatiaľ som asi najviac naklonený VW blue (L633), ktorá by mala vyzerať nejako takto:
Obrázek
Navyše tá sa používala len relatívne krátko v rokoch 65-68.
Ale kým tam ešte budeme... :roll:

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

tak Kryštofe pro rok 68 připadají tyto barvy:
výroba 8/67 až 7/68:
L 30 A kömigsrot
L 41 schwarz
L 70 chinchilla
L 282 lotosweiss
L 610 deltagrün
L 620 savannenbeige
L 633 VW blau
L 639 zenitblau
+ k tomu ráfky v bílé barvě L680 kumulusweiss nebo L282 lotosweiss, středy kol v L43 grauschwarz (upřesním na dotaz ke které barvě který odstín bílé)
výroba 8/68 až 7/69:
L 30 A kömigsrot
L 50 B diamantblau
L 60 B perugrün
L 70 F chinchilla
L 90 C togaweiss
L 620 savannenbeige
L 630 cobaltblau
L 41 schwarz
+ k tomu ráfky v bílé barvě L581 wolkenweiss nebo L282 lotosweiss, středy kol v L43 grauschwarz

Podle čílsa karoserie se snadno zúží výběr (čísla karoserií u těch tabulek mám taky, nemusíš to hledat jnde)
Obrázek

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Číslo karosérie je 118..., čiže by malo ísť o modelový rok 68 a toho sa týka tabuľka č.1.
Pokiaľ ide o ráfky, tam si ešte nie som istý, nejako som si zvykol na tie moje vo farbe laku s hliníkovými lemami (pozor, nie lamami!!!). Ale to je posledná vec, čo budem riešiť.
Teraz by ma ešte zaujímal interiér... Mám totiž už dávnejšie kúpené tapecírungy na dvere a štvrťpanely ale v čiernej koženke (nič iné v podstate nedostať). A to asi nebude to pravé orechové, že?

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

tak je to jasné, týká se tě první část výčtu.
k interiéru u barvy karoserie L 633 je uvedeno jen:
Polsterkombination (Stoff): 09 Strukturplatin
Polsterkombination (Kunstleder): 38 platin

Víc nevyčtu, domnívám se, že se jedná o světle šedé látkové sedačky a k tomu čalounění stropu a tapecírunky v 38 platin...asi světle šedá koženka
Obrázek

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Ak kladivo napadla hrdza asi 2cm od spodu a predná časť a vrch z vnútornou výstužou sú OK tak jednoznačná oprava pôvodného.

Kladivo ktoré je predávane ako repas diel je shit. /môj názor/ aká cena taká kvalita.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

A ďalšia otázka...
Sú tieto dva typy podláh vzájomne kompatibilné?
Obrázek Obrázek

Tá prvá je síce na môj ročník, ale má držiak sedačky, ktorý neupotrebím, keďže nechávam neoriginálne sedačky, na ktoré sa bude držiak vyrábať. Tá druhá je, myslím, od 72 vyššie. Na pohľad tam nevidím žiadny zásadný rozdiel, alebo sa mýlim?

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bugz »

72 nahoru je jiná, má jiné úchyty na boku a dopředu patří ten "hrb" na trojnožku ala Golf.
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Fyzicke rozmery dolezite na montaz su rovnake,male rozdiely vo formovani nehraju velku ulohu.Ak chces pouzit "custom " drzak na sedacku,je lepsie pouzit ten novsi typ, pretoze pri odstranovani pribodovaneho ramu na sedacku urobis viac skody ako osohu.Vid projekt Country buggy.Podlahy su tak - ci tak pochybnej kvality a to bez ohladu, odkial pochadzaju.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Rozdiel v tých podlahách je /myslím vizuálny/ keď si pozrieš tu zadnú vaničku ako sa zvažuje s predu do zadu tak na podlachách na "trojnožku" je o hodne širšia od začiatku.Toď vsjo.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Pokračujeme...
súčasný stav:
Obrázek
prevodovka a spojka, ktorá sa okúpala v oleji... :?
Obrázek
nápravu čakajú nové čepy riadenia, ihlové ložiská, repas bŕzd...
Obrázek
miesto v podlahe, ktoré bolo opravované je paradoxne horšie ako zvyšok
Obrázek
no a tu je naše staré známe kladivo:
Obrázek
Obrázek
vrch je v pohode
Obrázek
spodok už menej...
Obrázek
a ešte jeden pohľad do púzdra torzných tyčí zadnej nápravy...
Obrázek

A teraz ďalšie otázky na vás:
Čo si myslíte o kladive? Výstuže, ktoré vidno cez prehrdzavený spodný plech nie sú napadnuté tak ako vyzerajú. Plech pôjde na výmenu, ale pokiaľ ide o hlavu, nie som si istý...
Koľko je najmenšia prípustná hrúbka predných kotúčov? Info o bubnoch som našiel, ale o kotúčoch nie.
Vďaka za rady.

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Tak dnes sme začali s pieskovaním.
Obrázek
Musím povedať, že tento spôsob odstraňovania hrdze sa mi fakt páči :wink:
Obrázek
pretože rozdiel je vidieť...
Obrázek
Pieskovaním sme zároveň došli k niekoľkým objavom, ale hlavne sa spod nánosov "ochrannej" vrstvy dostávame ku krásnemu príkladu pre všetkých, ktorí sa učia zvárať:
Obrázek
Myslím, že takto by sa to robiť nemalo :twisted:

Uživatelský avatar
Krystof
Vrátný Hřejivého archivu
Příspěvky: 1065
Registrován: 09 pro 2004
Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy

Příspěvek od Krystof »

Tak sme trošku oddychovali a robili prvú várku nákupov...
Medzitým sa vrátim k téme kladivo - jeden pohľad na predok...
Obrázek
Chytená časť je jasná. Všetko odtiaľ nahor je zdravé - aj uchytenie šrúbov. Tak aj napriek Marošovmu amen by som ešte chcel vedieť názor. Spodný plech sa momentálne odstraňuje (podlahy detto), len ja nestíham chodiť robiť dozor a fotografa. Takže foto opäť pridám neskôr.

Ďalšia otázka sa týka dierky na tuneli v spodnej časti
Obrázek
Nemá tam byť nejaká záslepka? Alebo sa má tunel "vetrať"?

A ešte v krátkosti k podlahám - nakoniec vyhralo riešenie č. 3, pretože som nekúpil polpodlahy ale štvrťpodlahy. Bude s tým síce možno o kúsok viac práce, ale dôvod bol jednoduchý. Polpodlahy brazílskej výroby - plech 0,8mm, štvrťpodlahy z Dánska - plech 1,0mm. A rozdiel bolo cítiť už aj v ruke. A mal som v ruke aj nové kladivo, a jeho zvonivý zvuk vo mne nevzbudzoval veľkú doveru. Taktiež nepresnosť lisovania bolo viditeľná okom.
Ďalej Kryštofa čakajú nové bubny, kotúče, repas predných trmeňov, nové prasiatka, brzdové hadičky a trúbky, brzdový valec a samozrejme obloženie. Nové budú aj všetky gumové prechodky v podlahe, výmenné diely na radiacej páke, čepy riadenia, uchytenie predného stabilizátora, celý zadný stabilizátor, manžety poloosí, silentbloky prevodovky... a určite som ešte na niečo zabudol.
A na záver sa ospravedlňujem Želvákovi, že s ním Michal nemohol momentálne telefonicky rozprávať, okupoval som ho totiž asi dve hodiny :wink:

Odpovědět