Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
marena1989
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 278
Registrován: 04 led 2009
Bydliště: Nový Bor - (Liberec)

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod marena1989 » 15 pro 2009

Ještě jeden dotaz .... historie originálních plechů je jaka ?? Ten motor byl nekompletní když jsi ho kupoval ?? Tak proto dodatečná výroba sahary ??
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ... :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod Pětišroub » 15 pro 2009

evoluce chlazení u VW trvala cca 40 let u Typu 1. Být tebou tak se vrátím k výše uvedené variantě "cali" s použitím plechařiny válců z Typu 4 a sahary Typ 1. Je to dostatečně levné, s plechem šikovnej jseš a úspěch je zaručen.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12077
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod Sam » 15 pro 2009

Pokud mohu jen něco řici, tak doporučuji tuto parodii na chlazení uložit jako důkaz českého velikánství a začít kompletně znovu.

Když už si to nechceš počítat ani simulovat v Matlabu a rovnou experimentuješ, zkoušel sis vůbec T1 větrák roztočit ? Na co jsi přišel ? Že ze zadní strany nasává vzduch a rovnoměrně jej distribuuje po svém obvodu? Co se stane, když 75% obvodu zaslepíš saharou a na válce necháš cca 25% ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
trabihonz
Příspěvky: 118
Registrován: 07 říj 2008
Bydliště: Děčín

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod trabihonz » 15 pro 2009

to marena: origo plechy mam ikdyž né uplně kompletní, problem je v tom že tenhle motor se do brouka nedával ,proto se origo chlazení z tohoto motoru do brouka nevejde..

to 5š: no asi by to bylo nejlepší..ikdyž se mi nechce , chybí mi jeden plech válců a sahara kulatá,protože podélnou mam z 1.6 a ta je tak dlouhá že se mi nevejdou karbece..

to Sam: Je mi to jasný :) Kontrolní otázka: Co udělá náš dobře známý samopal vzor 24, když ho ponecháme na větru a dešti?? Zrezne vole :lol: ale co hlavně?? :lol:
VW brouk typ4 1.8 a VW 411 L před renovací

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod Pětišroub » 15 pro 2009

tu 1.6 si upravíš dokulata..

Obrázek
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
trabihonz
Příspěvky: 118
Registrován: 07 říj 2008
Bydliště: Děčín

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod trabihonz » 15 pro 2009

Toho sem se bál ,ale s tímto krásným průřezem je všechno hned jasnější.. mimochodem moc vzduchu nejde na ten olejovej chladič ..
VW brouk typ4 1.8 a VW 411 L před renovací

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod Milosak_1 » 15 pro 2009

hm... osobne si myslim, ze to timto zpusobem neuchladis. Vzduch smerujes pouze mezi oba valce, chladis je jen z vnitrni strany (vnirky pistu chladnesji = vnejsky teplejsi), nikoliv pres celou plochu zeber. Zastavis ve fronte a je po srande [-X

Nicmene, drzim Ti palce, vskutku smely projekt.

Ja stejne budu davat pridavne olejove chlazeni s vetrakem i termostatem, idealni reseni, ale na olej, nikoliv na vzduch, tam toho musis mit co nejvic.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
trabihonz
Příspěvky: 118
Registrován: 07 říj 2008
Bydliště: Děčín

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod trabihonz » 15 pro 2009

NO DOBRÁ tak já to teda předělám... ještě jedna otázka - když koukám na to jak jsou umístěny dvojité karburátory, tak jsou všude otočeny tryskama (ladícíma šroubama) do strany - od sebe to se musí v autě asi docela blbě ladit né?? při zakoupeném sání není co řešit, ale když si ho budu dělat doma,tak jsem přemejšlel dát trysky směrem k sobě..
VW brouk typ4 1.8 a VW 411 L před renovací

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod Petr914 » 15 pro 2009

...no hele...přestože sem v rámci slušnýho vychování včas vycouval z tohodle projektu...mam obrovskou radost z jedný věci...trabihonz slyší/naslouchá...a tim pádem si myslim,že to dobře dopadne...

...pazoury má šikovný...bude naslouchat dál...bude to dobrý a akce se nakonec zdaří... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4381
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod SO 545 » 15 pro 2009

trabihonz píše:NO DOBRÁ tak já to teda předělám... ještě jedna otázka - když koukám na to jak jsou umístěny dvojité karburátory, tak jsou všude otočeny tryskama (ladícíma šroubama) do strany - od sebe to se musí v autě asi docela blbě ladit né?? při zakoupeném sání není co řešit, ale když si ho budu dělat doma,tak jsem přemejšlel dát trysky směrem k sobě..


to nieje problem ani u originalu... odrezes vrch a pootocis... ale ako poriesis prepakovanie karburacie ?
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

Uživatelský avatar
jps
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 562
Registrován: 13 srp 2007
Bydliště: Praha 8

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod jps » 16 pro 2009

mám v podběhu (nebo ve stěně vedle karburátoru chcete-li) vyříznutý otvor s vrátky, kudy lze po jejich sundání ladit karburátory z boku od kol (chce to ruku šmátralku)
"chrome won´t make your car go any faster"
Obrázek

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod john » 16 pro 2009

trabihonz píše:NO DOBRÁ tak já to teda předělám..


Musim pridat moju trochu do mlyna...

NEPRERABAJ NIC ...jedina mnohokrat overena a preukazatelne uspesna cesta je nevyrabat nieco co uz existuje, zatnut zuby a objednat bud kompletny kit s Porsche chladenim, alebo DTM konverzny kit na T4 do T1...pri samo - domo je motor odkazany na zanik vo velmi kratkej dobe...

Uživatelský avatar
trabihonz
Příspěvky: 118
Registrován: 07 říj 2008
Bydliště: Děčín

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod trabihonz » 16 pro 2009

nekupovat kompletní kit [-X aby mě to stálo víc než celej motor.. to já si to rači urobim :) ikdyž to třeba nebude pravý ořechový..
VW brouk typ4 1.8 a VW 411 L před renovací

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod Pětišroub » 16 pro 2009

Jake Raby, výrobce DTM sahary, tu "Cali" konverzi, kterou tady tlačím, respektuje jako funkční řešení. Akorát se to musí udělat přesně podle návodu, po dokončení to jakž-takž kopíruje chlazení Typu 1 a na sériovou 18ku to bude bohatě stačit..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
trabihonz
Příspěvky: 118
Registrován: 07 říj 2008
Bydliště: Děčín

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod trabihonz » 16 pro 2009

Aha už sem to konečně pochopil podle toho návodu, potřebuju 2 pravé a 2 levé plechy válců, které se říznou v pulce a svaří k sobě, měto furt nebylo jasný jak to z toho vyčaroval..
VW brouk typ4 1.8 a VW 411 L před renovací

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod Pětišroub » 16 pro 2009

bingo..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod Pětišroub » 06 led 2010

tak jak to jde?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
trabihonz
Příspěvky: 118
Registrován: 07 říj 2008
Bydliště: Děčín

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod trabihonz » 08 led 2010

nějak ted nestiham ,takže sem neudělal skoro nic..
VW brouk typ4 1.8 a VW 411 L před renovací

Uživatelský avatar
trabihonz
Příspěvky: 118
Registrován: 07 říj 2008
Bydliště: Děčín

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod trabihonz » 08 dub 2012

Zdravim,
tak po dvouletém odstupu jsem se pustil do úprav brouka , když už motor nestačil, konečně jsem tam dopasoval tu 1.8... Zatím je to celkově nedoladěné, pouze proběhly první jízdní zkoušky a už teď cítím že až se to vyladí, že to bude dobré, z čeho mám ale opravdu radost je převodovka , použil jsem nejdelší (AT) a to tak ,že jsem předělal ze suchých na mokré poloosy, chodí perfektně a ty dlouhé kvalty oproti AB převodovce se mi fakt zamlouvají. Také jsem zároveň vylepšil brzdy, všude už jsou kotouče, brzdí to krásně, jen laboruju s hlavníma brzdovejma válcema, pořád mi brzdí až na druhé šlápnutí, s broukovym válcem mi to nechodilo vůbec..
Přidávám foto motoru , jen mě prosím neukamenujte, i přes všechna vaše upozornění a varování jsem chlazení nepředělal , prostě se mi už nechtělo, tak uvidím jak to bude fungovat.
Obrázek
VW brouk typ4 1.8 a VW 411 L před renovací

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3550
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: Mexikán 1.2 přestavba na typ 4

Příspěvekod Milosak_1 » 09 dub 2012

My tě neukamenujeme. Jen chci poukázat na to, je tu obrovské potencionální riziko přehřátí motoru - podívej jak dopad můj origoš Typ4 motor : viewtopic.php?f=6&t=8932&start=300#p272076
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti