Porsche 914/4 1973 1.7i
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
kdyz uz jsi takovej deailista (fandim ti),se divim ze jeste na ty svary nepouzivas nejakou pulirku
Mozna otazka hodne pritazena za vlasy,ale nezkousel nekdo si svoji svarecskou praci po sobe kontrolovat i jinym zpusobem nez pouhym okem,mam na mysli penetracku ci magnet aby mel clovek 100% jistotu nad dobre zavarenym svarem (beru ze ne na obycejne kryci casti plechu,ale myslel jsem na takovem nosniku atd..),kdyz vidim ty tvoje dlouhe housenky
Mozna otazka hodne pritazena za vlasy,ale nezkousel nekdo si svoji svarecskou praci po sobe kontrolovat i jinym zpusobem nez pouhym okem,mam na mysli penetracku ci magnet aby mel clovek 100% jistotu nad dobre zavarenym svarem (beru ze ne na obycejne kryci casti plechu,ale myslel jsem na takovem nosniku atd..),kdyz vidim ty tvoje dlouhe housenky
ratte opa 62"
čokoládová ratte palačinka
čokoládová ratte palačinka
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
...no...vono jak se to vezme...já sem některý věci nevkládám...ale vono to,co se zdá bejt jako housenka je ve skutečnosti serie bodů za sebou...
...probíhá to tak...že si z jedný strany naboduju díl...
...zaprvý mi to zafixuje díl,páč plechy se při vaření stahujou...takže kdybys šel z jedný strany na druhou...tak by na 20 cm sváru šel na druhý straně díl přes sebe a šlo by to lidově řečeno do prdele...
...zároveň si tim nabodováním dam do sváru materiál a když to pak vařim z druhý strany,tak to nepropaluju(vařim velkym proudem,abych sváry nebyly vysoký a já se pak při jejich leštění neubrousil)...
...a takhle to vypadá,když vařim tu záplatu z druhý strany...
...nejedná se o housenku,ale o za sebou složený body......který vznikaj ve vteřině...žádný škvaření...kdybys to tlačil housenkou...plech by se zkroutil...
...a teďka nerealizovaná fotka...mam jich tak 50 denně a to sem vložit prostě nejde...z duhy na straně,kde sme začínali bodováním,je krásně vidět stupeň prohřátí a míra prohřátí materiálu......zároveň při sváření vidim rudej bod,kde je jasně patrný,jestli prolnul do okolí nebo ne...
...poté co díl provařim oboustranně nastupuje zaleštění svárů flexou...
...tady,kam se teď díváš byly sváry...ty ťupičky sou stopy po nich...
...a tady je druhá strana...opět dosud nerealizovanej záběr...
...je to skládaný z menších plechů,protože jink bych nedokázal dodržet radiusy,tvary a navazování jako to bylo v originále...
...což se daří celkem dobře...
...co se týče nosníku...a vesměs všeho ostatního...nikde netvrdim,že je to dokončený...
...nosník z předchozí fotografie je hotov z vnitřní strany motorovýho prostoru...dirky,který tam zůstaly budou vařený ještě ze spodní strany nosníku,kam se dostanu,až dam auto na bok...jak sem předeslal tušim na minulý straně...a tam se teprve zevnitř dokončí celá anabáze a bude se skládat směrem dopředu k prahu...čimž za současnýho vaření a broušení svárů docílim čistýho a veškerýho bordelu prostýho nosníku...je potřeba myslet na to,že je potřeba se tam vercajkem dostat...jak to nebude plech čistej a bez koroze...byla by to práce zbytečná...
...nosník se skládá z nosníku vnitřního...
...kterej je v celý šíři překrytej dalším plechem,kterej mu teprve dává "vnější formu"...jako v originále...
...na závěr uvedu,že pokud práci zadáte normálnímu klempíři...bude vám cokoli bodovat s bodama ve vzdálenosti 0,5 cm...a zbytek se pak natahuje kytem...
...todle co předvádim tady je vesměs ukrutně přehrocená záležitost,protože sem prostě úchyl a kyt nenávidim...
...tudíž se o tuhost karoserie nebojim i bez magnetu a podobnejch věcí...nezapomeň,že s tou 914 by byla spousta lidí schopná jezdit bez těhle oprav...to je tady celkem běžnej jev...říká se mu "modelka"...a "vůz s patinkou"...
...1 cm2 sváru udrží tunu...a i kdyby nebyly všechny body na 100%...na to,co maj držet je jich tam o milion % víc,než je potřeba...
...a jak sem řek...ještě sem to nedokončil...dejte mi trochu času...
...probíhá to tak...že si z jedný strany naboduju díl...
...zaprvý mi to zafixuje díl,páč plechy se při vaření stahujou...takže kdybys šel z jedný strany na druhou...tak by na 20 cm sváru šel na druhý straně díl přes sebe a šlo by to lidově řečeno do prdele...
...zároveň si tim nabodováním dam do sváru materiál a když to pak vařim z druhý strany,tak to nepropaluju(vařim velkym proudem,abych sváry nebyly vysoký a já se pak při jejich leštění neubrousil)...
...a takhle to vypadá,když vařim tu záplatu z druhý strany...
...nejedná se o housenku,ale o za sebou složený body......který vznikaj ve vteřině...žádný škvaření...kdybys to tlačil housenkou...plech by se zkroutil...
...a teďka nerealizovaná fotka...mam jich tak 50 denně a to sem vložit prostě nejde...z duhy na straně,kde sme začínali bodováním,je krásně vidět stupeň prohřátí a míra prohřátí materiálu......zároveň při sváření vidim rudej bod,kde je jasně patrný,jestli prolnul do okolí nebo ne...
...poté co díl provařim oboustranně nastupuje zaleštění svárů flexou...
...tady,kam se teď díváš byly sváry...ty ťupičky sou stopy po nich...
...a tady je druhá strana...opět dosud nerealizovanej záběr...
...je to skládaný z menších plechů,protože jink bych nedokázal dodržet radiusy,tvary a navazování jako to bylo v originále...
...což se daří celkem dobře...
...co se týče nosníku...a vesměs všeho ostatního...nikde netvrdim,že je to dokončený...
...nosník z předchozí fotografie je hotov z vnitřní strany motorovýho prostoru...dirky,který tam zůstaly budou vařený ještě ze spodní strany nosníku,kam se dostanu,až dam auto na bok...jak sem předeslal tušim na minulý straně...a tam se teprve zevnitř dokončí celá anabáze a bude se skládat směrem dopředu k prahu...čimž za současnýho vaření a broušení svárů docílim čistýho a veškerýho bordelu prostýho nosníku...je potřeba myslet na to,že je potřeba se tam vercajkem dostat...jak to nebude plech čistej a bez koroze...byla by to práce zbytečná...
...nosník se skládá z nosníku vnitřního...
...kterej je v celý šíři překrytej dalším plechem,kterej mu teprve dává "vnější formu"...jako v originále...
...na závěr uvedu,že pokud práci zadáte normálnímu klempíři...bude vám cokoli bodovat s bodama ve vzdálenosti 0,5 cm...a zbytek se pak natahuje kytem...
...todle co předvádim tady je vesměs ukrutně přehrocená záležitost,protože sem prostě úchyl a kyt nenávidim...
...tudíž se o tuhost karoserie nebojim i bez magnetu a podobnejch věcí...nezapomeň,že s tou 914 by byla spousta lidí schopná jezdit bez těhle oprav...to je tady celkem běžnej jev...říká se mu "modelka"...a "vůz s patinkou"...
...1 cm2 sváru udrží tunu...a i kdyby nebyly všechny body na 100%...na to,co maj držet je jich tam o milion % víc,než je potřeba...
...a jak sem řek...ještě sem to nedokončil...dejte mi trochu času...
You can't win 'em all...
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
dle mých zkušeností je pravý čas teď maximálně zabrat a zrychlit jinak vytuhneš a zpomalíš dřív než budeš mít všechno podstatný hotový - je to na bednu, když člověk vidí, že aby mohl udělat něco musí rozebrat půl auta a přitom průběžně zjišťovat další průsery. Kdo si tím neprošel, nepochopí.......
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
...je to tak Žanku...a je to taky tak,že málokdy spim víc než 6 hodin denně...zbytek trávim v práci a v dílně...
...ale jak sem už uved...pravá strana motorovýho prostoru(za spolujezdcem) byla nejhorším průserem celýho auta...strana protější je v naprostým pořádku...po dokončení toho zadku,kterej vidim na tejden po odpolednech a večerech...se tim pádem posouvá celá anabáze směrem k prahu a přednímu sloupku u spolujezdce...strana řidiče je hotová...ta se řeší někde na straně4 nebo kolik a bude se jen dolaďovat...podlaha nemá chybu...
...jakmile to zpevnim...pude to na bok...a na řadu se dostane právě spodní část inkriminovanejch nosníků,který právě řešíme...plus spodek předního kufru...a tim se dostáváme do předního kufru,kde je potřeba vyjmout kapsy světel...opravit rámcově chyby,který sou skrytý pod nima...a pak?...
...pak se na to pověsí blatníky a de se připravovat na lak...vzhledem ke stupni pečlivosti při klempířině bude lakování procházkou růžovým sadem...
...ale je tam ještě pěknejch desítek hodin...možná stovek,který strávim toudle muklovskou prací...
...sebezapření je obrovský a nepřipouštim si jiný myšlenky než,že do práce musim a mimo práci neexistuje nic jinýho než dílna...je to peklo...
...ale jak sem už uved...pravá strana motorovýho prostoru(za spolujezdcem) byla nejhorším průserem celýho auta...strana protější je v naprostým pořádku...po dokončení toho zadku,kterej vidim na tejden po odpolednech a večerech...se tim pádem posouvá celá anabáze směrem k prahu a přednímu sloupku u spolujezdce...strana řidiče je hotová...ta se řeší někde na straně4 nebo kolik a bude se jen dolaďovat...podlaha nemá chybu...
...jakmile to zpevnim...pude to na bok...a na řadu se dostane právě spodní část inkriminovanejch nosníků,který právě řešíme...plus spodek předního kufru...a tim se dostáváme do předního kufru,kde je potřeba vyjmout kapsy světel...opravit rámcově chyby,který sou skrytý pod nima...a pak?...
...pak se na to pověsí blatníky a de se připravovat na lak...vzhledem ke stupni pečlivosti při klempířině bude lakování procházkou růžovým sadem...
...ale je tam ještě pěknejch desítek hodin...možná stovek,který strávim toudle muklovskou prací...
...sebezapření je obrovský a nepřipouštim si jiný myšlenky než,že do práce musim a mimo práci neexistuje nic jinýho než dílna...je to peklo...
You can't win 'em all...
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
Já chápu. Zkušenost však byla na můj vkus řekněme poněkud dražší.
... do killa !
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
...Elvisi čoveče cituj,když nevodpovídáš přímo...
...no a jak tak furt kecam o tý fajnový podlaze,tak tady je...spodní část příčky mezi kabinou a motorovym prostorem plus podlaha je pěkná...
...no a jak tak furt kecam o tý fajnový podlaze,tak tady je...spodní část příčky mezi kabinou a motorovym prostorem plus podlaha je pěkná...
You can't win 'em all...
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
časy a obrazky jak to roste pod rukama ty ja ráád
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
Bych se chtěl zeptat, jak ošetříš ten plech s těma ťupkama koroze?
Ještě pískovat nebo zinkový nátěr?
Dík za info.
Viz:
Ještě pískovat nebo zinkový nátěr?
Dík za info.
Viz:
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
Pokud to budeš pískovat, tak z toho budeš mít jen pruhledný plech a pokud se k tomu někdy dostane voda, tak se to stejnak rozjede.Zodpovědná antikorozní ochrana, nebo nový díl ?
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
VW181 píše:Bych se chtěl zeptat, jak ošetříš ten plech s těma ťupkama koroze?
Ještě pískovat nebo zinkový nátěr?
Dík za info.
...mno...dobrá votázka...červený brouk píše:Pokud to budeš pískovat, tak z toho budeš mít jen pruhledný plech a pokud se k tomu někdy dostane voda, tak se to stejnak rozjede.Zodpovědná antikorozní ochrana, nebo nový díl ?
..."vypucuju" odsud tu korozi kartáčem a přelakuju jí zinkem...antikorozní "úprava" karoserie bude doslova brutální...cedník z toho rozhodně nebude...a pokud by na některejch místech byl...opět ty místa vyříznu...vyrobim repliku a navařim jí...
...čili zinkovej základ...stříkací tmel(neplést s plničem)...falcy a vařený místa karosářskou hmotou(distyk)...přelakovatelná UBS...todle oboustranně...a do vnitřních segmentů(dutin)vosk...
You can't win 'em all...
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
Co kataforéza? Zaslechl jsem, že by někde v Praze měla bejt dostatečně velká vana. Pokud Tě to bude zajímat, zkusím zapátrat.
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
No bus se tam uz asi nevejde, co?
Ale šoupačky, dveře a pod asi jo, že?
Kolik to tak stojí?
Ale šoupačky, dveře a pod asi jo, že?
Kolik to tak stojí?
OndraS
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
Nevim nic určitého, vím, že se chystala nějaká fakt velká vana, kam by se i bud vlez bez problému. Zapátrám po tom snad něco vyčenichám. Nebo třeba i někdo jiný z fóra, záběr je tu dost široký, už i popelářský auta se tu řešej.
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
Co já zaslechl tak velkou vanu mají v Karose ve Vysokém Mýtě ...
A k Petrovům plechům s ďubkami, dnes jsem celý den pískoval a ten plech co je na fotce je krásný, když se to udělá opatrně, tak ho písek vůbec nepoškodí, ale přitom rez vymele, pískoval jsem i plechy mnohem více chycené že by mě je jinde propískovali skrz, ale s opatrností jsou ještě použitelné. Pískování je jako všechno o trpělivosti, buď to budu mít rychle a bude to stát za prd, nebo to bude trvat dlouho a bude to pěkné.
A k Petrovům plechům s ďubkami, dnes jsem celý den pískoval a ten plech co je na fotce je krásný, když se to udělá opatrně, tak ho písek vůbec nepoškodí, ale přitom rez vymele, pískoval jsem i plechy mnohem více chycené že by mě je jinde propískovali skrz, ale s opatrností jsou ještě použitelné. Pískování je jako všechno o trpělivosti, buď to budu mít rychle a bude to stát za prd, nebo to bude trvat dlouho a bude to pěkné.
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
Pieskovat uz znacne chytene plechy je nezdrave, tam sa ma pouzivat soda ako medium.
Re: Porsche 914/4 1970 1.7
...díky za komentáře pánové...
...tydlecty špičkový techniky...to je sice super záležitost...ale neni to ani Bugatti...ani Bentley Continental GT...je to sice celkem zajímavý auto...ale nic tak velkýho,aby bylo nutný se z toho posrat...
...já mam někde...vim hovno kde...fotografii práce pískovny na kámošovo 914,která tim prošla tušim předloni a opískovali to skvostně...
...navíc to konkrétní místo...na který se ptal VW181...to je plech,kterej bude po dokončení auta zabírat plochu asi 5ti procent...víc ho tam v tomdle stavu neni...většina plechu je nová nebo prakticky bez koroze a jak sem už napsal v minulym příspěvku...pokud bude po opískování zřejmý,že to neni vono...vyříznu ho a vyrobim repliku z BMW plechu...jako sem to dělal doteď...
...tydlecty špičkový techniky...to je sice super záležitost...ale neni to ani Bugatti...ani Bentley Continental GT...je to sice celkem zajímavý auto...ale nic tak velkýho,aby bylo nutný se z toho posrat...
...já mam někde...vim hovno kde...fotografii práce pískovny na kámošovo 914,která tim prošla tušim předloni a opískovali to skvostně...
...navíc to konkrétní místo...na který se ptal VW181...to je plech,kterej bude po dokončení auta zabírat plochu asi 5ti procent...víc ho tam v tomdle stavu neni...většina plechu je nová nebo prakticky bez koroze a jak sem už napsal v minulym příspěvku...pokud bude po opískování zřejmý,že to neni vono...vyříznu ho a vyrobim repliku z BMW plechu...jako sem to dělal doteď...
You can't win 'em all...