Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Když si tu prohlížíme práce místních guru jako John,Sam,OB,Lišák a mnohých jiných co už se zde neukazují,ale provozují opravdové řemeslo,napadlo mě že by nebylo od věci ukázat i druhou stranu mince. A tím nemám na mysli amatérské nadšence co se snaží ač nejsou vybaveni znalostmi nebo zkušenostmi,ptají se,snášejí narážky,ale mám na mysli "profíky",vyučené s praxí a znalostmi,je to jejich živnost,jsou vybaveni dílnou a v neposlední řadě velkou tubou červeného silikonu. A že se jich v České kotlině vyrojilo a to nemluvím jen o těch co fušují do vzducháčů,nastoupila nová generace a jsou naprosto někde jinde. Mají ale jednu věc společnou,jak jsem vypozoroval na svých hokrech nebo učňů na praxi-mají úplně vypnutý myšlení jako by mozek byl kapacitně naprosto vyčerpán zachováním životních funkcí a vědomí odporné práce by je deklasovalo k mrtvici.
V odkazu představím pana Lavičku s jehož svolením zde píši a pak představím práci endemita,který i pro mne je anonymní,nicméně mi rozšířil obzory,protože jsem si naivně myslel že už viděl snad všechno. Pětišroub mi poslal moc hezký bonmot který to vystihl trefně,:" Dříve se k vozidlu dával manuál jak seřídit předstih a ventily,dnes je tam jen poučka že požitím kyseliny z baterie si poškodíte zdraví!"
https://all4camper.com/cs/lukas-a-jeho- ... Gomn_1z8lk
Začalo to telefonem s žádostí o seřízení motoru,že pořád chcípe,nejede a že si s tím nikdo neví rady.Motor je po kompletní GO jak celé auto a že po pěti letech najel s přískokama po dílnách 300 km a víc najel s odtahovkou a už to nejde ani nastartovat.Nový karburátor a startér taky nepomohl.Požádal jsem ho ať přiveze všechny původní díly vezme sebou a jednoho nedělního dopoledne mi složili busíka z plata do dvora,chvíli pokecali,ještě mě požádal ať se kouknu na nádrž,že ji měnili,ale ztrácí se benzín,ale jen do půlky,kdyby mi zbyl čas a odjeli. K večeru šlo auto nahoru a moje čelist dolu.Už matice z vahadel na příčce motoru slibovali zajímavé utkání a pohled na motor s kapající měrkou oleje to potvrdil.
Tušíte kolik benzínu se vejde do bloku motoru,včetně válců a všech dutin?
https://youtu.be/_WB8Br9y5nw
skoro deset litrů,olej to odplavilo do výfuku.Takže k nádrži se přeci jen dostanu...Někdy si připadám jak koroner,ale vzal to statečně.
Ještě jsem nezmínil to podstatné,majitelova filozofie byla že si se svou paní udělají co dokáží samy(mimochodem oba velmi příjemní lidé,jak už oběti bývají) a to podstatné svěří odborníkům.Prostě špatná volba.Nabízel jsem asistenci soudního znalce,protože se nejednalo jen o diletantství ale i o podvod,ale to předbíhám.
V odkazu představím pana Lavičku s jehož svolením zde píši a pak představím práci endemita,který i pro mne je anonymní,nicméně mi rozšířil obzory,protože jsem si naivně myslel že už viděl snad všechno. Pětišroub mi poslal moc hezký bonmot který to vystihl trefně,:" Dříve se k vozidlu dával manuál jak seřídit předstih a ventily,dnes je tam jen poučka že požitím kyseliny z baterie si poškodíte zdraví!"
https://all4camper.com/cs/lukas-a-jeho- ... Gomn_1z8lk
Začalo to telefonem s žádostí o seřízení motoru,že pořád chcípe,nejede a že si s tím nikdo neví rady.Motor je po kompletní GO jak celé auto a že po pěti letech najel s přískokama po dílnách 300 km a víc najel s odtahovkou a už to nejde ani nastartovat.Nový karburátor a startér taky nepomohl.Požádal jsem ho ať přiveze všechny původní díly vezme sebou a jednoho nedělního dopoledne mi složili busíka z plata do dvora,chvíli pokecali,ještě mě požádal ať se kouknu na nádrž,že ji měnili,ale ztrácí se benzín,ale jen do půlky,kdyby mi zbyl čas a odjeli. K večeru šlo auto nahoru a moje čelist dolu.Už matice z vahadel na příčce motoru slibovali zajímavé utkání a pohled na motor s kapající měrkou oleje to potvrdil.
Tušíte kolik benzínu se vejde do bloku motoru,včetně válců a všech dutin?
https://youtu.be/_WB8Br9y5nw
skoro deset litrů,olej to odplavilo do výfuku.Takže k nádrži se přeci jen dostanu...Někdy si připadám jak koroner,ale vzal to statečně.
Ještě jsem nezmínil to podstatné,majitelova filozofie byla že si se svou paní udělají co dokáží samy(mimochodem oba velmi příjemní lidé,jak už oběti bývají) a to podstatné svěří odborníkům.Prostě špatná volba.Nabízel jsem asistenci soudního znalce,protože se nejednalo jen o diletantství ale i o podvod,ale to předbíhám.
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Tak je čas na fotky
Když to nechtělo startovat pro nestlačitelnost benzínu,byl pořízen nový startér s rychloběžkou a k němu natažen plusák jak z náklaďáku,a ten už snahu měl,takže sebral několik zubů ze setrvačníku,pak si zlomil hřídel a vyvalil frému v převodovce,což by se možná nestalo kdyby se obtěžoval dát nové pouzdro co se ke startéru dodává Co mě opravdu rozsekalo byl posilovač brzd,to že byl o 180 stupňů otočený ani ne,nenapadlo ho že by vývody byly proti sobě přímo,to jak vyrobil esíčko taky ne,nápis s šipkou pro negramota taky nic neznamená a piktogram by ho možná z dvou možností jen zmátl,ale to že na štefty dal nejdřív podložky,pak pumpu a nakonec šrouby. A v tomhle trendu tam bylo všechno
Ta palivová hadička je sexy na předehřevu,mimochodem funkčním.Funkce sytiče zůstala evidentně nepochopena,bimetal byl napojen na kostru dynama, 30Ampérové relé dobíjení zuby nehty krotilo 38 Ampérové dynamo,naštěstí bordel v elektrice přebytky měnil na teplo...naštěstí to nejelo.
oválná díra,oválný nálitek. Psychotesty prvňáčků do ZŠ,i policie je má a opičky to zvládnou za banán.
Tušíte kde je konec lanovodů topení?
I s bonusem! A to ještě není motor venku.Když to nechtělo startovat pro nestlačitelnost benzínu,byl pořízen nový startér s rychloběžkou a k němu natažen plusák jak z náklaďáku,a ten už snahu měl,takže sebral několik zubů ze setrvačníku,pak si zlomil hřídel a vyvalil frému v převodovce,což by se možná nestalo kdyby se obtěžoval dát nové pouzdro co se ke startéru dodává Co mě opravdu rozsekalo byl posilovač brzd,to že byl o 180 stupňů otočený ani ne,nenapadlo ho že by vývody byly proti sobě přímo,to jak vyrobil esíčko taky ne,nápis s šipkou pro negramota taky nic neznamená a piktogram by ho možná z dvou možností jen zmátl,ale to že na štefty dal nejdřív podložky,pak pumpu a nakonec šrouby. A v tomhle trendu tam bylo všechno
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
To začíná zajímavě, se těším na pokračování.
Tady kdyby někdo udělal takovou "generálku", tak jde okamžitě k soudu a hrozí mu ztráta licence podnikání (tedy pokavad by se bránil záruce).
Například u nás na vesnici je prodejce náhradních dílů a motorů po GO. Dává záruku 12 tisíc mil,nebo jeden rok, což je z mého pohledu dost fér.
Tady kdyby někdo udělal takovou "generálku", tak jde okamžitě k soudu a hrozí mu ztráta licence podnikání (tedy pokavad by se bránil záruce).
Například u nás na vesnici je prodejce náhradních dílů a motorů po GO. Dává záruku 12 tisíc mil,nebo jeden rok, což je z mého pohledu dost fér.
Vwase nocni sichta...
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Tady je to hezky vidět,mám hodně fotek v telefonu z komunikace,tak to přetahuju a dělám výcuc
Začala rozborka,mátlo mě že jsou na motoru dva druhy silikonu,šedivý zřejmě stavařský na zdivo a pak obligátní červený,ze starých dílů bylo poznat že motoru nic nebylo,byl to rakouský tausch a bezvadné honování a všechno jen že dlouho nejezdil.Taky se ho pokusil překroužkovat a repasovat i původní karburátor,ale po svém,starý karburátor byl opraven drátem stejně i zapojen a majitel mi vysvětlil že to reklamoval a mistr mu nařídil koupit nové hlavy a válce,protože benzín je prevít,takže kroužky popraskaly,poškodily drážky a potrhaly hlavy.A trubičky,ty vypadali že je tam snad cpal po stažení.Jo a nějaký plechy pod válce,do hlav nebo distanční podložky-zapomeňte.
Rozdělovač jsem nemohl za boha vyndat,na snímku je vidět že snad hasákem rovnal náhon rozdělovače a stěny dost poškodil,taky bronzové kolo náhonu z poloviny chybělo.Všimněte si ojnic skládaných náhodně,ale i otočených matek
silikon byl až na šteftech a blok půlil majzlíkem,takže mimo mytí se i šábrovaloRe: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Majzlíkem pan majster sundal i soukolí,takže klika je na odpis,o soukolí nemluvě,lágry dával ty hnoje bez ocelového skeletu,kolečko náhonu vačky mělo nakopaný zuby,takže pěkně sežralo vačkové kolo,setrvačník na silikonu dotažený sekerou? A ten simering je opravdu takhle šišatej,prostě byl napůl venku. A zátka vačky taky ohnutá-nevěřil jsem že to jde
Tady je zase vidět pokus o opravu karburátoru s nepochopitelným pokusem na plováku,zřejmě neměl podložku,ale na vině byl otočený zajišťovací prvek plováku.Slova otočený obráceně tu budou ještě často,je až s podivem co se dá všechno obrátit při zachování dojmu funkčnosti.Až na opravárenský zásah mu nic nebylo,až na vydřené táhlo AC pumpy co se dalo opravil kapkou mosazi
na axiálních podložkách se nešetřilo,Ale jde o to že majitel zaplatil výbrus kliky a bloku,na bloku jsem našel a tuhou zvýraznil starý obtisk origo lágrů.to s klikou je není třeba rozebírat
Silikon jako těsnění spalovacího prostoru a v hlavách dominují svíčky asi s Forda,píst jim upravil odtrh Tady je zase vidět pokus o opravu karburátoru s nepochopitelným pokusem na plováku,zřejmě neměl podložku,ale na vině byl otočený zajišťovací prvek plováku.Slova otočený obráceně tu budou ještě často,je až s podivem co se dá všechno obrátit při zachování dojmu funkčnosti.Až na opravárenský zásah mu nic nebylo,až na vydřené táhlo AC pumpy co se dalo opravil kapkou mosazi
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
to je opravdu fér pokud tam figuruje čínský tvarohudeeska píše: ↑27 led 2021To začíná zajímavě, se těším na pokračování.
Tady kdyby někdo udělal takovou "generálku", tak jde okamžitě k soudu a hrozí mu ztráta licence podnikání (tedy pokavad by se bránil záruce).
Například u nás na vesnici je prodejce náhradních dílů a motorů po GO. Dává záruku 12 tisíc mil,nebo jeden rok, což je z mého pohledu dost fér.
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
safra, se začínám děsit, jak dopadne moje skládačka motoru, když vidím, co se dá kde potentononc
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Ale pokračujem,na rozdíl od karburátoru se rozdělovači nevěnoval vůbec,i když byl úplně zarezlý-a to i na odstředivce
Autolinea hlavy nejsou špatné,ale potřebují trochu péče aby pasovaly plechy.mimo zvýrazněné ještě dočistit průvlak táhla termostatu
Jinak to v sahaře vyvrátí generátor- Přílohy
-
- PB100187.JPG (127.39 KiB) Zobrazeno 5851 x
-
- PB120188.JPG (162.86 KiB) Zobrazeno 5851 x
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Stavební silikon mu pod sáním asi zatvrdl,takže bylo nutné rovnání,nejdřív na hrubo a popasovat plechy.Tajemství klapek mu také zůstalo odepřeno,ale naštěstí je svařil v poloze otevřeno a termostat se po omytí taky tvářil vesele.po ručním stažením klapek má bez drhnutí zlehka dosednout do rámečku-tím je nastaven
Nový busí výfuk byl předělán na broučí,takže z něho vylít olej a vrátit do původna
Zalitý původní karburátor drží 0,5,pumpa zrepasovaná vypíná při 0,2.není co řešitRe: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Když už byl motor ve finále,chtělo to taky omrknout nové brzdy,když byla šance že se posilovač zmátoří.Majitele ujišťoval že ztará auta brzdí mizerně a netopí a tankujou se jen do půlky.Rád bych mu to vyvrátil a doufal že mi majitel nevyběhne i s rodinou oknem na ulici,že snad si nevypěstoval pravou nohou zlozvyk.
Není vám na těch paknách něco divného? No samozřejmě,jsou obráceně,včetně rozpěrek S trubičkama se moc nenamáhal,prostě nejkratší cesta.Přední brzdiče byli nové,sice z T3 s horním vstupem ale jinak identické.V mnohých katalozích to neřeší,takže za to bych toho blba nehanil,ale za to že je dal obráceně vstupem dolu a bez příslušenství k destičkám už jo,fotky musí vydolovat z icloudu.Je to systém ATE,takže poloha pístků je důležitá,než bych je otáčel přehodil jsem brzdiče a předělal vstupy.
Ale třeba nefungoval rychloměr! Náhon jsem měla tak jsem sundal poklice a jak je vidět náhonem to nebylo.A kde si myslíte že byla poklička s dírou pro náhon? samozřejmě,jiná možnost není.Ale při přehazování jsem si vzpomněl že to auto bylo pískované krásným křemičitým pískem co maže ložiska Okna nestahují kliky jsou taky možná obráceně,volant se točil i s tyčí,tam jsem taky otáčel vystavovač blikačů Ale elektrika a vedení,světla,když tomu nerozumím jdu za elektrikářem jako pan Lavička,a jak mi líčil,tak po odjezdu od druhého profíka mu v první zatáčce spadla žhavá pojistka na nohu...Ty fotky nejsou obráceně,tam je celý svazek vedený špatně a visí na konektorech.To že je pojistkovka obráceně a propojoval dráty jiných barev a nepovažoval za důležité dát ani nové pojistky nebudu komentovat,už toho mám pro dnešek dost.
Není vám na těch paknách něco divného? No samozřejmě,jsou obráceně,včetně rozpěrek S trubičkama se moc nenamáhal,prostě nejkratší cesta.Přední brzdiče byli nové,sice z T3 s horním vstupem ale jinak identické.V mnohých katalozích to neřeší,takže za to bych toho blba nehanil,ale za to že je dal obráceně vstupem dolu a bez příslušenství k destičkám už jo,fotky musí vydolovat z icloudu.Je to systém ATE,takže poloha pístků je důležitá,než bych je otáčel přehodil jsem brzdiče a předělal vstupy.
Ale třeba nefungoval rychloměr! Náhon jsem měla tak jsem sundal poklice a jak je vidět náhonem to nebylo.A kde si myslíte že byla poklička s dírou pro náhon? samozřejmě,jiná možnost není.Ale při přehazování jsem si vzpomněl že to auto bylo pískované krásným křemičitým pískem co maže ložiska Okna nestahují kliky jsou taky možná obráceně,volant se točil i s tyčí,tam jsem taky otáčel vystavovač blikačů Ale elektrika a vedení,světla,když tomu nerozumím jdu za elektrikářem jako pan Lavička,a jak mi líčil,tak po odjezdu od druhého profíka mu v první zatáčce spadla žhavá pojistka na nohu...Ty fotky nejsou obráceně,tam je celý svazek vedený špatně a visí na konektorech.To že je pojistkovka obráceně a propojoval dráty jiných barev a nepovažoval za důležité dát ani nové pojistky nebudu komentovat,už toho mám pro dnešek dost.
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Na všem špatným je něco dobrého. Vždycky jsem naříkal, co moji někteří dodavatelé na Vendlínovi zkurvili, ale když to tak čtu, tak jsem měl přímo dokonalé klempíře, mechaniky, lakýrníky....
Chlapi, zpětně se vám omlouvám
Jirka
Chlapi, zpětně se vám omlouvám
Jirka
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
No ty vole!
A ten člověk si za to řekl o peníze??
A ten člověk si za to řekl o peníze??
Co přijde dál???
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
To je velmi smutné. Dokážu si představit, že majitel takového vozu s vidinou toho jak má auto po GO vyrazí k móři na dovolenou, skončí v sousední vesnici a říká si jak to, když je vše po GO. Rupnou mu nervy, auto prodá, koupí je další nadšenec a story se opakuje. Takovýto mistři jsou továrna na nevraživost vůči VW. Jo a mimochodem do takového topiku by se dokonale hodila celá fotogalerie předchozího klempíře mé ponorky. Často musím půl hodiny chodit po dílně a zhluboka dýchat...
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
to je ve všem, stavařina, auta, IT...šikovné ruce a hlava, která není jen na to aby majiteli nepršelo do krku jsou k nezaplacení. Jsem rád, že jsem se při rekonstrukci baráku i při správě našeho busa dostal k těm správným lidem bez podobných zkušeností. Dneska se tomu newspeakem říká "sociální kapitál"
evinsenovi díky za reportáž z bojiště, tohle by mělo na flatu viset nahoře v nějaké sekci pro nováčky....
evinsenovi díky za reportáž z bojiště, tohle by mělo na flatu viset nahoře v nějaké sekci pro nováčky....
Naposledy upravil(a) tarmara dne 27 led 2021, celkem upraveno 1 x.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Mě by spíš zajímalo, jestli ten mistr opravárenský vzal pak majitele na projížďku. Když jsem vezl busa z GO motoru, tak jsme udělali 30km kolečko kolem komína, zatáčky, dlouhé rovinky, brždění, motor se ohřeje...když na ty fotky koukám, tak to auto snad ani nemohlo vyjet ze dvora dílny.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Na druhou stranu, ten obšitej volant vypadá pěkně.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
Tak a berte to i z té lepší stránky. Tento vůz má alespoň dobrý potenciál na zlepšení svých vlastností.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Renovace po česku,aneb pohledy do zákulisí
to obšívání i palubky si dělal s paní sám,včetně interieru a klempíra byl taky šikovnej na to že to auto neznal a jak jsem viděl fotky chybělo tam toho opravdu hodně. motor pohodlně vyndali jak s áčka v celku,místa bylo okolo dost,i s kusem rámu na příčce