na tom je blbé i to, že tohle bys moc neočekával ve značkách typu BMW, MB, Volvo atp, kde se platí "hříšné" peníze za servis, takže člověk tak nějak očekává, že ten mechoš je za to také zaplacen. Je to pár let, co mi můj bývalý známý nabízel levné oleje, přičemž dělal v autorizáku jedné z těch třech mnou zmíněných značek (nechci špinit ani jednu, zejména proto, že už je to dávno). Tak jsem se ho ptal, jestli jsou origo, nebo jestli je to za ty prachy pančovaný. Tak se přiznal, že to bere zákazníkům, co tam vozí ty "superkáry" po 5000km. Prostě jim ten olej nevymění. V tu chvíli pro mne přestal být jakkoliv známým.
Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Jak tak na to koukám, tak jsem asi dobře udelal, že jsem v servise v životě nebyl... To by člověka nenapadlo
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Stejnou nabídku jsem před pár lety dostal i já , od dnes již bývalého známého ze značkového servisu, a to značky ke které se tady modlíme...
Celou cestu domů ze záruční garanční prohlídky- výměny oleje, ( jiná adresa a jiná firma než pracoval známý šikujla), jsem přemýšlel kolik ho tam je původního a kolik nového. Tuto rovnici o dvou neznámých jsem nevyřešil.
Taková nabídka zůstane za nehty.
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Tohle jsem vytáhl z jednoho dědka co moc nepružil, Zavařená pásovina. Má to punc reálného socialismu
- Přílohy
-
- 8C4DD75F-57D7-4863-BE25-D29FF173D82A.jpeg (188.47 KiB) Zobrazeno 3818 x
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
5 lamel v torzce měl brezel, možná i kdf, nemám teď v hlavě jestli jsou stejné. Střídalo se 4 nebo 5.
Takže to očisti a možná máš v rukou zlaté vejce
Takže to očisti a možná máš v rukou zlaté vejce
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Tohle není ten případ
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Múj známý delá zásobovače na autodíly a když si nechá menit olej tak chce být u toho nebo to videt z čekárny přes sklen.okno. Anebo si tam chce svúj značkový olej ze značkové piksly nalít proste sám,protože ví,že prasárny se delají stejně dnes jako před rokem 1990.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Tak vono olej si v servisu nechaj dělat leda lamy. A oškubat lamu je skoro povinnost
Praxi jsem měl v autorizáku citroen. Když jsem viděl co se tam dělá, jak a jak se to pak počítá zákazníkům. Když jsem se pobavil s mechošema jak jsou placený. Tak jsem se už tehdy rozhodl že svůj budoucí výučák rozhodně nevyužiju k obživě.
Jediný auto v mym vokolí cpo jezdí do autorizáku je dědovo fábie a to jen ze setrvačnosti (2002) a hlavně proto že se v tom autorizáku o auto stará celolu dobu muj dlouholetej kamarád a mnohdy jsem s autem na dílně i já nebo děda.
Ale dát auto do autorizáku bych v jinym případě odvahu neměl.
Ikdyž oni ani garázisti nejsou kolikrát žádný terno.
Jeden kamarád/ex kolega dělá vedle ve vsi auta jako melouch. Potřeboval jsem spojku a neměl zrovna čas a místo jí dělat doma. Spojku mi vyměnil a za dva tejdny se mi vysypal homokloub u převodovky. Varoval mě že je volnej ale možná jestě vydrží. No tak nevydržel. Kloub mi vyměnil za cenu materiálu. Supr. Jenže kloub cvakal. Měl vůli vůči tyči poloosy. Tak sem mu to zas odvez. Za dva dny hotovo. Prej byl kloub zmetek tak ho vyreklamoval.
No po pár měsécích se odporoučel kloub u kola. Vyndal poloosu chci sklepnout i kloub u převodovky a co se nestalo? Kloub byl na hulváta přivařenej k tyči poloosy. Hovno vyreklamoval. Prostě to ovařil natah zpátky manžetu a jezdi. Tak sem si koupil a namontoval celou novou polosu a od tý doby mam pokoj.
Praxi jsem měl v autorizáku citroen. Když jsem viděl co se tam dělá, jak a jak se to pak počítá zákazníkům. Když jsem se pobavil s mechošema jak jsou placený. Tak jsem se už tehdy rozhodl že svůj budoucí výučák rozhodně nevyužiju k obživě.
Jediný auto v mym vokolí cpo jezdí do autorizáku je dědovo fábie a to jen ze setrvačnosti (2002) a hlavně proto že se v tom autorizáku o auto stará celolu dobu muj dlouholetej kamarád a mnohdy jsem s autem na dílně i já nebo děda.
Ale dát auto do autorizáku bych v jinym případě odvahu neměl.
Ikdyž oni ani garázisti nejsou kolikrát žádný terno.
Jeden kamarád/ex kolega dělá vedle ve vsi auta jako melouch. Potřeboval jsem spojku a neměl zrovna čas a místo jí dělat doma. Spojku mi vyměnil a za dva tejdny se mi vysypal homokloub u převodovky. Varoval mě že je volnej ale možná jestě vydrží. No tak nevydržel. Kloub mi vyměnil za cenu materiálu. Supr. Jenže kloub cvakal. Měl vůli vůči tyči poloosy. Tak sem mu to zas odvez. Za dva dny hotovo. Prej byl kloub zmetek tak ho vyreklamoval.
No po pár měsécích se odporoučel kloub u kola. Vyndal poloosu chci sklepnout i kloub u převodovky a co se nestalo? Kloub byl na hulváta přivařenej k tyči poloosy. Hovno vyreklamoval. Prostě to ovařil natah zpátky manžetu a jezdi. Tak sem si koupil a namontoval celou novou polosu a od tý doby mam pokoj.
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Když už jsme u těch servisů,mám tu jednu vtipnou historku z natáčení. Přijela za mnou paní doktorka s rok starým VW UPem. 3válec,obsah 999ccm. A že jako byla ve značkovém servise a zdá se jí,že to bylo trošku drahé,co si o tom myslím. Kouknu na fakturu a světe drž se. Kontrola a dolití kapaliny pro ostřik skel: 1litr 1700,-kč. Výměna vzduch.filtru + ol.filtru 1200,-kč. A teď POZOR: výměna motorového oleje 1litr 830,-kč množství 6,5litru. ANO opravdu 6,5 litru do obsahu 999. Vklidu jsme si sedli do UPa a frčíme spolu do servisu. Chtěl jsem s autem na dílnu a že vypustíme olej a změříme množství,které vyteče. Kroutili se jak hadi a těch výmluv,že chyba v počítači (argumentuji: někdo to tam musel zadat),tak obrat a že se paní uklepla na klávesnici a že tedy příští výměnu již paní doktorce nebudou účtovat. Chvilku jsme se tam handrkovali jak báby na trhu,pak storno faktury a vrácení přeplatku. Připadal jsem si jako největší hrdina. Jen ta dohra,kam si myslíte,že jezdí paní doktorka do servisu? Kdo tipuje TEN značkový VW Servis tak vyhrál. Dodnes si stejně myslím,že ji ten olej tenkrát stejně neměnili.
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
tak jsou i tací, co mají doma různá "M", "AMG", "R", "GT" atp. a tam ten náhradní motor stojí klidně víc jak milion. Ano, existuje bloková výjimka, ale jako zákazník bohužel taháš za kratší konec provazu. Takže holt jako vopičák jezdíš do autorizáku a užíváš si toho nejdražšího kafíčka v životě. A ještě se usmíváš na tu kozatou sekretářku, jako kdyby ti právě poskytla tu největší rozkoš v ceně. Že tě právě ojebává jeden uhrovitej rádobymechoš sice tak nějak podvědomě tušíš, ale vlastně nemáš moc na výběr.martin_100 píše: ↑02 úno 2021Tak vono olej si v servisu nechaj dělat leda lamy. A oškubat lamu je skoro povinnost
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
A von je nějakej výraznej rozdíl jestli si vyměníš volej na broukoj a nějakym tim AMG ?
Lišit se bude ty filtrace, druh oleje a jeho množství nic víc. Nač tedy podporovat zloděje?
Lišit se bude ty filtrace, druh oleje a jeho množství nic víc. Nač tedy podporovat zloděje?
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
podmínky záruky třeba
a to je ten důvod proč do toho autorizáku prostě musíš,
když se ti to totiž smotá a nemusí to bejt tvojí vinou, tak chybějící servisní prohlídka = neuznání reklamace a čááááu
nesmíš to brát jen podle sebe
existujou totiž lidi co na to maj a tak si prostě koupí nový auto, třeba nějaký to GTI nebo R
protože nechtějí jezdit 20let starym omlácenym golfem
P.S. napadlo me spočítat průměrný věk mého vozového parku a vyšlo mi 43 let
a to je ten důvod proč do toho autorizáku prostě musíš,
když se ti to totiž smotá a nemusí to bejt tvojí vinou, tak chybějící servisní prohlídka = neuznání reklamace a čááááu
nesmíš to brát jen podle sebe
existujou totiž lidi co na to maj a tak si prostě koupí nový auto, třeba nějaký to GTI nebo R
protože nechtějí jezdit 20let starym omlácenym golfem
P.S. napadlo me spočítat průměrný věk mého vozového parku a vyšlo mi 43 let
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Tak pomalu ale jistě se dostáváme mimo rámec vymezený tomuto fóru. Jedna věc je fušérství z neznalosti řemesla, jak to tady vykopnul Evinsen a další a druhá věc je zlodějství v servisech obecně. Absence morálky a zodpovědnosti bude tyto lidi svádět krást a šidit ať budou sedět v servisu, péct housky, stavět dům, nebo jen nedělat nic a dojit soc. systém. S tím flat4 ani nikdo jiný nic neudělá.
Herbie: dobrý ročník, mám 42,3 ale to jen proto, že mi to zachraňuje flotila passatů z rok 2004
Herbie: dobrý ročník, mám 42,3 ale to jen proto, že mi to zachraňuje flotila passatů z rok 2004
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
OT - Herbie - tak já bych si moh jít třeba zejtra koupit nový auto (teda ne AMG a podbný) ale nějak nemam tu potřebu a nedává mi to smysl. - OT
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Tak zase zpět k tématu. Troška klempířiny homemade mit nýten kleštěn und bodyšuc po celým boku (takže asi spíše bokenšuc). A ještě vtipné řešení vyklápěcí příčky za sedadlem.Sice jsem nepochopil k čemu to jako slouží,ale to už je věc majitele.
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
to vypadá na stejného léčitele jako u té mojí T2 co šla na díly. Nedoputovalo to ze Slovenska? Jsem tam měl taky všehochuť plechu, včetně hliníkového, hezky zanýtované a zatřené někde gumosajrajtem, někde dosocháno kitem a sem tam v některých dutinách nacpaná montážní pěna.
Ta vyklápěcí příčka mi přijde docela dobrý nápad. Jako úložiště na takové ty krámy typu hever, lékárnička, lano, kurta, kladivo, klíny ... by se to mohlo hodit. Akorát bych nechal tu horní výztuhu vcelku, aby se neničil ten dvojsitz.
Ta vyklápěcí příčka mi přijde docela dobrý nápad. Jako úložiště na takové ty krámy typu hever, lékárnička, lano, kurta, kladivo, klíny ... by se to mohlo hodit. Akorát bych nechal tu horní výztuhu vcelku, aby se neničil ten dvojsitz.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Břeclav. Za povšimnutí stojí pohled na to,jak časem sežere rez vše plechové co je skryto pod tou černou věcí. Všímám si toho již několik let na všemožných autech.
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Jednou za mnou přijel pán s ranou T2a,že ho zlobí levé zadní ložisko.Už má třetí a zase hučí,že by zkusil jiný servis a taky se mu sjíždí pneu. Povídám,:A to si nikdo nevšiml,že je to kolo úplně vyvrácený!?To auto musí v zatáčce přešlapovat! Prej že ne,ale když se na to tak koukám,asi máte pravdu...
Když jsem oddělil šavli od ramene,ukázalo se že je šavle o pár centimetrů kratší,chvíli jsem s tím laboroval ale nakonec se ukázalo že je delší rameno.Jeho auto bylo 68-69,a někdo dal rameno s knírače.takže aby se sešroubovaly museli se úplně vyvrátit.Nebylo k mání,tak jsem ho přeřízl,vložil do něj kulatinu a nechal ho svařit podle pravého.Lišilo se vlastně jenom jiným profilem u silentbloku .
No ale to ložisko,hřídel...dokonce i náboj se zlomil,který mu v Itálii provizorně zavařili,no a s tím doputoval ke mě Nakonec ještě trochu poladit elektriku,tam profíci taky řádili
Když jsem oddělil šavli od ramene,ukázalo se že je šavle o pár centimetrů kratší,chvíli jsem s tím laboroval ale nakonec se ukázalo že je delší rameno.Jeho auto bylo 68-69,a někdo dal rameno s knírače.takže aby se sešroubovaly museli se úplně vyvrátit.Nebylo k mání,tak jsem ho přeřízl,vložil do něj kulatinu a nechal ho svařit podle pravého.Lišilo se vlastně jenom jiným profilem u silentbloku .
No ale to ložisko,hřídel...dokonce i náboj se zlomil,který mu v Itálii provizorně zavařili,no a s tím doputoval ke mě Nakonec ještě trochu poladit elektriku,tam profíci taky řádili
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Spoustu těhle "oprav" si dělají sami majitelé a ne servis nebo renovační dílna. Eventuelně předchozí uživatelé.
Do dílny pak přijedou až když už si neví rady a tohle bastlení komentují obvykle jako že už to tak bylo.
Mám takovou zkušenost za skoro 30let oprav japonských motorek a myslím že to bude podobný.
Do dílny pak přijedou až když už si neví rady a tohle bastlení komentují obvykle jako že už to tak bylo.
Mám takovou zkušenost za skoro 30let oprav japonských motorek a myslím že to bude podobný.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Trochu odlehčím pár obrázky z vlastní zahrádky. Předně ale chci říci, že jsem velice rád, že to někdo v minulosti alespoň takto opravoval a udržel vůz v provozu. Bez něj by byl již dávno v hutích. Takže osobně palec nahoru.
Již zmíněné šrouby kol všech možných tvarů a stoupání závitů. Ano, ten dlouhý chromový tam byl také.
V detailu na voze.
Vkusné stínítka z linolea.
Přepákování pro osazení větších tlumičů z pásoviny
Podobný systém je i na zadní nápravě.
Důmyslně vyřešné vratka brzdového pedálu pomocí pružiny chycené do podlahy
Mechanické brzdy předělané na hydraulické
Modernizace ala ovál v nárazníků. Sice tam není díra ale to nikdo nepozná.
A pohled na mřížku z druhé strany
Nefunkční stahování oken vyřešeno drátem aby okno nepadalo a zůstalo vytažené na straně jedné
Na straně druhé to vyřešil tento kus dřeva ze sudu který pěkně podpírá sklo a drží ho ve správné poloze nahoře.
Již zmíněné šrouby kol všech možných tvarů a stoupání závitů. Ano, ten dlouhý chromový tam byl také.
V detailu na voze.
Vkusné stínítka z linolea.
Přepákování pro osazení větších tlumičů z pásoviny
Podobný systém je i na zadní nápravě.
Důmyslně vyřešné vratka brzdového pedálu pomocí pružiny chycené do podlahy
Mechanické brzdy předělané na hydraulické
Modernizace ala ovál v nárazníků. Sice tam není díra ale to nikdo nepozná.
A pohled na mřížku z druhé strany
Nefunkční stahování oken vyřešeno drátem aby okno nepadalo a zůstalo vytažené na straně jedné
Na straně druhé to vyřešil tento kus dřeva ze sudu který pěkně podpírá sklo a drží ho ve správné poloze nahoře.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912