Kryštof Remake
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Kryštof Remake
Tak je to tu.
Kryštofovi sme našli dočasné bývanie...
...aby sme sa doňho mohli pekne pomaly pustiť ako sa hovorí "od podlahy".
Fakt je ten, že stav nebol katastrofálny (nakoniec posledná "renovácia" prebehla pred cca 4-5 rokmi), ale sú miesta s ktorými nie som spokojný:
A tak som sa rozhodol, že keď už, tak už (dúfam) poriadne.
Odstrojenie v predposlednej fáze:
...diera sa zavarí a anténa príde na svoje pravé miesto:
Toto je stav po dnešnom druhom dni v garáži. Uvidíme, či v nasadenom tempe vydržíme.
A na záver trochu vtipu: Je libo Lowrider?
Dovidenia nabudúce.
Kryštofovi sme našli dočasné bývanie...
...aby sme sa doňho mohli pekne pomaly pustiť ako sa hovorí "od podlahy".
Fakt je ten, že stav nebol katastrofálny (nakoniec posledná "renovácia" prebehla pred cca 4-5 rokmi), ale sú miesta s ktorými nie som spokojný:
A tak som sa rozhodol, že keď už, tak už (dúfam) poriadne.
Odstrojenie v predposlednej fáze:
...diera sa zavarí a anténa príde na svoje pravé miesto:
Toto je stav po dnešnom druhom dni v garáži. Uvidíme, či v nasadenom tempe vydržíme.
A na záver trochu vtipu: Je libo Lowrider?
Dovidenia nabudúce.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Oddelenie karosérie od podlahy, následne opieskovanie celého spodku + výmena deravých dielov (asi komplet podlahy - uvidíme). Ošetrenie, nastriekanie, vosk (budem sa ešte radiť s múdrejšími). Nápravy tiež budú potrebovať reparát a zároveň komplet výmena brzdových trubiek a hadičiek. Uvidím ako dopadnú prahy, pretože každý je iný (jeden pôvodný, druhý mexico).
Potom príde na rad komplet karoséria + komplet lak.
Proste roboty a peňazí nad hlavu. Ale asi nemá význam robiť to ináč...
Potom príde na rad komplet karoséria + komplet lak.
Proste roboty a peňazí nad hlavu. Ale asi nemá význam robiť to ináč...
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Ešte mám otázku na historických guru...
Keďže je na každej strane iný prah, sú tam aj iné prechodky horúceho vzduchu pod sedadlami.
Predpokladám, že táto je asi pôvodná:
a táto asi neskoršia (zrejme mexico)
Obe prechodky boli obalené izolačnou vatou. Potom ale nerozumiem tomu, prečo je tá druhá s vetraním... Vie mi to niekto objasniť?
Keďže je na každej strane iný prah, sú tam aj iné prechodky horúceho vzduchu pod sedadlami.
Predpokladám, že táto je asi pôvodná:
a táto asi neskoršia (zrejme mexico)
Obe prechodky boli obalené izolačnou vatou. Potom ale nerozumiem tomu, prečo je tá druhá s vetraním... Vie mi to niekto objasniť?
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Tak neviem, páni...Pětišroub píše:myší šeď..co je pod nádrží nebo na střeše zevnitř
To čo je pod nádržou je podľa môjho názoru pokus o antikoróznu ochranu predchádzajúceho majiteľa. Neviem, skúste posúdiť z detailu sami...
Fakt je, že sme na viacerých miestach hlavne v dutinách tú červenú naozaj objavili. A pokiaľ ide o strechu, tak neviem. Možno sa pod farbou ukáže, že bola menená kvôli šíbru...
Ale to predbiehame.
A navyše si myslím, že myší šeď by doma neprešla. A moja polovička má ku Kryštofovi zvláštny, priam platonický vzťah. A to je, povedzme si otvorene, pre chlapa s chrobákom veľká výhoda. Nechcel by som tento vzťah, ktorý mi dáva toľko tolerancie k výdavkom za chrobáka pokaziť kvôli farbe. Myslím, že súhlasíte, nie?
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
...a ešte skôr než odídem od Internetu:
1. Všetko, čo bude zmysluplné pôjde čo najviac do originálu
2. Žiadne znižovanie nebude (naopak, zadok pôjde jemne hore)
3. Nárazníky budú (nazdar Vincente )
4. Keďže nejasný je aj celkový pôvod auta, pri výbere farby sa budem držať aspoň toho ročníka 68, ktorý je čitateľný na veľkej časti auta (aj keď nie na celom)
5. Sedačky ostanú nepôvodné, pretože som si už na ne zvykol a pretože to aj naďalej ostane provozka (aj keď leštená...)
...a mimochodom, kým ho nemám, musel som si zaobstarať náradné vozidlo...
Dúfam, že ma za to neukameňujete, ale vzduchom chladené nie je žiadne v dosahu. Ale ak by to niekomu prekážalo, rád od neho prijmem sponzorský dar
Za sponzoring zatiaľ ďakujem bráchovi
1. Všetko, čo bude zmysluplné pôjde čo najviac do originálu
2. Žiadne znižovanie nebude (naopak, zadok pôjde jemne hore)
3. Nárazníky budú (nazdar Vincente )
4. Keďže nejasný je aj celkový pôvod auta, pri výbere farby sa budem držať aspoň toho ročníka 68, ktorý je čitateľný na veľkej časti auta (aj keď nie na celom)
5. Sedačky ostanú nepôvodné, pretože som si už na ne zvykol a pretože to aj naďalej ostane provozka (aj keď leštená...)
...a mimochodom, kým ho nemám, musel som si zaobstarať náradné vozidlo...
Dúfam, že ma za to neukameňujete, ale vzduchom chladené nie je žiadne v dosahu. Ale ak by to niekomu prekážalo, rád od neho prijmem sponzorský dar
Za sponzoring zatiaľ ďakujem bráchovi
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
tyhle přechodky pro vedení teplého vzduchu zaznamenaly velký vývoj.
Na preclech byla jen obyčejná trubka, která vedla přímo do prahu, pak se přišlo na to, že se tak šíří hluk do interiéru vozu a následovala inovace v podobě oválových misek, ve kterých byl na klícce obalená tkanina.
Vývoj šel dál, došlo k rozdělení vedení vzduchu jak pod zadní sedačku tak k nohám řidiče (Y trubky co jsou na obrazku). Perforovaná by měla být mladší a měla by mít po obalení tkaninou lepší akustické vlastnosti než plná trubka
Na preclech byla jen obyčejná trubka, která vedla přímo do prahu, pak se přišlo na to, že se tak šíří hluk do interiéru vozu a následovala inovace v podobě oválových misek, ve kterých byl na klícce obalená tkanina.
Vývoj šel dál, došlo k rozdělení vedení vzduchu jak pod zadní sedačku tak k nohám řidiče (Y trubky co jsou na obrazku). Perforovaná by měla být mladší a měla by mít po obalení tkaninou lepší akustické vlastnosti než plná trubka
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Tak pokračujeme...
Keďže dielňa nemá dostatok miesta, karosériu na chvíľu uskladníme mimo a pustíme sa do podvozku. Po predbežnej obhliadke bude nasledovať asi komplet výmena podláh, pretože tieto síce nie sú najhoršie, ale boli už varené a nie príliš šťastne. Hlavne žiadne provizórium.
Mierny problém vidím v kladive, a tu poprosím o radu. Spodný plech je nadranc (ale ten je kúpiteľný a vymeniteľný). Hrdza však stihla zožrať aj spodok bočnej steny kladiva (foto dodám, ale je to cca 0,5 cm od spodku, 1,5 cm do šírky, približne v miestach, kde je brzdový valec). Je podľa váš lepšie vyrezať a navariť, alebo kúpiť komplet kladivo? Pri výmene kladiva sa obávam o dodržanie geometrie podvozku, ktorá na tomto bola veľmi dobrá (ináč je to len moja laická otázka, majster od fachu to ešte nevidel...).
Keďže dielňa nemá dostatok miesta, karosériu na chvíľu uskladníme mimo a pustíme sa do podvozku. Po predbežnej obhliadke bude nasledovať asi komplet výmena podláh, pretože tieto síce nie sú najhoršie, ale boli už varené a nie príliš šťastne. Hlavne žiadne provizórium.
Mierny problém vidím v kladive, a tu poprosím o radu. Spodný plech je nadranc (ale ten je kúpiteľný a vymeniteľný). Hrdza však stihla zožrať aj spodok bočnej steny kladiva (foto dodám, ale je to cca 0,5 cm od spodku, 1,5 cm do šírky, približne v miestach, kde je brzdový valec). Je podľa váš lepšie vyrezať a navariť, alebo kúpiť komplet kladivo? Pri výmene kladiva sa obávam o dodržanie geometrie podvozku, ktorá na tomto bola veľmi dobrá (ináč je to len moja laická otázka, majster od fachu to ešte nevidel...).
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
tak Kryštofe pro rok 68 připadají tyto barvy:
výroba 8/67 až 7/68:
L 30 A kömigsrot
L 41 schwarz
L 70 chinchilla
L 282 lotosweiss
L 610 deltagrün
L 620 savannenbeige
L 633 VW blau
L 639 zenitblau
+ k tomu ráfky v bílé barvě L680 kumulusweiss nebo L282 lotosweiss, středy kol v L43 grauschwarz (upřesním na dotaz ke které barvě který odstín bílé)
výroba 8/68 až 7/69:
L 30 A kömigsrot
L 50 B diamantblau
L 60 B perugrün
L 70 F chinchilla
L 90 C togaweiss
L 620 savannenbeige
L 630 cobaltblau
L 41 schwarz
+ k tomu ráfky v bílé barvě L581 wolkenweiss nebo L282 lotosweiss, středy kol v L43 grauschwarz
Podle čílsa karoserie se snadno zúží výběr (čísla karoserií u těch tabulek mám taky, nemusíš to hledat jnde)
výroba 8/67 až 7/68:
L 30 A kömigsrot
L 41 schwarz
L 70 chinchilla
L 282 lotosweiss
L 610 deltagrün
L 620 savannenbeige
L 633 VW blau
L 639 zenitblau
+ k tomu ráfky v bílé barvě L680 kumulusweiss nebo L282 lotosweiss, středy kol v L43 grauschwarz (upřesním na dotaz ke které barvě který odstín bílé)
výroba 8/68 až 7/69:
L 30 A kömigsrot
L 50 B diamantblau
L 60 B perugrün
L 70 F chinchilla
L 90 C togaweiss
L 620 savannenbeige
L 630 cobaltblau
L 41 schwarz
+ k tomu ráfky v bílé barvě L581 wolkenweiss nebo L282 lotosweiss, středy kol v L43 grauschwarz
Podle čílsa karoserie se snadno zúží výběr (čísla karoserií u těch tabulek mám taky, nemusíš to hledat jnde)
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Číslo karosérie je 118..., čiže by malo ísť o modelový rok 68 a toho sa týka tabuľka č.1.
Pokiaľ ide o ráfky, tam si ešte nie som istý, nejako som si zvykol na tie moje vo farbe laku s hliníkovými lemami (pozor, nie lamami!!!). Ale to je posledná vec, čo budem riešiť.
Teraz by ma ešte zaujímal interiér... Mám totiž už dávnejšie kúpené tapecírungy na dvere a štvrťpanely ale v čiernej koženke (nič iné v podstate nedostať). A to asi nebude to pravé orechové, že?
Pokiaľ ide o ráfky, tam si ešte nie som istý, nejako som si zvykol na tie moje vo farbe laku s hliníkovými lemami (pozor, nie lamami!!!). Ale to je posledná vec, čo budem riešiť.
Teraz by ma ešte zaujímal interiér... Mám totiž už dávnejšie kúpené tapecírungy na dvere a štvrťpanely ale v čiernej koženke (nič iné v podstate nedostať). A to asi nebude to pravé orechové, že?
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
tak je to jasné, týká se tě první část výčtu.
k interiéru u barvy karoserie L 633 je uvedeno jen:
Polsterkombination (Stoff): 09 Strukturplatin
Polsterkombination (Kunstleder): 38 platin
Víc nevyčtu, domnívám se, že se jedná o světle šedé látkové sedačky a k tomu čalounění stropu a tapecírunky v 38 platin...asi světle šedá koženka
k interiéru u barvy karoserie L 633 je uvedeno jen:
Polsterkombination (Stoff): 09 Strukturplatin
Polsterkombination (Kunstleder): 38 platin
Víc nevyčtu, domnívám se, že se jedná o světle šedé látkové sedačky a k tomu čalounění stropu a tapecírunky v 38 platin...asi světle šedá koženka
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Ak kladivo napadla hrdza asi 2cm od spodu a predná časť a vrch z vnútornou výstužou sú OK tak jednoznačná oprava pôvodného.
Kladivo ktoré je predávane ako repas diel je shit. /môj názor/ aká cena taká kvalita.
Kladivo ktoré je predávane ako repas diel je shit. /môj názor/ aká cena taká kvalita.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
A ďalšia otázka...
Sú tieto dva typy podláh vzájomne kompatibilné?
Tá prvá je síce na môj ročník, ale má držiak sedačky, ktorý neupotrebím, keďže nechávam neoriginálne sedačky, na ktoré sa bude držiak vyrábať. Tá druhá je, myslím, od 72 vyššie. Na pohľad tam nevidím žiadny zásadný rozdiel, alebo sa mýlim?
Sú tieto dva typy podláh vzájomne kompatibilné?
Tá prvá je síce na môj ročník, ale má držiak sedačky, ktorý neupotrebím, keďže nechávam neoriginálne sedačky, na ktoré sa bude držiak vyrábať. Tá druhá je, myslím, od 72 vyššie. Na pohľad tam nevidím žiadny zásadný rozdiel, alebo sa mýlim?
Fyzicke rozmery dolezite na montaz su rovnake,male rozdiely vo formovani nehraju velku ulohu.Ak chces pouzit "custom " drzak na sedacku,je lepsie pouzit ten novsi typ, pretoze pri odstranovani pribodovaneho ramu na sedacku urobis viac skody ako osohu.Vid projekt Country buggy.Podlahy su tak - ci tak pochybnej kvality a to bez ohladu, odkial pochadzaju.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Rozdiel v tých podlahách je /myslím vizuálny/ keď si pozrieš tu zadnú vaničku ako sa zvažuje s predu do zadu tak na podlachách na "trojnožku" je o hodne širšia od začiatku.Toď vsjo.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Pokračujeme...
súčasný stav:
prevodovka a spojka, ktorá sa okúpala v oleji...
nápravu čakajú nové čepy riadenia, ihlové ložiská, repas bŕzd...
miesto v podlahe, ktoré bolo opravované je paradoxne horšie ako zvyšok
no a tu je naše staré známe kladivo:
vrch je v pohode
spodok už menej...
a ešte jeden pohľad do púzdra torzných tyčí zadnej nápravy...
A teraz ďalšie otázky na vás:
Čo si myslíte o kladive? Výstuže, ktoré vidno cez prehrdzavený spodný plech nie sú napadnuté tak ako vyzerajú. Plech pôjde na výmenu, ale pokiaľ ide o hlavu, nie som si istý...
Koľko je najmenšia prípustná hrúbka predných kotúčov? Info o bubnoch som našiel, ale o kotúčoch nie.
Vďaka za rady.
súčasný stav:
prevodovka a spojka, ktorá sa okúpala v oleji...
nápravu čakajú nové čepy riadenia, ihlové ložiská, repas bŕzd...
miesto v podlahe, ktoré bolo opravované je paradoxne horšie ako zvyšok
no a tu je naše staré známe kladivo:
vrch je v pohode
spodok už menej...
a ešte jeden pohľad do púzdra torzných tyčí zadnej nápravy...
A teraz ďalšie otázky na vás:
Čo si myslíte o kladive? Výstuže, ktoré vidno cez prehrdzavený spodný plech nie sú napadnuté tak ako vyzerajú. Plech pôjde na výmenu, ale pokiaľ ide o hlavu, nie som si istý...
Koľko je najmenšia prípustná hrúbka predných kotúčov? Info o bubnoch som našiel, ale o kotúčoch nie.
Vďaka za rady.
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Tak dnes sme začali s pieskovaním.
Musím povedať, že tento spôsob odstraňovania hrdze sa mi fakt páči
pretože rozdiel je vidieť...
Pieskovaním sme zároveň došli k niekoľkým objavom, ale hlavne sa spod nánosov "ochrannej" vrstvy dostávame ku krásnemu príkladu pre všetkých, ktorí sa učia zvárať:
Myslím, že takto by sa to robiť nemalo
Musím povedať, že tento spôsob odstraňovania hrdze sa mi fakt páči
pretože rozdiel je vidieť...
Pieskovaním sme zároveň došli k niekoľkým objavom, ale hlavne sa spod nánosov "ochrannej" vrstvy dostávame ku krásnemu príkladu pre všetkých, ktorí sa učia zvárať:
Myslím, že takto by sa to robiť nemalo
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Tak sme trošku oddychovali a robili prvú várku nákupov...
Medzitým sa vrátim k téme kladivo - jeden pohľad na predok...
Chytená časť je jasná. Všetko odtiaľ nahor je zdravé - aj uchytenie šrúbov. Tak aj napriek Marošovmu amen by som ešte chcel vedieť názor. Spodný plech sa momentálne odstraňuje (podlahy detto), len ja nestíham chodiť robiť dozor a fotografa. Takže foto opäť pridám neskôr.
Ďalšia otázka sa týka dierky na tuneli v spodnej časti
Nemá tam byť nejaká záslepka? Alebo sa má tunel "vetrať"?
A ešte v krátkosti k podlahám - nakoniec vyhralo riešenie č. 3, pretože som nekúpil polpodlahy ale štvrťpodlahy. Bude s tým síce možno o kúsok viac práce, ale dôvod bol jednoduchý. Polpodlahy brazílskej výroby - plech 0,8mm, štvrťpodlahy z Dánska - plech 1,0mm. A rozdiel bolo cítiť už aj v ruke. A mal som v ruke aj nové kladivo, a jeho zvonivý zvuk vo mne nevzbudzoval veľkú doveru. Taktiež nepresnosť lisovania bolo viditeľná okom.
Ďalej Kryštofa čakajú nové bubny, kotúče, repas predných trmeňov, nové prasiatka, brzdové hadičky a trúbky, brzdový valec a samozrejme obloženie. Nové budú aj všetky gumové prechodky v podlahe, výmenné diely na radiacej páke, čepy riadenia, uchytenie predného stabilizátora, celý zadný stabilizátor, manžety poloosí, silentbloky prevodovky... a určite som ešte na niečo zabudol.
A na záver sa ospravedlňujem Želvákovi, že s ním Michal nemohol momentálne telefonicky rozprávať, okupoval som ho totiž asi dve hodiny
Medzitým sa vrátim k téme kladivo - jeden pohľad na predok...
Chytená časť je jasná. Všetko odtiaľ nahor je zdravé - aj uchytenie šrúbov. Tak aj napriek Marošovmu amen by som ešte chcel vedieť názor. Spodný plech sa momentálne odstraňuje (podlahy detto), len ja nestíham chodiť robiť dozor a fotografa. Takže foto opäť pridám neskôr.
Ďalšia otázka sa týka dierky na tuneli v spodnej časti
Nemá tam byť nejaká záslepka? Alebo sa má tunel "vetrať"?
A ešte v krátkosti k podlahám - nakoniec vyhralo riešenie č. 3, pretože som nekúpil polpodlahy ale štvrťpodlahy. Bude s tým síce možno o kúsok viac práce, ale dôvod bol jednoduchý. Polpodlahy brazílskej výroby - plech 0,8mm, štvrťpodlahy z Dánska - plech 1,0mm. A rozdiel bolo cítiť už aj v ruke. A mal som v ruke aj nové kladivo, a jeho zvonivý zvuk vo mne nevzbudzoval veľkú doveru. Taktiež nepresnosť lisovania bolo viditeľná okom.
Ďalej Kryštofa čakajú nové bubny, kotúče, repas predných trmeňov, nové prasiatka, brzdové hadičky a trúbky, brzdový valec a samozrejme obloženie. Nové budú aj všetky gumové prechodky v podlahe, výmenné diely na radiacej páke, čepy riadenia, uchytenie predného stabilizátora, celý zadný stabilizátor, manžety poloosí, silentbloky prevodovky... a určite som ešte na niečo zabudol.
A na záver sa ospravedlňujem Želvákovi, že s ním Michal nemohol momentálne telefonicky rozprávať, okupoval som ho totiž asi dve hodiny