Porsche 914/4 1973 1.7i

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod john » 30 dub 2009

Kamarád co už dneska auta vaří hlavně TIGem na něj přešel mimo jiný kvůli menšímu tepelnýmu ovlivnění. ? A na těch jeho autech je vidět, že se plech nijak extra daleko neprohřál. :?:


Co hovorim neber vazne....ja rad a hodne kecam...

Mirek
Příspěvky: 224
Registrován: 20 čer 2008
Bydliště: stř. Čechy, Kokořín

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod Mirek » 30 dub 2009

Hned se nerozčiluj. Prostě mě to jen zarazilo. Když jsem viděl práci jednoho člověka, kterej se rozplívá, jak se mu to TIGem neprohřejvá a pak Ty napíšeš, že se to naopak kroutí? Kamarádovu práci jsem viděl na vlastní bulvy, na druhou stranu Tvoje projekty sou nad chápání drtivý většiny nejen zdejších přispivatelů.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod john » 30 dub 2009

Vobec sa nerozculujem, naopak, bavim sa celkom dobre....
Na porozumenie toho tepelneho vplyvu je nutne pracovat s Tigom ... aj ked bodujes, musis oba plechy nahriat do bodu tavenia,co moze zobrat od 2 do 4 sekund / zavisle na nastaveni zvaracieho prudu /...potom bud rozlejes materialy do seba, alebo pridas material .To zoberie dalsie 2 -3 sekundy...bodnutie Migom je asi sekunda...
ja najprv zbodujem plechy Migom , body asi kazdych 40 - 50 mm a potom polozim " housenku " Tigom a to na preskacku, pretoze viem, ako sa bude material natahovat a zmrskavat...a to je vela rokov praxe a sledovania ako sa material chova za urcitych okolnosti...Ak to Tvoj kamos robi dobre, zjavne zvladol techniku a vie co robi...ale keby si si pozorne precital co som pisal predtym, nehovorim nic ine, len ze to chce prax...

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 965
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod Ales-X » 30 dub 2009

U TIGu bych se bál jedné věci že TIG nemá takové čistící schopnosti jako MIG a tudíž místo pro svár musí být dokonale čisté, to naopak nevadí MIGu který nečistoty vyplavuje na povrch svařence. Ideální řešení je si myslím nabodování natupo jak píše John a na vylnění spár mezi body nepoužívat TIG ale MIG letování (poměrně nová metoda kde se jako přídavný materiál používá trubičková měď která se taví nataženým obloukem a zalévá spáru v úhledný svár).
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=373
http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2007101201
Naposledy upravil(a) Ales-X dne 30 dub 2009, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod john » 30 dub 2009

Mne je to samozrejme, preto som sa o tom zabudol zmienit...akakolvek necistota na plechu bud spizdi zvar, alebo tungsten...a nie len necistota vo forme spiny, vazeliny, farby, ale aj fosfatovany material a o zinku ani nehovorim...to sa nalepi na elektrodu okamzite a je po vareni...

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod john » 30 dub 2009

Ale mam dojem,ze zasierame Petrov topic...

Mirek
Příspěvky: 224
Registrován: 20 čer 2008
Bydliště: stř. Čechy, Kokořín

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod Mirek » 30 dub 2009

Zasíráme, ale Petr si ho může promazat sám :)
Jinak už k tomu není co dodat, úplná čistota je samozřejmá a nabodování MIGem a provaření TIGem je přesně to ono.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod john » 30 dub 2009

Ales-X píše:MIG letování (poměrně nová metoda kde se jako přídavný materiál používá trubičková měď která se taví nataženým obloukem a zalévá spáru v úhledný svár).
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=373


V urcitych pripadoch pouzivam silicon bronze

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod Petr914 » 06 kvě 2009

...začneme předním kufrem modrýho kusu...neni to tak markantní z fotek(udělal sem jich 70,ale to sem prostě nacpat nemůžu)...ale takhle vypadá kufr modrýho kusu...všechny příčky vohnilý...domlácený...křivý...pravá strana před příčkou dole dojebaná kladivem...přední čelo drží silou vůle...takovejdle tfujtaxl na autě mít nebudu a rozhodně ho nebudu ani opravovat...velkym bonusem je neponičený dno kufru...to se hodí...

Obrázek

...další kousek je přední kufr červenýho kusu...příčky a výztuhy prakticky nepoškozený...rovný...originál...pochopitelně když má modrej kus dno dobrý...tak červenej ho má v hajzlu...jo...tendle předek se mi líbí...celej ho vodříznem a posadíme na modrej kus...a po vevaření osadíme dnem z modrýho...

Obrázek

...narýsujeme si řez...a odřízneme přesně přední kus auta...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

...na spodním pohledu vidíme fantasticky nedoprasený a rovný prolisy...prostě originál díl nezasaženej kutilem...přední čelo perfektně sedí...paráda...

Obrázek

...přesuneme se k modrýmu kusu a dáme detail podlahy...což je hlavní důvod,proč se staví tahle karoserie...podlaha je totiž jako když střelí a originál...podlahu červenýho dam někdy do vtipu dne...a sem napíšu jen tolik,že je obalená tabulema rovnýho plechu jako svačina pro děti do školy zabalená v alobalu...a shnilá jako stará k...a...

...rez kolem výztuhy pedálů je jen povrchová liška...

Obrázek

...vyřízneme dno kufru...který budeme později vevařovat zpátky...zároveň se nám uvolní prostor pro manipulaci,páč si do výřezu v klidu stoupnem...sednem...cokoli...platí pro jedince do 100 kg...

Obrázek

...a detail výřezu...moc pěknej kousek bez prasáren...

Obrázek

...podle hodnot přemeřenejch z červenýho vořízlýho kusu si přeneseme míry řezu...tentokrát už sme ale skutečně na milimetr přesný...a říznem modrej předek...pokud s tim někdy praštim...pude později použít a nyní ho tedy odneseme do syslírny...

Obrázek

...cvičně si sesadíme čumák z červenýho na modrej kus a světe div se...řezy byly perfektní...ze syslírny přineseme kapotu,která se použije na auto...a přesně doladíme dosedací plochy...spodní a horní rozměry...a navaříme předek natvrdo...

Obrázek

Obrázek

...závěrem si posadíme na navařenej rypák kapotu...abysme zkontrolovali spáru...a přesnost rozměrů...a pak se zeptáme........máme radost Vinci?...máme...

Obrázek

...no a na úplnej závěr se podíváme na 40 let starý šrouby...kvůli nezasažení nápravy a řízení na modrym kusu šla náprava několikrát dolu a nahoru...a takhle vypadaj 40ti letý kousky z nápravovejch držáků...

Obrázek

...hmmmm...tak to je kvalita,který rozumim...dnes v noci sbohem... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
elvis
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1201
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod elvis » 06 kvě 2009

Předem se omlouvám za plk, ale nedá mi to. :D
Asi většina lidí zde na fóru od Tebe takovou práci čeká, nicméně to není důvod, proč se k tomu nevyjádřit.
Určiťě nejsem ten pravý, který může odborně posuzovat práci druhého po stránce klempířské, nicméně co vidím se mi líbí a tudíž chválím.
Doufám, že i od amatéra Tě pochvala potěší a možná, i když Tobě netřeba, dodá dalšího elánu. Jen tak dál. Bude to super. Je vidět, že víš, co děláš. A děláš to pěkně. :wink:
... do killa !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3685
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod john » 06 kvě 2009

Chlap zo slabym srdcom sa do takej prace nepusti.....kritika je prijatelna len od tych, ktori preukazatelne urobili podobnu pracu sami....ti, co zatial nic neukazali, nech laskavo drzia klapacku zavretu...

ugo fantozzi
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 384
Registrován: 11 lis 2005
Bydliště: nussdorf

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod ugo fantozzi » 06 kvě 2009

Moc pěkně to bastlíš! Vypadá to, že jseš můj člověk. A propos potřeboval bych nějakýho dobrýho a hlavně levnýho karosáře! 8)

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1946
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Beercity
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod martin_100 » 06 kvě 2009

Petr914 píše:Obrázek



BAJA porsche? :lol: :lol: :lol:

Hele ty jsi démon.
Tobě by se měly ruce pozlatit a vystavovat =D> =P~

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod Petr914 » 06 kvě 2009

...moc všem děkuju za ohlasy...moc mi to pomáhá...protože dřina je to neuvěřitelná...to přesazení předku bylo řádově na 14 hodin v kuse a pauzy daly dohromady tak maximálně dvě hodiny...

...ale když se daří...člověk tu hrůzu nevnímá...ba naopak...hrozně mě to baví...je to pravá challenge...a člověk se snaží porvat jak s tim autem...tak sám se sebou...

...spuštění projektu trvalo dlouhý tři roky...ale bez druhýho auta nebylo možný akci spustit,protože to by nemělo smysl a akorát bych se psychicky zdeptal...dodnes je prakticky tajemstvím...že zhruba měsíc před nákupem druhýho kusu sem chtěl celou akci vzdát a projekt rozprášit na díly...ale nepovolil sem...koupil druhý auto...a z jejich kombinace už má smysl něco rozjet...dá se ale říct,že 30% karosařiny si musim stejně vyrobit sám...protože ceny dílů sou prostě nezaplatitelný a mnohonásobně by převýšily cenu dobrýho kusu vcelku...

Obrázek

...zároveň sem ty tři roky ale nespal...doslova sem studoval projekty...zejména v USA...kde sem pochytal zaprvý směr,kterym to poslat a taky spoustu užitečnejch rad...

...zároveň sem pořídil doslova dekadentní fotky toho,co dokážou hovada,který jen proto,aby krátkodobě oslnily dokážou neskutečně sprasit cokoli...a je egal...jestli je to Porsche...Bentley...nebo cokoli jinýho...nezastaví je prostě nic...

...takže dneska se trochu pobavíme a zároveň vám to dokreslí smysl toho,proč stavim na modrym kusu a ne na červeným...kterýho ste prakticky dodneška považovali za moc pěkný auto...věci nebejvaj takový...jak se navenek tváří...a přesto,že pořizovací cena byla...jak správně poznamenal Prak..."za cenu brouka"...neni to nic,co byste pořídili a dalo se s tim jezdit...

...na adresu prodávajícího uvedu,že sem byl vesměs o všem informovanej a auto koupil s tim,že sem věděl,co kupuju...nejednalo se z jeho strany o žádný šmé...

...naopak mě některý věci velice mile překvapily...

...takže...

...pohledy do interieru...na neexistující podlahu...a neexistující cokoli,co drží 914 pohromadě...všechno zpraseně zavařený...prostě absolutní průser...

...velice luxusní záležitostí je ale původní a zcela neponičená přístrojovka...a volant...to je radost pohledět...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

...pak se na to mrknem zvenku...

...ten práh sou v originále dvě rovnoběžný přímky...zde vidíte práci kreténů par excellence...ty záplaty sou dokonce přilepený kytem...

Obrázek

Obrázek

...timhle způsobem se dá dopasovat zadní kapota...a vona pak sedí jak prdel na hrnec...možná bylo smyslem pseudo křídlo...a brutální přítlak...na fotkách zavřený kapoty důrazně upozorňuju,že je skutečně dovřená a že tam neni těsnící guma...s ní to vyskočí o centimetr vejš...

Obrázek

Obrázek

...no a závěrem se podíváme na přípravu na zejtra...zejtra se totiž opraví a zkompletuje zadek...šel by sice opět odříznout a použít z červenýho kusu...páč ten má celej zadek včetně dna kufru top...ale neni třeba za každou cenu vymejšlet megaakce,když je modrej kus poměrně snadno opravitelnej v těhle partiích...a špičkovou "prdel" z červenýho vcelku zasyslim...

Obrázek

...P.S....Johnny ta větička s pomalejším podáváním drátu kvůli penetraci sváru...to byla velice poučná věc... :wink:

ugo fantozzi píše:Moc pěkně to bastlíš! Vypadá to, že jseš můj člověk. A propos potřeboval bych nějakýho dobrýho a hlavně levnýho karosáře! 8)


...pane účetní...hele já tě to naučim po telefonu... :P
You can't win 'em all...

ugo fantozzi
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 384
Registrován: 11 lis 2005
Bydliště: nussdorf

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod ugo fantozzi » 07 kvě 2009

:mrgreen:Tak to vypadá, že se jeden nejmenovanej operátor pěkně nabalí! :mrgreen:

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod Petr914 » 19 kvě 2009

...tak...a budem pokračovat další porcí príma zábavy...

...aby bylo možný dát do pucu ten zadek...je třeba sejmout poslední blatník,kterej na autě ještě visí...pravej zadní za spolujezdcem...

...ale vono kdybych ho sundal...tak bych možná už taky neměl šanci něco vopravovat...ten blatník je to jediný...co drží tudle stranu pohromadě...

...důvody sou vcelku jasný...kdysi vyteklá baterka...v kombinaci s kreténama...který by kreténismus mohli vyučovat...

...a dáme si teda pořádnou porci umění...

...protože s blatníkem dolu nemůžeme...začneme vnitřní částí motorovýho prostoru...

...celkovej pohled a nařízlá profesionální záplata...

Obrázek

...rozlousknem kindervejce a co vidíme...soudruzi opraváři nám tu nechali kus skelný vaty,kterou různě vlepili a vmodelovali do kytu...vykouřil sem celý cigáro a přemejšlel...k čemu to bylo dobrý...ale na pointu sem nepřišel..

...už sem zažil hodně...ale todle je skutečná dokonalost...chvilku sem na to koukal...a pak do toho praštil kladívkem...no a celej obsah kindervejce spadnul vcelku na zem...

...zároveň se tam objevuje původní pertl na slícování vnejší a vnitřní části...

...že sou všechny záplaty...jestli se tomu tak dá říct o 2-3 cm vejš než původní tovární...na tom přece nezáleží...dyť to nese jen blbej motor...to se rozleští...

Obrázek

...koukam na to...a zdá se,že mam v autě díru...

Obrázek

...čtyři roky sem se na tudle sračku těšil...a konečně sem se dočkal...

...nosný výztuhy dílů sou v klidu...vidíme původní tvary...a vedle nám stojí druhý auto...máme z čeho opisovat a měřit...

...nabízí se rovnou možnost přesadit vcelku tudle blbost z červenýho,kterej jí má o dost lepší...ale to je hovadina...složitost celýho labyrintu je ukrutná a todle přesadit najednou je prostě nesmysl...další komplikací by byla demontáž veškerejch komponentů,který tudy prochází(hadičky,lanovody)...a dál vyndání motoru a převodovky...a to je v rozporu s plánem...ve finále se bude přestrojovat z auta na auto...abych u toho nemusel moc přemejšlet a vše bylo na svým místě...

...zdá se to ujetý...ale pude to spravit celkem v klidu...jedná se o rovný plochy a jak sem už psal...máme jinej kus k oměření a výrobě dílů...

Obrázek

...a nakonec...posvačí japonec...

...tady máme tovární komponenty použitý kreténama...na jednom z flastrů čumí logo Van Wezel...superprofihrdinové to byli...akorát že je to na nějakýho uplně jinýho kepla...s 914 to nikdy nemělo nic společnýho...

Obrázek

...kdyby měl někdo o tuhle hromádku zájem...tak jí prodam...ale je nutno jí vyvážit zlatem...nebo pěknou písničkou... :wink:

...no...někdy příště nashledanou...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod Leer » 20 kvě 2009

když to vidím, tak je můj karmann totálně zdravej a způsob přeplátovávání a vrstvení plechů je prostě oprava ala němec :evil:

jde ti to pěkně, hlavně se nenech odradit ...
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod Petr914 » 20 kvě 2009

...nenecham...tohle místo je největší tragedie celýho auta...jakmile vyřešim ten vnitřek...urazim blatník...opravim to z druhý strany...následuje druhá targa kapsa...práh a sloupek pravý strany a skelet je v cajku...

...pak už to budou jen kosmetický kraviny...který má každý starší auto...

...následující fáze jako kyt,plniče...laky...v tom sem doma ze všeho nejvíc...takže jdu vod průserů k zábavě...a dá se říct,že tohle všechno sem věděl...nemusim ti řikat,že když člověk vidí tu záplatu...tak ví...že s ní a všim v kruhu 5 cm vedle a pod je amen...

...no KG čoveče...těšim se na progres a sem zvědavej,jak to pude...

...zároveň je todle krásná ukázka složitosti a "zavařenosti" aut z Osnabrücku...místama jdou tři plechy přes sebe a na nich trůní nosník...bez jakýhokoli otvoru pro ošetření toho labyrintu dutin...

...todle sou věci,který na brouku existujou jen na jediným místě...a to je většinou zdravý...a sice dutina pro odvětrání motoru až k výdechům skrz karoserii pod zadním oknem...jediná průserová část brouka...zbytek se dá opravovat s prstem v nose...superky už sou na tom trochu hůř...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod Petr914 » 20 kvě 2009

...dneska to bude rychlý...

...příprava pro zítřejší sváření...

Obrázek

Obrázek

Obrázek
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8688
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Porsche 914/4 1970 1.7

Příspěvekod yahoďák » 21 kvě 2009

..to je uplnej hlavolam, nebo spíš bludiště ... smekám a tiše sedím v koutku šoupajíc bačkorama.
Obrázek


Zpět na “Projekty”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: doka 4wd, evinsen a 3 hosti