veteranske značky t3

vysokokapacitní vzduchem chlazená přeprava...od ponorky až po transportera
Uživatelský avatar
redbus
Příspěvky: 80
Registrován: 01 pro 2008
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od redbus »

JirkaB píše:Zdravím.
Já loni dostal na V Doku. Málem z ní bylo nejdražší těžítko v ČR.
Nebyly původní papíry a bylo to dost složitý, byť zákon neudává povinnost původních dokladů, ale jen doporučuje. Problém je, že V značky mají silné odpůrce a testační komisaři jsou někdy terčem. Někdy oprávněně, někdy ne.
Limitující je věk, stav a "historická" hodnota. Pak by to mělo projít.
Pár ušetřených korun na povinném ručení za to nestojí, pokud ale není jiná možnost, tak co se dá dělat.
Uvidíme co zelení panáčci ze silnice sundají dříve, zda normální značky nebo V.
Mimochodem, já mohl projet kolem Vídně Dokou jen díky V značkám, na bílých není možné, pro nákladní vozy snad už EURO6 povinné. Výjimka V značky a obytky. Máš N kovou Doku na bílých, máš smůlu. A Doka je vždy N.
Hodně úseků má omezení až nad 3,5tuny, ale mezi Mikulovem až kus pod Vídeň bez výjimky a pak bez výjimky je kus dálnice mezi DE a AT, takže lidi co jedou na Grossglockner z Čech. Bacha pokud máte v techničáku N a může to být i mladší auto bez dostatečného EUR ... a pokud je dostatečné EUR, tak povinná je speciální AT schvalovací nálepka. CZ a DE Umweltzone nálepky neuznávají.
Mám trojkovou doku na Véčkách. A mam ji jako M1.
VW TRANSPORTER 253 1.6CT, 1981
VW DOKA 2.0CU, 1981

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: veteranske značky t3

Příspěvek od JirkaB »

Zdravím, to je docela zajímavý.
Já kdybych do formuláře napsal M1, tak to asi také projde, ale možná takové chyby /neznalosti/ testačních komisařů jednou testace zaříznou.
Žádný pick-up nelze zapsat jako osobní automobil. Už od roku raz dva a je to zákon/norma, která byla stejná v snad i v ČSSR a na západě... dnes je to harmonizovaný předpis EU. Pick-up je vždy nákladní vozidlo.
U skříní je možnost volby M1 nebo N1, ale záleží na poměru lidi/náklad. Ale podmínka nutná vždy je, že obytný prostor není oddělen od nákladu. Prostě je společná střecha. Jakmile není společná střecha (pick-up) tak jde o N1 vždy, nezávisle na poměru lidi/náklad.
(proto se v ČR montovaly nedemontovatelné přepážky pro oddělení nákladu a lidí pro zapsání osobáku jako N1 a odečet DPH)

Ale kde není žalobce není ani soudce, pouze to není moc legální.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Odpovědět