VW 1200, 66-ka
- halfsun
- Příspěvky: 50
- Registrován: 22 črc 2004
- Bydliště: Bubenska 15, Praha 7
- Kontaktovat uživatele:
VW 1200, 66-ka
Tak se s Vami chci podelit o radostnou zpravu - UZ JE DOMA ! Z lakovny jsme privezli meho krasavce, na kterem se uz dela skoro 10 let. Teda hlavni zasluha NA TEHLE PODOBE PATRI mistru klempiri Jardovi Zivnemu ze Msena a lakovne METALEXu v Melnice. A mne ted ceka jeste spousta prace na dostrojovani a shaneni chybejicich veci.. Tenhle brouk by mel byt "social" z prechodoveho obdobi roku 1966. A potreboval bych malou pomoc - muzete mi poradit jak byl udelanej interier pro social verze ? Mel koberce jako ostatni, vcetne prahovych list ? Nejake jednodusi polstrovani sedacek a vyplni dveri ? Ozdobne listy asi nemel (i kdyz na predni kapote otvory pro listy mam) ? A co listy na stupackach ?
Predem diky za rady a nebo nabidku za prohlidku "prave socialni" verze.
A ted FOTO:
PS: moje modra 62-ka jeste ceka na svuj cas, ale tenhle muj krasavec snad uz pojede do VWYSAKU
Predem diky za rady a nebo nabidku za prohlidku "prave socialni" verze.
A ted FOTO:
PS: moje modra 62-ka jeste ceka na svuj cas, ale tenhle muj krasavec snad uz pojede do VWYSAKU
VETERÁNSKÉ ROJENÍ
Lobeč
Lobeč
měl většinou jen gumové koberce, nikoliv kokosáky. Tyto ležely přímo na plechu, na pánvích nebyla izolace. Prostor nohou a vnitřní prahy byly pokryty kobercem, ale tento nebyl s tkalounem po obvodu jako u deluxa, ale pouze vystřižený. Sedačky se v této době používaly dle mého mínění standardní bílé nebo černé, nikoliv vínové nebo modré a snad by mohly být i posuvné. Čaloun na sloupcích chybí, je čalouněná jen střecha!Mel koberce jako ostatni, vcetne prahovych list ? Nejake jednodusi polstrovani sedacek a vyplni dveri ? Ozdobne listy asi nemel (i kdyz na predni kapote otvory pro listy mam) ? A co listy na stupackach ?
Přední dveře nemají kontaktní spínač interiérového světélka. Výplň dveří standardní, u řidiče by pak mohla chybět kapsa na mapu. Ozdobné lišty samozrejme chýbaju.
Lišta vepředu dle mého názoru ne, ale haubna bylo to první co se muchlalo a tak se nahrazovala haubnou z deluxa, která byla jako náhradní díl v servisech i potom z druhé ruky lépe dostupná. Lišty na stupačkách ne, ozdobné lišty v těsněních oken ne. Co je úchylka je, že na socky se dělaly spešl pravé blatníky, některé série tak měly ozdobnou mřížku klaksonu jen na levé straně u řidiče.
Poklice a nárazníky i kryty a kliky blinkrů většinou lakované, světla už většinou chrom, subdodavatelé Hella a Bosch na VW hodili bobek a nenechali se terorozovat asi:-) . Čudlíky v interiéru by měly být černé, volant pak dvouramenný s černým tlačítkem klaksonu á-la T2b, ale menší. Palivomer chýba, je tam iba kohout jako v dědkovi do srpna61. Palubní deska bez lišty a popelník bez čudlíku a vytahování. Chybí i madlo spolujezdce, ten se při jízdě musí držet za svoje uši.
Kola by měla být s luftlochnama, ale ne ve dvojbarevné černo-bílé kombinaci.
Motor 1200 samozřejmě, což tento model diskvalifikovalo od deluxa se 1300 a 1500, převodovka v tomto roce probůh už snad synchronizovaná, i když jsem viděl severského standarda z roku 65 s oválovou převodovkou!
Prostě socka:-) Za příplatek bylo v tomto roce naposledy možné si naporoučeti faltdach, což je paradox protože delux se už od roku 63 trápil s plechovým šíbrem.
Tenhle soubor typických prvků ber nezávazně, protože rok 66 bylo poměrně přelomový období pro brouky vůbec a hlavně sociálové byly vždy takové popelky výrobní řady, že se u nich továrna často uchylovala od svého jinak naprosto skálopevného systému a lpění a specifikacích. Proto je možné že se na socky používaly i prvky z deluca a všelijako se to prolínalo.
Mám rád socky. Gratuluju.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
to by mohlo být pěkný auto.
na téma de luxe/spär se plká zde
Ještě jedna maličkost u standarta- sloupek ve dveřích - pro větračku a možná i rám větračky není v chromu, nýbrž jen lakovaný (alespoň u 74 sociála to tak bylo)
na téma de luxe/spär se plká zde
Ještě jedna maličkost u standarta- sloupek ve dveřích - pro větračku a možná i rám větračky není v chromu, nýbrž jen lakovaný (alespoň u 74 sociála to tak bylo)
a protože je to tady chcíplý, tak bych si dovolil doplnit, že i když u máš kapotu i blatník v laku, tak bych ti doporučil použít zmíněné prvky, protože i když není pravidlem že byly na všech spärkäferech, tak jsou zajímavé a pomohly by tvojí káře vystoupit z řady.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
mám ju tam...
http://www.flat4.org/galerie/albums/use ... zek068.jpg
http://www.flat4.org/galerie/albums/use ... zek068.jpg
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
u rovnosvětláků socek byly mřížky na obou blatnících
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2497
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Není to tak. V 70tých letech se (zároveň s dvojkama a trojkama) dělaly socky dva záklaní typy: pro německý trh a na vývoz.Pětišroub píše:kolik rovnosvětláků mělo ozdobné mřížky na klakson? Troufnu si tvrdit že tahle výsada byly jen pro šikmosvětláky.
Ty prní mají po celou dobu dědkovský nárazníky (bez lízátek), níže položené jako dědek, vpředu ještě od rezervy, aby se to nebilo s mřížkama na klakson. Vzadu aj dědkovský světla,vpředu už má zmíněné blatníky rovnosvětláky s mřížkama na obou stranách (jako má prak). Hodně lidí bohužel považuje tyto brouky za samodomobastly.
Zatímco pro "auslendry" vypadala socka přibližně jak Mexiko, výše položené hranaté nárazníky v černé matné, vzadu sloní tlapy a kapota bez mřížek. Vpředu samozřejmě už bez mřížek na klakson.
Ne, že bych si to jenom tak myslel. Mám to z dvou stejných prospektů na 1303, jednoho německého a druhého anglického.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
na tohle téma úspory ještě jeden postřeh: sociál neměl ve spínači světel reostat pro nastavení intenzity osvětlení tachometru, tudíž tento svítil pořád naplno...budíž, to úspora je. Ovšem na to konto nebyla v tachometru osazena zelená kontrolka potkávacích světel (svítí přece budík, že), nýbrž místo ní nasazena plastová záslepka...nad výší úspory: žárovka s objímkou+5cm kablíku s konktorem vs. plastová záslepka právě s ohledem na logistiku taky žasnu.Pětišroub píše:da, z fabriky. Neuvěřitelný že se jim to vyplatilo. Ale asi se jim to vyplatilo finančně, když ušetřili výrobní krok prostřižení díry do blatníku, jednu chormovanou mřížku a plastovou podložku... s logistikou byla však pakárna.
špatně jsem to formuloval. Domnívám se, že všichni sociální brouci, kteří měli rovná světla a zároveň mřížky na předních blatnících, je měli na obou stranách. Tedy že výsadou sociálních šikmosvětláků bylo to, že mohli mít mřížku jenom na straně řidiče. JInak s tvým doplněním informací samozřejmě souhlasím.Pekař z Boščehrada píše:Není to tak. V 70tých letech se (zároveň s dvojkama a trojkama) dělaly socky dva záklaní typy: pro německý trh a na vývoz.Pětišroub píše:kolik rovnosvětláků mělo ozdobné mřížky na klakson? Troufnu si tvrdit že tahle výsada byly jen pro šikmosvětláky.
Ty prní mají po celou dobu dědkovský nárazníky (bez lízátek), níže položené jako dědek, vpředu ještě od rezervy, aby se to nebilo s mřížkama na klakson. Vzadu aj dědkovský světla,vpředu už má zmíněné blatníky rovnosvětláky s mřížkama na obou stranách (jako má prak). Hodně lidí bohužel považuje tyto brouky za samodomobastly.
Zatímco pro "auslendry" vypadala socka přibližně jak Mexiko, výše položené hranaté nárazníky v černé matné, vzadu sloní tlapy a kapota bez mřížek. Vpředu samozřejmě už bez mřížek na klakson.
Ne, že bych si to jenom tak myslel. Mám to z dvou stejných prospektů na 1303, jednoho německého a druhého anglického.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
no Yahoďáku, a není to všechno jenom o tom, že fabrika chtěla prostě jen udělat levnější vůz pro chudé ? Prostě aby bylo co nejvíce vidět. Ano, toto je deluxe a toto je socialwagen. V dnešní době to funguje také. Viz např. výroba procesorů. Vyrábí se jeden výkoný typ a pro chudé se výsledný procesor zamkne na určitnou nižší frekvenci. Náklady na výrobu jsou stejné,ale ten pomalejší je možno prodat levněji.
....a není ohrožen business rychlejších modelů.
....a není ohrožen business rychlejších modelů.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2497
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
to Halfsun: konečně jsem našel prospekt z r. 66/67, myslím, že je to docela směrodatný, protože se podle něho kupovalo, takže popíšu, co vidím:
beze všech lišt (na boku, př.kapotě, stupačkách, kolem oken, tapecech dveří, přístrojovce)
nárazníky, kliky dveří, madlo na př. kapotě, poklice místo chromu ve stříbrné barvě,
rám větračky v barvě vozu, lišta kolem stahovacího okna dveří stříbrná,
rámečky př. světel, zrcatko(i vnitřní), a pravděpodobně i stěrače v chromu,
mřížka klaksonu jen v levém blatníku v barvě vozu, v barvě jsou taky kryty př. blinkrů,
bíločerná pětišrou s luftdírama(dvoubarevné měly i luxmodely),
zajímavost je díra v zadním čílku na startovací kliku (!).
Bordel v to ovšem dělá to, že fabrika nabízela za příplatek jako "EXTRAS" všechny obvyklé chromové díly (nárazníky, poklice,lišty, př.blinkry) a už zas dvě klaksonmřížky (označení rovněž VW 1300A), podle obrázku je rozdíl od plné výbavy v čalounění (pouze strop), absenci lišt kolem oken a na stupačkách.
beze všech lišt (na boku, př.kapotě, stupačkách, kolem oken, tapecech dveří, přístrojovce)
nárazníky, kliky dveří, madlo na př. kapotě, poklice místo chromu ve stříbrné barvě,
rám větračky v barvě vozu, lišta kolem stahovacího okna dveří stříbrná,
rámečky př. světel, zrcatko(i vnitřní), a pravděpodobně i stěrače v chromu,
mřížka klaksonu jen v levém blatníku v barvě vozu, v barvě jsou taky kryty př. blinkrů,
bíločerná pětišrou s luftdírama(dvoubarevné měly i luxmodely),
zajímavost je díra v zadním čílku na startovací kliku (!).
Bordel v to ovšem dělá to, že fabrika nabízela za příplatek jako "EXTRAS" všechny obvyklé chromové díly (nárazníky, poklice,lišty, př.blinkry) a už zas dvě klaksonmřížky (označení rovněž VW 1300A), podle obrázku je rozdíl od plné výbavy v čalounění (pouze strop), absenci lišt kolem oken a na stupačkách.