DĚDA VWILÍM

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od Pětišroub »

méně doplňků je někdy více, ale jinak ..snad se konečně nachyluje doba, kdy bude čáryfuk dojíždět po vlastních! =D>
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
čáryfuk
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1586
Registrován: 15 srp 2006

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od čáryfuk »

Cítím, že nastala doba a také už jsou lidé z našich řad, kteří už mou carstory znají,abych čtyřleté období renovační zhodnotil a případným dalším nadšencům VW vzduchem chlazeným miláčkům nastínil............., a tak tedy:
..... ........jsou věci,které se v životě dají a nedají skousnout.A tak jsem se rozhodl, že napíšu o panu Vrábovi, který auto renovoval, všechny špatné a hořké zkušenosti s tímto "servisem" a tím bych také chtěl tento projekt uzavřít. Proto zde nebudu vypisovat vše co se za ty 4 roky a skoro 2 měsíce odehrálo ,ale předpokládám,že si po mých řádcích o tomto "servisu" udělá obrázek každý sám a nenarazí tak jako já.

Ale nejprve k historii.........VWilím se dostal do ČSSR v 6/1966 jeho majitelem byl Čech narozený v Německu, bydlícím v Brně ročník 1911. Adresa garážování Dukelská 9 Brno. Druhý majitel byl taky brňák , ročník 1926, adresa garážování Dukelská 7, také Brno. Třetí majitel jsem už já . Lepší předchůdce jsme si nemohli přát. My jsme VWilíma objevili v Brně v autobazaru, byl květen 2005. Zakoupili za 48 000,-, ale do Znojma sám nedojel a nebylo se čemu divit, naposledy si totiž silnicemi drandil v roce 1994. Od manželky zesnulého majitele jsme se pak následně dozvěděli, že s VWlímem si hodně vyjížděli a každoročně i do Tater. Víc toho nevíme.
A tím to všchno začlo................

V srpnu 2006 jsem dostal od pana Kulhavého na p.Vrába doporučení s tím,že je to právě člověk, kterého potřebuji.Až do dubna 2007 jsme si několikrát volali a vyměnili pár emailů, ve kterých byly mimo jiné i fotografie jeho práce a protože to byl člověk na doporučení, tak slovo dalo slovo a napomohl tomu právě tento email, ve kterém mi píše právě toto:

......." Pokud to s tou opravou myslíte vážně a poptáváte se po někom kdo to zvládne,měli byste se obrátit na předsedu klubu p.Aleše Bláhu.Ten Vám je schopen poradit , kde to máte stoprocentní, není do oprav zainteresován , ale jde mu o to aby byli broukaři opravdu spokojení.Opravářů je totiž opravdu spousta, ale i já kolikrát žasnu co jsou lidé schopni s autem udělat. Dnes totiž není problém udělat auto tak,že je jako z továrny." A tak že se poptám, pan Vráb mi pak dal vědět, že se ho může ujmout sám .

Budu se snažit to vzít zkrátka
Naše auto si p.Vráb odvezl 17.4.2007 s tím , že bude hotové cca přelom července a srpna 2007 :-) .Byli jsme domluveni že se budou všechny práce průběžně fotit a posílat , abych byl v klidu a věděl co se na autě děje.Od té doby slova " buďte v klidu" nemůžu slyšet a věřte, že jsem je za ty 4 roky slyšel nezčetně krát. No a samozřejmě , že se můžu na auto jezdit do Záběhlic čas od času kouknout, jak vše pokračuje.
První fotky jsem dostal v červnu 2007 ............ srpnu 2007 jsme byli na návštěvě a viděli "už" opravenou placku ...........................následovalo období tří let , bylo to období neustálých nových termínů, kdy bude auto hotové. První termín byl, konec roku 2007, kdy už sám chtěl mít pan Vráb auto pryč z dílny, protože věděl, že bude nucený se vystěhovat z prostor v Záběhlicích. To nebylo , ale v tuto dobu jsem to chápal, že má s opouštěním stávajích prostor a najitím nových starosti a tak jsem mu dával čas.
Ale chtěl jsem taky být informován co dál. místo toho , po dobu 3 měsíců mi vůbec nebral telefon a já ani nevěděl kam se mám na auto jet podívat. Nakonec jsem jej našel díky Mr.Vaahaavi na Mělnicku. Byl očividně překvapený , když jsem se tam zjevil, jak jsem ho prý našel a opět nový termín, ale auto jsem neviděl......Popisoval jen , že má starosti širšího rozsahu, ale auto že dodělá - bude do konce roku. To byl říjen 2008. A tak to šlo nějak pořád dál , další termín duben 2009 - chtěl jsem jet svůj první Vítkov, v létě jsem dostal zprávu, že mu auto nalakované sesunulo z vozíku - termín konec roku 2009. Jen jsem po všech těchto trapáliích a zkazkách byl otrávenější a otrávenější a nějak jsem přestal jeho slovům důvěřovat. Připadal jsem si jak důvěryhodný blbec.
Hodně mě v tomto období podržel Mr.Vaahaa s Homolkou a moje polovička se svým náhledem flegmatika . Možná to také po celou dobu vypadalo, že o mém projektu moc
nechci dát vědět, nic nepíšu, fotky nevkládám jen vše podivně sleduju. Ale věřte, že jsem ani nevěděl co psát, protože byla ve mně taková rozporuplnost ze všeho a nervy na špagátě a nechtěl jsem ani nikoho nařknout, že čas vše ukáže................ 28.4.2010 jsem viděl auto poprvé od roku 2007 a s hotovou nastříkanou karoserii .......
................2.8.2010 přinesl p.Vráb "DOHODU O PROVEDENÉ PRÁCI " kde uvádí toto: Potvrzuji tímto,že jsem od majitele převzal vůz VW Brouk r.v. 1962 k celkové renovaci a převzal jsem zálohu na provedené práce.Nedodržel jsem vlastní vinou ani jeden termín předání zrenovovaného vozu a proto se tímto zavazuji,že vůz bude k předání 1.září 2010. Pokud bych tento termín nedodržel vrátím vůz včetně všech náhradních dílů a zaplacené zálohy bez nároků na jakékoli finanční vyrovnání. Vráb M
....... v září 2010 jsem se byl podívat na dědulu s tím, že už stačí dořešit jen sbíhavost, ale k mému velikému překvapení stál podvozek v garáži a karoserie venku pod plachtou, ale můžu být v klidu protože vwilíma budeme mít už potřetí pod stromečkem ....... začátkem přelom březen/dubna 2011 se nemůže pokračovat na autě , protože jsou nastříkané blatníky , zamčené v nějaké garáži a aby jste tomu rozuměli, on totiž majitel garáže leží v nemocnici a jeho společník odjel na školení za hranice ..... cca po týdnu máme blatníky, ale co čert nechtěl máme jen přední blatníky, protože ty zadní jsou sice v garáži,ale jsou zamčené v pickupu který stojí ve stejné garáži jako předtím, blatníky přední ......... netrvalo to ani týden a máme i zadní blatníky ... Hurááááá ....... to bylo poslední týden v dubnu ..... stačilo jen našroubovat blatníky a je vše hotovo .... po víkendu volám p.Vrábovi,kdy si můžu pro auto dojet.Ale to zděšení .... cituji : "Auto stálo v neděli před garáží na sluníčku a na zadních blatnících se udělali puchýřky, tak odšroubovat a mladej to odvezl do sousední vesnice na spravení " .To už bylo na mě příliš kapek najednou.Na to konto jsem si chtěl auto už vzít a že si jej nechám dodělat u pana Jaška , s kterým jsem byl již domluvený na tom, že mi udělá sbíhavost, která samozřejmě nabyla hotová ...
... 3.5.2011 jsem za pomoci Homolky (opravdový přítel a nejen v nouzi) auto naložili a odvezli do Říčan ...... podotknu ,že po deseti dnech p.Vráb blatníky nastříkané neměl a tak jsem chtěl , aby mi je už jen hlavně dovezl.
Na autě , na kterém se měla dodělat před technickou prohlídkou už zmíněná sbíhavost, ale našli ještě následující závady:

PŘEDNÍ OSA
- vadná ložiska (původní) na těhlicích .... skoro nemožné otočit kolem
- levý svislý čep zarezlý
- vodorovné čepy - vůle 2-4mm ,chyběly vymezovací podložky všech 32 kusů
- chyběly aretační matky imbusů jistících kyvné rameno
- chyběly druhé matky a aretační plíšky jistící ložiska náboje předního kola
- náprava ani čepy nebyly promazány ( totálně na suchu)
ZADNÍ OSA
- chybějící domečky a dorazy zadních ramen
PODVOZEK
- nebylo vůbec dotažené šasí ke karoserii ...... čtyři hlavní šrouby bylo možno vytočit rukou!!!!
- kola chycena pouze třemi šrouby
BRZDY
- vadné ( původní) všechny brzdové čelisti ...... navíc prochcané brzdovou kapalinou
- protékající levý zadní brzdový váleček
- nedotažené brzdové trubičky - unikající kapalina
- vadné brzdové čidlo
TOPENÍ
- nezapojené výměníky tepla
- chybějící struny ovládání topení
- ucpané vedení ovládání topení pískem po opískování navíc zalepené barvou
ELEKTROINSTALACE .......... DRŽTE SE !!!!
- 14 ks žárovek včetně hlavních světel nevyměněny z 6V na 12V !!!!!!!!
- některé kabelové svazky nebyly nataženy skrz plech v průchodkách
- volně vysící plus kabel k relátku bez konektoru - vypadl
BENZÍN
- zaškrcená hadice hned pod nádrží ...... proč ten benzín neteče???
ZADNÍ BLATNÍKY
- nespasovány ke karoserii před lakem
- špatně vyvařené a to je slabé slovo
- zevnitř neošetřené barvou ani ochraným nátěrem
- zadní držáky nárazníků také nespasovány před lakem
Obrázek

Obrázek

......... co se k tomuto dá říci?
Asi už jen to , že takhle vypadají 4 roky..................


Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Suky
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 734
Registrován: 25 led 2008
Bydliště: Most

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od Suky »

no ty vwoe tak to je hustý.já si říkal že mám busa v lakovně dost dlouho (půl roku),ale na tohle fakt nemám.Koukám že i já amatér budu asi profík :roll: .teda chlape a jak teda to vše dopadlo?opraveno jinde nebo si to dal "jen" do kupy aby jsi mohl jezdit?
jak říká Hydraulik,já jsem jen Béčko

Uživatelský avatar
čáryfuk
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1586
Registrován: 15 srp 2006

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od čáryfuk »

Suky píše:no ty vwoe tak to je hustý.já si říkal že mám busa v lakovně dost dlouho (půl roku),ale na tohle fakt nemám.Koukám že i já amatér budu asi profík :roll: .teda chlape a jak teda to vše dopadlo?opraveno jinde nebo si to dal "jen" do kupy aby jsi mohl jezdit?
....... asi jsem ten konec ustřihl moc rychle .O všechny zmiňované závady včetně oné sbíhavosti se postarali v servisu Kuří.A o ty nešťastné blatníčky se postaral Dejvid.My si VWilíma užíváme už více jak dva měsíce

Uživatelský avatar
bubák
ex bubak007
Příspěvky: 2866
Registrován: 03 srp 2006

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od bubák »

hezké, i Homolka říkal
jak dopadlo vyrovnání s panem čurákem?
pan chytrej

Obrázek

Uživatelský avatar
firestorm69
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1090
Registrován: 21 bře 2009
Bydliště: Bratislava

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od firestorm69 »

No, to si narazil na pekného HAJZLA! Asi si kludná povaha, ja by som si už užíval hornú sadzbu za ublíženie na zdraví...
carpe diem

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2660
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od Kůča »

Teda tak to ti závidim tak pevné nervy.Kdyby mě tohle někdo vyprávěl na sraze u piva tak by jsem si myslel že Baron Prášil byl jeho děda.No ten člověk musí bejt asi pěknej...viz co napsal vejš Bubák.No hlavně že to nakonec dopadlo alespoň tak že jsi dostal auto nazpět a že jste ho vůbec po tom přestěhování našli.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od Sam »

Tak to je příběh. Jak jsi spokojený s motorem ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
čáryfuk
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1586
Registrován: 15 srp 2006

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od čáryfuk »

Sam píše:Jak jsi spokojený s motorem ?
motor zatím celkem dobrý Same .Mám najeto nějakých 1500km ,v garáži se sem tam objeví olejová kapička ,ale to je asi normální značkování rajonu :) .

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od OB »

Co k tomu říci...... tragedie.
Včera jsme obecně o tom hovořili s Andym. Dospěli jsme k názoru, že většina těchto opravářů asi možná v dávné minulosti byla velmi šikovnými lidmi. Bohužel došlo k tomu, že se udělali pro se sebe, nebo lépe řečeno začali se tím živit. Problém těchto lidí je, že k této práci přistupují jako kdyby byli umělcem na volné noze. To znamená, dnes je špatné počasí, tak se mi nechce dělat. Nebo dnes mám spoustu jiného vyřizování tak na to vlítnu zítra. Jenomže zítra je také něco a místo 8 hodin práce na zakázce se dělá jen 2 hodiny. Proto vše tak dlouho trvá.
Já vidím jako nejhorší vlastní sebekázeň, která u těchto lidí naprosto chybí. Proto není možné dopředu stanovit alespoň přibližný termín dokončení včetně přibližné ceny díla.
Je mi tě skutečně líto Čáryfuku, už se s tím nedá nic dělat, ale jak se říká I špatná zkušenost je také zkušenost.
Já osobně se snažím svá auta nikam nedávat a raději si to udělat sám. Mnohdy třeba i špatně ale nemusím se nikoho doprošovat a přemlouvat aby za mé peníze udělal práci, kterou jsme si domluvili.
Naposledy upravil(a) OB dne 19 zář 2011, celkem upraveno 1 x.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od Pětišroub »

já jen tak plknu o kvalitě odváděné práce...na Hosíně se objevil majitel s oranžovou 1303, která těsně před Hosínem prošla opravou předku a řízení..majitel se cestou ze spanilky dostal do potíží až konečně v kempu při najetí do trávy protočil volant dokola..po sejmutí nádrže bylo zjištěno, že na kardanovém kloubu řídící tyče nebyla ani použita minimálně samojistná matka, matka co tam byla asi nebyla ani řádně utažena! Takže spojovací kloub se povolil, protočil se na tisícihranu a došlo k naprostému oddělení řidiče od řízení volantem, což je závada s fatálními důsledky. Co se mohlo stát při spanilce nebo ve městě raději nedomýšlet. Reakcí servicemana na telefonát prý bylo.."tak to přivezte, my se na to podíváme".

Nedisponuju bohužel jménem majitele vozu ani servicu co to spáchal, jen jsem se nachomýtl a dodal samojistící matku pro tu volantovou tyč.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od lišák »

OB píše:Co k tomu říci...... tragedie.
Včera jsme obecně o tom hovořili s Andym. Dospěli jsme k názoru, že většina těchto opravářů asi v dávné minulosti byla velmi šikovnými lidmi.
Dovolím si namítnout, že pokud byl někdo v minulosti šikovnej, tak by nemohl spáchat takovou prasárnu. Problém je, že každej, kdo má do prdele díru, si může na vrata pověsit ceduli AUTOSERVIS. Tím se samozřejmě nechci dotknout těch šikovnejch a poctivejch. Je množství těch, kteří nemají výuční list a mnoho "vyučených" strčí do kapsy.
Každý celek se skládá z detailů.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od lope »

Podle mě nejhorší je, že se majiteli auto vrátilo po rozmontování a částečném složení lemplem. Většina detailů tak nebude odpovídat původnímu provedení a většina drobných součástek bude chybět. Asi všichni víte, že sehnat třeba spojovací materiál odpovídající dobovému, je dost těžké. Pravdě je asi nejblíž OB - chybí disciplína a kupodivu taky motivace (vždyť spousta OSVČ má vyděláno v pátek v poledne). A navíc i respekt k zákazníkovi a JEHO majetku. U mě byl jeden opravář překvapen, že na brouku mám ještě pořád seegrovky na čepech dorazů dveří a že prý by je zpátky nedával (šlo tehdy o opravu pantů). To mě trochu zarazilo. Je to sice prkotina, ale u mě teda hodně klesnul.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od OB »

Naprostý souhlas s Lopem. Je to hrozný nešvar, že někdo rozmontuje vůz a při zpětné montáži tam vůbec nevrací spousty drobných dílů. Dle mého názoru, když je tam VW montovalo tak tam být musí i když se na první pohled zdá, že tam jsou k ničemu. Někdo namítne, když nějaká plastová nebo gumová věc například praskne co teď. Dotyčný opravář by tuto součásku měl koupit a namontovat a potom cenu koupeného dílu přiúčtovat zákazníkovi s tím, že poškozený díl vrátím majiteli v krabičce.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2660
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od Kůča »

Ondro,to je dneska v servisech a i značkovejch docela scifi.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od OB »

Kůča píše:Ondro,to je dneska v servisech a i značkovejch docela scifi.
Jo, jo, máš pravdu. Dá se ovšem namítnout, že dělají nová auta. My se bavíme o veteránech a osobnějším přístupu k věci. Jenom jsem namítl, že by to tak mělo být. Já když jsem pro někoho něco dělal, tak jsem to tak udělal.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od Herbie »

u tech nasich starejch plechovek plati dneska vic nez kdy predtim "co si neudelas sam, tak nemas"
... a vůbec !

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od Andy »

Tohle je svym zpusobem hororovej pribeh ktery nechce nikdo zazit, sice nejde o zivot ale o nervy, coz muze byt stejne tak hrozny a clovek si pripada jak kreten ze ktereho nekdo dela debila, a jeste za jeho prachy (vlastni zkusenost) . Ale nejhorsi na tom je ze takovych pribehu je nekolik dnes a denne. V tehle branzi asi zmizela profesionalita, dodrzovani terminu, kazen, ale i sebeucta a respekt k zakaznikovy "i bez tebe mam mraky prace", a respekt k jeho majetku jak pise caryfuk. Vetsina z nich mi prijde jak nejaky moulove v monterkach co by spis meli vymenit naradi za vidle! A nejhorsi na tom je to ze u nas neexistuje ANI JEDEN servis ktery by se dal povazovat za profesionalni.

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2002
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od Skid »

Andy píše:A nejhorsi na tom je to ze u nas neexistuje ANI JEDEN servis ktery by se dal povazovat za profesionalni.
Jeden takovej servis znam, kterej opravdu existuje. Davam tam spravovat passata a jsem tam jen diky znamostem. Pan je trochu guru pres stary 911 a hlavne se zameruje na 993, ktery mu tam vozi opravovat hodne lidi z Rakouska. Kdyz mi na Passatu delal zadni brzdy, tak volal pomalu kvuli kazdemu sroubku, ktery objednal. Ve finale faktura byla rozepsana opravdu sroubek po sroubku a cele auto prokontrolovano a konstatovano, co vsechno se bude muset delat pri dalsi garancnim servisu. A zbytek starych brzd mi dal a ukazal kvuli cemu to odeslo atd atd. A jestli si to chci odvezt a nebo to ma vyhodit on. Dobre je, ze je soudni znalec pres motorova vozidla a uz jednou nam v rodine zachranil dost penez kvuli jednomu servisu, kterej nas pekne vzal na hul a ve finale se motor potkal. Jen skoda, ze ten pan co jsem nezminil nedela brouky. :evil: PS: neco ti poslu v SZ. ;-)


Jinak musim uznat caryfuku, ze ja bych na to taky nemel nerva s tim jak jsi to popisoval, dost te v tomhle obdivuji a ted broucka pekne uzivej.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Hrošík
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 517
Registrován: 06 zář 2006
Bydliště: Nedaleko

Re: DĚDA VWILÍM

Příspěvek od Hrošík »

Na to, jak udesny pribeh to je, vypada deda VWilim naprosto paradne. Je fajn, ze jsi to pres vsechna ta uskali dotahl az do finale. At uz ti tahle kara dela jen radost!
Bug 1966 crossover PastellWeiss L90D
Duc 1999 SS caferacer SchwarzMatt

Odpovědět