veteranske značky t3

vysokokapacitní vzduchem chlazená přeprava...od ponorky až po transportera
T.Krivy
Příspěvky: 1
Registrován: 22 led 2019

veteranske značky t3

Příspěvek od T.Krivy »

Dobry den, mam takovy dotaz......vlastním VW Transporter r.v.1988 a potřeboval bych auto přihlasit na veteranske značky. Bydlím u Prahy.Neznate někdo v okoli nekoho kdo to provádí …..
Dik T.Křivý

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5091
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od pulenejksicht »

podle mě T3 ka na veteránský nepatří ..možná se tam tesně vejdeš :

Novela vyhlášky, která vyšla 10.5.2012 přinesla do oblasti veteránského hnutí velmi stručně řečeno dvě základní změny. První změnou je posun stáří vozidla z 25 let na 30 let , jako základní podmínka uznání statutu HV

https://www.vccpraha.cz/znacky-prukazy-testace/
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2206
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od martin_100 »

pulenejksicht píše:podle mě T3 ka na veteránský nepatří .
A důvod? Protože tomu je pouhých 30 let? To bylo tvojí norce před 20 lety taky. A kdyby nedostala veteránský tak by dávno prošla hutí jako tisíce jiných ponorek.
Pokud jednou chceme vnoučatům ukázat v čem sme jezdili za mlada tak budou brzo véčka jediná možnost při tom jak se vyvíjí hon na čarodejnice.

Taky chci letos testaci na busa (na bílý) abych nemusel mít nervy co zas ty unií nakažený vemena vymyslí ohledně starých aut bez testace.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13412
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od Herbie »

martin_100 píše:A důvod? Protože tomu je pouhých 30 let?
Naštěstí není jediným kritériem pro udělení testace historického vozidla jeho věk :)
Pak už to záleží na konkretních lidech pod co se podepíšou.
Vzhledem k tomu co všechno a jakým způsobem již bylo v minulosti "schváleno" a pak kvůli tomu byly odebírány průkazy testačním komisařům,
si myslím, že to nebudeš mít tak jednoduchý. Každopádně si pak rád přečtu jak to v tvém případě probíhalo a kterej klub ti to podepsal :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1229
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od venca101 »

Pokud je T3 ve výjimečném zachovalém stavu a majitel takové auto užívá opravdu jako veterána, tak proč ne, pokud splní podmínky udělení testace. Ale pokud je to typický čecháčkovský „vylepšilsemto“ bastl a zelené značky chce jen aby vyjebal s povinným ručením apod., tak je to na pováženou.
Mám k tomu jednu historku, kdy mi před časem volal jeden kamarád živnostník zedník, jestli by šla jeho stará pracovní kontejnerová Avia přihlásit na veteránský značky, že teď má drahý povinný ručení a navíc musí každej rok dělat technickou… No co na to chcete říct, že?
Pokud každej vychcanej vokurek bude chtít tlačit kdejakou nezajímavou paštiku na zelený čísla, tak to dopadne tak, že za chvíli extrémně zpřísní pravidla pro udělení veteránskejch čísel a omezí jejich provoz.

PS: Taky mám jednu T3, která je taky pobastlená a nikdy mě zatím nenapadlo, abych ji tlačil do jakéhokoli veteránského stavu. Je to můj jedinej celoroční užitkáč a tak ho taky provozuju

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2206
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od martin_100 »

No jenže " youngtimer" využívanej jen přes léto pro radost s nájezdem kolem 2-3 tisíc je trošku něco jinýho než kontejnerová avie hoblijící denně staveniště.

Když vidim vytuněný nebo aopak shnilý rozpadlý brouky na véčkách tak nevidim problém, proč by seriovej udržovanej busík nemohl mít testaci na bílých značkách.

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5091
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od pulenejksicht »

Počkej dalších 20 let pak bude možná t3ka v původním stavu youngtimer, zatím je to jen starej uzitkac

Neber si to Martine osobně, na veteránských značkách by měli bejt převážně veteráni , u poválečných aut je to zoufalost tam kde nejsou origo papíry u vwcek dost častý i u aut z 80let, ale spekulativně dávat 30 let starej sazomet ke kterému doklady a normální značky jsou na veteránský jen kvůli levnějšímu povinnýmu ručení a vyhnutí se STK je zoufalost a prasárna diskreditující status veteránských značek a posouvající celou kulturu kolem veteránů směrem na Pražský hrad a ještě dál na východ :)
Naposledy upravil(a) pulenejksicht dne 23 led 2019, celkem upraveno 4 x.
jdeme frflat na flat ...

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4049
Registrován: 28 srp 2006

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od Šíša »

Nezmění se to náhodou příští rok na 40let...? :)

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5091
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od pulenejksicht »

Mělo by minimálně jak je vidět...
jdeme frflat na flat ...

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 315
Registrován: 19 srp 2008

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od JirkaB »

Zdravím.
Já loni dostal na V Doku. Málem z ní bylo nejdražší těžítko v ČR.
Nebyly původní papíry a bylo to dost složitý, byť zákon neudává povinnost původních dokladů, ale jen doporučuje. Problém je, že V značky mají silné odpůrce a testační komisaři jsou někdy terčem. Někdy oprávněně, někdy ne.
Limitující je věk, stav a "historická" hodnota. Pak by to mělo projít.
Pár ušetřených korun na povinném ručení za to nestojí, pokud ale není jiná možnost, tak co se dá dělat.
Uvidíme co zelení panáčci ze silnice sundají dříve, zda normální značky nebo V.
Mimochodem, já mohl projet kolem Vídně Dokou jen díky V značkám, na bílých není možné, pro nákladní vozy snad už EURO6 povinné. Výjimka V značky a obytky. Máš N kovou Doku na bílých, máš smůlu. A Doka je vždy N.
Hodně úseků má omezení až nad 3,5tuny, ale mezi Mikulovem až kus pod Vídeň bez výjimky a pak bez výjimky je kus dálnice mezi DE a AT, takže lidi co jedou na Grossglockner z Čech. Bacha pokud máte v techničáku N a může to být i mladší auto bez dostatečného EUR ... a pokud je dostatečné EUR, tak povinná je speciální AT schvalovací nálepka. CZ a DE Umweltzone nálepky neuznávají.
Přílohy
2018_06_27_vodopád 087.JPG
2018_06_27_vodopád 100.JPG
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2206
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od martin_100 »

Půlenej umíš číst?
Nechci véčka chci testaci na bílý.
Jinak pokud u nějaký T3 neni jiná šance než zelený tak proč ne. Pokud je šance na bílý tak bych šel cestou klasický registrace a následný testace bez véček.
Když mě to někdo nabourá co mi bez testace pojišťovna dá? Nic. S testací mi opravu zaplatí. Je mi u řiti ručení. To mam šikovně za hubičku už teď. Na stka s testací na bílých stejně musíš tak nebuď kolovrátek.
Chci se bránit pouze pro případ nehody a nebo nesmyslných výmyslů chorých mozků na MD. (zákazy, drakonický zdanění a tak)

A ano proslýchá se že by se hranice zvedla na 40 let. Takže to musim stihnout letos.

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5091
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od pulenejksicht »

já jsem psal neber si to osobně a co si o tom myslím obecně ne co ty máš za lubem ..umíš číst ? :wink:

stále přehlížíš jeden podstatný detail T3 není veterán ..veteránská testace je pro veterány :wink:
jdeme frflat na flat ...

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 315
Registrován: 19 srp 2008

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od JirkaB »

martin_100 píše:Půlenej umíš číst?
N
Chci se bránit pouze pro případ nehody a nebo nesmyslných výmyslů chorých mozků na MD. (zákazy, drakonický zdanění a tak)
Co myslíš tím bránit pro případ nehody? Na zákazy ti testace nepomůže, alespoň v zahraničí a myslím i u nás (výjimky z Umweltzone..) tam se neřeší testace, ale registrace podle zvláštního předpisu. Ne testace, ale registrace. Takže moje Doka na bílých s veteránskou testací by mi nepomohla. A v zákoně ČR o Ekozónách myslím jde taky o registraci vozidla, ne jen o testaci.
Testace zabere asi na výpalný u převodu a někde u POV. Ale na stará auto se dá sehnat levná pojistka i tak, tak jak to píšeš. Bránit pro případ nehody mne zaujalo.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Holandan
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 607
Registrován: 10 říj 2007

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od Holandan »

at si každého děla se svým autem co chce :wink:

Je fajn číst co kdo píše, bo je podstatný rozdíl v autě na vetkach a v autě na bílejch+vet testace na puvodnost :!:

Navíc když Tě někdo sejme tak bez testace na puvodnost dostaneš vzhledem ke stáří vozu úplné hov.. no skoro nic....
a auta jsou od toho aby se s něma jezdilo :wink: aspoň původně to tak bylo

Holandan
Vaše jistota je ve zgarbech.

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 315
Registrován: 19 srp 2008

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od JirkaB »

Zdar, ty tedy myslíš, že na plnění pojišťovny má vliv testace?
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Holandan
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 607
Registrován: 10 říj 2007

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od Holandan »

JirkaB píše:Zdar, ty tedy myslíš, že na plnění pojišťovny má vliv testace?
Tak o tom žádná ....

Ale žádná pojišťovna Ti neuhradí citovou újmu když prijdes o svého čtyřkolového kamoše! :(

Holandan.
Vaše jistota je ve zgarbech.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19488
Registrován: 02 led 2003

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od Pětišroub »

To jsme se dockali veci...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Jenda Povoda
Příspěvky: 55
Registrován: 09 lis 2008
Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
Kontaktovat uživatele:

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od Jenda Povoda »

T3 je veterán. Veterána soudím podle toho, jak má zastaralou techniku. A T3 byla hranatá dvojka buď s průšvihovým maloobjemovým přehřejvajícím hlavypraskajícím se ropákem, nebo boxer, kterej dostal vodu. Trojka vůbec neměla takhle pozdě z fabriky vyjet, ale o 10 let dřív. Z toho důvodu je to auto, který dělali do roku 92/3 a ještě je poměrně spolehlivý, pokud mu vyměníš motor za úplně jinej typ, nebo máš dobrý uši a seš šikovnej mekánik. Takže pokud nějakej chudák dodnes někdo provozuje T3 s původním boxerem, nebo původním ropákem, nedej bože CS, tak je to auto vhodný na vet. testaci a ne na bílý značky, bo se s tim normálně jezdit fakt nedá :-)
J - Povoda

T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 6197
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od udeeska »

Ne jen vodou chlazené, ale první tři roky se T3 dělala se vzduchem chlazeným motorem, což je dost ji považovat za veterána přebírající technologií z T2.
Já jsem mojí bývalou vwzduchovku T3 Westy též přihlásil na veteránské papíry a to jednak z důvodu, že jsem s ní vyjel jednou za měsíc pouze na na klubový kemping a z druhého důvodu,že mám deset vwraku z toho šest pojízdných. Za každý na bílých značkách musím zaplatit $180 ročně, takže jsem je všechny postavil na veteránské čísla.
Rozdíl tady je, že zajdu jen na inspektorát,kde mi to automaticky přepišou jelikož je vůz starší třiceti let,bez jakéhokoliv atestace a už nikdy nemusím na STK.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13613
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od Sam »

Mam auto na bilejch cislech a prave mi prisla slozenka na r. 2019 na 375kc. Tak nevim. Zeleny cisla jsem pred lety odmitl prave proto ze to jsou znacky pro repliky a youngtimery ktere nelze legalne prihlasit. Nerozumim tomu kdo do nich dobrovolne jde kdyz nemusi.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět