T2b "Skorobydlík"

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
bord
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 283
Registrován: 14 čer 2007
Bydliště: Hlučín

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod bord » 23 črc 2009

Cínování neumím, i když na ty sváry by to bylo výborné... :( Ještě prosím jednu radu - JAKÝ TMEL? Nějak v tom tápu, nemám praktickou zkušenost...rozsah i hloubku děr vidíte na fotkách, tak, prosím, doporučte něco konkrétního...díky :wink:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod Petr914 » 23 črc 2009

bord píše:Ok, tak po přečtení topicu o lakování jsem se rozhodl


...no prosim...bezvadnej způsob,jak používat fórum tak,jak bylo před pár lety zvykem...respektive jak bylo zvykem předtim než flat nafasoval koňskou dávku demence...

...při správnym použití fóra považuju za povinnost přispět nějakou tou radou k vyřešení problému tazatele...ale radost mu většinou nikdy neudělam... :wink:

...rada první:

...dej to někomu,kdo ví co dělá...

...nevýhoda rady první:

...nikdo takovej neexistuje...respektive neexistuje nikdo,kdo to za rozumný peníze neojebe...

...rada druhá:

...zkus se zabejvat tim problémem v širším měřítku...a zamysli se nad tim,cos vlastně odhalil...a já ti hned napovim...

...odhalils,že to auto bylo opravený naprosto neodborným a silně prasáckým stylem...tys zatim odhalil nějakejch 10% průseru...ale věř mi,že stojíš před totální renovací karoserie...

...zároveň ber v potaz,že každej líc má i svuj rub...a pokud to tedy opravíš zvenku...zevnitř to bude reznout vesele dál a do roka to budeš dělat znovu...

...no a na závěr úvodu ti rovnou řeknu,že nebudu hodnotit to,co si spáchal na fotkách vejš...to by totiž bylo hodně drsný... :D ...snad jen takovou vsuvku...když je teplota v okolí kde dělam 30cet...tak to snad natužim,jako když je 30cet a ne 20cet ne?...ale každej nějak začínal...todle vypadá,že ses zúčastnil akce na pomoc Angole a malí černoušci ti tam nalepili několik set zvejkaček silou vlastních vykloubenejch palců... :wink:

...a nyní teda k věci...

...varianta první(správná):

...odřízni celej bok až do zdravýho materiálu...tak abys moh použít repaplech...ten následně navař...pořádně!!!...a následuje aplikace základový barvy nebo plničů...a následně laku...

...varianta druhá(rychlá a vesměs k prdu díky tomu,že je to špatně opravený):

...kolem sváru řízni pruhy...prakticky vyřízni sváry v pásech zhruba 5 cm nad a pod svárem...čimž docílíš odstranění toho,co bude způsobovat korozi,i kdyby ses rozkrájel...neexistuje totiž způsob,jak tu rez ze sváru dostat...

...pruhy vyřezávej postupně...aby se ti ten bok nerozpad a nemusel si to lícovat(i když vono to nelícuje ani teď...proto se snažim tě donutit k variantě první)...čili vyřízneš třeba 30 cm...navaříš pruh čistýho novýho plechu...vyřízneš další kus...navaříš...a takhle furt dokola...

...následuje opět aplikace základu nebo plničů...popřípadě trochu kytu(do 3 mm...cokoli jinýho je hovadismus)...následně lak...

...a teďka k tý chemii...

...kyt můžeš aplikovat přímo na plech...jaks psal,že se názory různí v topicu o lakování...voni se ani tak nerůzní...ale když makáš na svym autě...neni přece problém tam nasmrkat základ za 100,-Kč pro strýčka Příhodu...aby byla jistota větší...

...dál tu máme kyty s různejma přísadama...skelný vlákna...kovy...herrgott lidi to nejsou kyty primárně určený pro vyrovnání nerovností při opravách karoserií...skelný vlákna sou na plastový a podobný nárazníky...a ty sráče s přísadama kovů na zbytky soch Vladimíra Iljiče Lenina...co se válí v bejvalym SSSR...

...takže kyty pro tendle oučel sou dva...normální pro vrstvení...většinou okrový barvy(Vosschemie) pro hrubší vrstvu(ta je ale do 3 mm...ne do 3 cm)...a fine kyt...většinou čistě bílej...extrémně jemnej,pro vyladění pórků a mikrodirek při vybroušení plniče...ideálně třeba poštípanej lak na přední kapotě od kamínků při rychlý několikaletý jízdě po dálnicích...

...pokud bys chtěl radu,jak dostat rez ze svárů ve stávajícím stavu,plus to utáhnou kytem a přelakovat...nedokážu ti poradit...je to prostě strašná píčovina...

...a na závěr...odrezovač...

...nedávno sem s Marošem(SO545) konzultoval záležitosti ohledně koroze kvůli Projektu 914...zatimco já sem už několikátým rokem hobbysta a do lakovacího boxu se vracim jen abych si stříknul svoje věci...Maroš je neustále in,páč se tim živí...

...požádal sem ho tedy o názor,zda se v automobilový chemii něco nezměnilo...a verdikt byl zcela jasnej...rez se dá zastavit pouze výměnou dílu...nebo jeho opískováním...

...odrezovačem celej proces následný koroze leda zrychlíte...

...P.S....nezapomeň,že až budeš s akcí končit...musíš díl ošetřit i zevnitř...z interierový strany...pokud chceš ještě něco doplnit...ptej se dál...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
bord
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 283
Registrován: 14 čer 2007
Bydliště: Hlučín

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod bord » 23 črc 2009

Petr914 píše:...ale radost mu většinou nikdy neudělam...

Mno tak v tomhle se asi shodneme :lol:

Sorry za tu prasečinu s kytem, ale bylo to prvně, co jsem to měl v ruce. Příště natužím míň :wink: Že mě čeká větší renovace karosérie (totální snad nééééé) + novej lak, o tom vím a celkem s tím i počítám, jen čekám na vhodnou chvíli, kdy budu moct do busu jen tak uložit 100 tisíc...a vono to ne a ne přijít.
Na tu základovku pod kyt jsem se ptal, protože jsem si nebyl jistý, jestli to na ní bude dobře držet. Samozřejmě ji tam teď dám. Pokusím se to teď co nejlépe obrousit a zatmelovat, aspoň dočasně, abych teď mohl jezdit, a snad co nejdříve se to vyřeší komplexním a odborným způsobem, celý auto a najednou.
Díky Petře!

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod Petr914 » 23 črc 2009

...no...za tu prasárnu se neomlouvej...máš to na autě ty... :lol:

...provizorně říkáš?...

...dobrá...

...vorvi všechen lak a sračky až na plech...jakmile se ti začne objevovat čistej plech bez známek koroze...zastav "loupání"...

...drátěnej kartáč na vrtačku...co největší průměr...a ouzkej...a pokus se všechen ten humus vyrvat tim kartáčem ven...neznam rozsah tý práce...ale vodhaduju to tak na 4 ks...stojí myslim kolem 75 KáČé...bacha na voči...kotouče sou stavěný na max otáčky 4500 RPM...jakmile "budeš točit" víc...lítaj ty drátky ven...a vcelku solidně se zasekávaj do ksichtu...

...jakmile to vorveš dolu...tak se vykašli na základ...u provizoria je to ztráta času a peněz...

...v "lakovacím topicu" je myslim někde fotka široký stěrky...zhruba 40 cm...je to drahá mrcha,ale pro takovejdle rozsah plochy je to nutnost...kup jí...budeš jí i v budoucnu potřebovat...

...ty okraje toho,cos odloupalrozbruš hrubym smirkem...80-120 za sucha...zkus tak nějak do ztracena...přechod do původního laku následně zhruba 200 za sucha...tak 2 cm od okraje hrany směrem k laku...

...širokou stěrkou aplikuj klasickej kyt...Rapid může bejt...je to sračka...ale pro tenhle účel postačí...

...uděláš to tak,že tu středně velkou pikslu kytu pleskneš celou na karton...nějakej...asi 30 x 20 cm...nasereš do něj celý tužidlo...bleskově pomocí stěrek rozmícháš...stěrky flákneš do acetonu,aby ti to na nich neztvrdlo...velkou stěrkou stáhneš kyt z kartonu a jednim tahem aplikuješ kyt na místa,kam je potřeba...neser se s tim...na fotkách je vidět,že si šel na vejšku a měl utahovat na dýlku vozu...zároveň ty ouzký stěrky leda vyrobí větší nerovnost,než jí srovnaly...

...jamile si kyt roztáhneš...ale fakt to nepatlej...jeden tah...a vodchod...chvilku počkáš...hranou čistý stěrky,co vyndáš z Acetonu "ořízneš" takový ty přechodový pruhy,aby ses neubrousil...necháš vytvrdnout a máš vyhráno...

...tim,žes to nematlal to nemusí bejt rovný,co se dílu týče...ale kytovaná plocha rovná je...protože jednim tahem jí prostě nelze zmrvit...

...můžeš použít k aplikaci užší stěrku...15 cm...a teprve na aplikovanej kyt použít širokou stěrku,kterou to utáhneš do roviny...

...pak už následujou jen samý pozitiva a životní jistoty...popadneš hoblík a za sucha srovnáš kyt s okolím do roviny...případně dokytuješ užší stěrkou...plnič...lak...

...hoblík a tydle kraviny vidíš v lakovacím topicu...a ten kartáč na vrtačku je vidět myslim v Projektu 914...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
bord
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 283
Registrován: 14 čer 2007
Bydliště: Hlučín

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod bord » 23 črc 2009

jj, vrtačkou s kartáčem jsem už čistil tu "zatmelovanou" část a šlo to pěkně, udělám tak samozřejmě i zbytek. Seženu akorát tu velkou stěrku a myslím, že to půjde. Ten první kus jsem patlal špachtlí, proto to tak vypadá. Navíc ten rapid je takový lepkavý hovno, zkusím spíš normální tmel. Každopádně díky, pak dám vědět jak to dopadlo!

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod john » 23 črc 2009

Trochu sa do toho vlozim...aj ked nie som zbehly v lakovani ani dost malo, pouzivam Pertovu radu...dam to robit ludom, ktori vedia o co ide...ale maly nesuhlas s odrezovacmi...pripravkov na trhu je hromada,podla vyrobcu kazdy je ten pravy...fakt je iba jeden, je to vsetko kyselina fosforecna v roznom stupni koncentracie...pouzitie, alebo technika vyuzitia odrezovacov je rozdielna od typu,alebo od vyrobcu k vyrobcovi....kazdy panelbeater aplikuje "Deoxidin" na cisty plech,pred zakladovkou...Deoxidin nie je nic ine ako kyselina fosforecna...to necha aj na cistom plechu vrstvu fosfatu, ktory je velmi dobra antikorozna ochrana.Dokonca podla noriem na vyrobky vystavene pocasiu sa hodnoti kvalita fosfatovania a ma to vydrzat 500 hodin solnym postrekom...to je sila...
Na druhej strane fosfat zhorsuje zvaratelnost materialu,cize aplikacia pred zvaranim nie je moc vhodna...ale zase ...su zvary a su zvary...ja osobne pouzivam deoxidin skoro na vsetko...

Odrezovace, ktore k reakcii potrebuju hrdzu a spolu s hrdzou vytvoria vrstvu iron oxide ,tie nie su moc vhodne na nic ine ako na ploty...dalsie typy vytvoria nieco ako plastikovy potah...tiez k nicomu...takze nam ostava len kyselina fosforecna bez akychkolvek prisad.

Uživatelský avatar
bord
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 283
Registrován: 14 čer 2007
Bydliště: Hlučín

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod bord » 23 črc 2009

A pomůže mi ta kyselina fosforečná zastavit rez, kterou se nepodaří očistit (např. ve svárech)? Protože chápu její použití na novém plechu, ale co tam, kde už nějaká koroze je?

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod bugz » 23 črc 2009

bord píše:A pomůže mi ta kyselina fosforečná zastavit rez, ?


Ne, tady už pomůže jen NAPALM, nebo pořádná renovace. Pokud jsi četl topic o lakování tak bys věděl že tmel neustále pracuje a je hydrofilní. Tedy neustále váže vzdušnou vlhkost a to jak atmosférickou tak vzniklou kondenzací z plechu.
Je-li na autě 1-X cm krunýř z kitu tak to potom znamená co? No jako by jsi HO měl zabalenýho v mokrým hadru, ohnije TI a upadne.
A kapitola sama pro sebe je vaření x vrstev plechů přes sebe a následná kamufláž lavinou tmelu.. to je krásný a za dva roky to vykvete..
Konzervace auto nezachrání, buď jezdi dokud to půjde, nebo znova a jinak.. pořádně.

Jo a tip... drtivá většina aut shnije zevnitř... chce to stříkat dutiny.
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod Petr914 » 23 črc 2009

...úvodem souhlasím s Johnovo názorem...ale u nás běžně dostupný odrezovače...to je právě ten příběh Johnova druhýho odstavce...oni tu rez potřebujou,aby "zafungovaly"...a tim se dostáváme k jádru pudla...a sice...

...koroze Borde...aby se projevila v celý svý kráse potřebuje v případě plechu dvě věci,který jí pomůžou se pořádně rozbujet...vodu a vzduch...

...pokud teda práci provedeš solidně...za použití správnýho postupu...dojde k tomu...že tam tu korozi "zakonzervuješ"...a bude trvat roky...než si ta děvka nejde způsob,jak vyrazit...

...prvotním problémem,kterej se vyskytnul na tvym autě a vyskytuje se na 90ti procentech opravovanejch aut je to...že se vaří systémem plech přes plech...jak zaručit při plechu přes plech,aby koroze nedostala co potřebuje?...no nijak...prakticky to nejde...při střídání teplot v rozsahu -30 až + 60 nikdy nezaručíš,že se surovej plech položenej přes sebe nespotí...a jakmile se spotí...má první co rez potřebuje...vodu...vzhledem k tomu,že plech přes plech neni hermeticky uzavřenej...vždycky ta dutinka obsahuje vzduch...a rez má obě komponenty ke svýmu vzniku...navíc neni plech jako plech...pokud je to nějakej sráč z čajny nebo něco nepříliš zušlechtěnýho...jede ta rez jako vystřelená z praku...

...je to prakticky špatnej postup při opravě...nic víc...

...pokud postup dodržíš...nebudeš krejt plechy a z rubový strany zakonzervuješ...je to na 5-10 let...ale já sem na todle extremista,takže to hrotim a dělam na maximum co dokážu...a ty to až bude čas a peníze udělej taky...neni to mrdka,se kterou jezdíš na nákup...je to aircooled FáVé...to chce přístup jakej si aircooled Fávé zaslouží...

...a hlavně...pokud některý lidi baví neustále opravovat laky a furt se s tim srát...dobře jim tak...já rád dělam věci jednou provždy...

...ááááááááááááá...bugz byl rychlejší a má to pochopitelně správně...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod john » 23 črc 2009

bugz píše:Ne, tady už pomůže jen NAPALM

Agent Orange bol tiez dobry... :D

Uživatelský avatar
bord
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 283
Registrován: 14 čer 2007
Bydliště: Hlučín

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod bord » 23 črc 2009

bugz píše: Ne, tady už pomůže jen NAPALM, nebo pořádná renovace.


Já bych jen dodal, že to není tak hrozné, jak to vypadá a rozhodně takhle nevypadá celé auto [-X Jo a největší vrstva tmelu, jakou jsem zatím našel, měla max. 5 milimetrů :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12073
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod Sam » 23 črc 2009

Samosebou že ti tu nikdo nebude nařizovat, jak máš či nemáš káru opravovat. Máš tu mnoho názorů, je na tobě vybrat ten, který se ti zdá nejsprávnější. Někomu může připadat 5mm kitu hodně, jinej by se z toho osypal. Jak říká Herbie, každý svého štěstí strojvedoucí.

Cínování neumím, .....

Tohle není žádnej argument chlape, není nám patnáct abychom se vymlouvali na to, že něco neumíme :lol:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
hugo
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 774
Registrován: 30 zář 2006
Bydliště: Babiččino údolí
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod hugo » 06 říj 2009

Jak to dopadlo s opravou boku???

Uživatelský avatar
bord
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 283
Registrován: 14 čer 2007
Bydliště: Hlučín

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod bord » 23 říj 2009

Nakonec bych řekl, že je to celkem ucházející, a vzhledem k tomu, že bych chtěl na jaře ke klempíři a do laku, tak i dostačující. Zkusím vyfotit.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4381
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod SO 545 » 23 říj 2009

Sam píše:
Cínování neumím, .....

Tohle není žádnej argument chlape, není nám patnáct abychom se vymlouvali na to, že něco neumíme :lol:


keby umnel tak by necinoval predsa na toto ...

najlepsi odhrdzovac je flexa a kotuc ... vyrezat vsetko co je KO nic ine nepomoze ... v tomto pripade na chemiu neverim asi tak ako na liek na nadchu.

drzim palce.
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
bord
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 283
Registrován: 14 čer 2007
Bydliště: Hlučín

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod bord » 24 říj 2009

Já to nakonec obrousil jak nejlíp to šlo, nastříkal zinkovým základem, zatmeloval a přestříkal plničem a lakem. Nechytil jsem úplně 100% odstín, ale chtěl jsem hlavně jezdit a jak říkám, je to provizorní řešení, co nejdříve chci ke klempíři a do lakovny, takže do nové sezóny se už tyto věci opraví pořádně se vším všudy. Hlavní je, že pod ten lak už prasklinkama neteče voda.
Zadní blatníky se úplně odřežou a dají se nanovo, protože jsou příliš vystouplé - lemy drhnou o šoupačky. No a tím se vyřeší i ty špatné sváry. Ještě je v plánu nová podlaha vzadu, protože je mezi nosníkama prohnutá a nedržela by tam sedačka ani obytná vestavba, asi ji někdo opravoval moc tenkým plechem :)

Uživatelský avatar
bord
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 283
Registrován: 14 čer 2007
Bydliště: Hlučín

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod bord » 03 led 2012

Tak... "zima" je tu a po dvou letech užívání je čas dát busíkovi dárek za všechnu tu dobrou službu. Krok 1: Pero-drážka ven :twisted:

Obrázek

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 953
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod biker666 » 03 led 2012

už nebude lovecký srub? :mrgreen:

Uživatelský avatar
bord
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 283
Registrován: 14 čer 2007
Bydliště: Hlučín

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod bord » 19 bře 2012

Tomu říkám načasování... je tu jaro a my jedeme vyvařovat a lakovat. Bude to takový jarní wellness. Už se těším.

Obrázek

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4657
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: T2b "Skorobydlík"

Příspěvekod Mr.Vaahaa » 19 bře 2012

držím palce :-)
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti