Renovace oválka 1954 standard

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
VW_Jenny
Příspěvky: 47
Registrován: 26 kvě 2008
Bydliště: Praha

Příspěvekod VW_Jenny » 04 črc 2008

Viděli jsme na Atacku, opravdu krasavec... ach ta oválie :wink:
VW Jenny

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvekod Leer » 28 črc 2008

při cestě na sraz ve VWodokrtech mě zradila technika a výfukový ventil na třetím válci opět zastávkoval :evil:
jinými slovy jsem dojel do děčína a tam se kousnul.....dobelhal jsem se do Jílového, kde jsem s Cabrio54 (Luďkem) vymyslel náhradí program...
Po vychladnutí motoru jsem pomohl ventilu vyskočit a zase na chvilku jezdí...

Luděk vytáhl své cabrio a hurá na projížďku... (foceno mobilem)
Obrázek

Náladu jsem si zlepšil pečeným kolenem...Luděk si to vyloženě užil :lol:
Obrázek

A jeden pokus o dobovku... foceno po sundání zadních kol, tak to stojí jako koza 8)
Obrázek
Nakonec to byl soukromý sraz VW roku 1954 :lol:

Aby toho nebylo málo odešel mi regulátor na dynamu a tak řeším ještě dobíjení....jo holt "dobovky"

Občerstvení v místní hospodě do 2 hodiny ráno a odjezd domů, kde se mi zhruba v půli cesty ventil opět kousnul a definitivně mě donutil začít řešit další 30-kovou kočičku 8)
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12755
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvekod Herbie » 28 črc 2008

neres celej motor
sundej hlavy, nech vymenit voditka za nejaky lepsi (materialove lepsi) a jede se dal, vetsi problem bych v tom nehledal
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 28 črc 2008

Vodítko prostruž a nech ten ventil malinko volnější
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvekod Leer » 29 črc 2008

jojo budu muset....myslel jsem,že si to sedne, ale ujel jsem dalších x km a je to pořád stejný, doměnka je, že je použitý špatný nmateriál na vodítka, což potvrdil i Horťák, který ten spodek měl....
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 29 črc 2008

anebo třeba je jen moc těsný a tím neustálým přidíráním už jsou vzájemně poškozený styčný plochy...výfuk-na třetím válci-nejexponovanější ventil vůbec. Co ostatní ventily?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvekod Leer » 29 črc 2008

zprvu byl ještě jednou problém na 1 válci, ale od té doby ostatní šlapou jak mají......v každém případě se to musí rozhodit...což se mi nechce, ale nic jiného mi nezbývá :?
Naposledy upravil(a) Leer dne 29 črc 2008, celkem upraveno 1 x.
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19219
Registrován: 02 led 2003

Příspěvekod Pětišroub » 29 črc 2008

prostružil bych a dal na nějakej čas vrchní mazání.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12071
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Sam » 29 črc 2008

To je divné. A přehřejval se ti motor ? Teplotu si asi neměřil, ale jestli ti např nekouřilo od nálevky oleje, atp. Mě se to tedy také stalo (těžká noha na plynu), ale od té doby pohoda. Chce to jezdit jezdit a jezdit. Mám nakrouceno 5tis a to je dle mého čas na první experimentování a těžkou nohu na plynu...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
zingls
Příspěvky: 210
Registrován: 23 kvě 2008
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod zingls » 29 črc 2008

to je trošku divný motor byl nějak konstruovaný na určitý způsob jízdy jseš si jistý že to je venti?????

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvekod Leer » 30 črc 2008

Období těžké nohy už mám za sebou 8)

Podle Horťáka, kterej ten blok měl, je to jedinej blok kde nenechával předělávat vodítka, protože mu v původní dílně použili špatný materiál, což by odpovídalo stavu hlavy....

Bohužel musím počkat až Efík dorazí z dovolený, protože mám u něj ještě 2 náhradní hlavy, který prozkoumáme a uvídíme zda-li je použít nebo projet vodítko stávající, samozřejmě to asi bude chtít nové ventily

Ale na druhou stranu alespoň vím co tomu je a jak to budu muset řešit....sice se projedu asi až v září, ale co nějakej srazík snad také ještě stihnu 8)
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
ovalisimus panornik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1833
Registrován: 12 led 2007
Bydliště: Nebušice

Příspěvekod ovalisimus panornik » 02 srp 2008

...se nenudíš co ? mam taky jednu třicku záložní :wink: ..teda dvě :D

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvekod Leer » 04 srp 2008

neboj nebudou :lol:
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvekod Leer » 11 srp 2008

Tak jsem dořešil dobíjení, respektive jsem si nechal seřídit regulátor a dobíjíme na 7,3V. Po odpojení kabelu z baterky jede motor dál...

tak alespoň nějaký pokrok...
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvekod Leer » 08 zář 2008

Nastal čas pořešit ventil a tak jsem se vydal k effíkovi...než jsem dojel, začalo auto pekelně plavat...

...bohužel byla zjištěna závada na levé poloose v podobě uvonění matky, pod kterou je zničený závit a uvolněný buben udělal své a vymačkal co se dalo...takže výměna poloosy...

Obrázek

....pokus sundat poloosu na autě v domění, že je tam mechanizmus zajištění ségrovkami jako u novějších selhal, něboť u ovála se musí převodovka půlit... takže ven z auta a rozhodit celé (nikdy jsem to nedělal, ale člověk se stále učí)

Obrázek

...po rozpůlení jsme dostali další ránu v podobě zjištění, že musíme rozdělat i diferenciál neboť poloosa je pevně uzamčena...

... při mytí vnitřku převodovky jsem objevil záseky,které nevěstí nic dobrého..

Obrázek

...při ohledání koleček bylo jasno....další pohroma :( drobný dentální problém byl na světě, nejsou zuby :cry:

Obrázek

Obrázek

...při podrobnějších úvahách jsme dospěli k závěru, že zuby tam nejsou již delší čas (byly řádně vymačkány a plochy obroušeny jen částečně)..no nezbývá než doufat, že to nějaký čas vydrží a pokusit se sehnat převodovku včetně poloos..ale každý víme, že podobné díly budou vypadat po 50 letech stejně :(

...sborka proběhla bez problémů a převodovka šlape dál (jezdila krásně i předtím) a buben lze dotáhnout a auto neplave....

...to kvůli čemu jsem ke kolegovi původně jel tedy úprava ventilu a vodítka proti zakusování....nakonec jsme ventil jen olapovali a lehce protáhli vodítko...bylo naprosto bez problémů 8)
cesta zpátky luxusní, bez zadření a jiných nepříjemností...

...v každém připadě to je velká škola uraltkäferů a i když jsem rozpolcen ze stavu převodovky jsem rád, že jsem měl možnost nahlédnout dovnitř a bylo mi vysvětleno jak to vlastně funguje... 8)

Takže sháním zadní bubny, standartní převodovku (bez všech synchronů) nejlépe včetně poloos :twisted: je mi jasný, že je to vtip dne, ale nic naplat....
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8687
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvekod yahoďák » 08 zář 2008

....teda Leere, ten ovál Tě vyloženě zkouší, co ještě sneseš.
Obrázek

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvekod Leer » 08 zář 2008

snáším to dobře, jen se chci zubynehty ubránit dát tam převodovku jinou, prostě tam tahle patří...stejně tak s motorem...
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 2476
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Příspěvekod OB » 09 zář 2008

Ahoj Lere, mam jednu kompletní převodovku i s poloosama. Stejně jsem ji chtěl prodat protože dělám v garáži místo. Co se týče ulomených zubů na pastorku tak je to běžná věc i u kaďourů. Příčina bývá většinou ve dvou problémech. První: povolená hlavní matka na hrušce nebo špatně nastavené předpětí hlavního ložiska hrušky, Druhý: špatně seřízené soukolí hlavního převodu.
Pokud by jsi měl zájem o tu převodovku dej mi prosím vědět.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
REDH0T
hlavwa motorovwa
Příspěvky: 2792
Registrován: 03 lis 2005
Bydliště: brno t1

Příspěvekod REDH0T » 09 zář 2008

Leere, došel jsi tak daleko, že teď už tě nemůže zlomit vůbec nic. Držím palce ať to klapne a hlavně ať dobře slouží...
German Classic but Motorhead isn´t Hawkwind

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvekod Leer » 09 zář 2008

díky z podporu a dospěl jsem k názoru, že tu převodovku udržím stůj co stůj...prostě standart brouk na lankových brzdách je specialita a tak to i zachovám....změna na synchronizované převodovky a další kraviny může proběhnout až už nebudu mít sílu to udržet 8)

OB: dík za nabídku, kterou rád přijmu. Napíšu SZ a zastavil bych se osobně.
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti