Kaďour

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
TT681
Příspěvky: 187
Registrován: 25 zář 2018

Re: Kaďour

Příspěvek od TT681 »

Třeba rejdové čepy komplet už se dneska dělají nové - v Německu. Těhlice zatím ne, ale podle toho, co naznačoval Marcus Schlechter z Rakouska, tak výroba těhlic v jeho režii by se časem měla rozběhnout, ovšem jsou to složité díly vyráběné v malých sériích, takže cena nebude zrovna křesťanská. Jinak nezbývá než sledovat inzerci, kde se tu a tam nějaké mechanické díly objevují, samozřejmě většinou ve stavu vyžadujícím renovaci.

TT681
Příspěvky: 187
Registrován: 25 zář 2018

Re: Kaďour

Příspěvek od TT681 »

U kaďouřích těhlic, pokud vím, je rozdíl výšky proti "civilnímu" broučímu provedení 70 mm a totéž by mělo být vzadu díky použití redukčních skříní.

kdf 28
Příspěvky: 30
Registrován: 18 čer 2020

Re: Kaďour

Příspěvek od kdf 28 »

Na Slovensku by taky tak do půl roku prý mohly být

rochuss
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 410
Registrován: 03 lis 2012

Re: Kaďour

Příspěvek od rochuss »

Taky to dost zvednou nové torzní pláty a 16" disky a terenni gumy Nato profil 6,00-16,furt se delají v Portugalsku firma Camac(100x lepší než Wesa na předku).Moc nevím co jsou ty tehlice,taky asi rejdový čep? Z nápravy vylézají 4 ramena (Langslenker) a na nich je levý a pravý rejdový čep(Achsschenkel).Nejaký Nemec jich mel nedavno celou krabici na prodej na FB(asi originály?) . A ty 4 ramena jdou použít broukouvá,co jsou na té náprave.Ramena pro Kdf začal vyrábet teď nekdo v Bavorsku

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13274
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Kaďour

Příspěvek od Sam »

Panejo, posledni bariera v podobe predni napravy tedy padla. Zbyvaji repliky reduktoru a pater podvozku a je mozne chrlit vojenske KDF v milionovych seriich. Krasny priklad jak si KDF komunita vypalila svuj vlastni rybnik.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
Příspěvky: 190
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Kaďour

Příspěvek od Křemílek »

Zatím to vázne spíš na hlemýždím tempu skládání nových karosérií. Lidí, kteří jsou to ochotní postavit třeba na podvozek 181 je dost. Těhlic a svisláků mám několik párů, bylo těžké je sehnat, mám je kvůli zásadním výměnám. Přednostně mě zajímají původní blatníky.

kdf 28
Příspěvky: 30
Registrován: 18 čer 2020

Re: Kaďour

Příspěvek od kdf 28 »

Rochuss,16 disky mám nachystané ale tím zdvihnem celé auto.Já potřebuji dorovnat ten předek vůči zadku lebo tam budou ty reduktory.Asi je jediná cesta ty těhlice.Teď tam dám co mám a vyměnit se to dá kdykoliv.Možná to v půli cestě zabalím a hodím do šrotu a bude vše vyřešené.Tady je můj vzor který chci okopírovat.Je postaven před 10 lety.Náklady do 50000kč.Brouk z AT za pár E,redukce a poloosi,10 tabulí plechu,trochu barvy a nějaké drobnosti.Jedna zima strávená po práci v garáži a chuť něco udělat.Je mi jasné že pro někoho je to jen šrot protože to neni origo.Každý má svoji pravdu a nikomu ji neberu.99,5%lidí nerozezná co to je a 90% lidí by nedokázalo něco takýho vyrobyt.Já před ním smekám klobouk.Není to jen klepat plech.Je třeba vyrobyt spoustu přípravků které dají víc práce než výrobek.Jelikož mu některé přípravky ještě zbyly a byl ochoten mi poradit tak jsem do toho šel.On je spíš na tu kasli a proto jsem se pokusil oslovit Vás ohledně pomoci s motorem a podvozkem.I když se to nebude někomu líbit zatím budu pokračovat tak jak to budu zvládat.Kdo bude chtít ten pomůže a kdo ne ,tak nepomůže.
Přílohy
20200808_195042 (1)_LI.jpg

Křemílek
Příspěvky: 190
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Kaďour

Příspěvek od Křemílek »

Tohle je nádherný. Ve světě se toho staví strašně moc, dokonce i na jinejch podvozcích, než Brouk. Kvalita bývá od "nic moc" až po naprostou pohromu. Řada lidí to asi dělá jen podle fotek. Rozdíly ve vzdálenostech, nebo v rádiusech ne v mm ale spíš v cm.

kdf 28
Příspěvky: 30
Registrován: 18 čer 2020

Re: Kaďour

Příspěvek od kdf 28 »

Nechtěl bys vyměnit 2 těhlice za barevné papírky?Ty bys pak mohl s někým směnit za něco co potrěbuješ ty

Křemílek
Příspěvky: 190
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Kaďour

Příspěvek od Křemílek »

Víš, on byl velký problém směnit barevné papírky za těhlice. Udělal jsem to proto, abych měl při výměnách v ruce pádný argument. Obecně: papírky jsou, díly už ne.

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 5011
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Kaďour

Příspěvek od Samba »

já bych směnil papírky za celýho kaďoura rovnou.. kdo hledá ten najde.. a zázraci se dějou nežene..zapráskanejma stodolama se to pokladi enem hemží.. líná huba holý leštěstí.. a jak říká ťupajs.. moje voko sokolí, hledá vraci v okolí.. veselou mysel, s chutí do toho a razem bude hotovo.. brambora k bramboře kdf na dvoře.. držim palce..

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 4983
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Kaďour

Příspěvek od pulenejksicht »

Samba píše:
07 led 2021
já bych směnil papírky za celýho kaďoura rovnou.. kdo hledá ten najde.. a zázraci se dějou nežene..zapráskanejma stodolama se to pokladi enem hemží.. líná huba holý leštěstí.. a jak říká ťupajs.. moje voko sokolí, hledá vraci v okolí.. veselou mysel, s chutí do toho a razem bude hotovo.. brambora k bramboře kdf na dvoře.. držim palce..

peníze kazej charakter ..ale ještě horší jsou zajatci hmoty ..nebo dokonce vojenský prahmoty :lol:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 5011
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Kaďour

Příspěvek od Samba »

kdyby náhodou, tak o jednom čirou náhodou zrovna vím, pravda, není úplně zatodarmo, le co dneska je že..od pokladu Tě může dělit sotva šest pěkně loženejch numer.. táhnou je zitra a když pán bůh dá, Ty zas můžeš odtáhnout kádéefa..

kdf 28
Příspěvky: 30
Registrován: 18 čer 2020

Re: Kaďour

Příspěvek od kdf 28 »

Já vlastně do originálu jít nemůžu.To bych musel dělat jak TT681 a to bych nezvládl takže bych byl pořád nasraný a nešťastný- a je mi to třeba?Takto si řeknu že dělám kopii repliky, takže odborně paskvil a na tom neni co skazit.Naopak když něco udělám dobře tak budu mít radost že se to povedlo.Už se těším na nějaký sraz kde o tom pokecáme.Není nad to když se chlapy spolu ožerou

TT681
Příspěvky: 187
Registrován: 25 zář 2018

Re: Kaďour

Příspěvek od TT681 »

Křemílek píše:
07 led 2021
Zatím to vázne spíš na hlemýždím tempu skládání nových karosérií. Přednostně mě zajímají původní blatníky.
Já nevím, ale hlemýždí tempo je podle mě nezasloužený kompliment. U té mojí třeba ani po 18 měsících nevím, jestli vůbec někdy bude. Nemůžu pochopitelně operovat žádnými obchodními názvy, protože by to byla neplacená reklama.
A původní blatníky...snad se mi podaří aspoň dostatečně věrohodně okopírovat jejich tvar, ovšem jak jsem rozsáhlým studiem zjistil, ani ty původní blatníky, u kterých by se předpokládalo, že budou v určitých obdobích všechny stejné, stejně stejné nebyly. Ještě se potřebuju dostat k některým rozměrům, které spolehlivě nevím - přesná hloubka zasunutí do podběhu, šířka vyčnívající části a poloměr vykrojení podběhu, do kterého se blatník vkládá. Takhle jednoduše je to u zadního blatníku, vpředu je to trochu složitější, ale princip je stejný a mám pocit, že vykrojení v podběhu má stejnou hloubku. Nepomohl by s těmihle údaji někdo?

TT681
Příspěvky: 187
Registrován: 25 zář 2018

Re: Kaďour

Příspěvek od TT681 »

kdf 28 píše:
07 led 2021
Já vlastně do originálu jít nemůžu.To bych musel dělat jak TT681 a to bych nezvládl takže bych byl pořád nasraný a nešťastný- a je mi to třeba?Takto si řeknu že dělám kopii repliky, takže odborně paskvil a na tom neni co skazit.Naopak když něco udělám dobře tak budu mít radost že se to povedlo.Už se těším na nějaký sraz kde o tom pokecáme.Není nad to když se chlapy spolu ožerou
TT681 je kokot, protože vždycky se snažil všechno dělat precizněji než v tuctové kvalitě a teď je v řiti, protože je závislý na cizí dodávce.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13274
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Kaďour

Příspěvek od Sam »

TT681 píše:
07 led 2021
Křemílek píše:
07 led 2021
Zatím to vázne spíš na hlemýždím tempu skládání nových karosérií. Přednostně mě zajímají původní blatníky.
Já nevím, ale hlemýždí tempo je podle mě nezasloužený kompliment. U té mojí třeba ani po 18 měsících nevím, jestli vůbec někdy bude. Nemůžu pochopitelně operovat žádnými obchodními názvy, protože by to byla neplacená reklama.
A původní blatníky...snad se mi podaří aspoň dostatečně věrohodně okopírovat jejich tvar, ovšem jak jsem rozsáhlým studiem zjistil, ani ty původní blatníky, u kterých by se předpokládalo, že budou v určitých obdobích všechny stejné, stejně stejné nebyly. Ještě se potřebuju dostat k některým rozměrům, které spolehlivě nevím - přesná hloubka zasunutí do podběhu, šířka vyčnívající části a poloměr vykrojení podběhu, do kterého se blatník vkládá. Takhle jednoduše je to u zadního blatníku, vpředu je to trochu složitější, ale princip je stejný a mám pocit, že vykrojení v podběhu má stejnou hloubku. Nepomohl by s těmihle údaji někdo?
Ber to z té lepší stránky. Alespoň můžeme soutěžit, jestli ty dostaneš dřív svou karosérii nebo já své kabely :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

TT681
Příspěvky: 187
Registrován: 25 zář 2018

Re: Kaďour

Příspěvek od TT681 »

A jaká je odměna pro výherce? Ty kabely? :mrgreen:
Já jsem na svoje čekal několik měsíců, takže to nebylo až tak strašné, ale taky jsem čekal, jak to vlastně dopadne, protože jsem si za nějakou dobu stačil trochu udělat obrázek.
S kastlí mám dost velkou potíž v tom, že jsem si zajistil podmínky pro její dokončení a montáž, ale že se dodávka zpozdí o dlouhé měsíce až roky, to v plánu nebylo a tím pádem přijdu o slušně vybavený pracovní prostor.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13274
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Kaďour

Příspěvek od Sam »

Vyherce ziska dobry pocit ze je svet v normalu. :D
Kdo tobe delal kable? Bylo by mozne foto jak vypadaji v detailu?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

TT681
Příspěvky: 187
Registrován: 25 zář 2018

Re: Kaďour

Příspěvek od TT681 »

Já je mám ze stejného zdroje z Polska. Jak budu moct, udělám nějaké foto, ale zrovna teď tady k tomu nemám techniku. Vodiče mají izolaci a opředení, které je nasycené průhlednou hmotou. Jestli se to dělá nějakým lakem, nebo je to umělá hmota, to netuším a netuším ani, co přesně to bylo u původních vodičů. Předpokládám, že kdyby to byl nějaký lak, tak by časem zkřehnul, ale originál vodiče jsou i po několika desítkách let do určité míry elastické, takže bych si tipl, že to bylo sycené nějakým igelitem, což byl tehdejší obchodní název PVC vyráběného v Německu.
Část té kabeláže má jen izolaci PVC, konkrétně mezi baterii a startér v průřezu 25 mm2, což prý je dle dokumentace. Co ale vím od někoho, komu prošlo rukama víc kýblů z různých výrobních období, tak původní kabeláž byla i v PVC i v opředení, takže se to asi podle dostupnosti materiálu střídalo. U kýblu ukořistěného Brity v Africe byl pro změnu kabel od baterie s opředením a v průřezu 35 a některé jiné vodiče byly pouze v PVC, takže je dost těžké vytvořit nějakou univerzální kuchařku pro zhotovení kabeláže.
Co je mi záhadou, je absence startérů u podvozků od č. 2-017xxx spadajících výrobně do období cca od března 1943. Zajímalo by mě, zda to je pouze mýtus vytvořený katalogem dílů, nebo tak skutečně auta expedovali a potom se nabízí otázka, zda došlo k dodatečné montáži startérů, nebo ne.

Odpovědět